viili tai jugurtti?

aamiaiseksi,

Puhuttiin tässä laihduttamisesta.

Joku sanoi, että käyttää aamiaiseen viiliä. Olen itse tottunut aina jugurttiin.
Onko viili jugurttiin verrattuna parempi? jos haluaa laihduttaa.

En pysty olemaan ilman aamiaiskahvia.

Minkälaisia salaatteja laitatte?
Itse laitoin kurkkua, tomattia, fetajuustokuutioita ja oliiveja öljyssä.

Vaikeata on saada tuoreita kotimaisia kurkkuja. Tuo mikä eilenkin ostin, oli jo sisältä keltainen. Kun kurkuissa ei ole päivämääriä ja ulkonäön perusteella on vaikea tietää onko tuo tuoretta, sitten sitä on nyt jatkuvasti tapahtunut.

Syön vielä banaaneja.

6

2764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin..

Jos tahdot laihduttaa, vaihda se jugurtti viiliin ellet sitten syö sokerittomia ja rasvattomia jugurtteja! Tavallisessa jugussa on purkin koosta riippuen sama määrä sokeria kuin 6-9 sokeripalassa!

Mitä jos vaihtaisit salattiisi öljyisten fetan ja olivien tilalle jotain muuta? Laita vaikka: Jäävuorisalaattia, kurkkua, tomattia, paprikaa, tonnikalaa ja hieman purjoa. Tonnikalan tilalle voi laittaa vaikka Broileri kuutioita jos kala ei sovi.

Banaaneissa on paljon energiaa, vaihda se omenaan, appelsiiniin ja meloniin. (melonia saa kohta taas tosi edullisesti ja silloin kannattaa ostaa kokonaisena ja syödä sitä jääkaappi kylmänä. Piristää kummasti kesä helteellä!!)

kai syöt kuitenkin ainakin yhden lämpimän ruoan?

• luopua

lämpimmästä ateriasta nyt väliaikaisesti.

Olen lihonnut pahoin ja vointini on siitä syystä huono ja vaatteet eivät mene enää päälle.

Yritän palautua nyt kevyemmällä ruokavaliolla.

Rasavattomat jugurtit ovat kuulemma huonommat kuin normaalit.

Oliiviöljy on kyllä terveellistä? käsittääkseni.

Kun olen ostanut melonia, se ei kauan säilyy.
        Mutta yritän sitä hakea.

Onko feta huono?

• kokki
        luopua kirjoitti:

lämpimmästä ateriasta nyt väliaikaisesti.

Olen lihonnut pahoin ja vointini on siitä syystä huono ja vaatteet eivät mene enää päälle.

Yritän palautua nyt kevyemmällä ruokavaliolla.

Rasavattomat jugurtit ovat kuulemma huonommat kuin normaalit.

Oliiviöljy on kyllä terveellistä? käsittääkseni.

Kun olen ostanut melonia, se ei kauan säilyy.
        Mutta yritän sitä hakea.

Onko feta huono?

Katso pakkauksen tuoteselosteen tienoilta elintarvikkeen sisältämä energiamäärä.

2 dl:n jogurtissa energiaa on 160 kcal ja rasvattomassa jogurtissa puolet siitä, eli 80 kcal.

Valitse ostoskoriisi rasvattomia tai vähärasvaisia tuotteita sekä tarkista aina tuotteen sisältämä energiamäärä. Esim. myslissä voi olla energiaa niin paljon, että iso kulhollinen vastaa jo melkein puolia päivän energiatarpeesta...

Näillä pääset laihdutuksessa alkuun:
        1. Makkarat pois (nakit, lenkit), tilalle kunnon lihaleikkeleitä: kinkkua yms, joissa lihaa usein 95-98% ja rasvaa vain 3-5%. Nakit voi korvata kevyt-kalkkunanakeilla (huomaa kevyt(!) ja kalkkuna(!))
        2. Voi tai oivariini pois, ota tilalle kevyt keiju tai flora. Lahden leipälevite taitaa olla edellisiäkin kevyempää (ja on myös hyvää).
        3. Vähennä juuston määrää ja vaihda juusto kevytjuustoon.
        4. Suosi tummaa leipää. Katso myös leivistä energiamäärät, leivissäkin on eroja!
        5. Ei sokeroituja mehuja, ei tuoremehuja, vähennä maidon määrää ja käytä rasvatonta maitoa.
        6. Ei kermaa ruuanlaittoon, käytä kevytvalmisteita (kasvirasvaa 5-7%) kerman sijaan.
        7. Ei sokeria teehen, kahviin, muroihin tms.
        8. Rajaa aamu- ja iltapalan määrä esim kahteen leipään päällysteineen ja yhteen jogurttiin, äläkä lipsu määrästä!
        9. Sovi itsellesi iltapalan takaraja, esim ei enää iltapalaa kello 20.30 jälkeen.
        10. Älä tee mahdotonta laihdutusohjelmaa! Jos et syö lämmintä ruokaa, tulet nälkäiseksi, kiukkuiseksi ja ennen pitkää lopetat laihduttamisen.

Em. konsteilla saat varmasti pudotettua painoasi!

Älä usko yksittäisten ruokien apuun, oliiviöljy on hyvä valinta, samoin meloni, mutta pelkästään niitä syömällähän ei elä.

Päätä parantaa elämäsi laatua, mutta älä tee sitä rajusti. Salaattilinjalle siirtyminen ei voi olla ratkaisu, koska se pitää jonain päivänä lopettaa. Sen sijaan tee päätös syödä kunnolla, mutta terveellisesti.

• Anonyymi

Kivihedelmä eniten vitamiinejä eniten antioksidantteja vähiten kaloreita

• Flikka

Kokonaisuus ratkaisee. Mikään yksittäinen ruoka ei lihota tai laihduta, tai ole pahasta tai hyvästä. Yksinkertaisesti laihdut, jos syöt vähemmän kaloreita, kuin kulutat ja lihot jos syöt enenmmän kun kulutat.

Laihtuaksesi sinun on siis joko vähennettävä saantia tai lisättävä kulutusta. Kuitenkin, jos pihistät liikaa syömisistä putoaa elimistö helposti säästöliekille eli vähentää kulutuksen minimiin. (oireina palelu, väsymys, haluttomuus).

Vähimmillä kaloreilla saat aamulla mahasi täyteen lautasellisella puuroa ja siihen päälle marjoja, light-mehukeittoa tai itse tehtyä kiisseliä (vähällä sokerilla). Viilissä on vähän vähemmän kaloreita, kun jugurtissa, mutta ero ei ole iso.

Päivän lämmintä ruokaa ei kannata unohtaa (toki sen voi joinakin päivinä korvata myös ruokaisalla salaatilla), koska useimmat lämpimät ruuat antaa kylläisyyden tunteen pitkäksi aikaa ja näin houkutus napsimiseen ja ylimääräisiin välipaloihin pienenee.

Salaatti aineksi kannattaa vaihdella niin ei kyllästy. Oma uusi suosikkini on kaalia (tavallista valkokaalia), annaspaloja (myös liemimukaan), omenaa ja appelsiiniä, hyvä salaatti ruuan lisukkeeksi tai ilta- ja välipalaksi.

Öljy sisältää hurjasti kaloreita. Kuitenkin öljy (sekä oliivi että rypsi) on sydämmen kannalta parempi valinta, kuin voi ja muut kovat rasvat. Terveenä pysyäkseen ihminen tarvitsee myös pienen määrän rasvaa päivittäin.

Käy vilkaisemassa juttuja laihdutuspalstalla (löytyy terveys otsikon alta), sieltä saat vinkkejä laihdutukseen. Suosittelisin myös hankkimaan perustietoa laihdutuksesta joko netistä tai kirjastosta. Älä hurahda mihinkään ihmediettiin (zone, vähähiilihydraattinen, kasviskeitto jne.), vaan suhdaudu asiaan niin että ensin terveellinen laihdutus ja sitten uudet terveellisemmät elintavat.

• mikä olisi paras?

Jos tekee itse oliiviölyjstä salaattikastikeen, mikä olisi paras koostumus eli kauinka teette sen? jotta se olisi tervellisempi.

Teen itse apelsiinimehua tuoreista apelsiineistä ja käytän siihen greippejäkin.

kahvia en pysty juomaan ilman sokeria ja tykkään kahvin päälle laittaa täysimaitoa.

Lihaa en syö lainkaan, kyllä kalaa.
      Onko todella muna hyvä? Joku suositteli sitä laihduttamiseen.

Myslit todennäköisesti kannattaisi itse laittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe