Aloitin käyttämään e-pillereitä muutama vuosi sitten sillä tuskat kuukautisten alkaessa olivat ylivoimaiset. Käytin mercilon-merkkistä lääkettä ja kun pitkällä tähtäimellä aloin laskea pillereiden kustannuksia, päätin lopettaa käytön ja katsoa mitä tapahtuu. Jos vaikka kivut eivät palaisi.
No tässä sitä sitten on oltu ilman kuukautisia helmikuun puolestavälistä eli jo kolmen kuukauden ajan. Aluksi mietin että vaikutus johtuu hormonitasapainon järkkymisestä, mutta nyt on tainnut ehkä mennä liian pitkä aika, vai onko??
Ystäväni lähti viime kesänä vaihto-oppilaaksi ja kertoi talvella, että hänen kuukautisensa olivat vasta silloin alkaneet uudelleen. Eli toisaalta ei tarvitsisi huolehtia, vai täytyykö sittenkin??
Minulla ei ole ollu partneria sen jälkeen, joten raskaana en voi olla.
Mitä te sanoisitte?
No tässä sitä sitten on oltu ilman kuukautisia helmikuun puolestavälistä eli jo kolmen kuukauden ajan. Aluksi mietin että vaikutus johtuu hormonitasapainon järkkymisestä, mutta nyt on tainnut ehkä mennä liian pitkä aika, vai onko??
Ystäväni lähti viime kesänä vaihto-oppilaaksi ja kertoi talvella, että hänen kuukautisensa olivat vasta silloin alkaneet uudelleen. Eli toisaalta ei tarvitsisi huolehtia, vai täytyykö sittenkin??
Minulla ei ole ollu partneria sen jälkeen, joten raskaana en voi olla.
Mitä te sanoisitte?
Vastaukset 7
Vanhimmat
Minusta tuntuu, että tähän samaan kysymykseen saa olla vastaamassa täällä joka päivä...
Pillereiden lopettamisen jälkeen on enemmän sääntö kuin poikkeus, että menkat jäävät jonnekin teille tietämättömille. Puoli vuotta on aika joka kannattaa odotella ihan rauhassa. Sen jälkeen voi alkaa konsultoida lääkäriä, jos saisi ongelmaan apua.
Käyttämällä hakua tai lukeamalla vanhoja viestejä (myös ehkäisy-palstalla) huomaat kuinka monella muulla on ihan samanlaisia kokemuksia.
Jos kivut palaavat luomumenkkojen myötä, kannattaa harkita toista pillerimerkkiä. Yksi voi sopia paremmin kuin toinen.
Hinta tuossa näkyy pääasiallinen syy lopettamiselle olleen, ja sanoohan sen järkikin että jos kerran pidempiaikainen systeemi toimii niin rahan syytäminen pillereihin ilahduttaa vain lääketehtailijaa.
Mutta kysymys kuuluukin - Jos kivut ovat kovat, maksatko niistä mielummin pillereiden hinnan, jos sillä saa helpotusta vai kärsitkö vain? Pillereistä kun voi olla hyvinkin apua, jos ei yhdestä merkistä, niin toisesta sitten.
tajusinkin vasta viestin lähettämisen jälkeen, että täällä saattaa kyllä olla aikaisempiakin samankaltaisia viestejä..
olen pahoillani jos vastaamisenne tuotti ylivoimaisia tuskia.
Minä lopetin pillerit syksyllä, ja kerran tuli kuukautiset sen jälkeen normaalisti, kunnes ne hävisivät. Nyt reilun 4 kuukauden odotuksen jälkeen kuukautiset taas tulivat, eli et ole todellakaan ainoa joka tästä ongelmasta kärsii!
Ja tätä tosiaan on kyselty joka toisessa viestissä... :)
Mä lopetin pillerit heinäkuulla, koska ne eivät sopineet minulle. Ajattelin, että vaihdan laastareihin. No, kumma juttu menkat eivät tulleet. Odotn ja odotin ja sitten yhtäkkiä marraskuulla menkkani tulivat. No se siitä, sen jälkeen ei ole taaskaan näkynyt. Välillä on juuri maha sillä lailla kipeä, kuin menkkani alkaisivat, mutta ei. Kävin gynellä ja sain Terolut nimisen lääkkeen. En ole sitä vielä aloittanut, mutta aloitan kesällä. Perseestä tällanen!
Mulla sama juttu. Mutta mulla kyllä tuli kahdet menkat pillereiden lopettamisen jälkeen, mut viimeset on kans ollu helmikuussa eli runsaasti väliä ollu.