Hengitysvaikeuksiin apua??

tuskaaaaa

onko mitään kotikonsteja hengitysvaikeuksiin? Tuntuu, että keuhkot ovat aivan tukossa ja koko ajan yskittää.

Eilen kävin hengittämässä lääkärissä avaavaa lääkettä ja se helpotti tosi paljon, mutta nyt olen taas aivan tukossa. Joskus olen saanut astmapiipun, mutta siitä ei ole ollut tähän koivun siitepölyallergiaan apua.

8

2556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saunominen

      auttaa. Itselläni ainakin saunominen auttaa hengitystieongelmiin.

      Kirjoitin tuohon ''Ulkona pärjää, sisällä ei!'' sisäilmasta ja hajusteista. Lukaise se.
      Puhdas sisäilma auttaa.

      Voisit ostaa esim. rautakaupasta kevyitä hengityssuojaimia, mitkä suodattavat siitepölyn ja käyttää niitä ulkona, jos kerran oireilet noin pahoin.

      • Näin se teen

        ..pitemmän päälle. Hetkeksi kyllä helpottaa, mutta jo seraavana aamuna entistäkin pahempi olo.
        Höyrysaunassa lima liukeaa irti olo väljenee ja pää kevenee ja hengitys helpottuu.
        Höyryhengityksellä sama vaikutus. Kahvipannu vaan levylle kiehumaan hiljalleen niin, että tuutista tulee sopivasti höyryä.Keittiö jakkaralle vaan viereen istumaan 15 minuutiksi. Ei maksa välineet mitään on halpaa ja tehokasta.


    • Mimmu

      Seisoin juuri aamuyöstä tunnin suihkussa, kun heräsin siihen, että henki ei meinannut kulkea. Kosteus auttoi, jotta pystyi nukkumaan loppuyön jotenkuten normaalisti.

    • auttoi

      Mulla samanlaisia oireita viime vuonna. En meinannu saada henkeä ja tosi kova kuiva yskä (meinas oksennus tulla). Menin apteekkiin ja täti käski kokeilla Kestine merkkistä allergialääkettä. Epäilin, mutta päätin kokeilla, kun en meinannu saada henkeä. Se auttoi heti parin tunnin päästä. Söin sitä loppu siitepölykauden eikä ollut mitään oireita enään. Sama juttu taas tänä vuonna. Aloitin pari viikkoa sitten ja taas on kaikki hyvin. Tulee vaan aika kalliiksi (n.7 egeä ja 10 kpl ja pari päivässä) mut ei se mitään pääasia että henki kulkee!

      • kari ruotsissta

        Sain täällä ruotsissa missä minä asun kuulla että tämmöinen lääke tai luonnonlääke auttaa nimeltään Nasaleze, siinä on joku gel mikä laitta ne rakoot mitkä meillä allergialaisilla on tukkoon, ja se pitäisi auttaa, sitä sumutetaan nenään ja pitääs auttaa, tiedän että mun suomenkieli ei ole tipp topp mutta toivonmukaan tajuatte jotain, moi


      • googletin
        kari ruotsissta kirjoitti:

        Sain täällä ruotsissa missä minä asun kuulla että tämmöinen lääke tai luonnonlääke auttaa nimeltään Nasaleze, siinä on joku gel mikä laitta ne rakoot mitkä meillä allergialaisilla on tukkoon, ja se pitäisi auttaa, sitä sumutetaan nenään ja pitääs auttaa, tiedän että mun suomenkieli ei ole tipp topp mutta toivonmukaan tajuatte jotain, moi

        Ei kokemusta. Kiitos tiedosta!


        http://www.polarpharma.fi/nasaleze/

        http://www.polarpharma.fi/nasaleze/Esite Nas nettiin.pdf


    • Nurse

      Antihistamiini, nenäsuihkeet ja silmätipat. Siinä jokaisen allergisen ihmisen peruslääkevalikoima. Antihistamiini kannattaisi aloittaa jo ennen siitepölykautta ja avaavat lääkkeet varoiksi niille, joita ahdistaa.jokaisen allergisen ihmisen tulisi huolehtia siitä, että reseptit on uusittu ajoissa ja lääkkeet on kotona, ennenkuin ollaan ihan tukossa, eiks je?

    • DrEvil

      Eiköhän kannata mennä takaisin sinne lääkäriin ja pyytää sitä avaavaa lääkettä reseptille ja käyttää tarpeen vaatiessa. Samalla voisi lääkäriltä kysäistä kannattaisiko tutkia astman mahdollisuutta esim. aamuin - illoin tehtävillä puhalluskokeilla, ilman lääkettä ja lääkkeen kanssa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      225
      1963
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      68
      1711
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1506
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1199
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1110
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1075
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      5
      995
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe