Turengin verinen

historia

80-luvulla turengissa on ollut ammuskelua, liinalammesta on löytyny ruumis ym.. Pitävätkö tarinat paikkansa vai onko ne vain huhuja?

49

12100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paska

      koko turenkia ei ole olemassakaan,se on harhaa.

      • Turenkilainen

        Ootsä tyhmä vai tyhmä ! Kannatta täyttää eka se seittemän ni tietää jotain ees.


      • Anonyymi

        Homo nekke


    • ovat

      mutta ei kai tuo niin kummaa ole näin isossa kylässä. Löytyihän se ruumis kun oli uintimatkalla hukkunut ja palokunta naarasi ylös.
      Sano minulle samankokoinen paikkakunta, jossa ei olisi ammuskeltu joko vieraita tai omia?
      Tervakoski on yhtä "kauhea".

      • Anonyymi

        . Käyttöaste olisi varmasti korkea ja muutenkin olisi oikea ekoteko kun ei tarvitsisi autoilla aina kaupunkiin uimaan.
        Halli saisi olla halpa, ne


    • Jokunen

      Olin 80-luvun Turengissa. Mutta ei silloin ainakaan Liinalammesta ketään tarvinnut onkia. Hiidenjoesta tai paremmin Kernaalan järven puolelta löytyi kerran yksi kaljapäissään hukkunut.

      Ammuskelua ja veritekoja löytyy kyllä ihan kamalasti. Harvialan kartanolla oli aikoinaan Suomen suurimpiin kuuluvat hirvenkaatoluvat, muistaakseni 500 vuodessa. Itsekin joskus ajohommissa, kun maan kerma ja ulkomaan pellet ammuskeli. Wanantaan kartanolla puolestaan hurja fasaanitarha - siellä sitten pressasta alkaen ja diplomaattikunta kutsuttuna niitä jahtasi.

      Mutta jos mennään ajassa 1918 tapahtumiin ja Tarinmaalle, ei olekaan enää leikinlaskun paikka. Mutta siitä toisten, jos kiinnostaa.

      • Jokunen

        Ettei jää vääriä arvailuja, vähän tuosta Tarimaan verilöylystä. Turun suunnasta perääntyi Kullaan punakaarti matkalla Lahden suuntaan.

        Urhea valkosoturi, nuori ylioppilas, ei päässytkäät joen yli kuin Wantsun kautta lossilla. Onnistui ammuttamaan perääntyvien viimeisen, väsyneimmän "vihollisosaston" - 57 naista ja pikkulasta koulun ja kirkon väliselle pellolle.

        Ei ole meidänkään historia kovin kaunista.


      • olin sillloin

        ja olen nyt. Rannalla töllistelin, kun Liinalammentien puolelta rannalta niiltä pikkulaitureilta uimaan lähtenyt henkilö naarattiin pohjasta. Alkoholilla oli osuutta tässäkin.
        Mikä ihme tuo nyt on, kun ajattelee uimapaikan käyttöastetta?
        Ihme että sinne ei ole enemmän ihmisiä hukkunut.


      • turenkilainen
        olin sillloin kirjoitti:

        ja olen nyt. Rannalla töllistelin, kun Liinalammentien puolelta rannalta niiltä pikkulaitureilta uimaan lähtenyt henkilö naarattiin pohjasta. Alkoholilla oli osuutta tässäkin.
        Mikä ihme tuo nyt on, kun ajattelee uimapaikan käyttöastetta?
        Ihme että sinne ei ole enemmän ihmisiä hukkunut.

        Edesmennyt tervalainen poliisi Oksanenkin oli paikalla.


      • turenkilainen
        Jokunen kirjoitti:

        Ettei jää vääriä arvailuja, vähän tuosta Tarimaan verilöylystä. Turun suunnasta perääntyi Kullaan punakaarti matkalla Lahden suuntaan.

        Urhea valkosoturi, nuori ylioppilas, ei päässytkäät joen yli kuin Wantsun kautta lossilla. Onnistui ammuttamaan perääntyvien viimeisen, väsyneimmän "vihollisosaston" - 57 naista ja pikkulasta koulun ja kirkon väliselle pellolle.

        Ei ole meidänkään historia kovin kaunista.

        ne 1918 tapahtuneet vääryydet jo historiaan.
        Hirveitä tehtiin puolin ja toisin. Minulla on taas perimätietoa punakaartin tekemistä teurastuksista. Mutta olisi varmaan viisasta jättää politiikka pois täältä keskustelusta.


      • SAIRAAKSI ANALYSOIJA
        turenkilainen kirjoitti:

        ne 1918 tapahtuneet vääryydet jo historiaan.
        Hirveitä tehtiin puolin ja toisin. Minulla on taas perimätietoa punakaartin tekemistä teurastuksista. Mutta olisi varmaan viisasta jättää politiikka pois täältä keskustelusta.

        SIIS SINÄ HYVÄKSYT NAISTEN JA LASTEN TAPPAMISEN!


      • turenkilainen
        SAIRAAKSI ANALYSOIJA kirjoitti:

        SIIS SINÄ HYVÄKSYT NAISTEN JA LASTEN TAPPAMISEN!

        mutta miksi kaivaa auki vanhoja arpia. Kirjoitinhan, että MOLEMMAT sodan osapuolet tekivät hirmutekoja. Myös ilmeisesti ihannoimasi punakaarti.
        Itse olen ollut sitä mieltä jo pitkään, että tuolloin oli kysymys luokkasodasta, eikä vapaussodasta, kuten minun aikanani koulussa opetettiin. Ymmärrän sodan lähtökohdat. Ja olen myös huolissani siitä, että tämän päivän meno Suomessa johtaa yhä enemmän kansan kahtiajakoon. Tilanne muistuttaa kohta viime vuosisadan alkua.
        Jos mieltäsi lohduttaa, voin kertoia erään toisen Kanta-Hämeessä tapahtuneen teurastuksen: Hauhon Mustilassa tapettiin kymmenittäin Valkeakoskelta ja Sääksmäeltä punaisten puolella olleita alle 20-vuotiaita tehtaantyttöjä. Paikalla on muistomerkki veriteosta.

        Sitä vain yritin sanoa, että tuskin tämän palstan tarkoitus on kaivella lähes sadan vuoden takaisia asioita. Kohta Janakkala -otsikon alla kirjoitetaan Lapuan liikkeestä ja Stalinin vainoistakin, jos tämä meno jatkuu.


      • keskustella voi?
        Jokunen kirjoitti:

        Ettei jää vääriä arvailuja, vähän tuosta Tarimaan verilöylystä. Turun suunnasta perääntyi Kullaan punakaarti matkalla Lahden suuntaan.

        Urhea valkosoturi, nuori ylioppilas, ei päässytkäät joen yli kuin Wantsun kautta lossilla. Onnistui ammuttamaan perääntyvien viimeisen, väsyneimmän "vihollisosaston" - 57 naista ja pikkulasta koulun ja kirkon väliselle pellolle.

        Ei ole meidänkään historia kovin kaunista.

        Ihan mielenkiintoinen juttu. Onko tästä olemassa muuta tietoa kuin perimätieto. Entä löytyykö jotakin jo julkaistua tietoa asiasta.


      • turenkilainen
        Jokunen kirjoitti:

        Ettei jää vääriä arvailuja, vähän tuosta Tarimaan verilöylystä. Turun suunnasta perääntyi Kullaan punakaarti matkalla Lahden suuntaan.

        Urhea valkosoturi, nuori ylioppilas, ei päässytkäät joen yli kuin Wantsun kautta lossilla. Onnistui ammuttamaan perääntyvien viimeisen, väsyneimmän "vihollisosaston" - 57 naista ja pikkulasta koulun ja kirkon väliselle pellolle.

        Ei ole meidänkään historia kovin kaunista.

        olen kuullut, että saksalaiset olisivat tappaneet nämä sotaa pakenevat. Tiedätkö päivämäärän, koska tuolta linkistä voisi hakea tarkemmin.
        http://vesta.narc.fi/cgi-bin/db2www/sotasurmahaku/input

        Googlella löytyi kohdasta 'sotasurmat'


      • suuna päänä
        turenkilainen kirjoitti:

        mutta miksi kaivaa auki vanhoja arpia. Kirjoitinhan, että MOLEMMAT sodan osapuolet tekivät hirmutekoja. Myös ilmeisesti ihannoimasi punakaarti.
        Itse olen ollut sitä mieltä jo pitkään, että tuolloin oli kysymys luokkasodasta, eikä vapaussodasta, kuten minun aikanani koulussa opetettiin. Ymmärrän sodan lähtökohdat. Ja olen myös huolissani siitä, että tämän päivän meno Suomessa johtaa yhä enemmän kansan kahtiajakoon. Tilanne muistuttaa kohta viime vuosisadan alkua.
        Jos mieltäsi lohduttaa, voin kertoia erään toisen Kanta-Hämeessä tapahtuneen teurastuksen: Hauhon Mustilassa tapettiin kymmenittäin Valkeakoskelta ja Sääksmäeltä punaisten puolella olleita alle 20-vuotiaita tehtaantyttöjä. Paikalla on muistomerkki veriteosta.

        Sitä vain yritin sanoa, että tuskin tämän palstan tarkoitus on kaivella lähes sadan vuoden takaisia asioita. Kohta Janakkala -otsikon alla kirjoitetaan Lapuan liikkeestä ja Stalinin vainoistakin, jos tämä meno jatkuu.

        Ei tosiasioista saa vaieta. Tai ehkäpä vanhoista asioista ei saisikaan oppia mitään.
        Kapitalistit alas! Anteeksi pyyntöä kaivataan veriteoista!!


      • Pxx
        olin sillloin kirjoitti:

        ja olen nyt. Rannalla töllistelin, kun Liinalammentien puolelta rannalta niiltä pikkulaitureilta uimaan lähtenyt henkilö naarattiin pohjasta. Alkoholilla oli osuutta tässäkin.
        Mikä ihme tuo nyt on, kun ajattelee uimapaikan käyttöastetta?
        Ihme että sinne ei ole enemmän ihmisiä hukkunut.

        Kyllä se totta on. Taisi olla nainen se joka hukkui. Itse olin silloin paikan päällä ja näin kun se lammesta nostettiin. Mutta siis ei mikään rikos vaan kännissä hukkunut


      • ....
        Pxx kirjoitti:

        Kyllä se totta on. Taisi olla nainen se joka hukkui. Itse olin silloin paikan päällä ja näin kun se lammesta nostettiin. Mutta siis ei mikään rikos vaan kännissä hukkunut

        muistan kans kun mutsi oli just sillon uimassa ja selitti tota kuinka sieltä joku nostettiin, joka humalaspäissään lähteny niiltä pikkulaitureilta uimaan.


      • ...?
        suuna päänä kirjoitti:

        Ei tosiasioista saa vaieta. Tai ehkäpä vanhoista asioista ei saisikaan oppia mitään.
        Kapitalistit alas! Anteeksi pyyntöä kaivataan veriteoista!!

        Helppohan se on aina löytää tietenkin joku v. 1918 surmiin osallistunut hengissä anteeksipyyntöä varten. Eipä tuo olisi karkean laskuopin mukaan kuin n. 106 vuotias...Hyvä että edes tuoreempien sotien veteraaneja on enää kohta hengissä saati tämän pykälää vanhemman sisäisen version.

        Menneet ovat menneitä, ajat olivat erilaiset ja noihin tekoihin puolin tai toisin osallistuneet ovat haudatut. Turha pohtia tuon ajan tapahtumia ja yrittää nykypäivän valossa analysoida. Kaikin puolin tapahtui mitä tapahtui, enää ei asialla ole mitään merkitystä muuta kuin, että edelleen tiettyjen talojen värit ovat punaisia ja toisten valkoisia. Maalien rapistuttua on jo aikapäiviä sitten nekin maalailtu uudelleen, useimmiten eri väreillä...


      • mie vaan
        ...? kirjoitti:

        Helppohan se on aina löytää tietenkin joku v. 1918 surmiin osallistunut hengissä anteeksipyyntöä varten. Eipä tuo olisi karkean laskuopin mukaan kuin n. 106 vuotias...Hyvä että edes tuoreempien sotien veteraaneja on enää kohta hengissä saati tämän pykälää vanhemman sisäisen version.

        Menneet ovat menneitä, ajat olivat erilaiset ja noihin tekoihin puolin tai toisin osallistuneet ovat haudatut. Turha pohtia tuon ajan tapahtumia ja yrittää nykypäivän valossa analysoida. Kaikin puolin tapahtui mitä tapahtui, enää ei asialla ole mitään merkitystä muuta kuin, että edelleen tiettyjen talojen värit ovat punaisia ja toisten valkoisia. Maalien rapistuttua on jo aikapäiviä sitten nekin maalailtu uudelleen, useimmiten eri väreillä...

        ai ei muka sama jatku vieläkin kun vähänkään katsoo yrityksiä niin valkoinen kapitalisti ruoskii ja takoo työläisestä ulos sen viimeisenkin veripisaran. tappaa pitäisi.


      • Anonyymi
        mie vaan kirjoitti:

        ai ei muka sama jatku vieläkin kun vähänkään katsoo yrityksiä niin valkoinen kapitalisti ruoskii ja takoo työläisestä ulos sen viimeisenkin veripisaran. tappaa pitäisi.

        ano minulle samankokoinen paikkakunta, jossa ei olisi ammuskeltu joko vieraita tai omia?


    • huisaa

      Onhan tuossa tosiaan erään tutun äitimuori juovuksissa hukkunut liinalampeen ja nykyisen Meskun/Vanhan osuuspankin talon välissä oli yksi ampuminen 80-luvulla, jossa tosin menehtyi henkilö jolle ei olisi tätä kohtaloa suonut...Ikävä tapaus kaikin puolin. Noh, tekijä istui pitkän tuomion ja on nykyään kunnon kansalainen, oli jo vankilasta päästessään.

      Eli jos tästä nyt saa sitten verisen historian, niin rima on aika matalalla ajattelussa.

      • Turenki.....

        ollut suomen väkivaltaisin paikkakunta v.86 ;)
        Hehee..Tiedetään kyllä ketkä veljekset ollu sillon vauhdissa...


      • daavit
        Turenki..... kirjoitti:

        ollut suomen väkivaltaisin paikkakunta v.86 ;)
        Hehee..Tiedetään kyllä ketkä veljekset ollu sillon vauhdissa...

        joo ja nykyisin ihan hiiriveljeksiä..


      • ,
        daavit kirjoitti:

        joo ja nykyisin ihan hiiriveljeksiä..

        autoja korjaillaan...!


    • minä vaan

      eiköhän tämmösiä tapahdu joka puolella jatkuvasti, turenki vaan on niin pieni paikka että kaikki jutut muistetaan ja vähän vielä suurennellaan niin kyllä tää on aika kauhee paikka asua!!!!!!!!!täytyy varmaan muuttaa hesan keskustaan kun sielä on niin rauhallista!!!!!!!!!!!!

    • Ex-turenkilainen

      Turenkihan oli joskus 80-luvun alussa Suomen väkivaltaisin paikkakunta suhteessa asukaslukuun.

      Tämän aiheutti ainakin Turengin ja Hämeenlinnan välillä vallinnut epävirallinen sotatila. Eli toisin sanoen, Hämeenlinnasta tuli porukkaa haastamaan riitaa ja tappelemaan Turenkiin ja toisinpäin. Ainakin "Sokerinkentällä" näitä myllyjä oli.

      Itse olin siihen aikaan peruskoulun ensimmäisillä luokilla, kun ns. liennytystä alkoi tapahtumaan, eli Turenki rauhoittui ainakin näiltä osin. Sen ajan rähinäporukat ovat nykyään noin 40-> vuotiaita.

      Em. tapahtumat olivat aika rankkojakin, koska vielä 90-luvun alussakin oli vielä havaittavissa selvää kyräilyä, kun siirryin niihin aikoihin Hämeenlinnaan opiskelemaan.

      Joskus baarissa (HML) muistan jutelleeni jonkun hämeenlinnalaisen kanssa, joka oli jopa osallistunut näihin kahinoihin

      • kjth

        minä vuonna lilispaarissa tervakoskella ammuttin ainakin kolmea henkilöä?ammuttu on tervas ennenkin. äijälle tuli rähinää viime vuonna mestarissa.niin tyttöystävä haki haulikon.onneksi poliisit tuli hätiin ja sai pyssyn pois parkkipaikalla.nevan vanhalla kaupalla poliisilta ammuttii melkein käsi irti.yhtä äijää ammuttiin muutama vuos sitten nakkarin parkkiksella pieni kaliiberisella aseella päähän..näitähän olis sit kymmeniä mitkä on oman kädenkautta posauttanu aivonsa pihalle..


      • sivusta kattellut
        kjth kirjoitti:

        minä vuonna lilispaarissa tervakoskella ammuttin ainakin kolmea henkilöä?ammuttu on tervas ennenkin. äijälle tuli rähinää viime vuonna mestarissa.niin tyttöystävä haki haulikon.onneksi poliisit tuli hätiin ja sai pyssyn pois parkkipaikalla.nevan vanhalla kaupalla poliisilta ammuttii melkein käsi irti.yhtä äijää ammuttiin muutama vuos sitten nakkarin parkkiksella pieni kaliiberisella aseella päähän..näitähän olis sit kymmeniä mitkä on oman kädenkautta posauttanu aivonsa pihalle..

        Ikäviä asioita ollut vuosien aikana. Itse muistan yhden miehen kun putosi parvekkeelta Kinttupolun alkupäässä olleen talon yläparvekkeelta. Toinen tipahti Paturintien rytöojan viereisen talon parvekkeelta. Sitten oli se yksi kaveri joka muhi aika kauan kotonaan Tapailassa... Niin toi ampuminenhan on vanha stoori. Luoti oli vissiin tarkoitettu ampujan velipojalle mutta tyttö menikin.
        Murheellisia asioita...
        Kyllähän se hautausmaa kirkolla kertoo kolkkoa historiaa. Sinne vaan käveleen, kyllä välil hiljaseksi vetää kun kattelee tuttuja nimiä ja muistaa monien hymyt ja iloiset naurut...Hemmetinmoista nuoruuden tuhlausta.....


      • ExTurenkiVäiski

        Tämä ampumisjuttu on vuodelta -83,muistan hyvin koska tunsin ampujan ja ammutun.Olin ampujan kanssa ryypiskelemässä samana iltana ja noin 20 metrin päässä kun paukkui.Veljekset paini keskenään ja meni siihen,että toinen kaivoi aseen ja ampui veljeään kohti osumatta.Toista miestä yritti myös, osumatta,auton takapenkillä ollut tyttö ei päässyt pakoon,vaan sai luoteja rintaan..menehtyen niihin.Itse olin tapahtumahetkellä noin 17 vuotias.Hämeenlinnalaisten kanssa oli ihan hyviä matseja,turpaan tuli puolin toisin.Muutin Turengista Hämeenlinnaan ja vanhojen vihamiesten kanssa tulin hyvin toimeen,kunnioitus oli molemminpuolista.


      • nihgt vision
        ExTurenkiVäiski kirjoitti:

        Tämä ampumisjuttu on vuodelta -83,muistan hyvin koska tunsin ampujan ja ammutun.Olin ampujan kanssa ryypiskelemässä samana iltana ja noin 20 metrin päässä kun paukkui.Veljekset paini keskenään ja meni siihen,että toinen kaivoi aseen ja ampui veljeään kohti osumatta.Toista miestä yritti myös, osumatta,auton takapenkillä ollut tyttö ei päässyt pakoon,vaan sai luoteja rintaan..menehtyen niihin.Itse olin tapahtumahetkellä noin 17 vuotias.Hämeenlinnalaisten kanssa oli ihan hyviä matseja,turpaan tuli puolin toisin.Muutin Turengista Hämeenlinnaan ja vanhojen vihamiesten kanssa tulin hyvin toimeen,kunnioitus oli molemminpuolista.

        Muutin itse Janakkalaan 80-Luvulla ja täytyy sanoa, että kovin oli näinkin pikkupaikaksi melkoista meininkiä. Siihen verrattuna 2000-luvun elo varsinkin Turengissa oli kuin muumilaaksosta.
        Yhdessä vaiheessa paikkakunta herätti mm.joissain poliisimiehissäkin vastenmielisyyttä todellisena typeryyden tyyssijana. Nyrkit ja kättä pidemmätkin puhuivat ja siipeen kuumakallejen toimesta sai niin ihmiset kuin omaisuuskin.
        Nyt kun elämme tätä muumilaaksoelämää, ei meillä ole enää omaa poliisilaitosta saati lähipoliiseja. Fiksut viskaalit päättivät asian meidän puolestamme, eikä meillä ole niitä "muumilaakson näkymättömiä varkaitakaan", entinen"kamari" toimii lupakansliana. Systeemit ovat muuttuneet rankasti ja luultavasti tulevaisuus näyttää synkältä. Peruskansalaisten turvallisuudenvalvonta on lamalukemissa prioirisoinnin turhan politikoimisen takia, rajat ovat auki ja ihme on, jos sitä ei tietyt tahot käytä hyväkseen. Milleniumin jälkeisen hiljaiselon aika alkaa olla ohi ja tutut lieveilmiöt alkavat nousta esiin tuhkastaan nuorison ja uusien ihmisten myötä.

        Oireet ovat jo näkyvissä.
        Ajoissa puuttumalla ei synny "verisiä kronikoita". Kuka sellaisia oikeasti tarvitsee?


      • veristä touhua
        nihgt vision kirjoitti:

        Muutin itse Janakkalaan 80-Luvulla ja täytyy sanoa, että kovin oli näinkin pikkupaikaksi melkoista meininkiä. Siihen verrattuna 2000-luvun elo varsinkin Turengissa oli kuin muumilaaksosta.
        Yhdessä vaiheessa paikkakunta herätti mm.joissain poliisimiehissäkin vastenmielisyyttä todellisena typeryyden tyyssijana. Nyrkit ja kättä pidemmätkin puhuivat ja siipeen kuumakallejen toimesta sai niin ihmiset kuin omaisuuskin.
        Nyt kun elämme tätä muumilaaksoelämää, ei meillä ole enää omaa poliisilaitosta saati lähipoliiseja. Fiksut viskaalit päättivät asian meidän puolestamme, eikä meillä ole niitä "muumilaakson näkymättömiä varkaitakaan", entinen"kamari" toimii lupakansliana. Systeemit ovat muuttuneet rankasti ja luultavasti tulevaisuus näyttää synkältä. Peruskansalaisten turvallisuudenvalvonta on lamalukemissa prioirisoinnin turhan politikoimisen takia, rajat ovat auki ja ihme on, jos sitä ei tietyt tahot käytä hyväkseen. Milleniumin jälkeisen hiljaiselon aika alkaa olla ohi ja tutut lieveilmiöt alkavat nousta esiin tuhkastaan nuorison ja uusien ihmisten myötä.

        Oireet ovat jo näkyvissä.
        Ajoissa puuttumalla ei synny "verisiä kronikoita". Kuka sellaisia oikeasti tarvitsee?

        kun turengissa aikoinaan tytöltä neitsyyden vein


      • Väiski1966
        nihgt vision kirjoitti:

        Muutin itse Janakkalaan 80-Luvulla ja täytyy sanoa, että kovin oli näinkin pikkupaikaksi melkoista meininkiä. Siihen verrattuna 2000-luvun elo varsinkin Turengissa oli kuin muumilaaksosta.
        Yhdessä vaiheessa paikkakunta herätti mm.joissain poliisimiehissäkin vastenmielisyyttä todellisena typeryyden tyyssijana. Nyrkit ja kättä pidemmätkin puhuivat ja siipeen kuumakallejen toimesta sai niin ihmiset kuin omaisuuskin.
        Nyt kun elämme tätä muumilaaksoelämää, ei meillä ole enää omaa poliisilaitosta saati lähipoliiseja. Fiksut viskaalit päättivät asian meidän puolestamme, eikä meillä ole niitä "muumilaakson näkymättömiä varkaitakaan", entinen"kamari" toimii lupakansliana. Systeemit ovat muuttuneet rankasti ja luultavasti tulevaisuus näyttää synkältä. Peruskansalaisten turvallisuudenvalvonta on lamalukemissa prioirisoinnin turhan politikoimisen takia, rajat ovat auki ja ihme on, jos sitä ei tietyt tahot käytä hyväkseen. Milleniumin jälkeisen hiljaiselon aika alkaa olla ohi ja tutut lieveilmiöt alkavat nousta esiin tuhkastaan nuorison ja uusien ihmisten myötä.

        Oireet ovat jo näkyvissä.
        Ajoissa puuttumalla ei synny "verisiä kronikoita". Kuka sellaisia oikeasti tarvitsee?

        Joo. Kyllä päin on. Itsekin pidettiin huolta,ettei ylimääräiset ala rähjään. Yllättävää ettet näe tässä ennakoivaa väkivallankäyttöä. Näittekin vuosien jälkeen,voisitte kiittää että olemme tapelleet puolestanne. Tulevaisuuudessa muut ihmiset tulevat täyttämään tulevat tappelunne. Ja ne eivät pääty näin nätisti,kuin nämä onnettomat kylätappelut. Maahanmuuttajat ynnä muut tulevat toimimaan tämän tapahtumasarjan aiheina. Jos minä sillointällöin löin jotain,sen jälkeen kun minua oli ensin lyöty ja vietin käräjillä hetken aikaa. Ja maksoin lyönneistäni. Ei ole Suomi niinkuin ennen. Mutta se ei ole minun vikani. TERVEISIN Markku Väyrynen alias Väiski


      • Anonyymi
        nihgt vision kirjoitti:

        Muutin itse Janakkalaan 80-Luvulla ja täytyy sanoa, että kovin oli näinkin pikkupaikaksi melkoista meininkiä. Siihen verrattuna 2000-luvun elo varsinkin Turengissa oli kuin muumilaaksosta.
        Yhdessä vaiheessa paikkakunta herätti mm.joissain poliisimiehissäkin vastenmielisyyttä todellisena typeryyden tyyssijana. Nyrkit ja kättä pidemmätkin puhuivat ja siipeen kuumakallejen toimesta sai niin ihmiset kuin omaisuuskin.
        Nyt kun elämme tätä muumilaaksoelämää, ei meillä ole enää omaa poliisilaitosta saati lähipoliiseja. Fiksut viskaalit päättivät asian meidän puolestamme, eikä meillä ole niitä "muumilaakson näkymättömiä varkaitakaan", entinen"kamari" toimii lupakansliana. Systeemit ovat muuttuneet rankasti ja luultavasti tulevaisuus näyttää synkältä. Peruskansalaisten turvallisuudenvalvonta on lamalukemissa prioirisoinnin turhan politikoimisen takia, rajat ovat auki ja ihme on, jos sitä ei tietyt tahot käytä hyväkseen. Milleniumin jälkeisen hiljaiselon aika alkaa olla ohi ja tutut lieveilmiöt alkavat nousta esiin tuhkastaan nuorison ja uusien ihmisten myötä.

        Oireet ovat jo näkyvissä.
        Ajoissa puuttumalla ei synny "verisiä kronikoita". Kuka sellaisia oikeasti tarvitsee?

        Kyllä täällä poliiseja on jopa paremmin kuin ennen. Johtopaikka vaan muuttui Hämeenlinnaan. Yleisesti ottaen poliisi on nykyään ylityöllistetty joten ei ole enää aikaa joviaalisti jutella ja sovitella vaan tehokkaasti homma pakettiin ja seuraavalle tehtävälle. Rikostutkija sitten yrittää kiireittensä keskellä saada sopua aikaan että ei tarvi mennä oikeuteen asti. Ei ole enää sitä "kyläpoliisia" juttelemassa kun poliiseillakin on kiireitä ja liian vähän tekijöitä.


    • Ei nyt unohdeta.

      Tässä vielä muisteltavaa?

    • Klogemost Greudeman

      Muisti on kyky tallentaa ja palauttaa mieleen menneitä kokemuksia. Ihmisen muisti jaetaan sensoriseen muistiin, lyhytkestoiseen työmuistiin ja pitkäaikaiseen säilömuistiin. Muistin häiriöt tunnetaan yhteisnimellä amnesia. Muistia ihmisen mielen ominaisuutena tutkivat kognitiivinen psykologia, rememologia ja kognitiotiede.

    • Muistaako kukaan

      Turengista katosi joskus 80-luvulla 12-vuotias poika. Olisko ollut Jari etunimi. Löytyikö koskaan?

    • Ei tainnut löytyä?

      Oliko niin, että lähipiiri oli vähän epäilyksen alainen?

    • Krondolainfer Hjelde

      Sääjärvenrannasta löytyi jo 20 vuotta sitten .Kovastippa seuraatte oman kylän uutisia

      • Mitä löytyi?

        Joltain unohtunut pyyhe?


    • muistaako kukaan

      Jos on löytynyt niin on mennyt minulta ohi. Olin katoamisen aikaan alle kouluikäinen, mutta muistan tapauksesta nousseen suuren uutisoinnin. Silloin lapsena tapaus tuntui erityisen kammottavalta. Eikös tässä olisi aihetta siihen 'Kadonneet' ohjelmaankin?

    • ksdjvö
      • dlfkg

        No eipä oo löytyny .


    • Ei löydy

      No hyi.. Puhuttinko siitä tosiaan et olis sokerin lämpökattilaan joutunut?

    • karmee menneisyys

      Onkos te "ihmiset" tosi sairasta kun kuolemat ja murhat kiinnostaa!

    • riittäneekin

      Pyörävarkaita.

    • Ruoho

      Kyllä yhä mietityttää se Jari Tapani Hännikäisen katoaminen 12-vuotiaana 1982. Onko entisen sokeritehtaan alueella, Leenanlammessa, vai muualla. Kuinka joku voi noin täysin kadota?

    • Mielenkiintoinen
    • Näin.se.on

      Turengissa alkaa taas tunnelma kiristyä.

    • Anonyymi

      Mitä tarkoitat?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe