Olisiko teillä ehdotuksia?
Mikä olisi erikoinen tai persoonallinen tapa pyytää toista kummiksi? Joku kirje tai vastaava?
Haluaisimme tehdä kummiksi pyytämisen mieleenpainuvalla tavalla, apua kaivataan!
Miten pyytää kummiksi?
10
9092
Vastaukset
- kaukaa kummitteleva
Lähettäkää kirje, missä tuotte esiin kysymyksenne ja vaateenne kummin tehtävää kohtaan. Niin ei tarvitse sitten jälkikäteen purnata, jos kaikki ei mennytkään niinkuin piti. Kirjeessä on vielä sekin hyvä puoli, että ahdisteltu ehdokas voi myös vastata kirjeellä, eikä hänen tarvitse sanoa päin naamaa "Ei vaan kiinnosta".
- Kummitus myös kaukaa
MUista laittaa kirjeeseen kuinka kalliita lahjoja toivot lapsesi saavan kummilta. NÄin kummi voi jo heti päätellä joutuuko lahjojen vuoksi vararikkoon jossain vaiheessa.
terveisin nimimerkki työttömältä mopo rippilahjaksi? - on kunniatehtävä
kummiksi ihmistä pyydettäessä,ei lähetellä kirjeitä vaan kysytään asiasta suoraan joko henkilökohtaisesti tai puhelimitse siinä tapauksessa,jos kummiehdokas asuu kaukana.
Kummiudesta ei yleensä kieltäydytä,sillä se on epäkohteliasta vauvaperhettä kohtaan.
Mielestäni kummin velvollisuuksiin kuuluu olla läsnä lapsen elämässä eikä olla rahoittamassa kalliita hankintoja.- Olen kanssasi
mistä ihmeestä on nyt tullut sellainen käsitys että kummilta viedään rahat.Eihän siinä ole ollenkaan kyse rahasta,vaan siitä että vanhemmat saisivat apua lapsen hoidossa ym.
minä en ainakaan odota mitään kuin että edes merkkipäivänä lasta muistettaisiin,eikä silloinkaan millään merkillisellä lahjalla vaan ihan kohtuuhintaisella.Käykää vaikka papin puheilla jos teillä on epäselvää kummien tehtävistä ja merkityksestä.
Itsellä ajankoht.vauva 2 viikkoinen - johan pomppas
Vai on kieltäytyminen epäkohteliasta vauvaperhettä kohtaan...? Eikö ole parempi että voi kieltäytyä, jos kokee ettei itsestä ole kummiksi, kuin että ottaisi kummin tehtävän vastaan, mutta hoitaisi sen huonosti?
- samaa mieltä
johan pomppas kirjoitti:
Vai on kieltäytyminen epäkohteliasta vauvaperhettä kohtaan...? Eikö ole parempi että voi kieltäytyä, jos kokee ettei itsestä ole kummiksi, kuin että ottaisi kummin tehtävän vastaan, mutta hoitaisi sen huonosti?
Vai pitäisi vain suostua? Todella ahdistava ajatus. Miksi kenenkään pitäisi vastentahtoisesti luoda toisten lapseen niin läheinen suhde kuin mitä kummius vaatii? Sehän on koko elämän kestävä tehtävä.
Lapsiperheen on varauduttava siihen, ettei kummiehdokas olekaan innostunut seuraamaan heidän pikku pilttinsä elämää ihan vierestä. - siitäkään
Olen kanssasi kirjoitti:
mistä ihmeestä on nyt tullut sellainen käsitys että kummilta viedään rahat.Eihän siinä ole ollenkaan kyse rahasta,vaan siitä että vanhemmat saisivat apua lapsen hoidossa ym.
minä en ainakaan odota mitään kuin että edes merkkipäivänä lasta muistettaisiin,eikä silloinkaan millään merkillisellä lahjalla vaan ihan kohtuuhintaisella.Käykää vaikka papin puheilla jos teillä on epäselvää kummien tehtävistä ja merkityksestä.
Itsellä ajankoht.vauva 2 viikkoinenettä kummi auttaisi lapsen hoidossa. ei kummi mikään ilmainen nanny ole. en ymmärrä näitä valituksia, kun kummilapselle vaaditaan älyttömän kalliita lahjuksia. enkä myöskään ymmärrä näitä kummeja, jotka ovat sitä mieltä, että kummius ei velvoita mihinkään.
järkeä voi käyttää molemmin puolin. synttärilahjaksi ei todellakaan toivota pleikkaripeliä tai rippilahjaksi mopoa. itse olen sitä mieltä, että KUULUU muistaa joulut, synttärit, nimipäivät KOHTUUDELLA ja rippilahjaksi se risti...
samoin yhteyttä pitää pitää. jos asuu kaukana, käynti kerran vuodessa ja/tai pari puhelinsoittoa ei liene liikaa vaadittu, myös kummilapselta kun ikää karttuu. - ihime
johan pomppas kirjoitti:
jos olisin tiennyt miten käy, olisin toivonut kuopuksen toisten kummien kieltäytyvän kun eivät ole vaivautuneet tyttöä muistamaan ristiäisten jälkeen, tyttö nyt 2v. Eikä heistä ole muutenkaan kuulunut mitään vaikka jaksoin ekan vuoden yksin pitää yhteyttä yllä kunnes päätin lopettaa itsekin yhteydenpidon. Tosi harmi. Oltais kyllä varmasti ymmärretty jos olisivat silloin kieltäytyneet, oltais valittu sitten toiset kummit...
- kieltäytyä...
ihime kirjoitti:
jos olisin tiennyt miten käy, olisin toivonut kuopuksen toisten kummien kieltäytyvän kun eivät ole vaivautuneet tyttöä muistamaan ristiäisten jälkeen, tyttö nyt 2v. Eikä heistä ole muutenkaan kuulunut mitään vaikka jaksoin ekan vuoden yksin pitää yhteyttä yllä kunnes päätin lopettaa itsekin yhteydenpidon. Tosi harmi. Oltais kyllä varmasti ymmärretty jos olisivat silloin kieltäytyneet, oltais valittu sitten toiset kummit...
... jos epäilee, ettei pysty kummin velvolisuuksia täyttämään. Mielestäni kenenkään vanhemman ei saisi tästä loukkaantua. Eihän kysymys ole välttämättä mistään henkilökohtaisesta vaan esimerkiksi siitä, että ko. henkilöllä voi jo olla niin monta kummilasta, ettei halua enää ottaa uusia, jotta pystyisi tehtävänsä kunnolla hoitamaan.
Mutta koska vastaajat ovat (jälleen kerran) vähän eksyneet alkuperäisestä aiheesta, niin vastaanpa siihenkin:
Itse muistelen lämmöllä sitä, kun minua pyydettiin kummiksi. Ikimuistoisen ja tärkeän tuosta hetkestä
teki se, että lapsen vanhemmat perustelivat minulle aika tarkkaan sen, miksi he olivat valinneet juuri minut kaikista tuntemistaan henkilöistä. Se oli todella liikuttava hetki ja tunnen nyt itseni entistäkin tärkeämmäksi henkilöksi lapsen elämässä - Anonyymi
kieltäytyä... kirjoitti:
... jos epäilee, ettei pysty kummin velvolisuuksia täyttämään. Mielestäni kenenkään vanhemman ei saisi tästä loukkaantua. Eihän kysymys ole välttämättä mistään henkilökohtaisesta vaan esimerkiksi siitä, että ko. henkilöllä voi jo olla niin monta kummilasta, ettei halua enää ottaa uusia, jotta pystyisi tehtävänsä kunnolla hoitamaan.
Mutta koska vastaajat ovat (jälleen kerran) vähän eksyneet alkuperäisestä aiheesta, niin vastaanpa siihenkin:
Itse muistelen lämmöllä sitä, kun minua pyydettiin kummiksi. Ikimuistoisen ja tärkeän tuosta hetkestä
teki se, että lapsen vanhemmat perustelivat minulle aika tarkkaan sen, miksi he olivat valinneet juuri minut kaikista tuntemistaan henkilöistä. Se oli todella liikuttava hetki ja tunnen nyt itseni entistäkin tärkeämmäksi henkilöksi lapsen elämässäMitä ihmeen velvollisuuksia? Jos jotain kummiksi jotain pyytää niin sai sellaisen kummin kuin pyytää. Kummiksi suostunut itse päättää miten osallistuu vai osallistuuko mitenkään. Jos haluaa että lapsi saa lahjoja, niin kannattaa pyytää kummiksi sellaista ihmistä, joka lahjoja todennäköisesti ostaa ja mahdollisesti useita kummeja, että edes joku ostaa jotain. Aika koomiselta kuulostaisi omaan korvaani että alettaisiin jotain vaatimuslistoja lähettämään kutsun yhteyteen. Samoin kuulostaa korvaani törkeältä kieltäytyä. Itse olen suostunut kummiksi pyydettäessä ja osallistunut sen verran kuin mielestäni tuntuu sopivalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2234468Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223379Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2621945Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,61663Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381227Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611189Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin97913- 30757
- 63755
- 176740