Jos sinua kiinnostaa vaihtaa halvempiin KK-maksuihin niin nyt kipin kapin sinne Elisa Shopit kauppaan ja vaihda liittymätyyppisi Kolumbus K1-liittymään.
Kyseessä ei siis ole operaattorin vaihto vaan liittymätyypin vaihto, jonka saa tehdä ilmaiseksi kerran vuodessa! Jos tällähetkellä maksat noin 3.95€ KK siitä, että sinulla on kännykkäliittymä niin eikö 0.66€/KK kuulosta paljon paremmalta ? Laskehan montako minuuttia puhut säästetyllä noin 3.3€ ?
3.3€ / 0.069€min = 47 minuuttia !!
Lisäksi sinä saat soittaa kaikkiin normaalihintaisiin suomen liittymiin (lanka ja mobiili) samaan 0.069€min hintaan Elisa Perusdata 1.5€/Mt !
Jos olet järkevä niin nyt kannattaisi äänestää jaloillasi...
Aika vaihtaa K1-liittymään!
15
1999
Vastaukset
- puhuttu !
Varsinkin kun Elisa kauppaa 3G-puheliittymää jolla saa puhua 70minuuttia PALJON kalliimmalla/KK ja on vieläpä niin, että tällä 70 min puheliittymällä ei voi lähettää tekstareita vaan teksatareita varten SAA maksaa vielä muutaman euron/KK lisää !
Nyt taisi mennä kytkyt väärään kurkkuun !- Aito.
Luuletko että Elisa jakaa yli 500 euron kännyköitä täysin ilmaiseksi? Justjoo. Jopa 70 minuutin puhepaketillakin Elisan kytky tulee halvaksi, paljon halvemmaksi kuin muilla operaattoreilla. Ero vain kasvaa mitä isomman puhepaketin ottaa. Ja miten tuo liittyy Kolumbuksen hinnoitteluun? Kolumbus ei kytypaketteja tarjoa!
- Oiva
"Jos sinua kiinnostaa vaihtaa halvempiin KK-maksuihin niin nyt kipin kapin sinne Elisa Shopit kauppaan"
Miksi turhaan raahautua kauppaan, kun liittymätyypin vaihdon voi tehdä netissäkin?
"Jos tällähetkellä maksat noin 3.95€ KK siitä, että sinulla on kännykkäliittymä niin eikö 0.66€/KK kuulosta paljon paremmalta?"
Kolumbuksen 0,66 €/kk liittymää vastaa Elisan Oiva, jonka kk-maksu on 1,99 €.
"Lisäksi sinä saat soittaa kaikkiin normaalihintaisiin suomen liittymiin (lanka ja mobiili) samaan 0.069€min hintaan"
Elisan Oivalla ( iltaetu) voi soittaa 0.079 €/min ja kello 18-24 0.055 €/min kaikkiin liittymiin.
Elisan liittymätyypit tulevat iltaedulla usein huomattavasti edullisemmaksi kuin Kolumbuksella.
" Elisa Perusdata 1.5€/Mt !"
Kannattaa ottaa Elisan datapaketti, 4.0€/25Mt
"Jos olet järkevä niin nyt kannattaisi äänestää jaloillasi..."
Niin minäkin tein; aikanaan oli Kolumbus mutta nyt on Elisa. Ja pysyy. Ja rahaa säästyy.- kerrotaanpa
Suomessa on operaatori, joka tarjoaaa halvempia puheluita, kuin mikään elisan tai soneran-leirin liittymä.
Dna. Onni, Aarre; helmi jne
Elämä on - Mietiskelijä
kerrotaanpa kirjoitti:
Suomessa on operaatori, joka tarjoaaa halvempia puheluita, kuin mikään elisan tai soneran-leirin liittymä.
Dna. Onni, Aarre; helmi jne
Elämä on"Suomessa on operaatori, joka tarjoaaa halvempia puheluita, kuin mikään elisan tai soneran-leirin liittymä.
Dna. Onni, Aarre; helmi jne"
Taas tätä mainostamista, mikä piti palstalta kitkeä pois. Valvojat, hoi!
Onni ei ole yhtään edullisempi kuin Saunalahti tai Kolumbus. Saunalahdella on paremmat edut, esim. 1 € viikonloput.
Kolumbuksen KF taas on selvästi edullisempi kuin DNA:n Aarre.
Elisa iltaedulla on paljon edullisempi kuin DNA:n Helmi. - saatte karkkia
Mietiskelijä kirjoitti:
"Suomessa on operaatori, joka tarjoaaa halvempia puheluita, kuin mikään elisan tai soneran-leirin liittymä.
Dna. Onni, Aarre; helmi jne"
Taas tätä mainostamista, mikä piti palstalta kitkeä pois. Valvojat, hoi!
Onni ei ole yhtään edullisempi kuin Saunalahti tai Kolumbus. Saunalahdella on paremmat edut, esim. 1 € viikonloput.
Kolumbuksen KF taas on selvästi edullisempi kuin DNA:n Aarre.
Elisa iltaedulla on paljon edullisempi kuin DNA:n Helmi.Eiköhän nämä kaikki ole jo moneen kertaan käyty läpi täällä sivustoilla.K1 tullaan takuu varmasti lopettamaan siksi en valinnut sitä.Olen Elisan asiakas ainakin vielä mutta jos puhuu ringissä missä on dna liittymiä useampia niin kyllä 0.02€ on jo niin halpa että ei siitä mene yksikään alle eikä kk-maksukaan nosta juuri hintoja mutta jos soittaa muualle silloin joutuu maksamaan enemmän kaikki on niin suhteellista nämä kaikki on yksilöllisiä valintoja joten jokainen tehköön omat valintansa.Miten vain dna olisi mainosta minusta heti ensimmäinen oli juuri sitä.
- Jori
Minullakin on Oiva -liittymä, ja kun puhun pääasiassa Heimo-puheluja, niin hinnat ovat: 0,069€ ja klo 18-24 0,048€. Se on jo niin halpaa, että pysyn edelleen Elisalla, eikä haittaa yhtään, vaikka joku liittymä olisi vielä halvempi. Hinta oli yksi tärkeä tekijä liittymää valitessani, mutta ei suinkaan ainoa.
- päivällä
Jori kirjoitti:
Minullakin on Oiva -liittymä, ja kun puhun pääasiassa Heimo-puheluja, niin hinnat ovat: 0,069€ ja klo 18-24 0,048€. Se on jo niin halpaa, että pysyn edelleen Elisalla, eikä haittaa yhtään, vaikka joku liittymä olisi vielä halvempi. Hinta oli yksi tärkeä tekijä liittymää valitessani, mutta ei suinkaan ainoa.
Paljonko maksat lankaliittymiin soneran dna liittymiin päiväsaikaan ?
Paljonko on KK maksu ?
Laske seuraava 10 minuuttia puheluita (lankaliittymiin) päiväsaikaan klo : 8:00 - 16:00 päivittäin kuusi kuukautta. Onko Oiva vieläkin halvempi? - Sama firma !
Jori kirjoitti:
Ei ole Kolumbus eri firma kun Elisa, ihan sama firma on siis kyseessä ! Kyseessä on vain liittymätyyppi K1 vs. Oiva
- Jori
päivällä kirjoitti:
Paljonko maksat lankaliittymiin soneran dna liittymiin päiväsaikaan ?
Paljonko on KK maksu ?
Laske seuraava 10 minuuttia puheluita (lankaliittymiin) päiväsaikaan klo : 8:00 - 16:00 päivittäin kuusi kuukautta. Onko Oiva vieläkin halvempi?"Onko Oiva vieläkin halvempi?" Taisin kirjoittaa, ettei minua haittaa yhtään, vaikka joku liittymä olisi vielä halvempi. Puhelut esim. Soneran ja DNA:n liittymiin maksavat 0,079€/min , mutta minun kohdallani asialla ei ole mitään merkitystä, koska soitan pääasiassa Heimo-puheluita, kuten jo mainitsin. En edes muista, koska olen viimeksi soittanut muihin kuin Elisan liittymiin, aikaa on kulunut varmasti pari vuotta. Lankapuhelimiin (lähinnä virastoihin, yrityksiin, terveyskeskukseen jne.) joudun soittamaan muutaman kerran vuodessa. Muita puheluita tulee todellakin soitettua niin harvoin, että tämä on MINULLE paras vaihtoehto, ottaen huomioon myös muut asiat kuin pelkkä hinta. Niin, se kuukausimaksu on 1,99€
- Jori
Jori kirjoitti:
"Onko Oiva vieläkin halvempi?" Taisin kirjoittaa, ettei minua haittaa yhtään, vaikka joku liittymä olisi vielä halvempi. Puhelut esim. Soneran ja DNA:n liittymiin maksavat 0,079€/min , mutta minun kohdallani asialla ei ole mitään merkitystä, koska soitan pääasiassa Heimo-puheluita, kuten jo mainitsin. En edes muista, koska olen viimeksi soittanut muihin kuin Elisan liittymiin, aikaa on kulunut varmasti pari vuotta. Lankapuhelimiin (lähinnä virastoihin, yrityksiin, terveyskeskukseen jne.) joudun soittamaan muutaman kerran vuodessa. Muita puheluita tulee todellakin soitettua niin harvoin, että tämä on MINULLE paras vaihtoehto, ottaen huomioon myös muut asiat kuin pelkkä hinta. Niin, se kuukausimaksu on 1,99€
Iltapuhelut klo 18-24 maksavat 0,055€/min kaikkiin kotimaisiin liittymiin ja lankapuhelimiin, ja Heimo-puhelut siis 0,048€/min
- aarteen löytänyt
Jori kirjoitti:
Iltapuhelut klo 18-24 maksavat 0,055€/min kaikkiin kotimaisiin liittymiin ja lankapuhelimiin, ja Heimo-puhelut siis 0,048€/min
Edulisia on sun puhelut, mut niin on munkin.
Soitan 95-99%% puheluistani toisiin dna-liittymiin ja kun minulla on dna-aarre, niin saan 1500min puhetta ja 1500 tekstaria 8,90e/kk.
Hinnaksi jää siis puheluille 0,0059e/min, siis yksi nolla enemmän kuin sinulla:) ja tekstarit kaupanpäälle tai vaihtoehtoisesti 1500 tekstaria 0,0059/kpl ja puhelut kaupanpäälle.
Tämän halvempaa viestintää, yli kivenheiton päähän saanee vain savumerkeillä! - Jori
aarteen löytänyt kirjoitti:
Edulisia on sun puhelut, mut niin on munkin.
Soitan 95-99%% puheluistani toisiin dna-liittymiin ja kun minulla on dna-aarre, niin saan 1500min puhetta ja 1500 tekstaria 8,90e/kk.
Hinnaksi jää siis puheluille 0,0059e/min, siis yksi nolla enemmän kuin sinulla:) ja tekstarit kaupanpäälle tai vaihtoehtoisesti 1500 tekstaria 0,0059/kpl ja puhelut kaupanpäälle.
Tämän halvempaa viestintää, yli kivenheiton päähän saanee vain savumerkeillä!Vielä kerran haluan korostaa sitä, että puheluiden hinta oli toki tärkeä kriteeri liittymää valitessani, mutta ei AINOA, esim. kuuluvuus vaikutti myös valintaani. Koska laskutus on toiminut kuten pitääkin, aion ainakin toistaiseksi myös pysyä Elisan asiakkaana. Tärkeintä lieneekin se, että niin minä kuin sinäkin olemme valintaamme tyytyväisiä.:)
- aarteen löytänyt
Jori kirjoitti:
Vielä kerran haluan korostaa sitä, että puheluiden hinta oli toki tärkeä kriteeri liittymää valitessani, mutta ei AINOA, esim. kuuluvuus vaikutti myös valintaani. Koska laskutus on toiminut kuten pitääkin, aion ainakin toistaiseksi myös pysyä Elisan asiakkaana. Tärkeintä lieneekin se, että niin minä kuin sinäkin olemme valintaamme tyytyväisiä.:)
Hyvä, kun molemmat ovat löytäneet oikean vaihtoehdon.
Toivottavasti kilpailu jatkuu suomessa, se on meidän molempien etu:)
- Mika70800
Huom: Mikäli vapaa-ajan puhelumääräsi ylittää 125 min/kk, silloin kannattaa ottaa K2 liittymä tuon K1:n sijasta.
Vapaa-aika tässä=
Ma-Pe 18-08 sekä Pe 18:00 - Ma 08:00
Eli K2 -liittymässä kk-maksu on 4,90/kk, kun se K1:ssä on 0,66/kk. Eli lähdössä (=0 min/kk) K1 on halvempi.
Mutta jokainen vapaa-ajan puheluminuutti muuttaa tilannetta k2:n eduksi. Kun vapaa-ajan minuutteja on 125 min/kk, on hinta tasan. Ja tämä yli menevät vapaa-ajan minuutit ovat k2:n käyttäjälle etua: Kun K1:llä kaikki minuutit ovat 6,9c/min, niin K2:n käyttäjä maksaa tuon 6,9c/mijn vain Ma-Pe 08-18, muina aikoina K2:lla on 3,5c/min.
Kun vapaa-ajan minuutteja on 125 min/kk, minuuttihinnan ero on kuronut umoeen K2:n kalliimman kk-maksun. Ja mitä reilummin tuo 125 min/kk vapaa-ajan minuutteja ylittyy, sitä suurempi on K2 -liittymän etu K1:en verrattuna.
Entä, kun K2:ta verrataan P2:een?
Jos puhutaan vain vapaa-aikana, silloin K2 tulee P2:ta edullisemmaksi heti, kun puhelumäärä ylittää 1075 min/kk.
Jos puhutaan vain Ma-Pe 08-18, silloin K2 tulee P2:ta edullisemmaksi heti, kun puhelumäärä ylittää 2815 min/kk.
Jos 60% puheluminuuteista puhutaan vapaa-aikana ja 40% Ma-Pe 08-18, silloin K2 tulee P2:ta edullisemmaksi heti, kun puhelumäärä ylittää 1428 min/kk.
Jos taas kyseessä on kahden kesken käyttö, silloin Kolumbus KF.
Ja jos koko kaveripiiri vaihtaa samaan operaattoriin (liittymätyypin jokainen valitsee itse), silloin dna, ja ainakin 890-1500 min/kk käytöllä dna Aarre (=8,90/kk), muilla määrillä dna Helmi. Toki dna:lta löytyy myös suora vastine Kolumbus K1:lle eli dna Onni.
Tässä tilanteessa voisi olla fiksua ottaa Kolumbus K1, K2 tai KF riippuen käyttötavasta.
Lisäksi ukaasia dna:n suuntaan: jos dna muuttaa toimintansa 100% hintamerkintäasetuksen mukaiseksi, silloin vaihto dna:n liittymään.
huom: Saunalahti ykkönen EI ole suora vastine Kolumbus K1:lle. Saunalahden liittymissä esim. tekstiviestikuittaus ei toimi kaikilla puhelimilla (Vaikka monella Nokia -merkkisellä toimiikin).
Periaatteessa on kuitenkin operaattorilta väärin vaatia asiakkailtaan määrätyn mallista puhelinta, jonka valikosta tuo "välitystietojen näyttö" textareiden yhteydessä löytyy, gsm -standardi kun ei vaadi, että puhelimesta pitäisi tuollainen löytyä.
Muut operaattorit tarjoavatkin vaihtoehtoisen tavan saada textarikuittaus niilläkin puhelimilla, joiden valikossa ei tuota ole, laittamalla textarin alkuun 3 -merkkinen koodi:
dna, Elisa, Kolumbus:
-K-
Sonera, TeleFinland:
*K#
Vain Saunalahti ei välitä tarjota asiakkailleen vaihtoehtoista tapaa siltä varalta, että puhelimen valikosta ei tuota textarikuittausta löydy. Tuota voi kutsua huonoksi palveluksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265