Tämä tuskin järkyttää niitä järjetyksenvalvojia jotka hoitavat hommansa hyvin, mutta ehkä niitä jotka hiukkasen rikkovat sääntöjä.
Uusi järjestyksenvalvojalaki on jo eduskunnan käsittelyssä ja se tulee velvoittamaan koulutuksen pidetämiseen, täydennyskoulutukseen ja mikä parasta te tulee tarkentamaan lakeja ja velvoitteita. Eli asiakkaiden pahoinpitely, ihmisoikeuksiin kajoaminen ja ns. vääränlaiset poliisiotteet tulevat vaikeutumaan.
Mikäli joudut järjestyksenvalvojan rahastamaksi tai muksituksi niin ilmoita siitä palautteena alueen poliisiviranomaiselle. Rikosilmoitus ei ole välttämätön.
Tämä on erityisesti niille pelleille jotka epäilivät viranomaisten kiinnostusta ravintola-asiakkaan oikusturvaa kohtaan. Sain asiallista opastusta ja tietoa allekirjoitusten kera. Kiitos valtiovalta.
Järjestyksenvalvojille
9
1432
Vastaukset
- täh????
mitä sä tarkotat tolla rahatamisella tottakai portsari rahastaa jos ravintolaan on sisäänpääsy(palveluraha) en ole ainakaan ite huomannu et jotain rahastettais liikaa ja muksiminen todennäköisesti ketä muksitaan on alottanut sen suun soiton tai käyttäytynyt väkivaltaisesti..
- tietoinen...
Sähän nyt vitsin murjasit. Ehkä pienemmissä pubeissa on pokeja, jotka eivät ole sekopäitä, mutta yhdenkään yökerhon portsarit, joita olen tavannut, eivät välitä asiakkaiden oikeuksista pätkääkään. Itse olen joutunut tekemään rikosilmoituksen sivusta seuranneena, kun 3 pelleä pieksi ravintolan edessä pikkunilkkiä ja niinpä tämä pelleporukka joutui itse valtion majoitukseen ja ravintola suljettiin siltä illalta. Myös jatkossa tulen puuttumaan näiden pellejen toimiin ja lupaan, että rankemman kautta.
- Beagle Boy
tietoinen... kirjoitti:
Sähän nyt vitsin murjasit. Ehkä pienemmissä pubeissa on pokeja, jotka eivät ole sekopäitä, mutta yhdenkään yökerhon portsarit, joita olen tavannut, eivät välitä asiakkaiden oikeuksista pätkääkään. Itse olen joutunut tekemään rikosilmoituksen sivusta seuranneena, kun 3 pelleä pieksi ravintolan edessä pikkunilkkiä ja niinpä tämä pelleporukka joutui itse valtion majoitukseen ja ravintola suljettiin siltä illalta. Myös jatkossa tulen puuttumaan näiden pellejen toimiin ja lupaan, että rankemman kautta.
Aktivistihan tiukalta tuntuu. Täytyy kuitenkin muistaa, että aina ennen jokaista tapausta on tapahtunut jotain, minkä vuoksi järjestyksenvalvojat näinkin menettelevät. Tätä aktivisti ei yleensä näe tai tiedä. Ylilyönnit ovat tietysti tuomittavia.
Helsingissä on runsaasti näitä ammattitodistajia, jota viettävät päivät raastuvan eri osastoilla todistajina ja kyttäävät yöt juttuja. - lsdjaldslkjlajsl
Beagle Boy kirjoitti:
Aktivistihan tiukalta tuntuu. Täytyy kuitenkin muistaa, että aina ennen jokaista tapausta on tapahtunut jotain, minkä vuoksi järjestyksenvalvojat näinkin menettelevät. Tätä aktivisti ei yleensä näe tai tiedä. Ylilyönnit ovat tietysti tuomittavia.
Helsingissä on runsaasti näitä ammattitodistajia, jota viettävät päivät raastuvan eri osastoilla todistajina ja kyttäävät yöt juttuja.Rikolliset eivät pidä poliiseista. Minkälainen on ihminen, joka ei haluaisi toisten ihmisten sekaantuvan jonkun pahoinpitelyyn esimerkiksi todistamalla siitä oikeudelle? Miksi sinä paheksut "ammattitodistajia"? Jos he kertovat totuuden mukaisesti asioista, niin eikö se ole hyvä asia? Mitä merkitystä on muuten ylipäänsä sillä, että mitä on tapahtunut ennen järkkäreiden väliintuloa ja voimakeinojen aloittamista? Järkkäri, sen enempää kuin vartija ei ole oikeus. Hän tai he eivät voi langettaa tuomiota jollekin henkilölle ja sen perusteella hieman "pidellä" asiakastaan. Ihmisen voi ottaa kiinni ja vielä paremmin useamman henkilön toimesta ilman, että hänen leukansa murtuu tai jotain muuta tapahtuu. Tietysti on mahdollista, että joskus sattuu vahinko, mutta luulenpa joillain sattuvan vahinkoja yhtenään?
- Beagle Boy
lsdjaldslkjlajsl kirjoitti:
Rikolliset eivät pidä poliiseista. Minkälainen on ihminen, joka ei haluaisi toisten ihmisten sekaantuvan jonkun pahoinpitelyyn esimerkiksi todistamalla siitä oikeudelle? Miksi sinä paheksut "ammattitodistajia"? Jos he kertovat totuuden mukaisesti asioista, niin eikö se ole hyvä asia? Mitä merkitystä on muuten ylipäänsä sillä, että mitä on tapahtunut ennen järkkäreiden väliintuloa ja voimakeinojen aloittamista? Järkkäri, sen enempää kuin vartija ei ole oikeus. Hän tai he eivät voi langettaa tuomiota jollekin henkilölle ja sen perusteella hieman "pidellä" asiakastaan. Ihmisen voi ottaa kiinni ja vielä paremmin useamman henkilön toimesta ilman, että hänen leukansa murtuu tai jotain muuta tapahtuu. Tietysti on mahdollista, että joskus sattuu vahinko, mutta luulenpa joillain sattuvan vahinkoja yhtenään?
Enhän minä nyt paheksu niitä ammattitodistajia, sillä tiedän kyllä maan tavan. Kun Helsingin keskustassa sattuu joku rikos, jonka tuhannet näkevät, niin yleensä kaikki kulkevat ohitse silmät kiinni, mutta eivät ajattele, että mitähän jos minä satun joskus olemaan avun tarpeessa ja kaikki kulkevat vain ohitse. Tällöin tällainen ammatitodistaja saattaa vaikka pelastaa henkesi.
Käytäntö on kuitenkin osoittanut, että tällaiset ammattitodistajat eivät ole työelämässä, vaan jonkin syyn vuoksi sieltä pudonneita ja sitten päässä on joku paikka vinksahtanut.
Mutta mitä siitä, jos rikos selviää ja uhri saa sitä kautta oikeutta. - pahasti
Beagle Boy kirjoitti:
Enhän minä nyt paheksu niitä ammattitodistajia, sillä tiedän kyllä maan tavan. Kun Helsingin keskustassa sattuu joku rikos, jonka tuhannet näkevät, niin yleensä kaikki kulkevat ohitse silmät kiinni, mutta eivät ajattele, että mitähän jos minä satun joskus olemaan avun tarpeessa ja kaikki kulkevat vain ohitse. Tällöin tällainen ammatitodistaja saattaa vaikka pelastaa henkesi.
Käytäntö on kuitenkin osoittanut, että tällaiset ammattitodistajat eivät ole työelämässä, vaan jonkin syyn vuoksi sieltä pudonneita ja sitten päässä on joku paikka vinksahtanut.
Mutta mitä siitä, jos rikos selviää ja uhri saa sitä kautta oikeutta.Beakle-boy sanoit ihmisistä jotka eivät ole työelämässä ja jotka ovat vinksahtaneet.Syyllistit kansalaisia,jotka eivät hyväksy rikollisuutta ja sitten yrität paikata heittoasi tekemällä heistä hulluja.Aiemminkin on ylimielisyytesi harmittanut mutta nyt riitti.Et ole tämän palstan ainoa totuus ja kunkku,vaikka niin luulet.Itse olen ollut jatkuvasti työelämässä yli 40 vuotta,mutta en syyllistä työttömiä,sairaita enkä rikollisten vihaajia.Henkisesti häiriintyneet poliisia ja harvemmin oikeusasteita häiritsevät henkilötkin ovat ihmisiä,ja "luulot"kuuluvat taudinkuvaan.
- Häh???
yt meni vähän sille linjalle, että järkkärit vastaan poliisit. Vähän olen yöelämässä liikkunut, mutta ei ole tullut vastaan pokeja, jotka olis muksinut tai rahastanut. Ovella ne on ja monta painia olen nähnyt, kun joku ei ole vapaaehtoisesti poistunut baarista, mutta ikinä en ole nähnyt mitään perusteetonta. Aika outoa jupinaa. Poliisit itse olkoon paikalla, jos taas ravintolan ulkopuolella tapellaan. Olisihan se aivan järjenvastaista joka tappeluun sekaantua. Ehkä joku saa turpaansa aiheestakin.
- poliisille
Kyllä ne lait nyt jo on ihan mukavia, mitä tulee järkkäreihin. Järjestyksenvalvojalakihan määrittelee järkkärin aika tarkasti... Mm provosoivasti ei saa toimia tai pukeutua... mitä sitten kun näet provosoivan järkkärin?
ainakin yhden tapauksen tiedän, joka menetti järkkärikorttinsa juuri rasistisen paidan takia.
Aina kannattaa kyseenalaistaa, ja mikäli sieltä lakipykälä löytyy mikä oikeuttaa jotenkin toimimaan niin sitten se on niin. Hyvää työtä ne pojat suurimmaksi osaksi tekee :) - THG;
poliisille kirjoitti:
Kyllä ne lait nyt jo on ihan mukavia, mitä tulee järkkäreihin. Järjestyksenvalvojalakihan määrittelee järkkärin aika tarkasti... Mm provosoivasti ei saa toimia tai pukeutua... mitä sitten kun näet provosoivan järkkärin?
ainakin yhden tapauksen tiedän, joka menetti järkkärikorttinsa juuri rasistisen paidan takia.
Aina kannattaa kyseenalaistaa, ja mikäli sieltä lakipykälä löytyy mikä oikeuttaa jotenkin toimimaan niin sitten se on niin. Hyvää työtä ne pojat suurimmaksi osaksi tekee :)Miten voitte puolustella semmoisia hormooniläskejä,kaikki järkkärit on yksinkertaisia ja pieniegoisia pellejä.Niitä vituttaa,kun eivät päässeet poliiseiksi.Miksei ole yhtään somali portsaria,he ovat ainakin rauhaa ja ihmisiä rakastavia.Järkkärit nuo kaiken pahan alku,siis hävetkää.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321