- Parempi kyy povella kuin kymmenen oksalla,
vai miten se nyt menikään.
Miksiköhän hämähäkki, susi ja kyy ovat kaikkein inhotuimmat ?
KYY POVELLA
137
5367
Vastaukset
- hilma-tantti
PYY pivossa :)))
- Ajomies
- Pienenee kuin pyy maailmanlopun edellä.
Minusta vain tuntuu, että näillä susi- ja kyyjutuilla on samanlaisia piirteitä kuin kalamistenkin kalavaleilla:
- Kiiskinen on kohta SUUR LOH !
Sattui muuten sekin karkaamaan "pivosta" !
Vai lipostako lie luiskahtanut ?
- hetki:
No kyy kai siksi, kun ihmisen pitää otsa hiessä leipänsä tienaaman ja ei voi juoksennella alasti ympäriinsä, pilasi tarinan mukaan ihmisen paratiisimahdollisuuden eliniäksi...
Susi kai siksi, koska ihminen on ihmiselle susi :-)
Hämähäkki ei tietääkseni ole tehnyt muuta kuin kiivennyt langalle....?
Inhottavuudesta puheenollen, tuohon luetteloon voisi hyvällä syyllä lisätä hirvikärpäsen, vai mitä?- Ajomies
Eräs mielenkiintoisimpia kuvauksia on Antti Tuurin Wallenbergilaisuutta kuvaavassa romaanissa.
Tämä uskonsuunta sai paljon tilaa Pohjanmaalla ja tunnettiin monilla eri nimillä - rakkaalla lapsellahan on monta nimeä...
Kotipuolessa he olivat "fällyuskoosia, toisaalla Wallenperilaisia, Vasunmäkeläisiä ja
- KÄÄRMEENPOLKIJOITA
kun tapoihin kuului rymistellä seuratuvassa jaloillaan kuin paratiisin pahaa käärmettä polkien.
http://www.raahe.fi/koulut/lukio/verkkari/kirjat2004/AnttiTuuri_2004.html - perfomanssiesitys
Ajomies kirjoitti:
Eräs mielenkiintoisimpia kuvauksia on Antti Tuurin Wallenbergilaisuutta kuvaavassa romaanissa.
Tämä uskonsuunta sai paljon tilaa Pohjanmaalla ja tunnettiin monilla eri nimillä - rakkaalla lapsellahan on monta nimeä...
Kotipuolessa he olivat "fällyuskoosia, toisaalla Wallenperilaisia, Vasunmäkeläisiä ja
- KÄÄRMEENPOLKIJOITA
kun tapoihin kuului rymistellä seuratuvassa jaloillaan kuin paratiisin pahaa käärmettä polkien.
http://www.raahe.fi/koulut/lukio/verkkari/kirjat2004/AnttiTuuri_2004.htmlei tarvinnut väen mennä teatteriin. Sai varmaan osallistua vielä itsekin. Lutherkin pelkäsi kuvajaistaan ja heitteli mustepulloilla, luullen paholaiseksi. Se oli sitä aikaa. =)
- Ajomies
perfomanssiesitys kirjoitti:
ei tarvinnut väen mennä teatteriin. Sai varmaan osallistua vielä itsekin. Lutherkin pelkäsi kuvajaistaan ja heitteli mustepulloilla, luullen paholaiseksi. Se oli sitä aikaa. =)
Marcus Aurelius sanoi jo aikoinaan:
Ajattele, mitä sinulla on, mieluummin kuin
sitä, mitä sinulta puuttuu. Seulo omistamistasi
asioista parhaat ja punnitse miten hanakasti
olisit etsinyt niitä, elleivät ne jo olisi sinulla.
/Positiivarit/Aamun ajatus 14.5.06 - miettisin
Ajomies kirjoitti:
Marcus Aurelius sanoi jo aikoinaan:
Ajattele, mitä sinulla on, mieluummin kuin
sitä, mitä sinulta puuttuu. Seulo omistamistasi
asioista parhaat ja punnitse miten hanakasti
olisit etsinyt niitä, elleivät ne jo olisi sinulla.
/Positiivarit/Aamun ajatus 14.5.06uutta kännykkää, tietokonetta, nauhuria, jne. Ja ajatella, että jollakin voi olla melkein talonhintainen kello ranteessaan, 22 000 Euron Rolex. Minäpä en haaveile enemmistä romuista. Terveyttä kun vaan piisaisi. =)
- Ajomies
miettisin kirjoitti:
uutta kännykkää, tietokonetta, nauhuria, jne. Ja ajatella, että jollakin voi olla melkein talonhintainen kello ranteessaan, 22 000 Euron Rolex. Minäpä en haaveile enemmistä romuista. Terveyttä kun vaan piisaisi. =)
Eräös uskonmies steppasi Taulumäellä erään sepän pajaan uskonasiansa kanssa.
Seppä totesi lopulta:
- Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki...
Monin on löytänyt omaan elämäänsä sisältöä vasta kun on menettänyt terveytensä.... - ehka voit jonain
Ajomies kirjoitti:
Seppä totesi lopulta:
Monin on löytänyt omaan elämäänsä sisältöä vasta kun on menettänyt terveytensä....paivana sen 'sisaistaa' itsellesi.toivon niin .
Monin on löytänyt omaan elämäänsä sisältöä vasta kun on menettänyt terveytensä..../// ja viela useampi on loytanyt sisallon henkilokohtaisessa uskossa Vapahtajaan..
niin niin...yksi sinulta puuttuu...jne.... - paljonkin nykyään
Ajomies kirjoitti:
Seppä totesi lopulta:
Monin on löytänyt omaan elämäänsä sisältöä vasta kun on menettänyt terveytensä....Niin se tämän lauseen jatko kuului:'Kristuksen sisäinen tuntemus'. Nämä ovat vain ihmisten sanoja, ei edes Raamatusta otettu. Niistä sitten muodostuu fraaseja, joita ihmiset toistaa kuin mantraa. Mutta, eipä silti, hyvähän se on lohduttaa ystävää, vaikka näillä sanoilla.
Etenkin kun Raamatun ymmärrys on ollut vähäistä ja aiheuttanut henkistä hätää.
En nyt sanoisi noinkaan. Olen sentään 30 vuotta tutkinut ahkerasti tai vähemmän ahkerasti Raamattua. Ja arvostanut sitä.
Oikeastaan elämässäni on nyt tyhjiö, koska en pääse liikkumaan kovin hyvin. Mutta en minä katkera ole, olen elänyt hyvän elämän. (Ja en tarkoita että itse olisin ollut erinomainen) =) - paljonkin nykyään
paljonkin nykyään kirjoitti:
Niin se tämän lauseen jatko kuului:'Kristuksen sisäinen tuntemus'. Nämä ovat vain ihmisten sanoja, ei edes Raamatusta otettu. Niistä sitten muodostuu fraaseja, joita ihmiset toistaa kuin mantraa. Mutta, eipä silti, hyvähän se on lohduttaa ystävää, vaikka näillä sanoilla.
Etenkin kun Raamatun ymmärrys on ollut vähäistä ja aiheuttanut henkistä hätää.
En nyt sanoisi noinkaan. Olen sentään 30 vuotta tutkinut ahkerasti tai vähemmän ahkerasti Raamattua. Ja arvostanut sitä.
Oikeastaan elämässäni on nyt tyhjiö, koska en pääse liikkumaan kovin hyvin. Mutta en minä katkera ole, olen elänyt hyvän elämän. (Ja en tarkoita että itse olisin ollut erinomainen) =)Toi 'Hyvä että muistat tuon', ei sitten ole minun tekstiäni =)
- Ajomies
ehka voit jonain kirjoitti:
paivana sen 'sisaistaa' itsellesi.toivon niin .
Monin on löytänyt omaan elämäänsä sisältöä vasta kun on menettänyt terveytensä..../// ja viela useampi on loytanyt sisallon henkilokohtaisessa uskossa Vapahtajaan..
niin niin...yksi sinulta puuttuu...jne....Olen lukenut tuon jutun jo yli puoli vuosisataa sitten ja muistan sen niiltä ajoilta.
yli neljäkymmentä vuotta sitten kävin usein Taulumäen kirkossa ja sen lähettyvillä olleen pajan raunioilla silloisen tyttöystäväni kanssa, joka opiskeli historiaa.
Asiani ei ole arvostella kenenkään uskoa, mutta kun satun tuntemaan kaltaisiasi, jotka puhuvat "suulla suuremmalla" sellaisella "uskon varmuudella", jolla ei ole kunnon peruskalliota, jolle rakennettu.
Usko on mitä ilmaisemminmn sinunkin kohdallasi pelkän illuusiosi, joista Raamattu varoittaa...
varsinkin Vuorisanassaan....
- SUN OTSIKKOS
AINA HUUTAA ISOILLA KIRJAIMILLA?! Eikö pienet kirjaimet sovi egoosi, vai pelkäätkö ettei sinua huomata? Siks toisekseen se on PYY, eikä kyy.
- Ajomies
Kyllä minusta Raamatunkin pukaan joka kantaa kyytä povellaan - en ole koskaan kuullut jonkun pistäneen pyyn poveensa.
Olisin onnesta mykkyrässä, jos olisit mennyt aivan huomaamatta ohitseni omaan "sumppikuppilaasi".
Minusta Kummisedän teemakin saattaisi olla paikallaan:
- Puhu hiljaa rakkaudesta....
Kyykään ei pidä huudostasi vaikka lienee kuuro. - blokkikirjaimilla?
Ketä se nyt kiusaa?
J-m - viestiin
Ajomies kirjoitti:
Kyllä minusta Raamatunkin pukaan joka kantaa kyytä povellaan - en ole koskaan kuullut jonkun pistäneen pyyn poveensa.
Olisin onnesta mykkyrässä, jos olisit mennyt aivan huomaamatta ohitseni omaan "sumppikuppilaasi".
Minusta Kummisedän teemakin saattaisi olla paikallaan:
- Puhu hiljaa rakkaudesta....
Kyykään ei pidä huudostasi vaikka lienee kuuro.ei pysty edes vastaamaan, kun ei siitä mitään saa selvää. Mistähän ihmeen sumppikuppilasta oikein puhut? Olet ihan seko.
- Ajomies
viestiin kirjoitti:
ei pysty edes vastaamaan, kun ei siitä mitään saa selvää. Mistähän ihmeen sumppikuppilasta oikein puhut? Olet ihan seko.
Kysyen kylän löytää.
Se on se tupanen, josta kuuluu kahvikuppien kilinää ja HUUTOA ihan tielle asti.
Monet kantavat tietämättään "kyytä povellaan..."
Poven lämmössä se vetreytyy - kun varoo, ettei käy kuin Kleopatralle aikoinaan ? - Kaksi eri asiaa,Toinen lent...
Mitäs varten sun pitää tulla pilaamaan hyvä keskustelu.
Etkö sinä erota kyytä pyystä, On sananlasku
parempi pyy pivossa, kuin kaksi oksalla.
Mutta laitapas sinä kyy pivollesi ja kaksi oksalle, mitenkähän kävisi.
Näyttääpäs olevan sinunkin otsikkosi isolla, mitähän sinä pelkäsit?
Voisin tuoda sinulle kymmenen kyytä, sillä niitä on tänä keväänä ollut tavallista enemmän.
Minkähänlainen ego sinulla lienee, varmaankin aivan loistava, mistähän lie peräisin, kun kyyt ja pyyt sekoittuvat. - sanoin että
Kaksi eri asiaa,Toinen lent... kirjoitti:
Voisin tuoda sinulle kymmenen kyytä, sillä niitä on tänä keväänä ollut tavallista enemmän.
Minkähänlainen ego sinulla lienee, varmaankin aivan loistava, mistähän lie peräisin, kun kyyt ja pyyt sekoittuvat.että se on "PYY" pivossa, eikä kyy. Ajomies se tässä sekoili. Täällä ei edelleenkään osata lukea oikein?
Myönnän että pelkään kyitä, mutta siinä taitaakin olla kaikki mitä täällä kotisuomessa tarvitsee eläinkunnasta pelätä?
Kerrotko kuinka pilasin tämän keskustelun? Minun egoni ei kerro sitä minulle. ;) Eikös täällä olekaan sanavapautta? - Ajomies
Kaksi eri asiaa,Toinen lent... kirjoitti:
Minkähänlainen ego sinulla lienee, varmaankin aivan loistava, mistähän lie peräisin, kun kyyt ja pyyt sekoittuvat.Minusta sinä olet sekoilevainen.
Pidän etrittäin paljon kitaransoitosta varsinkin kun sitä oisttaa Anders Segovia.
Toivon, että tutustut viesteihin ennen kuin käyt vastaamaan.
Minusta tuntuu, että olet luonnonoikku, jos pidät pyytä povellasi.
Minusta kaikki kymmenen pyytä saa olla ihan rauhassa oksallaan ja kyy povellasi.
Toivottavasti varot ettei se tee sinulle kuin eräs käärme kauniille Kleopatralle muinoin. - tietämättömälle
Ajomies kirjoitti:
Minusta sinä olet sekoilevainen.
Pidän etrittäin paljon kitaransoitosta varsinkin kun sitä oisttaa Anders Segovia.
Toivon, että tutustut viesteihin ennen kuin käyt vastaamaan.
Minusta tuntuu, että olet luonnonoikku, jos pidät pyytä povellasi.
Minusta kaikki kymmenen pyytä saa olla ihan rauhassa oksallaan ja kyy povellasi.
Toivottavasti varot ettei se tee sinulle kuin eräs käärme kauniille Kleopatralle muinoin.Sekoilevien mestari olet, sinä itse kirjoitat ja itse vastaat ja voi auta armias jos joku siihen soppaan lusikkansa pistää oikaistakseen sinua,kyllä huutia tulee,sinä käärmeistä kavalin olet,vaikka et erota onko pyy käärme vai lintu.
Et myöskään ymmärrä mikä on povi ja mikä on lovi hah,hah,haa - Arvon mekin ansaitsemme
tietämättömälle kirjoitti:
Sekoilevien mestari olet, sinä itse kirjoitat ja itse vastaat ja voi auta armias jos joku siihen soppaan lusikkansa pistää oikaistakseen sinua,kyllä huutia tulee,sinä käärmeistä kavalin olet,vaikka et erota onko pyy käärme vai lintu.
Et myöskään ymmärrä mikä on povi ja mikä on lovi hah,hah,haaEiköhän jatketa laululla:
"Arvon mekin ansaitsemme
Suomenmaassa suuressa.
Valistus on viritetty
järki hyvä herätetty..."
Laitapan oma kynttiläsi pöydälle
pois vakan alta.
- ystävät lähellä...
viholliset vielä lähempänä!'
Minusta sudet on sööttejä. Katsoin luontodokumentin. Nimi taisi olla '3 vuotta susien kanssa'. Ne oli tosi ihania. Villieläin on kuitenkin villieläin. Tuttavalla on tarantella. Jotkut matelija-harrastajat ovat kertoneet, että käärmeen iho on pehmeä ja lämmin. Eikä ollenkaan inhottava.
Eläinten vaarallisuuden vuoksi en ottaisi käärmettä lemmikiksi, enkä tarantellaakaan, vaikka kaikenmaailman lemmikit mulla on jo olleetkin. =)- Ajomies
Kaikkea sitä saa näillä palstoiola lukea.
Kokeilkaapa vaikka kyytä silitellä.
Minusta sitä sanottiin aikoinaan "vaihtolämpöiseksi" - korjaan mieluusti lausumani kun jonkun kertovan omakohtiaisista kokemuksistaan.
Lämpimällä kalliolla se voi olla hyvinkin "kuuma",
mutta syksyn tulölen painuu koloonsa vaipuen "horrokseen." - lemmikkikäärmeistä
Ajomies kirjoitti:
Kaikkea sitä saa näillä palstoiola lukea.
Kokeilkaapa vaikka kyytä silitellä.
Minusta sitä sanottiin aikoinaan "vaihtolämpöiseksi" - korjaan mieluusti lausumani kun jonkun kertovan omakohtiaisista kokemuksistaan.
Lämpimällä kalliolla se voi olla hyvinkin "kuuma",
mutta syksyn tulölen painuu koloonsa vaipuen "horrokseen."sisällä huoneessa. Kait ne nyt ulkona kylmällä kyytkin on kylmiä. =)
- Ajomies
lemmikkikäärmeistä kirjoitti:
sisällä huoneessa. Kait ne nyt ulkona kylmällä kyytkin on kylmiä. =)
Juuh !
Minäkin tiedän jonkun, joka pitää lemmikkinään
- vällykäärmettä jopa ottaa viereensä ja paijaa sitä. - itse paijata
Ajomies kirjoitti:
Juuh !
Minäkin tiedän jonkun, joka pitää lemmikkinään
- vällykäärmettä jopa ottaa viereensä ja paijaa sitä.omaa vällykäärmettäsi. (Heitimpä herjan takaisin) HEH.
- Ajomies
itse paijata kirjoitti:
omaa vällykäärmettäsi. (Heitimpä herjan takaisin) HEH.
Asiani ei ole kertoa vaikka tietäisinkin.
Saattaa olla, että jotain dokumentteja voisi löytyä näiltä keskustelupalstoiltakin
vaikkapa kolmen neljän vuoden takaa.... - aiheesta on kedkusteltu
Ajomies kirjoitti:
Asiani ei ole kertoa vaikka tietäisinkin.
Saattaa olla, että jotain dokumentteja voisi löytyä näiltä keskustelupalstoiltakin
vaikkapa kolmen neljän vuoden takaa....aiemminkin!
- Ajomies
aiheesta on kedkusteltu kirjoitti:
aiemminkin!
Saatte puolestani tutkiskella aivan vapaasti.
Huomautan vaan melkoisesta urakasta kun vuositasolla saattaa kirjoittamiani viestejä löytyä >kymmenen tuhatta ja sitten ne vastaukset
- aina en ole ennättänyt itse ensinnä bvastaamaan itselleni. - ollut kyse =)
Ajomies kirjoitti:
Huomautan vaan melkoisesta urakasta kun vuositasolla saattaa kirjoittamiani viestejä löytyä >kymmenen tuhatta ja sitten ne vastaukset
- aina en ole ennättänyt itse ensinnä bvastaamaan itselleni.ajattelin vaan kun itsekin heitin huulta aiheesta muutama vuosi sitten...Noo leikki leikkinä..
- sinun.
Ajomies kirjoitti:
- aina en ole ennättänyt itse ensinnä bvastaamaan itselleni.laatu on tärkeämpi,kuin määrä.
- anopiton
Parempi pyy pivos kuin kymmenen oksalla. Hymyilee leveästi :D
http://www.tunturisusi.com/sivu1.htm
Sudesta on tuolla asia tietoa. Pyörittää silmiä ::)
http://sivut.koti.soon.fi/kytoh/sieniopas/kyy.htm
Kyystä täällä. Näyttää kieltä :P
Käärmeistä vaihtolämpöisinä eläiminä, täältä. Itkee :'(
http://fi.wikipedia.org/wiki/Käärmeet
Ravinto
Ihmissyönti
Nahka
Aistit
Lisääntyminen
Käärmeet Suomessa
Talvehtiminen
Myrkyllisin
http://www.kolumbus.fi/sagafre/Spider.html
Tässä kirjoituksessa esittelen muutamia kotimaisia ja ulkomaisia hämähäkkimyyttejä, -tarinoita ja -tapoja. Kirjoituksen toisessa osassa käsittelen hämähäkkiä jumalattarena. Toinen osa valmistunee joskus....- itkee?
;/ .
- tappamista
itkee? kirjoitti:
;/ .
Käärme on maailman väärin ymmärretyin eläin.
Viime kesänä kuulin kertomuksen:
Maataloon, joka sijaitsi kivikkoisen harjun kupeessa, tuli vierailulle serkut ikää 3 - 4 vuotta. Talon lapset; 2 vuotias ja 3,5 vuotias ja serkut 3 ja 4 vuotta, pujahtivat talon kivijalan alle "luolaan" leikkimään. Leikkivät siellä koko aamupäivän ja kulkivat kivijalassa olleesta aukosta talon alle ja pois useaan kertaan.
Ilta ruualla kertoivat talon alla olevista kepeitä jota liikkuivat ja sihahtelivat. Isäntä änkesi katsomaan aukosta talon alle, siellä oli käärmepesä jossa 8-10 isoa käärmettä. Lapset eivät häirinneet käärmeitä, vaan antoivat niiden olla, käärmeet eivät tehneet lapsille mitään.
Isäntä tappoi käärmeet.
Joka kevät siitä alkaen, hän kulki harjun reunan ja tappoi kaikki auringossa lämmitelevät käärmeet, alku vuosina niitä tuli tapettua satoja keväässä. - Ajomies
tappamista kirjoitti:
Maataloon, joka sijaitsi kivikkoisen harjun kupeessa, tuli vierailulle serkut ikää 3 - 4 vuotta. Talon lapset; 2 vuotias ja 3,5 vuotias ja serkut 3 ja 4 vuotta, pujahtivat talon kivijalan alle "luolaan" leikkimään. Leikkivät siellä koko aamupäivän ja kulkivat kivijalassa olleesta aukosta talon alle ja pois useaan kertaan.
Ilta ruualla kertoivat talon alla olevista kepeitä jota liikkuivat ja sihahtelivat. Isäntä änkesi katsomaan aukosta talon alle, siellä oli käärmepesä jossa 8-10 isoa käärmettä. Lapset eivät häirinneet käärmeitä, vaan antoivat niiden olla, käärmeet eivät tehneet lapsille mitään.
Isäntä tappoi käärmeet.
Joka kevät siitä alkaen, hän kulki harjun reunan ja tappoi kaikki auringossa lämmitelevät käärmeet, alku vuosina niitä tuli tapettua satoja keväässä.Minä en tappaisi kyytä ellei niitä olisi pihapiirissä pienten lasten kiusana.
Muualla luonnossa se saa minusta olla ihan rauhassa.
Toivottavasti myöskin erotamme sen tarhakäärmeestä, josta ei ole mitään vaaraa
kenellekään. - ikikuuna
Ajomies kirjoitti:
Minä en tappaisi kyytä ellei niitä olisi pihapiirissä pienten lasten kiusana.
Muualla luonnossa se saa minusta olla ihan rauhassa.
Toivottavasti myöskin erotamme sen tarhakäärmeestä, josta ei ole mitään vaaraa
kenellekään.päivänä olisi uskonut ellei toiset olisi sanonut!
Että kyykin voi näyttää tarhakäärmeeltä ! - Ajomies
ikikuuna kirjoitti:
päivänä olisi uskonut ellei toiset olisi sanonut!
Että kyykin voi näyttää tarhakäärmeeltä !Tokko sinäkään erotat.
Kerropa minulle, miten erotat kuningaskobran sil-
mälasikäärmmestä
- ilman silmälaseja ? - myöntää
Ajomies kirjoitti:
Tokko sinäkään erotat.
Kerropa minulle, miten erotat kuningaskobran sil-
mälasikäärmmestä
- ilman silmälaseja ?että jossain vaiheessa en eroittanut mitään mistään. Nyt olen kuitenkin taas "terävänä". Mitä me nyt tehdään tälle projektille?
- Ajomies
myöntää kirjoitti:
että jossain vaiheessa en eroittanut mitään mistään. Nyt olen kuitenkin taas "terävänä". Mitä me nyt tehdään tälle projektille?
Jo olisi ihme ellet olisi terävänä kun olet nauttinut muutamia
- teräviä ! - vielä:
myöntää kirjoitti:
että jossain vaiheessa en eroittanut mitään mistään. Nyt olen kuitenkin taas "terävänä". Mitä me nyt tehdään tälle projektille?
Sinä veit jotain minulle kuuluvaa...
Ja meillä on jotain...
Pitäis vissiin tehdä...
Vai raskitko luopua??? - ole,
Ajomies kirjoitti:
- teräviä !eikä tämä yksin olisi onnistunutkaan, onneksi on noita ystäviä..enemmänkin kuin kaksi ;)
- Ajomies
ole, kirjoitti:
eikä tämä yksin olisi onnistunutkaan, onneksi on noita ystäviä..enemmänkin kuin kaksi ;)
Teräviä ystäviä ei ole koskaan liikaa.
Kummallista, että usein saa harmikseen vain niitä
- tylsiä kavereita ! - Ajomies
vielä: kirjoitti:
Sinä veit jotain minulle kuuluvaa...
Ja meillä on jotain...
Pitäis vissiin tehdä...
Vai raskitko luopua???Lasinen laulukirjasiko on kateissa ?
Minusta tuntuu kuin joskus muutama pyykin olisi pivon sijasta
- kateissa, ellei peräti kolleissa ? - ...........
Ajomies kirjoitti:
- teräviä !omia päivittäistapojasi toisille! Tässäkin ketjussa sinulla on niinpaljon kirjoitusvirheitä, ettet taatusti ihan selvänä siellä kirjoittele näitä viestejäsi. Hyvää yötä ja krapulaista aamua sinulle toivotellen...
- perustua myös tietoon
ikikuuna kirjoitti:
päivänä olisi uskonut ellei toiset olisi sanonut!
Että kyykin voi näyttää tarhakäärmeeltä !http://www.sammakkolampi.net/kirjoitelmat/suomalaiset_nimet.html
http://www.herpetomania.fi/marikan_herppisivut/suomen_matelijat.html
tuolla on hyvä kuva.
Levinneisyys
Vaskitsa esiintyy harvinaisena Etelä- ja Keski-Suomessa ja sen levinneisyysalue ulottuu Vaasan korkeudelle.
Ulkonäkö
Vaskitsa on hiekan- tai kuparinruskea, raajaton ja pitkäruumiinen lisko, jonka pituus on 25–40 cm. Sen selässä usein pitkittäisjuovia ja monilla koirailla selässä lisäksi sinisiä täpliä.
http://www.yle.fi/koostamo/koostamo/bongaus/index.php?esikatsele=1895
kuvat kyystä ja
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rantakäärme
rantakäärmeestä.
vertaapa ei erehdy jolloin ainoa ajatus ole tappaa isot madot ;D - Ajomies
........... kirjoitti:
omia päivittäistapojasi toisille! Tässäkin ketjussa sinulla on niinpaljon kirjoitusvirheitä, ettet taatusti ihan selvänä siellä kirjoittele näitä viestejäsi. Hyvää yötä ja krapulaista aamua sinulle toivotellen...
Ennen sitä sentään naisväki totteli kun isäntä karjaisi:
- Pirttiin siitä !
Nykyisin tällä tipulaúmalla ei ole muuta nokittavaa kuin pilkunn..... - yhtään
Ajomies kirjoitti:
Lasinen laulukirjasiko on kateissa ?
- kateissa, ellei peräti kolleissa ?mitään. Mikä lasinen laulukirja?
- se tuo
Ajomies kirjoitti:
Lasinen laulukirjasiko on kateissa ?
- kateissa, ellei peräti kolleissa ?"pivo" tässä yhteydessä mahtanee tarkoittaa?
- ...
Ajomies kirjoitti:
Ennen sitä sentään naisväki totteli kun isäntä karjaisi:
- Pirttiin siitä !
Nykyisin tällä tipulaúmalla ei ole muuta nokittavaa kuin pilkunn.....silloin ennen se. Etkö pysy ajan perässä? ;DDD
- Ajomies
se tuo kirjoitti:
"pivo" tässä yhteydessä mahtanee tarkoittaa?
Minähän tiesin ettette te tiedä vaikka olette tietävinänne. Saattavat pyyt saada olla rauhassa
pivoltasi. - Ajomies
yhtään kirjoitti:
mitään. Mikä lasinen laulukirja?
- Me tulimme kapakasta
vain hiukkasen horjuen....
...oli lähtömaljoja juotu...
Tuon verran sitä osaa vaikka se laulukirja olisikin jäänyt sinne kapakkaan.... - kapakoissa,
Ajomies kirjoitti:
- Me tulimme kapakasta
Tuon verran sitä osaa vaikka se laulukirja olisikin jäänyt sinne kapakkaan....perinteisessä mielessä, enkä ole koskaan humalassa. Paitsi olen tietenkin siinä syntymähumalassa (ja vähän "hullu").
Laulaa voi ilman viinaakin, jos sitä laulamista tarkoitat.
Mikä se laulukirja nyt on ? - että nyt
Ajomies kirjoitti:
- Me tulimme kapakasta
Tuon verran sitä osaa vaikka se laulukirja olisikin jäänyt sinne kapakkaan....juodaan lähtömaljoja, vai mitä tarkoitat ):
- Ajomies
kapakoissa, kirjoitti:
perinteisessä mielessä, enkä ole koskaan humalassa. Paitsi olen tietenkin siinä syntymähumalassa (ja vähän "hullu").
Laulaa voi ilman viinaakin, jos sitä laulamista tarkoitat.
Mikä se laulukirja nyt on ?Tapio Rautavaara lauloi kauniisti tämän serenaadin ja luulen monen nuoren naisen mielellään avanneen ikkunan kuullakseen sen
- ei siinä tarvita lasista laulukirjaa....
Onko sinulle laulettu koskaan serenaadia tai oletko itse laulanut kullallesi ? - oli..
Ajomies kirjoitti:
Tapio Rautavaara lauloi kauniisti tämän serenaadin ja luulen monen nuoren naisen mielellään avanneen ikkunan kuullakseen sen
- ei siinä tarvita lasista laulukirjaa....
Onko sinulle laulettu koskaan serenaadia tai oletko itse laulanut kullallesi ?sellainen laulukirja. Ei ole laulettu ja minä laulelen sille pienelle pojalle, mummin kullalle.
Väsyttää... taidan mennä nukkumaan. - Ajomies
... kirjoitti:
silloin ennen se. Etkö pysy ajan perässä? ;DDD
Sokea Reettakin sen tietää,
että minä olen aikaani edellä.
Kellonkin siirsin kesäaikaan jo silloiin kun
satoi vielä lunta.
Talvipalttookin on jo tuossa naulakossa odottamassa "takatalvea".
- Tietsikan kello on pari sekuntia ja tarkistin rannekellon olevan peräti viisi sekuntia aikaansa edellä.
Maailman kelloa rukattiin vuodenvaihteessa sekunnilla, joten ymmärtänet minun olevan
- SELVÄSTI EDELLÄ AIKAANI. - Ajomies
että nyt kirjoitti:
juodaan lähtömaljoja, vai mitä tarkoitat ):
Mitä tuossa laulussa rarkoitetaan:
- Oli lähtömaljoja juotu....
Oulunkylän Suuri Poikakaan ei ole enää vastammasaa, mitä hän laulussaan laulaessaan "tarkoitti".
- Sanat eivät riitä kertomaan,
laylaa taas joku toinen.... - pihapiirissä olla
tappamista kirjoitti:
Isäntä tappoi käärmeet.
Joka kevät siitä alkaen, hän kulki harjun reunan ja tappoi kaikki auringossa lämmitelevät käärmeet, alku vuosina niitä tuli tapettua satoja keväässä.Saattavat kuitenkin puraista lapsia. Aina ei ole sanottua, selviääkö puremasta hengissä. Voivat puraista myös kotieläimiä. En tykkäisi pihapiirissä käärmeistä. Enkä varsinkaan, jos olisi myös pieniä lapsia pihassa. Hyvällä onnella lapset selvisivät puraisutta. Rakastan kuitenkin omia lapsiani sen verran enemmän kuin käärmeitä. Järki käteen. Käärmeitä oli siis tosi paljon.
- Kanttura&
äijä, ku latelee tekstiä, lainaten niitä milloin mistäkin opuksesta. Vähä tuntuu olevan muutakin kainalossa, ku kyy, olisko sattummoisin ketunhäntä, nii se meitä tyhmiä vedättää...jutuillaan, niiko tiätäis enemmänki totuuksia, joita hää heittelee niinko sukanvarresta tykkänään.
- Ajomies
Minuta tuntuu, että täällä on monta, jotka sekoittavat jopa kopran ja kobran ja haluaisivat lainata kobralle silmälasikäärmeen laseja.
Lasiinkin lirahtaa helposti jotain muutakin kuin anistippoja.
En yhtään ihmettelisi vaikka kanttura olisi hieman kankkusessa
- tipoistaan. - mikä...
kopsari. Luulee että muut luulee sen olevan jotenki viisaskin. Puskasta huudellessaankin sen heti tunnistaa käsialastaan, vaikka se sitä yrittäis vähän muutellakin. Siinä se vaan ei ole vielä onnistunut kohdallani koskaan!
- .....!)
Ajomies kirjoitti:
Minuta tuntuu, että täällä on monta, jotka sekoittavat jopa kopran ja kobran ja haluaisivat lainata kobralle silmälasikäärmeen laseja.
- tipoistaan.sanoja! hahahahahahahahahahaaaaaaaaaa!
- Ajomies
.....!) kirjoitti:
sanoja! hahahahahahahahahahaaaaaaaaaa!
Jos minun pitäisi valita niin saattaisin ottaa mieluummin sen kyyn kuin lähtisin olematonta pyytä
pyytämään.
- Joillekin olisi somaa tarjota heidän omaa
- kärmeskeittoaan ! - Ajomies
mikä... kirjoitti:
kopsari. Luulee että muut luulee sen olevan jotenki viisaskin. Puskasta huudellessaankin sen heti tunnistaa käsialastaan, vaikka se sitä yrittäis vähän muutellakin. Siinä se vaan ei ole vielä onnistunut kohdallani koskaan!
- Haukka ja tarhakäärme voivat olla reaalipoliitikkoja kukin tahollaan.
Mutta niiden on vaikea vaihtaa osia.
/Karl H. Wiik (syksyllä 1943) - karhunliha
Ajomies kirjoitti:
/Karl H. Wiik (syksyllä 1943)maistui? Alkoi kiinnostaa. Olitko tosiaan karhupeijaisissa? =)
- jotain lausetta
Ajomies kirjoitti:
/Karl H. Wiik (syksyllä 1943)jonka olisit ihan itse keksinyt?
- yhden lajin lisää...
Ajomies kirjoitti:
/Karl H. Wiik (syksyllä 1943)Mites se on toi ruiskäärme. Minkäs lajin ala-laji se on? Onko ihan Homo Sapiens Sapiensin ala-laji? Ja onko olemassa myös kaurakäärmeitä tai vehnäkäärmeitä? Miten ruiskäärme eroaa ulkonäöltään kaurakäärmeestä? Ovatko ne kilttejä vai pureevatko? =)
- täällä on jo
jotain lausetta kirjoitti:
jonka olisit ihan itse keksinyt?
jonkun keksimää. Senkun päästellään vaan ilmoille. =)
- hampaankoloss
lait siihen joku tukkeeksi. Vaikk sementtiä tai kittiä. Kavereitahan täss kaikki ollaan, vaikka sanaiset peitset välillä kaliseekin. =)
- .'.'.'.'.'.'.'.'
hampaankoloss kirjoitti:
lait siihen joku tukkeeksi. Vaikk sementtiä tai kittiä. Kavereitahan täss kaikki ollaan, vaikka sanaiset peitset välillä kaliseekin. =)
siemeniä ja hammaskiveä, joo, kaivanpa ne sieltä pois. ;)
- täytyy täst
.'.'.'.'.'.'.'.' kirjoitti:
siemeniä ja hammaskiveä, joo, kaivanpa ne sieltä pois. ;)
lähtee pistään sukat, jalat jo sinertää...
- Ajomies
karhunliha kirjoitti:
maistui? Alkoi kiinnostaa. Olitko tosiaan karhupeijaisissa? =)
Minulla on muistikuva, että olisin ollut Ilomantsissakin karhunpeijaisissa.
Asian voinee tarkistaa ja varata vaikka syyskuun alkuun paikkansa ja päästä mukaan.
Voinemme harkita vaikka yhteisiäkin "peijaisia".
http://www.outokummunkaupunki.fi/eman/ShowEvent.phx?eid=eman.3361 - Kanttura&
Ajomies kirjoitti:
- tipoistaan.tätä mä tarkoitin, että osaa äij sekottaa senat sakaisin. Miten ni mun silmälasit liittynee tähän ja mitkä helevetin tipat.. silmätipat vai vesitipat, vai..niinkö niist karvasmanteli tipoista, niitä en kuule käytä, ettei tuu karvane ja pöhnäne olo.
Kyllä on hauskan vänkänen äij, osanneeko oikeeta asiaa puhukaan, iliman opaskirjoja. - Ajomies
- Suutari tekee kenkiä omasta nahastaan.
Pitäähän minunkin keksiä jotain vaikkapa vain
- omasta päästäni.
Joku rouva laittoi eron jälkeen lehteen ilmoituksen:
- Myytävänä miehen päästä vedettävä sänky ! - Ajomies
täällä on jo kirjoitti:
jonkun keksimää. Senkun päästellään vaan ilmoille. =)
Enhän minä ole edes keksiä keksinyt.
- Mihinkä kaikkeen keksiä tarvitaan ?
Hangon keksikään ei kelpaa tukinuitossa.
Palokeksi ei maistu kahvipöydässä. - Ajomies
hampaankoloss kirjoitti:
- Rakkaudestahan se tammakin potkii,
sanoi eräs vanha ukko nuoruudessani, kun kaunis viehättävä neitokainen kävi minua sättimään.
Vasta myöhemmin oivalsin, että niinhän se asia on. - pöhnässäkö olit?
Ajomies kirjoitti:
Minulla on muistikuva, että olisin ollut Ilomantsissakin karhunpeijaisissa.
Asian voinee tarkistaa ja varata vaikka syyskuun alkuun paikkansa ja päästä mukaan.
Voinemme harkita vaikka yhteisiäkin "peijaisia".
http://www.outokummunkaupunki.fi/eman/ShowEvent.phx?eid=eman.3361vai ekkö sinä muista? :o
- Sinulla on
Ajomies kirjoitti:
sanoi eräs vanha ukko nuoruudessani, kun kaunis viehättävä neitokainen kävi minua sättimään.
Vasta myöhemmin oivalsin, että niinhän se asia on.sitten ihailija tai 'salarakas' joka tuollaisii kommentteja huutelee väliin. Pelästyin vain, ett luulet minun herjailleen. =)
- suutari-aihe
Ajomies kirjoitti:
- omasta päästäni.
- Myytävänä miehen päästä vedettävä sänky !sinulle tuttu. Kysäisempä vain? =)
- neitokainen
Ajomies kirjoitti:
Vasta myöhemmin oivalsin, että niinhän se asia on.enkä tamma, joten rakkaudesta tässä uskin on kyse. Itseasiassa tiedän ettei ole, koska en ole konikaan.
- ole,,,
Sinulla on kirjoitti:
sitten ihailija tai 'salarakas' joka tuollaisii kommentteja huutelee väliin. Pelästyin vain, ett luulet minun herjailleen. =)
mikään ihailija. Tätä aihetta on turha jatkaa.
- ori....
neitokainen kirjoitti:
enkä tamma, joten rakkaudesta tässä uskin on kyse. Itseasiassa tiedän ettei ole, koska en ole konikaan.
vai koni vai ikoni...
- hankalaksi
Ajomies kirjoitti:
- omasta päästäni.
- Myytävänä miehen päästä vedettävä sänky !kun ei tiedä enää kuka vastaa. Täytyisköhän ottaa tuo nikkini käytöön? Vaan kun olen unohtanut, mikä se oli. Olen todella lyhytmuistinen, mikä todella naurattaa eräitä. =)
- tämä on ollut
hankalaksi kirjoitti:
kun ei tiedä enää kuka vastaa. Täytyisköhän ottaa tuo nikkini käytöön? Vaan kun olen unohtanut, mikä se oli. Olen todella lyhytmuistinen, mikä todella naurattaa eräitä. =)
koko ajan hankalaa. Mitähän minä noista kulkurinkuvista nyt kertoilisin.
Oisko neuvoja kun tässä tuntuu joku pieni piiri keskustelevan keskenään? Miten pieni? - kulkurinkuvista
tämä on ollut kirjoitti:
koko ajan hankalaa. Mitähän minä noista kulkurinkuvista nyt kertoilisin.
Oisko neuvoja kun tässä tuntuu joku pieni piiri keskustelevan keskenään? Miten pieni?olen ihan pihalla =) Kysyin suutarista?
- Ajomies
suutari-aihe kirjoitti:
sinulle tuttu. Kysäisempä vain? =)
Olihan se aikoinaan kiellettyä laulaa:
- Suutarin tyttären pihalla kasvaa
kaunis pihlajapuu....
- eikös juu ?
Liittyiköhän JKK: - Alli-rouvaan kuin
"pahat kielet" kertoivat aikanaan. - selventäisitkö?
Ajomies kirjoitti:
kaunis pihlajapuu....
- eikös juu ?
"pahat kielet" kertoivat aikanaan.Kehenkä Allirouvaan?
Minusta on hauskempi se 'Konsulin tyttären pihalla kasvoi'...siinä sanotaan että "Kulta ja norsunluu, taivaalla täysikuu, (Onkohan se auto Bluebirth, kun se lausuu niin epäselvästi sen?)
Tieätkö? - aivan selvästi
ole,,, kirjoitti:
mikään ihailija. Tätä aihetta on turha jatkaa.
Arvaan, että Ajomies on helisemässä näitten ihailijattareinsa kanssa.
Ollaan olevinaan kuin ei kiinnostaisi, mutta
toisellekaan ei mielisi antaa. - huoli..
kulkurinkuvista kirjoitti:
olen ihan pihalla =) Kysyin suutarista?
pihalla tässä ollaan itsekukin. Ei malta millään lopettaa kun ei saa kunnon päätöstä tälle tarinalle.
Niin, kuvia...siinäpä kokonainen uuden jutun aihe. Pitää varmaan jatkaa syksyllä..
Ei se mitään haittaa jos sinä puhut suutarista ja minä kuvista, vai haittaako ;)
Niin muuten kysyitkin ja minä tulin taas tähän väärään paikkaan, sorry.
Miten se tuntuikin niin kivalta kirjoittaa juuri tähän kohtaan, taidan olla....ihan pihalla. - tarkkoja ollaan
niin et muuten puhunut mitään suutarista. Piti palata tarkistamaan asia.
- toiset puhuu aidasta
huoli.. kirjoitti:
pihalla tässä ollaan itsekukin. Ei malta millään lopettaa kun ei saa kunnon päätöstä tälle tarinalle.
Niin, kuvia...siinäpä kokonainen uuden jutun aihe. Pitää varmaan jatkaa syksyllä..
Ei se mitään haittaa jos sinä puhut suutarista ja minä kuvista, vai haittaako ;)
Miten se tuntuikin niin kivalta kirjoittaa juuri tähän kohtaan, taidan olla....ihan pihalla.toiset aidanseipäästä. Hyvää kesää sitten, ellet kirjoittele. =)
- tarvinnut olla
tarkkoja ollaan kirjoitti:
niin et muuten puhunut mitään suutarista. Piti palata tarkistamaan asia.
noin tarkka =).
- vastannutkaan
tarvinnut olla kirjoitti:
noin tarkka =).
????????????
- Ajomies
huoli.. kirjoitti:
Miten se tuntuikin niin kivalta kirjoittaa juuri tähän kohtaan, taidan olla....ihan pihalla.Tuosta Suutarin tyttären ...
sanottiinhan aikoinaan, että laulun yhdessä kohdassa laulettiin ... "aitasta kuluu kuiskaus hiljaa: juu!" Moinen seksistinen rivous oli maan ykkösnaiselle liikaa.
Tutkimusten mukaan nytkin moniin asioihin ottaa kantaa sellaiset, jotka eivät käytä tiettyjä palveluja.
Esim. vanhat (ylijäämänaiset) vastustavat seksin ostoa. Samoin ravintoloissa käymättömät ovat pontevimpia tupakoinnin vastustajia
- Kyllä minäkin yskäm ymmärrän vaikken aina taudin tapoja tunne. - Pitäähän omistamisenhalua
aivan selvästi kirjoitti:
Arvaan, että Ajomies on helisemässä näitten ihailijattareinsa kanssa.
Ollaan olevinaan kuin ei kiinnostaisi, mutta
toisellekaan ei mielisi antaa.olla keskustelukumppanista. Mitenkäs muuten.
- toinen versio
Ajomies kirjoitti:
Tuosta Suutarin tyttären ...
sanottiinhan aikoinaan, että laulun yhdessä kohdassa laulettiin ... "aitasta kuluu kuiskaus hiljaa: juu!" Moinen seksistinen rivous oli maan ykkösnaiselle liikaa.
Tutkimusten mukaan nytkin moniin asioihin ottaa kantaa sellaiset, jotka eivät käytä tiettyjä palveluja.
Esim. vanhat (ylijäämänaiset) vastustavat seksin ostoa. Samoin ravintoloissa käymättömät ovat pontevimpia tupakoinnin vastustajia
- Kyllä minäkin yskäm ymmärrän vaikken aina taudin tapoja tunne.'Konsulintyttären aitassa' vanhempi kuin se Suutarin tyttären..Mielestäni tämän laulaa Repe Helismaa...luulisin, en nää tätä etikettiä...hankautunnu pois...
- Ajomies
neitokainen kirjoitti:
enkä tamma, joten rakkaudesta tässä uskin on kyse. Itseasiassa tiedän ettei ole, koska en ole konikaan.
Saattaa hyvinkin olla niinkin tai mahdollisesti näinkin. Ei tämä paappakaan käynyt tutkimaan oliko tuo nuorehko nainen impi, neitia, kihlattu vai peräti natu rouva.
Rakkaudestasikaan en haluaisi edes tässä alkaa enempää keskustelmaan.
Nythän on kovin muodikasta "paljastaa" oma
- SALARAKKAANSA ! - sinä tuon
Ajomies kirjoitti:
Tuosta Suutarin tyttären ...
- Kyllä minäkin yskäm ymmärrän vaikken aina taudin tapoja tunne.olet keksinyt "vanhat ylijäämänaiset"?
- rakkaudestani??????
Ajomies kirjoitti:
Saattaa hyvinkin olla niinkin tai mahdollisesti näinkin. Ei tämä paappakaan käynyt tutkimaan oliko tuo nuorehko nainen impi, neitia, kihlattu vai peräti natu rouva.
Rakkaudestasikaan en haluaisi edes tässä alkaa enempää keskustelmaan.
Nythän on kovin muodikasta "paljastaa" oma
- SALARAKKAANSA !no voi pojat! Onko sulla siellä kristallipallo, vai mistä kattot? =)
- puuttuvat pikselit
sinä tuon kirjoitti:
olet keksinyt "vanhat ylijäämänaiset"?
itse, niinkun digikamera, vai mistä tempaisit nuo ylijäämänaiset? =)
- Ajomies
sinä tuon kirjoitti:
olet keksinyt "vanhat ylijäämänaiset"?
Gallup kertoo monia asioita. Ei niissä toki kerrota, että joku on "ylijäämää"
- tuli vain esiin eräässä toisaalla olleessa jutussa.
Tutustu itse näihin gallupeihin ja päättele luettuasi.
Tiedusteluissa kysytään ikää, sukupuolta, kotipaikkaa ja monia muita tietoja.
Kun otos on yleensä pari tuhatta ihmistä eri ikäluokista ja tehdään analyysi. On helppo todeta, että juuri vanhemmat ravintoloissa käymättömät naiset vastustavat ravintoloissa tupakointia.
Vanhemmat naimattomat tai leskinaiset suhtautuvat myös seksin ostoon kielteisimmin
- eivät siis ne, jotka sitä tarjoavat ja haluavat
ja ovat yleensä kiinnostuneita näistä asioista.
Kerron tähän episodin:
- Olen ollut bingon, hedelmäpelien ja loton vastustaja, mutta niitten vastutus jää siihen etten itse pelaa. Muut tehköön kuten haluaa - vastuu toki pitäisi olla houkuttelijoilla.
TV-puhelinpelit ovat todella törkeitä rahastuksia.... - pihalla kasvaa
Ajomies kirjoitti:
kaunis pihlajapuu....
- eikös juu ?
"pahat kielet" kertoivat aikanaan.kaunis kastanja-puu.
Konsulin tyttären pihalle paistaa ihan tavallinen täysikuu.
(Studebööke)-umpiauto asfalttitieltä pihalle taas suuntautuu.
Konsulin tytär tulee Fenniasta juuri ja seurassa on joku muu.
Kaunis kastanja...
Taivaalla täysikuu
Konjakkipullon pulputus kuuluu
auto kun seisahtuu.
Konsulin tyttären autosta kuuluu...
Kuutamo konsulin marmoripalatsin
pylväistä heijastuu.
Poika on monikymmenmiljonäärin poika ja
pappa on vanha jo juu..
Kaunis mahonkipuu
kulta ja norsunluu... - Ajomies
puuttuvat pikselit kirjoitti:
itse, niinkun digikamera, vai mistä tempaisit nuo ylijäämänaiset? =)
Tarkoitukseni ei ollut eikä ole, loukata ketään.
Yleinen tilastollinen tosiasiahan on, että viidenkympin ylittäneistä enemmistö on naisia.
Kun tutkitaan vapaat miehet ja naiset niin iän lisääntyessä naisten enemmyys on moninkertainen.
Vapaista ikämiehistä taas suuri osa on vanhoja poikia, viiksekkäitä, joista naiset eivät ole - ikävä kyllä - lainkaan kiinnostuneet.
Eivät nämä ole minun keksimiäni ajatuksia
- sehän on tullut jo monesti todettuakin ettei päässäni ole lainkaan "omia ajatuksia". - kyseiseen kategoriaan
Ajomies kirjoitti:
Gallup kertoo monia asioita. Ei niissä toki kerrota, että joku on "ylijäämää"
- tuli vain esiin eräässä toisaalla olleessa jutussa.
Tutustu itse näihin gallupeihin ja päättele luettuasi.
Tiedusteluissa kysytään ikää, sukupuolta, kotipaikkaa ja monia muita tietoja.
Kun otos on yleensä pari tuhatta ihmistä eri ikäluokista ja tehdään analyysi. On helppo todeta, että juuri vanhemmat ravintoloissa käymättömät naiset vastustavat ravintoloissa tupakointia.
Vanhemmat naimattomat tai leskinaiset suhtautuvat myös seksin ostoon kielteisimmin
- eivät siis ne, jotka sitä tarjoavat ja haluavat
ja ovat yleensä kiinnostuneita näistä asioista.
Kerron tähän episodin:
- Olen ollut bingon, hedelmäpelien ja loton vastustaja, mutta niitten vastutus jää siihen etten itse pelaa. Muut tehköön kuten haluaa - vastuu toki pitäisi olla houkuttelijoilla.
TV-puhelinpelit ovat todella törkeitä rahastuksia....En ole leski enkä naimaton. Annan tupakoivien tupakoida ihan vapaasti, vaikka olen itse ollut lakossa yli 20 v kymmenen vuotta poltettuani.
Puhelinpelejä vastustan ja siellä se ammattihöpöttäjä-puheautomaatti ärsyttää. Mutt ei oo pakko kattoo.
Keskimmäinen asia...tuuuulen hyyvin kiukkuiseksi.
Olen jo punainen tomaatti naamaltani. Kauheaa, jos tyttäreni harjoittaisivat kyseistä ammattia. Hyi inhotus! Miks ei sitä hankita vakiparia kun pitää olla ostelemassa? En tieä enkä välitä tietääkään. - vähättele itteäs
Ajomies kirjoitti:
Tarkoitukseni ei ollut eikä ole, loukata ketään.
Yleinen tilastollinen tosiasiahan on, että viidenkympin ylittäneistä enemmistö on naisia.
Kun tutkitaan vapaat miehet ja naiset niin iän lisääntyessä naisten enemmyys on moninkertainen.
Vapaista ikämiehistä taas suuri osa on vanhoja poikia, viiksekkäitä, joista naiset eivät ole - ikävä kyllä - lainkaan kiinnostuneet.
Eivät nämä ole minun keksimiäni ajatuksia
- sehän on tullut jo monesti todettuakin ettei päässäni ole lainkaan "omia ajatuksia".joku se vaan pisti noit juttui tonne väliin, ja minuakin harmitti, että ne tulee mun syyksi, kun oli lisätty mun kommenttini jälkeen kaksi kertaa.
Tiäks, tässä on välillä ulalla sen takia kun ei muista mitä toinen on kirjoittanut, kun ei näe sitä juttua. Ihan ok. olit sen lisännyt tuohon 'Suutarin tyttären juttuun'. Ihmettelin, mitä se liittyi koko aiheeseen, ne vanhat naiset.
Kirjoitin jo aiemmin kantani prostitutioon. No niin. Heippa! - Kanttura&
välii, mistä täs ketjukassa kirjotellaan ja vastataan, tää on niitä oma puhe, paras puhe linjaa, jota aiheen aloittaja käyttää.
- Ajomies
Kanttura& kirjoitti:
välii, mistä täs ketjukassa kirjotellaan ja vastataan, tää on niitä oma puhe, paras puhe linjaa, jota aiheen aloittaja käyttää.
- Puhumatta paras,
mutta mistäs sitten keskusteltaisiin ? - arvotelijoita
Ajomies kirjoitti:
- Puhumatta paras,
mutta mistäs sitten keskusteltaisiin ?löytyy. Mutt voisivat sitten kanssa tehdä hyviä, mielenkiintoisia aloituksia. Areena on vapaa ja otan osaa heti kun mielenkiintoinen keskustelu löytyy =)
- ny uus keskustelu
Ajomies kirjoitti:
- Puhumatta paras,
mutta mistäs sitten keskusteltaisiin ?Odotan jo näppis sauhuten =)
- Ajomies
kyseiseen kategoriaan kirjoitti:
En ole leski enkä naimaton. Annan tupakoivien tupakoida ihan vapaasti, vaikka olen itse ollut lakossa yli 20 v kymmenen vuotta poltettuani.
Puhelinpelejä vastustan ja siellä se ammattihöpöttäjä-puheautomaatti ärsyttää. Mutt ei oo pakko kattoo.
Keskimmäinen asia...tuuuulen hyyvin kiukkuiseksi.
Olen jo punainen tomaatti naamaltani. Kauheaa, jos tyttäreni harjoittaisivat kyseistä ammattia. Hyi inhotus! Miks ei sitä hankita vakiparia kun pitää olla ostelemassa? En tieä enkä välitä tietääkään.Ensiksi totean etten itse ole ollut koskaan satunnaisten seksipalvelujen käyttäjä, mutta ymmärrän
monilla olevan tarvetta siihen.En missään tapauksessa kieltäisi sitä silloin kun kaksi aikuista ihmistä omasta vapaasta tahdostaan näin
tekee ja sopii.
Ammattimaisessa toiminnassa sen pitäisi olla valvottua jo terveydellisistäkin syistä.
Kielloilla saadaan aikaan minusta pelkästään vahinkoa aikaan. Hämäräperäinen ihmisten hyväksikäyttö on ehdottomasti kiellettävä ja rangaistavaa. - tipuset orrella
ny uus keskustelu kirjoitti:
Odotan jo näppis sauhuten =)
Jos ei kukkokaan käskien laula niin miten sitten
- tipuset orrella? - Ajomies
yhden lajin lisää... kirjoitti:
Mites se on toi ruiskäärme. Minkäs lajin ala-laji se on? Onko ihan Homo Sapiens Sapiensin ala-laji? Ja onko olemassa myös kaurakäärmeitä tai vehnäkäärmeitä? Miten ruiskäärme eroaa ulkonäöltään kaurakäärmeestä? Ovatko ne kilttejä vai pureevatko? =)
Olisikohan syytä aloittaa etsinyä vaikkapa
- Keksin juuri(sta) ? - Nimetön
tipuset orrella kirjoitti:
- tipuset orrella?Kuin sitä nyt pursuaisi sellaista hengentuotetta kui tämä on ihan noin vain =)
- Ajomies
tipuset orrella kirjoitti:
- tipuset orrella?Talopuselämä-lehti kannustaa naisia uskaltamaan.
Esimerkkinä se kertoo erään pankin, jossa toivottaisiin naisten hakeutuvan enemmän johtviin tehtäviin.
http://www.talouselama.fi/doc.te?f_id=906983&s=u&wtm=te-17052006
Mitäpä tähän sitten enää "kukko kiekumaan". - Ajomies
rakkaudestani?????? kirjoitti:
no voi pojat! Onko sulla siellä kristallipallo, vai mistä kattot? =)
Eipää minulla ole kristallipulloa saati -lasia, josta tiirailisin Sinun rakkautesi "palavuuden"!
- Rakkautta ei sytytetä eikä saa roihuamaan edes puntilla tulitikkuja tauloista ja tuluskukkarosta puhumattakaan. - Jonsanmaija
Ajomies kirjoitti:
Talopuselämä-lehti kannustaa naisia uskaltamaan.
Esimerkkinä se kertoo erään pankin, jossa toivottaisiin naisten hakeutuvan enemmän johtviin tehtäviin.
Mitäpä tähän sitten enää "kukko kiekumaan".Mutta entäs sitten muu elämä? Kissat ja muuta.
- Jonsanmaija
Ajomies kirjoitti:
Talopuselämä-lehti kannustaa naisia uskaltamaan.
Mitäpä tähän sitten enää "kukko kiekumaan".Löysin kuin löysinkin nikkini salasanat ym =) Hienoa. Monen tuskailun jälkeen jopa onnistuin =)
Ongelmana oli unohtunut salasana...Salasanoja on kertynyt sellainen pino, että näistä ei tieä mursukaan enää. - Kanttura&
ny uus keskustelu kirjoitti:
Odotan jo näppis sauhuten =)
olenko ajanut itteni ny tosi pinteeseen, minäkö? Alottamaan? Jestas ku jännittää, mitähä sitä oikein kirjottais hmm alotukseen. Ootappa hetkonen, eikös täält jotain löydy, varastosta, sanan heinää... ai nii se kuuluuki huuhaa osastolle, eikös tääkin alotus oo sinne kuuluva, ku kärmeistä ja pyistä, kyistä ,syistä , näistä ja noista, soista, ny en enää keksiii...
- paineita =)
Kanttura& kirjoitti:
olenko ajanut itteni ny tosi pinteeseen, minäkö? Alottamaan? Jestas ku jännittää, mitähä sitä oikein kirjottais hmm alotukseen. Ootappa hetkonen, eikös täält jotain löydy, varastosta, sanan heinää... ai nii se kuuluuki huuhaa osastolle, eikös tääkin alotus oo sinne kuuluva, ku kärmeistä ja pyistä, kyistä ,syistä , näistä ja noista, soista, ny en enää keksiii...
Kyllä tässä sitt vaikka myöhemminkin kerkee.
- irtonumeroin
Ajomies kirjoitti:
Ensiksi totean etten itse ole ollut koskaan satunnaisten seksipalvelujen käyttäjä, mutta ymmärrän
monilla olevan tarvetta siihen.En missään tapauksessa kieltäisi sitä silloin kun kaksi aikuista ihmistä omasta vapaasta tahdostaan näin
tekee ja sopii.
Ammattimaisessa toiminnassa sen pitäisi olla valvottua jo terveydellisistäkin syistä.
Kielloilla saadaan aikaan minusta pelkästään vahinkoa aikaan. Hämäräperäinen ihmisten hyväksikäyttö on ehdottomasti kiellettävä ja rangaistavaa.Irtonumeroita ostaessaan joutuu maksamaan enemmän, mutta saa ostaa silloin kun haluaa ja sen mitä sillä hetkellä haluaa,
jos on tarjolla sitä mitä haluaa.
- Ajomies
Mitä eroa on pohjalasella ja savolaisella naisella ?
Iltasanomat on tutkinut asiaa ja kertoo, että
- Pohjalaisnainen menee plastiikkakirurgille
saadakseen isomman poven.
- Savolaisnaiset menevät taas kirurgilleen ja haluavat
operoitavan rintojaan pienemmiksi !
Halunsa kullakin !- Ajomies
Minkähänlaisella povella kyy parhaiten viihtyisi ?
- Jonsanmaija
vaikka savolainen syntyperäni antaisi aihetta. Olisiko tämä pohjalaisuus sitten enemmän vaikuttanut. Mene ja tiedä
- Et varmaan tiennytkään
että se oli minä, kun kirjoitteli. Sopii varmaan tähän sun kyy-juttuusi ihan hyvin. Mutta minä en sitten ilkeillyt, se oli joku muu =)
J-m - Ajomies
Jonsanmaija kirjoitti:
vaikka savolainen syntyperäni antaisi aihetta. Olisiko tämä pohjalaisuus sitten enemmän vaikuttanut. Mene ja tiedä
Enhän minä ole mittonut, mutta
- isot pojat kertoo... - Ajomies
Et varmaan tiennytkään kirjoitti:
että se oli minä, kun kirjoitteli. Sopii varmaan tähän sun kyy-juttuusi ihan hyvin. Mutta minä en sitten ilkeillyt, se oli joku muu =)
J-mEihän kyykään povelle ilkeyksissään luikertele,
- tuskin minäkään...
... kaunista povea vaan ihaillakseni luojan tekojen
kauneutta ja muotoja NAISESSA ! - poistin nikkini
Et varmaan tiennytkään kirjoitti:
J-meihän mun kanss kukaan halua kuitenkaan keskustella.
- tehdä
Ajomies kirjoitti:
Eihän kyykään povelle ilkeyksissään luikertele,
- tuskin minäkään...
... kaunista povea vaan ihaillakseni luojan tekojen
kauneutta ja muotoja NAISESSA !mieli NAISTA? :D Kevät ja mahlat... niinpä niin:P
- seksistinen ilmaus?
tehdä kirjoitti:
mieli NAISTA? :D Kevät ja mahlat... niinpä niin:P
Mitähän se Freud-setä asiasta sanoisi? Täytyypä lukaista.
- häneltä itseltään
tehdä kirjoitti:
Olisikohan syytä kysyä häneltä itseltään?
Saattaapi olla juuri nyt naisissa?
en tietäis sen,
ken arvaisi huomisen? - kertoisi varmaan
seksistinen ilmaus? kirjoitti:
Mitähän se Freud-setä asiasta sanoisi? Täytyypä lukaista.
Sigismund-setä voisi kertoa paljonkin,
jos eläisi. - oitis
poistin nikkini kirjoitti:
eihän mun kanss kukaan halua kuitenkaan keskustella.
Keskustelen mielelläni kun on asiaa.
Hyvistä keskustelukumaaneista on pulaa näillä palstoilla. - unien tulkinnesta
kertoisi varmaan kirjoitti:
Sigismund-setä voisi kertoa paljonkin,
jos eläisi.Mitäpä hän kertoisi unien tulkinnasta?
Mitä tarkoittaa uni, jossa kyy luikertelee povella? - Kuppikopko C ei kun D
Mitä minuna tekisitte rintojeni kanssa miellyttääkseni rakkaitani tarkoitan myös kaikkia
"SALARAKKAITANI*". - ..ystävää..
unien tulkinnesta kirjoitti:
Mitäpä hän kertoisi unien tulkinnasta?
Mitä tarkoittaa uni, jossa kyy luikertelee povella?luulisin. En ole perehtynyt unien tulkintaan, jostakin jotain sivusta kuullut toisten höpötyksiä. Kyllähän tietysti psykologiakin käyttää unien tulkinta-juttua. Mutt en sen enemmin ole perehtynyt asiaan.
- Ajomies
tehdä kirjoitti:
- Mieleni minun tekevi,
aivoni ajattelevi...
Tuo otsikko oli sanonta kotipuolesta jostain menneiltä ajoilta. Vanhoja ne ovat Antero Vipusenkin sanat tuossa alussa.
Ottakaapa Kalevala käteenne ja lukekaa...
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135273
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663