Uudehko opensource -käyttöliittymä gpg:n suht helppoon käyttöön, pelaa hyvin Thunderbirdin
enigmailin (openpgp) kanssa ja korvaa tavallisen
PGP:n. Opettelua tietysti jonkinverran on, jos ei salauksesta mitään hajua ole...
http://www.gpg4win.org/
Sitten vaan asentaan.
5
652
Vastaukset
- Koti-Guru
Enigmail pelaa hienosti GPG:n kanssa. Mihin noita virityksiä tarvitaan?
- cvb
käyttöönottokynnystä graafisella hallinnalla...
- cvb
cvb kirjoitti:
käyttöönottokynnystä graafisella hallinnalla...
Gpg:n salausominaisuudet saa valikkoon hiiren 2. painikkeen alle suoraan, ilman muita viritelmiä.
No, salaus on ei suosittua, kun "se on niin vaikeaa"
ja "ei mulla ole mitään salattavaa".
Ei noista ole mitään hyötyä, jos vastapuoli ei ole kuullut salauksista mitään eikä ymmärrä niiden tarvetta.
Minä olen pitkään aikonut ruveta käyttämään PGP:tä tai vastaavaa, mutta kukaan, jonka kanssa meilaan niin yksityiselämän kuin työn puitteissa, ei käytä salausmenetelmiä.
Kuitenkin sähköpostia käytetään yhä vakavammissa yhteyksissä ja yhä virallisempia viestejä, ja yhä enemmän henkilökohtaista tietoa sisältäviä, oletetaan lähetettäväksi sähköpostilla. Kaverini saattavat kertoa lähes elämäntarinaansa Gmaililla tai Hotmaililla. Äsken eräs työelämän yhteistyökumppani kehotti minua ja useita muita lähettämään sähköpostilla itsestämme CV:n kaltaisen selostuksen työ- ja koulutustaustastamme erästä kurssia varten. En lähettänyt.
Valistusta siis kaivataan, julkisesti ja suurelle yleisölle...- cbv
opita eikä haluta oppia kun kantapään kautta.
Kiva kun esim. laaja cv joutuu sopivan porukan saatuville tai jollekin kuspäälle, seurauksista sitten oppii.
Useimmille riittää tieto, että mm. toisen sähköpostin lukeminen on laitonta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.754306Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112303- 1651484
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2431446- 1211281
- 1151217
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721139Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik81106- 601020
- 35946