Sitten vaan asentaan.

cvb

Uudehko opensource -käyttöliittymä gpg:n suht helppoon käyttöön, pelaa hyvin Thunderbirdin
enigmailin (openpgp) kanssa ja korvaa tavallisen
PGP:n. Opettelua tietysti jonkinverran on, jos ei salauksesta mitään hajua ole...

http://www.gpg4win.org/

5

615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koti-Guru

      Enigmail pelaa hienosti GPG:n kanssa. Mihin noita virityksiä tarvitaan?

      • cvb

        käyttöönottokynnystä graafisella hallinnalla...


      • cvb
        cvb kirjoitti:

        käyttöönottokynnystä graafisella hallinnalla...

        Gpg:n salausominaisuudet saa valikkoon hiiren 2. painikkeen alle suoraan, ilman muita viritelmiä.

        No, salaus on ei suosittua, kun "se on niin vaikeaa"
        ja "ei mulla ole mitään salattavaa".


    • ***

      Ei noista ole mitään hyötyä, jos vastapuoli ei ole kuullut salauksista mitään eikä ymmärrä niiden tarvetta.

      Minä olen pitkään aikonut ruveta käyttämään PGP:tä tai vastaavaa, mutta kukaan, jonka kanssa meilaan niin yksityiselämän kuin työn puitteissa, ei käytä salausmenetelmiä.

      Kuitenkin sähköpostia käytetään yhä vakavammissa yhteyksissä ja yhä virallisempia viestejä, ja yhä enemmän henkilökohtaista tietoa sisältäviä, oletetaan lähetettäväksi sähköpostilla. Kaverini saattavat kertoa lähes elämäntarinaansa Gmaililla tai Hotmaililla. Äsken eräs työelämän yhteistyökumppani kehotti minua ja useita muita lähettämään sähköpostilla itsestämme CV:n kaltaisen selostuksen työ- ja koulutustaustastamme erästä kurssia varten. En lähettänyt.

      Valistusta siis kaivataan, julkisesti ja suurelle yleisölle...

      • cbv

        opita eikä haluta oppia kun kantapään kautta.

        Kiva kun esim. laaja cv joutuu sopivan porukan saatuville tai jollekin kuspäälle, seurauksista sitten oppii.

        Useimmille riittää tieto, että mm. toisen sähköpostin lukeminen on laitonta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1560
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1277
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      117
      1261
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1186
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1054
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      86
      862
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      792
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      785
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      383
      769
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      127
      728
    Aihe