Terijoen salava

Tietoa

Voiko Terijoen Salavaa lisätä ihan oksista? Juurruttamalla vesi-astiassa ja sitten maahan? Tarvitsen tietoa!

6

16942

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mister

ei vesiastiaan vaan suoraan maahan-30-50cm oksia ja kastelu koko kesän.
      Se riittää.
      Se on muuten komeampi puumaisena kuin pensaana.

• Ykä II

mutta työläämpi,uudesta versosta heinäkuussa 30cm pistokas ruukkuun,missä hieno hiekka-multaseos.Kastellaan läpimäräksi,ja päälle muovi missä pieni reikä yläosassa.Tarkistetaan muutaman viikon välein kosteus.Pidetään puolivarjossa,esm.jonkun pensaan juuressa.

• yrittänyt
        Ykä II kirjoitti:

mutta työläämpi,uudesta versosta heinäkuussa 30cm pistokas ruukkuun,missä hieno hiekka-multaseos.Kastellaan läpimäräksi,ja päälle muovi missä pieni reikä yläosassa.Tarkistetaan muutaman viikon välein kosteus.Pidetään puolivarjossa,esm.jonkun pensaan juuressa.

Sain pari kesää sitten terijoen salavan oksia, joita oli pidetty vedessä. Niissä oli komeat juuret.
        Istutin useampaan eri paikkaan, kun en ollut varma, millaisessa maassa viihtyy.
        Kaikki kuolivat talvella.
        Mutta juuresta kasvaa nyt uutta pientä oksantynkää.
        Kuinkahan kauan niiden kanssa menee, ennen kuin ovat jonkunkaan kokoisisa?

• puutarhuritar

juurrutella vesiastiassa ja istuttaa sitten maahan, kun mielestäsi tarpeeksi juuria tullut.

Terijoensalava on pajunsukuinen kasvi ja kasvaa ja lisääntyy melkein missä vaan ja tosi helposti.

Muistathan kastelun .

• realist56

terijoensalavasta liottamalla kynänpaksuisia oksia viikon vesiämpärissä. Kaivoin 30cm syvän ja leveän ojan, täytin sen uudella mullalla ja tökin oksat siihen ja leikkasin 10-senttisiksi ja kastelin ahkerasti. Joka ainoa tikku lähti hyvin kasvamaan ja niitä tikkuja oli paljon, aitaa n. 15 metriä.

• Anonyymi

Voi juurruttaa. Meillä tuuli kaatoi yhden salavan niin laitoin oksia vesisaaviin. Juuret tuli. Laitettiin maahan. Ja kasvavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8563
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4658
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4198
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3742
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2960
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2656
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2461
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2163
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2087
    Aihe