Sydämmen tykytys vatsan kohdalla???

Mietityttää..

Olen jo pitkään miettinyt ku tuntuu välillä et olis sydän tossa heti vatsan alla ku siitä kohtaa aika usein hakkaa silleen ku syydön löis nopeesti.. Yks päivä avokki laitto käden vatsan päälle ja sano et "ihan ku sydän sykkeis tuolla"! En tie mikä se on, mutta sitä on useesti.. elohiiri se ei ole sen tunnistan meinaan. Ja vatsa heiluu lyönnin tahdissa.. Outoa! Elohiiri on sellasta jomotusta...

15

20325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • realniina

      Jos se on sun oma sydän? Millä viikolla olet?

      Mulla ei ainakaan elohiiri ole mitään jomotusta, kuten ei varmaan kenelläkään muullakaan.....vai sattuuko sun silmään silloin, kun siinä on elohiiri?

      • viikko 21 menossa..

        En tarkoittanut, että jomotus jotenkun sattuis.. ei mulla ainakaan. En osaa selittää sitä tunnetta mutta tiedät varmaan :) Olen monta kertaa miettinyt, että mahtaako se olla oma sydän, mutta miten se voi tuntua mahan kohtaan niin voimakkaasti?


      • realniina
        viikko 21 menossa.. kirjoitti:

        En tarkoittanut, että jomotus jotenkun sattuis.. ei mulla ainakaan. En osaa selittää sitä tunnetta mutta tiedät varmaan :) Olen monta kertaa miettinyt, että mahtaako se olla oma sydän, mutta miten se voi tuntua mahan kohtaan niin voimakkaasti?

        Luulen, että ne on sun omia sydämenlyöntejä...
        En usko, että sitä vielä tuossa vaiheessa pystyy tuntemaan vauvan sydämenlyönnit mahanpäältä.....

        En kyllä tiedä varmaksi asiaa.


      • rv35
        viikko 21 menossa.. kirjoitti:

        En tarkoittanut, että jomotus jotenkun sattuis.. ei mulla ainakaan. En osaa selittää sitä tunnetta mutta tiedät varmaan :) Olen monta kertaa miettinyt, että mahtaako se olla oma sydän, mutta miten se voi tuntua mahan kohtaan niin voimakkaasti?

        se on sun oma pulssi mikä lyö


    • catx

      Niin tai viikoista riippuen sehän voi olla vauvan hikka. Mulla, ainki nyt viimeiet pari kk pikkuinen nikoittelee muutaman kerran päivässä. Nyt tuntuu jo aika ilhottavalta, mutta liikkeiden tuntemisen alkuaikoina tuntui hauskalta kutitukselta, kuin elohiireltä. Nyt rv 34 6

      • :))

        En ole tullut ajatelleeksi, että voi se pikkanen hikoitella siellä :) Muuten piti kysyä vielä, sellaista asiaa kun viime ultrassa vauva pää oli mun häpyluiden alla eli todella alhaalla ja sillähän on tilaa liikkua tuolla niin voiko se vaihtaa sitä asentoa tosta vaan?


    • pinwe

      Vatsan päällä kulkee vatsa-aortta, jonka sykkeen voi tuntea parhaiten selällään maaten. Toisilla se tuntuu selvemmin kuin toisilla. Myöskin on mahdollista että tunnet istukan sykkeen jos se sijaitsee sinulla etuseinämässä.

      • emo83

        Vatsa-aortta se siinä tuntuu. Se on yksi elimistön suurimmista verisuonista, vie verta sydämestä tuonne kehon alaosaan. Toisilla pulssi tuntuu vatsa-aortan kohdalla tosi vahvana, toisilla heikompana (riippuu siitä, kuinka paljon muita kudoksia sattuu väliin).


    • taitaa

      olla hikka!

    • että....

      se on istukka. Itsellä tuntuu myös syke mahanpäällä kun on makuulla. Mulla on ainakin istukka edessä.

    • !!!!!

      tiedän mitä tarkoitat..itsellä sama homma, ja kun kokeilee itseltä kaulalta pulssin niin se lyö samaan tahtiin kuin se jonka tunnet mahassa ja hikan kyllä erottaa hikaksi,ihan erilaista...ja välillä kun yrittää tuntea vauvan liikkeitä niin tämä "mahapulssi" on todella häiritsevää...mutta onneksi normaalia!!!

      • siipiorava

        Mulla tuntuu myös syke kun makaa paikallaan ja nyt rv 17 0. On se hieman oudon tuntusta... :)


      • ***
        siipiorava kirjoitti:

        Mulla tuntuu myös syke kun makaa paikallaan ja nyt rv 17 0. On se hieman oudon tuntusta... :)

        Mä olen tuntenut tuon sykkeen mahalla vuosia. Siis jo ennen raskautta ja juuri selällään maaten. Ja tosiaan tunnistaa omaksi sykkeeksi, kun "kuuntelee" omaa sydäntään tai sitten ihan koettaa kaulavaltimoa. Nyt (rv 16 5) se on kuitenkin ehkä hieman vahvistunut.


    • Anonyymi

      Onko normaalia jos maha liikkuu itestään selällään maaten sängyssä

    • Anonyymi

      Itselläkin välillä sellainen möykky jossa tuntuu syke.
      Kerran, kun menin siitä kysymään niin sanoivat, että ilmaa olisi vain jossain ohutsuolessa. 16v male.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1582
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      38
      1020
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      182
      676
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe