Tämmöstä kyselisin, tulpan johdot onkohan johnssonissa kiinteät puolan päästä, ja sitte on vähä tukehtumis ongelmaa kun vaihteen tyrkkää et oiskohan tietoo kaasuttimen säätöruuvien ohjearvoista???Vuosimalli 88!!??
Johnsson 90
4
839
Vastaukset
- JanneR
Ei ole muistaakseni noissa kiinteää mallia, eli johto irtoaa puolasta.
Kaasarissa on kiinteät suuttimet: tyhjäkäynti, lisäilma ja pääsuutin. Ei säätöjä siis.
Tukehtuminen, vaikka mitä syitä oireeseen, tarkista esim. kaasareiden ja sytkän synkka, ajoitus, kaasareiden kunto ja toiminta, bensapumppu kampikammiossa oleva "check valve" (alipainepulssi pumpulle)...vie kone osaavaan huoltoon. - johnson
Polttoaineliittimet vuotaa näköjään sullakin.
Vaihda polttoaineliittimet ja mahdollisesti se kumipumppukin siinähän on takaiskuventtiili.
Yleensä kaikki hakee ensin vikaa sytytyksestä vaikka vika on lähes poikkeuksetta polttoaineilmavuodossa.
Ilmavuoto tukehduttaa koneen ja käynnistä tulee pätkivä heti kun laitetaan kaasua.
Jos taas moottori on hiuka "alimitoitettu" painavaan veneeseen tukehtumisominaisuus poistuu viimeistään lisäpolttoainepumpulla eli sähköpumpulla.
Kaasuttimia ei tarvii säätää.
Siellä on kiinteät suuttimet joita ei voi säätää.
Tyhjäkäyntiä ainoastaan voi säätää. Tulpanjohdot on 90 asteen pistoliittimillä molemmista päistä, yleensä ikuiset.- johnson 90 v4 85
poistin pikaliitinsysteemin kokonaan ja vedin aukosta letkun suoraan pumpulle. Erillinen vedenerotin/sihti on mulla kiinni moottorikaivossa. näin ei pääse ilmavuotoja tulemaan polttoainepikaliittimiin kun niitä ei ole. Eri asia tietenkin on jos käyttää irtotankkia, minulla on kiinteä 100 litrainen, joten ko liitin on turha!
- patro
johnson 90 v4 85 kirjoitti:
poistin pikaliitinsysteemin kokonaan ja vedin aukosta letkun suoraan pumpulle. Erillinen vedenerotin/sihti on mulla kiinni moottorikaivossa. näin ei pääse ilmavuotoja tulemaan polttoainepikaliittimiin kun niitä ei ole. Eri asia tietenkin on jos käyttää irtotankkia, minulla on kiinteä 100 litrainen, joten ko liitin on turha!
Sieltähä se vuoto löyty, pikaliittimestä tippa tuli sillo tällö! pantii liitos uusiks ja tyhjäkäyntiäkin jaksaa pyöriä!!NAM ja KIITOS!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321473
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021183En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015- 29989