Olen siis opettelemassa photoshopin käyttöä, ihan vain "piirrustus" mielessä, en niinkään kuvamanipulaatiota tms. harrasta...
kysyisinkin siis, että onko jollain parempaa kokemusta photosopin käytöstä, ja voisi antaa joitakin hyviä vinkkejä esim. värityksestä (eli miten kuvasta saa aidonnäköisen ja "sulavan" värien kannalta)? Tai jos tiedätte jotain hyviä tutorial-sivuja,nekin auttaisivat :/ omistan siis myös tabletin...
Kiitos jo etukäteen vastauksista!! ^^
photoshop(7)
5
743
Vastaukset
- pro-paintteri
Ei vaadi paljoa päältä opetella noita itte. Piirtelet vaan ja kokeilet kaikenlaista. Tietty jos lontoo ei taivu ni hankalaa on.
- proprepress
suomenkielisenä versiona on ainakin Docendon (www.docendo.fi) kustantama Deke McCellandin "Photoshopraamattu" Photoshop 7 kuvankäsittely (ISBN: 951-846-166-X). Itse tilasin joskus viime syksynä jolloin se oli suhtkoht edullinen, muistaakseni alle 20 euroa. Taisi olla loppuunmyynnissä, vanhemman version opus kun on, mutta kannattaa tarkistella josko vielä löytyisi. Suoraan fotarilla maalaukseen liittyvää asiaa kirjassa näyttäisi olevan noin 50 sivua, mutta paljon arvokasta perustietoa seiskaversion ominaisuuksista opuksesta löytyy yhteensä noin tuhannen sivun verran.
- kantapään kautta
Ei muuta kuin yritystä käytä filttereitä kokeile kaikkia säätöjä yhdessä ja erikseen, kyllä ne jujut sieltä sitten mieleen jäävät, vie useita päiviä viikkoja kuukausia, mutta kannattaa:)
Edullista photoshop kurssia järjestää Kiljavan Opisto kesäsisin Rajamäellä (kaikkein halvin kurssi mitä tiedän) www.kio.fi kato sieltä suosittelen:) - bthbrebebherbgtry
hmm... en osaa oikein vastata kun itse käytän photoshop CS2, mutta tutoriaaleja on esim.
http://www.zymic.com
ja voit toki käydä MINUN grafiikkaan liittyvässä foorumissani: http://z7.invisionfree.com/GraffGod/index.php?act=idx- mietintämyssy
Lieneeköhän ihan aito versio ja vieläpä oma?
Moniko maksaa n700€ ohjelmasta ilman että edes osaa perusteita. Saatika moniko valitsee juuri photoshopin jos sitä nyt ei oikein edes tarvi muutakuin vähän kuvien säätelyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713518
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851536Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251269- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192988- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16953Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92794- 62745