Arvet

Jaajaa

Heips,

Olen 21 v. ja kärsinyt finneistä 13-vuotiaasta lähtien, eli 8 vuotta.. aivan liikaa ja nyt alkaa akne vihdoinkin lyödä miestä maahan. Olen pahemman kerran masentunut, kun mikään ei tunnu auttavan -ei niinkään finneihin- vaan niiden jättämiin arpiin. Todella ikävät arvet naamassa ja uusia syntyy koko ajan, vaikka en finnejäni puristelisikaan. Jokainen uusi arpi tuntuu hirveältä ja saatan olla monta päivää täysin maassa. Juuri tuli jostain ihmeen syystä nenään yksi kiva kuoppa ja ketuttaa ja masentaa todella paljon.

Finnejä ei enää hirveän paljon tule, roaccutanit sun muut syöty jo kauan sitte, enkä aio siihen ruljanssiin enää uudestaan ryhtyä (olisikohan siitä enää edes hyötyä), mutta välillä tuntuu siltä, kuin jokaisesta finnistä tulisi uusi arpi.
Mikä auttaisi oikeasti arpiin?! Plastiikkakirurgilla suoritettava laserhoito tuntuu hurjalta, mutta vaihtoehto olisi sekin. Entäpä yrttikuorinta? Mikrohionnassa kävin joskus viisi kertaa, mutta se ei tainnut pahemmin auttaa.

Antakee apua tarvitsevalle, kertokaa pliis omia kokemuksianne, mikä on auttanut ilkeisiin värittömiin pieniin "rokonarpiin"?

9

4552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mievuan

Kyllä nykyaikana kaikkeen pystytään, tosin rahaa siihen menee :(

En osaa muuta toivottaa kuin tsemiä sulle!! Vaikka se ei auta, mutta ota yhteyttä kaikkiin kosmetologeihin ja soita vaikka heille.

• Mary

Hei, olen 13-vuotias tyttö jolla on myös ollut finnejä jo kaksi vuotta. paljon on arpia jäänyt otsaan ja peiliin inhottaa katsoa.. On ikävää, kun muilla kavereilla on niin sileät ihot ja finneistäkään ei jää heille ikinä mitään arpia. Itse saan kantaa arpian naamassani vuodesta toiseen.

Olen todella pahoillani sinun puolestasi, että sinullakin on samainen masentava ongelma.

Olen kokeillut monia asioita, että arvet häipyisivät. Kaiken maailman kirurgit voisivat varmaankin auttaa ongelmassasi.
      Minun viimeinen oljenkorteni on aurinko. Olen kuullut että se parantaa todella hyvin ihoa. Joten olen päättänyt juoda paljon vettä ja ottaa paljon aurinkoa ja katsoa miten käy.

Voisit ehkä itsekin kokeilla sitä keinoa. En tiedä toimiiko mutta toivon parasta.

• ei elämää enää

moi!

todella masentavaa lukea sun tekstiä aloittaja mutta mulla on täsmälleen sama ongelma,arvet on ollu naamassa kohta 9v ja ei ne mihinkään ole kadonnut vaikka vaikka miät hoitoja olen ottanut.
        kosmetologikäynneistä läääreihin!
        Siis jokaikisesti ihan pienestäkin finnistä,joka on ollut naamalla vaikka yhden päivän,on jäänyt todella ikävä arpi,ja jopa suurempi arpi kuin mitä finni oli.ei akne ole se pahin vaan nämä kirotut arvet,ei niihin tepsi oikeasti yhtään mikään! edes kuulemma laserhionta (lääkärin tekemä) kuulemma mulle ainakaan.

• kohtuudella

Eilen Ihanassa aamussa kolmosella haastateltiin asiaa tutkinutta lääkäriä, ja hänen mukaan sa aurinko kyllä kuivattaa finnejä, eli auttaa hetkellisesti, mutta samalla pitemmällä aikavälillä aiheuttaa niitä lisää. Eli jotenkin niitä finnin alkuja muodostuu ihon alle, ja puhkeavat sitten talvella. Vaikutuksesta arpiin ei muistaakseni puhuttu. Tästä päätellen ei kannata ahnehtia sitä aurinkoa, kun ei se muutenkaan ole liiallisena iholle hyväksi.

• Jaajaa

Mjoo, niinpä kai pitää vaan oppia kantamaan kaikki arvet ylpeydellä ja nokka pystyssä. Eli ei pitäis antaa arpien kantaa miestä vaan miehen arpia ;) Meinaan kyllä koittaa vielä kaikennäköstä, ihotautilääkärille nyt ensin, loputkin finnit pois vaikka sillä vihoviimesellä kirotun roaccutanilla sitten (nukuin yön yli) ja meinaan kaikesta huolimatta mennä mekaaniseen hiontaan tai vaihtoehtosesti laserhiontaan. En kyl aio luovuttaa, ennen, ku on kaikki kokeiltu.

Kiitti vastaajille ja tsemiä teille kaikille muillekin! Samassa veneessä tässä ollaan, joten peukkuja pystyyn toisillemme. Ja yks kummallinen keino akneen on muuten vahvat b-vitamiinit. Eli noita Neurobion forteja vaan popsimaan kuuriluontosena! En tiiä auttaako kenellekään muulla, kuin mulla kylläkään :O

• neurobion fortesta...

eli mulla auttoi kans nuo b-vitamiinit. ihmettelin, kun kävin näyttämässä naamaa terveyskeskuslääkärille...ja lähdin sieltä neurobion forte-resepti kädessä! apteekissakin vähän ihmettelivät että mitäsmitäs.. mut kyllä tiesi tohtori mitä teki!!! ihan uskomatonta.

• saitko helposti reseptin
        neurobion fortesta... kirjoitti:

eli mulla auttoi kans nuo b-vitamiinit. ihmettelin, kun kävin näyttämässä naamaa terveyskeskuslääkärille...ja lähdin sieltä neurobion forte-resepti kädessä! apteekissakin vähän ihmettelivät että mitäsmitäs.. mut kyllä tiesi tohtori mitä teki!!! ihan uskomatonta.

siis onko toi joku vitamiinivalmiste? vai mikä? en ole koskaan edes kuullut?

• Jaajaa
        saitko helposti reseptin kirjoitti:

siis onko toi joku vitamiinivalmiste? vai mikä? en ole koskaan edes kuullut?

Ihan reseptivapaita lääkkeitä nuo Neurobionit, niin oon käsittäny. Äippähän mulle on niitä ostellut, joten en voi varmaks sanoa kylläkään. Eli b-vitamiinivalmisteesta on kyse, vahvasta sellaisesta. Jotkut 1000-kertaset annokset päivän saantisuositukseen nähden, mut eihän haittaa, kun b-vitamiini on vesiliukonen. Ite niitä popsin pari pilleriä päivässä ja auttaa finneihin ja jotenkin ihon värikin näyttää paremmalta. Kumma juttu, mut jos jollekin toisellekin on auttanut, niin varmaan auttavat monille muillekin :) Haittavaikutuksia ei pitäis olla.

• moijjijij
        Jaajaa kirjoitti:

Ihan reseptivapaita lääkkeitä nuo Neurobionit, niin oon käsittäny. Äippähän mulle on niitä ostellut, joten en voi varmaks sanoa kylläkään. Eli b-vitamiinivalmisteesta on kyse, vahvasta sellaisesta. Jotkut 1000-kertaset annokset päivän saantisuositukseen nähden, mut eihän haittaa, kun b-vitamiini on vesiliukonen. Ite niitä popsin pari pilleriä päivässä ja auttaa finneihin ja jotenkin ihon värikin näyttää paremmalta. Kumma juttu, mut jos jollekin toisellekin on auttanut, niin varmaan auttavat monille muillekin :) Haittavaikutuksia ei pitäis olla.

Syön roaa tällä hetkellä. Ja hyllyssä ihan tavallisia B-vitamiineja. Onko tietoa voiko näitä napsia sekasin? kiitos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      88
      5516
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4732
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3047
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      89
      2958
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2584
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1976
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe