Noin kuukausi sitten hankittiin pari koiraa (pitkäkarvaisia collieita) ja siin ehkä ennen pääsiäistä alko tulee vatsaan, kylkiin, reisiin ja selkään ikävästi kutiavia näppylöitä aika tiheeseen jopa. Pientä nenän vuotoa on ja ehkä tervettä aivastelua. Epäilen itse koiraa aiheuttajaksi, mutta voi olla että koira on laukaissut allergian jollekkin muulle. Mielipiteitä?
Koira-allergia
8
1464
Vastaukset
- DrEvil
Olisiko kannattanut tutkia allergiat vähän aikaisemmin ennen koirien hankintoja. Miten ihmiset voivat olla näin itsekkäitä ja kuka kärsii seuraukset? Koiratko, sinun itsekkyydestä...
- koirien omistaja
Luuletkohan sinä tosiaan, että tämänkin keskustelun aloittaja on ilkeyttään koirat hankkinut? Allergia on varmasti tullut tälle henkilölle aivan yllätyksenä, kuten monille muillekin. Tiedät noin viisaana aivan varmasti, että allergia voi puhjeta milloin vain, vaikka ei olisi aiemmin oireita tullutkaan. En itsekään testiin menisi ennen lemmikin hankintaa, jos ikinä ei oireita olisi tullut.
Toki olen tässä asiassa eläinten puolella, mutta sinä olet ilkeä ja haluat kaataa suolaa tämän keskustelun aloittajan haavoihin, jolla on varmasti muutenkin tarpeeksi hankala tilanne, kun täytyy miettiä, aikooko elää allergian kanssa vai luopua rakkaista lemmikeistä, perheenjäsenistä.
Miettisit vähän puheitasi. Ei kai näiden palstojen tarkoitus ole aiheuttaa muille pahaa mieltä. - DrEvil
koirien omistaja kirjoitti:
Luuletkohan sinä tosiaan, että tämänkin keskustelun aloittaja on ilkeyttään koirat hankkinut? Allergia on varmasti tullut tälle henkilölle aivan yllätyksenä, kuten monille muillekin. Tiedät noin viisaana aivan varmasti, että allergia voi puhjeta milloin vain, vaikka ei olisi aiemmin oireita tullutkaan. En itsekään testiin menisi ennen lemmikin hankintaa, jos ikinä ei oireita olisi tullut.
Toki olen tässä asiassa eläinten puolella, mutta sinä olet ilkeä ja haluat kaataa suolaa tämän keskustelun aloittajan haavoihin, jolla on varmasti muutenkin tarpeeksi hankala tilanne, kun täytyy miettiä, aikooko elää allergian kanssa vai luopua rakkaista lemmikeistä, perheenjäsenistä.
Miettisit vähän puheitasi. Ei kai näiden palstojen tarkoitus ole aiheuttaa muille pahaa mieltä.Niin,
Ehkä tässä tapauksessa kyseessä on allergia, joka ilmeni yllättäen mutta tiedän monta tapausta joissa ollaan oltu jollekkin aineelle allergisia ja kuitenkin hankittu kotieläimiä. Sitten on puhjennut allergia myös eläimiä kohtaan ja ollaan täysin ymmällään mistä tässä on kyse "enhän ollut allerginen kuin siitepölylle" ihmetellään. Olen pahoillani jos ystäväsi tai sinä olette joutunut sen tiukan tilanteen eteen, että pitäisi luopua lemmikistään omien allergioiden takia. Tykkään itse todella paljon koirista ja olen aina halunnut sellaisen hankkia mutta koska olen allerginen mm. siitepölylle, kissoille ja parille muullekkin asialle, en edes harkitse hankkivani koiraa vaikka kuinka tekisi mieli. - koirien omistaja
DrEvil kirjoitti:
Niin,
Ehkä tässä tapauksessa kyseessä on allergia, joka ilmeni yllättäen mutta tiedän monta tapausta joissa ollaan oltu jollekkin aineelle allergisia ja kuitenkin hankittu kotieläimiä. Sitten on puhjennut allergia myös eläimiä kohtaan ja ollaan täysin ymmällään mistä tässä on kyse "enhän ollut allerginen kuin siitepölylle" ihmetellään. Olen pahoillani jos ystäväsi tai sinä olette joutunut sen tiukan tilanteen eteen, että pitäisi luopua lemmikistään omien allergioiden takia. Tykkään itse todella paljon koirista ja olen aina halunnut sellaisen hankkia mutta koska olen allerginen mm. siitepölylle, kissoille ja parille muullekkin asialle, en edes harkitse hankkivani koiraa vaikka kuinka tekisi mieli.DrEvil,
kiitos kun selvensit mielipidettäsi :D Anteeksi toi mun kamala manaus, olet todella järkevä ihminen, vaikka sainkin väärän käsityksen aiemmasta viestistäsi. On varmasti todella kamalaa, kun ei voi hankkia eläimiä pahan allergian takia. Mukavaa kevään jatkoa ja pärjäämistä allergian kanssa!
- Murren isäntä
Vahvista immuniteettia probiooteilla, silloin alat kestää koiria. Probiootit auttavat erilaisiin allergisiin oireisiin.
- iiks!!
mistä niitä saa? mitä ne ovat? kerro lisää!!
- Mimmu
iiks!! kirjoitti:
mistä niitä saa? mitä ne ovat? kerro lisää!!
Probiootit ovat maitohappobakteereita. Luontaistuotekaupassa myydään ihan tuolla probiootti-nimellä.
- puremia?
Kyseessä olevat näppylät voivat olla lintukirpun puremia. Odota kesään poistuuko kutina.
Näppylän keskellä puremajälki.
Jos näppylät pieniä ja kutina alkaa iltaisin voi olla että olet saanut syyhyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337313Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654430Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553473Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972134Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361783Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201731- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791495Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436