Allergia ja raskaus

lihapiirakka

Eli onko kellään apuja yhtälöön raskaus (15vko) ja allergia. Neuvola ja lääkäri sanoivat, että ainoastaan Nasolinia saa käyttää.
Allergiani (on jos jonkinnäköistä) ovat homeesta lähtöisin ja tuntuvat pahenevan kokoajan.
Nyt varsinkin olotila todella vaikea, aivastelen varmaan valehtelematta 50 kertaa päivässä ja paperia kuluu älytön määrä, lisäksi kädet ihan ihottumalla ja silmät turvoksissa.
Kaikista vinkeistä kiitollinen.

7

6973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelvollinen

      Vaihtoehto voisi olla tuolla Maikkarin siitepölysivulla mainostettava Nasaleze, koska se ei sisällä lainkaan lääkeaineita, vaan estää pelkästään siitepölyä pääsemästä limakalvoille. En tiedä toimiiko muualla kuin sieraimissa (silmät, nielu, keuhkoputket), mutta yleensähän suurin osa pölystä jää sieraimien karvoihin ja limakalvoille, jos vain pystyy hengittämään nenän kautta.
      http://www.mtv3.fi/saa2006/incs/fsiitepoly2006.shtml

    • possuliininen

      Miten mulla on sellanen käsitys että allergialääkkeitä saa syödä jos äidin tila niin vaatii. Tällöin lääkäri on vastuussa asiasta.

      Apteekista kyllä hakevat raskaanaolevat myös antihistamiineja (lääkärin reseptillä) sanoo farmaseuttituttuni.

    • Ella

      Heippa!
      Mulle lääkäri kertoi ainakin astmalääkkeen suhteen, että lääkkeestä tuleva hyöty ylittää mahdollisen haitan, joten käyttö on suositeltavaa. Kysykää ihmeessä lääkäriltänne asiaa noiden allergialääkkeiden kohdalla. Itse olen nyt välttänyt tablettimuotoisia lääkkeitä allergian hoitoon raskaana ollessani, mutta riippuu tietysti oireista. Siitepölyallergiaa kun on paha välttääkään mitenkään :/.

    • äiti

      Kyllä Heinix ja Zyrtec ovat sallittuja olleet ainakin minulle. Saan lapsen kuukauden kuluttua ja lääkäri neuvolassa lupasi näitä lääkkeitä käyttää. Pahaan siitepölyallergiaan, mikä itsellänikin on ne eivät kuitenkaan auta, kun vain vähän..

    • tinttu

      Itselläni tosi pahat allergiaoireet (ja rv 18). Silmät kutisevat/turpoavat, nenä vuotaa ja henkeä ahdistaa. Lääkäri määräsi nasonexia, silmiin lecrolyn-tippoja, astmasuihketta ja aerius-tabletteja. Kaikkia muita olen käyttänyt säännöllisesti, paitsi aeriusta - pakkauksessa kun sanotaan ettei suositella käyttöä raskauden aikana. Nyt on kuitenkin niin pahat oireet, että pakko käyttää. Kuitenkin on koko ajan huoli siitä, jos sikiölle jotakin tapahtuu tuon aeriuksen vuoksi. Lääkäreihinkään kun en oikein luota, itsepäinen kun olen. Mutta kuten joku toinenkin jo sanoi,on katsottava mistä on suurin hyöty ja pienin haitta..

    • -

      on ainakin sallittu. Näin minulle sanottiin neuvolassa, ja itse käytän sitä. Sen lisäksi reseptivapaata nenäsumutetta.

      • mdc

        olen käyttänyt tuota ja heinixiä vkolta 15 alk. ja neuvola lääkäri antoi reseptit.että kyllä saa käyttää. itse en olisi pystynyt ilmankaan olemaan.nyt on minulla pahin allergia vuosi ikinä.soitin myös HUS;n terat.puhelin palveluun ja sanoivat, että cetiritsiini valm. ovat ok. nenäsuihkeet vain pahentavat oloani-laittavat nenän vuotamaan kahta kauheemmin ja näihin muihin oireisiin mitä minulla on niitä ei edes käytetä.silmätippoja olen myös joutunut käyttämään,mutta nekin sallittuja.

        eiköhän odottavan äidin tupakanpoltto ole se mikä sikiötä vahingoittaa ja masennuslääkkeet tms....hyi hitto!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe