Tässä jälleen palstatilaa niin tosikoille kuin veitikoillekin. Aina kun mieleen muljahtaa ajatus tai mielipide, joka ei sillä kertaa muualle tunnu sopivan, niin tähän sen voi laittaa. Kansanradio on nimittäin moniaiheinen ketju.
Kansanradio
97
4563
Vastaukset
tässä ja ensimäisen viestin laitan avauksesi jälkeen.
Onnea uudelle Kansanradiolle, oiva nimi ja oiva ketju.
Täällä on kiva piipahtaa ja kun ei asiaa riitä,mukava lueskella toisten viestejä.- Hintriika
Ei kai meissä tosikoita ole... tosi veitikoita siitäkin edestä!? Joskus joutuu nauramaan läpi kyynelten, mutta sitten taas elämä hymyilee. Yritetään pysyä optimisteina kivuista, säryistä ja vastoinkäymisistä huolimatta!
- Katleija-T
Kävi hyvä tuuri sekä meno- että paluulennoilla. Sain nimittäin ikkunapaikan. Se vaan on upeaa katsella tätä maankuorta 11000 m:n korkeudesta. Ihmisellä on selvästi tarve kasautua lähekkäin päätellen kaupungeista ja taajamista, jotka tiheään toisiaan seuraavat mielipaikkoinaan jokien ja vesistöjen rantamat ja laaksot.
Ihmisen tekemät tiet ovat suoria nykyään, paitsi vuorille nousevat mutkittelevat. Luonto taas muovatessaan vedelle kulku-uomia ei etsi suorinta tietä, vaan mutkittelee maanmuotojen mukaan. Ihmisen tekemät padot näkyvät hienosti joissa.
Vuoristojen korkeudesta ei tahdo saada käsitystä. Lumet huipuilla kertovat kuitenkin, että korkeita ovat. Miltäköhän Himalaja vuoristo näyttäisi?
Metsien väheneminen on nähtävissä, ihmisen raivatessa elintilaansa. Sekin tuli mieleen, että mikä tekijä tuo pinnan parturointi ja asfaltointi on ilmastomme lämpenemisessä.
Mahtavaa on katsella maailmaa noin ylhäältä ja ajatella kuinka pieni on ihminen. Niin pieni, ettei häntä edes silmä erota. Majansa kyllä näkyvät. Ei näy sitä ilon ja surun määrää, mikä siellä alhaalla velloo. Kovin on terveellistä tuntea hetken olevan irti kaikesta tuosta.
Paluulennolla minulla oli ruhtinaalisesti tilaa. Oli nimittäin kolme istuinta, sillä kaikki paikat eivät olleet menneet kaupaksi.- saara.dma
... tuosta Himalajalla lentämisestä, että olisi varmaan jännittävää lentää pikkukoneella Himalajalla solissa. Lumiset maisemat vain vilistäisivät ohitse. Taitaisi vähän pelottaa.
Lentäessä tosiaan tuntee pienuutensa. Sitten jos lennon aikana vielä luo mielikuvia, että katselee itseään maasta käsin ja ajattelee, että tuolla minä olen taivaalla juuri ja juuri näkyvän pisteen sisässä.
Ihminen on pelottavan viisas! noista ihmisten tekemisistä;nyt kun on tehneet
niitä argeologisia(hui mikä sana)kaivauksia,niin ne on kaikki vesistöjen lähellä.
Meidän mökin lähellä on jonkin viikinki aikaisen
soturin hauta,se on sellainen kivi kasa.
Hämeenlinnassa on siinä vastapäätä linnaa
Sellainen kivikauden aikainen kylä.Siellä on
tehneet kaivauksia.
Nyt juuri kuulin radiosta;Maakotkan poikaset ovat
hyvässä hoidossa;))- Hintriika
muori67 kirjoitti:
noista ihmisten tekemisistä;nyt kun on tehneet
niitä argeologisia(hui mikä sana)kaivauksia,niin ne on kaikki vesistöjen lähellä.
Meidän mökin lähellä on jonkin viikinki aikaisen
soturin hauta,se on sellainen kivi kasa.
Hämeenlinnassa on siinä vastapäätä linnaa
Sellainen kivikauden aikainen kylä.Siellä on
tehneet kaivauksia.
Nyt juuri kuulin radiosta;Maakotkan poikaset ovat
hyvässä hoidossa;))Siitäpä sen näkee, kuinka tärkeää vesi on ihmisille ollut kautta aikojen! Vesiväylät ovat olleet myös tärkeitä kulkureittejä. Ei tainnut ennen vanhaan olla moottoriteitä... ensin kaiketi piti keksiä moottori, jonka alle sitten pantiin rattaat!
- Katleija-T
saara.dma kirjoitti:
... tuosta Himalajalla lentämisestä, että olisi varmaan jännittävää lentää pikkukoneella Himalajalla solissa. Lumiset maisemat vain vilistäisivät ohitse. Taitaisi vähän pelottaa.
Lentäessä tosiaan tuntee pienuutensa. Sitten jos lennon aikana vielä luo mielikuvia, että katselee itseään maasta käsin ja ajattelee, että tuolla minä olen taivaalla juuri ja juuri näkyvän pisteen sisässä.
Ihminen on pelottavan viisas!Niiin vähän kun kuvittelee mielessään. Tälläkin hetkellä tuolla ilmassa lentää aika suuri määrä matkalaukkuja Delsey'tä ja Samsonitejä. Etelään menevissä puhtaat vaatteet sisällä ja pohjoiseen tulevissa likaiset käytetyt. Että minäkin lennätin yläilmoja myöten Myllyn Paras lättytaikinajauhoa Suomesta Turkkiin. Nämä näitä mielen muljauksia.
Lentäminen kohteesta toiseen on varsin nopea tapa matkustaa pumpulipilvien joukossa.
Finnair, Airfinn-koneet ovat laadukkaita eivät ritise ja rätise kuten Lufthansan, Aeroflotin ja belgialaisetkin koneet, joskus aivan pelottaa se rätinä, ainahan ne ovat perille päässeet. Belgian lentoasema on suosikkini niiden ihanien suklaamyymälöiden vuoksi.
Minusta on aivan ihastuttava autoilla Etelä-Euroopan serpentiiniteillä, pysähtyä sopiviin paikkoihin ihailemaan luonnon monimuotoisia nähtävyyksiä.
Sveitsin alpeilla ajellessmme kohti Fellsbergiä, yllätti meidät rae-, räntäsadekuuro ja huh-huh. Eipä auttanut kun asentaa ketjut auton renkaisiin, siinä sitä mentiin ja köröteltiin 30km/t vauhtia eteenpäin.Niillä seuduin kun ei tunneta nastarenkaita. Onneksi matkaa oli jäljellä n. 15km. Kokemus oli sekin kokemusten joukossa.
Muuten täällä Kaakonkolkalla on aamupäivän satanut rakeita ja räntää, taitaapi tulla takatalvi. Onneksi villavaatteet ovat jo kesäsäilössä. Päivästä tulee siis sisällä oloa ja KultaKatriina kupposen kanssa seurustelua. Ei hassumpaa, näpit ovat tiukasti näppiksellä käytössä ja voi mielikuvia irroitella teksteihin.- uzma-m
reetta5 kirjoitti:
Lentäminen kohteesta toiseen on varsin nopea tapa matkustaa pumpulipilvien joukossa.
Finnair, Airfinn-koneet ovat laadukkaita eivät ritise ja rätise kuten Lufthansan, Aeroflotin ja belgialaisetkin koneet, joskus aivan pelottaa se rätinä, ainahan ne ovat perille päässeet. Belgian lentoasema on suosikkini niiden ihanien suklaamyymälöiden vuoksi.
Minusta on aivan ihastuttava autoilla Etelä-Euroopan serpentiiniteillä, pysähtyä sopiviin paikkoihin ihailemaan luonnon monimuotoisia nähtävyyksiä.
Sveitsin alpeilla ajellessmme kohti Fellsbergiä, yllätti meidät rae-, räntäsadekuuro ja huh-huh. Eipä auttanut kun asentaa ketjut auton renkaisiin, siinä sitä mentiin ja köröteltiin 30km/t vauhtia eteenpäin.Niillä seuduin kun ei tunneta nastarenkaita. Onneksi matkaa oli jäljellä n. 15km. Kokemus oli sekin kokemusten joukossa.
Muuten täällä Kaakonkolkalla on aamupäivän satanut rakeita ja räntää, taitaapi tulla takatalvi. Onneksi villavaatteet ovat jo kesäsäilössä. Päivästä tulee siis sisällä oloa ja KultaKatriina kupposen kanssa seurustelua. Ei hassumpaa, näpit ovat tiukasti näppiksellä käytössä ja voi mielikuvia irroitella teksteihin.minun suosikkini ainakin pitkilla lennoilla,hyva ruoka ja palvelu.
Finnairlla huono ruoka ja hidas palvelu,kapeat istuimet,lisa riesa on rajantakaiset juopot ja ehka omatkin nain oli USA: n lennolla,mutta on kiva kuunnella kotimaista humppaa. uzma-m kirjoitti:
minun suosikkini ainakin pitkilla lennoilla,hyva ruoka ja palvelu.
Finnairlla huono ruoka ja hidas palvelu,kapeat istuimet,lisa riesa on rajantakaiset juopot ja ehka omatkin nain oli USA: n lennolla,mutta on kiva kuunnella kotimaista humppaa.Enpä oli Finnair´sta ennen moista kuullut. Ehkä Lufthansan pitkillä lennoilla on paremmat palvelut lämpimine pyyhkeineen. Kilpailu on kovaa kaikilla aloilla. Kun valitsen lentoja yhtiö usein määräytyy hinnan mukaan.
Minkä lentoyhtiön koneilla lentelet tänne kotimaahan? Turvallista lentomatkaa toivotan sinulle ja perheellesi jo nyt. Onko matkakuume jo yllättänyt?- uzma-m
reetta5 kirjoitti:
Enpä oli Finnair´sta ennen moista kuullut. Ehkä Lufthansan pitkillä lennoilla on paremmat palvelut lämpimine pyyhkeineen. Kilpailu on kovaa kaikilla aloilla. Kun valitsen lentoja yhtiö usein määräytyy hinnan mukaan.
Minkä lentoyhtiön koneilla lentelet tänne kotimaahan? Turvallista lentomatkaa toivotan sinulle ja perheellesi jo nyt. Onko matkakuume jo yllättänyt?oli pakko koska poikkean Lontooseen ennen USA:ta.Turhan kallis,viime vuonna lensimme Air France:lla,paljon halvempi ja hyva ruoka viini,mutta silla en voi poiketa Lontooseen.
2001 syyskuussa kun oli pikku pakko tulla Suomeen,lufthansa hoiti jutun mainiosti,hyva hotelli Dubaissa kun jouduin odottamaan lentoa,sitten Dubain kentta suljettiin tulipalon takia juuri kun saavuin sinne,en tiennyt mita tehda seurasin vain saksaa puhuvia ihmisia,meidat kuljetettiin bussilla Sharjaan ja sielta Lufthansanilla eteenpain,matkatavarani ei saapunut Hesaan mutta taytin kaavakkeen,sain $100 vaateostoksiin koskapa kaikki talvi vaatteeni olivat matkalaukussa,ja viikon kuluttua yhtio toi matkatavarani Tampereelle.
Yleensa jos vain suinkin voin kaytan joko Emirates tai PIA {taman maan lentoja},halvempia kuin muut,hyva ruoka ja palvelu,ainoa haitta on likaiset wessat ja itkevat lapset. - uzma-m
saara.dma kirjoitti:
Ihminen on pelottavan viisas!nuo Himalayan lennot.Solat ovat yli 8000m korkeudessa ja siella on voimakkaita ilma virtauksia,yes nakymat ovat mahtavat v.-85 lensimme siella koko perhe.Kapteeni kutsui lapset ohjaamoon ja kertoi heille lumi huippuisista vuorista.
- saara.dma
uzma-m kirjoitti:
nuo Himalayan lennot.Solat ovat yli 8000m korkeudessa ja siella on voimakkaita ilma virtauksia,yes nakymat ovat mahtavat v.-85 lensimme siella koko perhe.Kapteeni kutsui lapset ohjaamoon ja kertoi heille lumi huippuisista vuorista.
Mikä huikea kokemus!
- isoäiti**
reetta5 kirjoitti:
Enpä oli Finnair´sta ennen moista kuullut. Ehkä Lufthansan pitkillä lennoilla on paremmat palvelut lämpimine pyyhkeineen. Kilpailu on kovaa kaikilla aloilla. Kun valitsen lentoja yhtiö usein määräytyy hinnan mukaan.
Minkä lentoyhtiön koneilla lentelet tänne kotimaahan? Turvallista lentomatkaa toivotan sinulle ja perheellesi jo nyt. Onko matkakuume jo yllättänyt?Hei reetta, kyllä Finnair tarjoaa lämpimät pyyhkeet pitkillä lennoilla.
Ne ovat useimmilla.
Finnairin tasoa monet moittivat, mutta minusta
se on keskitasoa tai sen yläpuolella.
Koneet ovat uudehkoja ja siisteys ok.
Turvallisuuteen luotan.
Taso huononi merkittävästi Finnairin liittyessä
oneworld-liittoon.
Muistoissa on aika, jolloin Finnairin koneissa sai söidä metallisilla työkaluilla.
Turvallisuusmääräykset ovat tuoneet muovin.
Olen omin silmin nähnyt, kun emot laskivat työkaluja ruokailun jälkeen Finnairin koneessa, ja
puuttuvat kalut löytyivät naapureiden taskuista.
Ruisleipäkin on poistunut Finnairilta kansainvälistymisen myötä ja menu muuttui.
Finnair on minulle ollut ystävällinen matkustaesani yksin Atlantin yli,
kun ovat useamman kerran tarjonneet paikkaa ekaluokassa,
vaikka lippuni on oikeuttanut vain turistiluokkaan(economy class).
Ovat valitelleet ylibuukausta tms.
Tyytyväisenä olen ottanut tarjouksen
vastaan ja todennut, että on tästä vanhenemisesta jotain hyötyä.
Mieheni kanssa matkustaessa kysymme aina paikan,
missä on enempi jalkatilaa,
koska mieheni on hyvin kookas.
Melkein kaikilla lentoyhtiöillä se onnistuu, joskus tietysti tarvitsijoita saattaa olla monia.
Business-luokassa tietenkin tilaa on huomattavasti enemmän ja palvelukin parempaa.
BAlla on paras musiikkilajitelma; hyvää jazzia,
ja klassista.
Lennettyäni Alitalialla hiljattain, hämmästelin
emäntien todella korkeita korkoja, varmasti silmänruokaa,
mutta täytänevätkö turvallisuuskriteerit.
Häiritsevää oli koneessa olleet aasialaiset matkustajat, jotka käyttivät lattiaa roskakorina.
Lapsia oli paljon, joten roskamäärät olivat sen mukaisia.
Henkilökunta yritti poimia isompia roskia käytävältä, että pääsi kärreineen ohi.
Tämä tietysti on yksi kulttuuriero, mihin on totuttava.
Taso on laskenut monilla isoilla lentoyhtiöillä.
Joitakin pieniä saattaa vielä olla, missä saa
oikeasta trumpettilasista shampanjaa.
Joskus tilaan kasvisruoan, mikä pitää tilata ennakolta,
koska olen huomannut sen olevan maukkaampi joillakin lentoyhtiöillä.
Samoja catering-palveluja käyttävät monet yhtiöt.
Tilauslennot ovat asia erikseen. Niissä penkit ovat niin tiheässä,
että kookas ihminen sinne hädin tuskin mahtuu
ja veritulppavaara on olemassa ainakin pidemmillä matkoilla.
Halpalentoyhtiöiltä ei kannata odottaa mitään muita palveluja kuin perille pääsyä. - ...kallista...
Katleija-T kirjoitti:
Niiin vähän kun kuvittelee mielessään. Tälläkin hetkellä tuolla ilmassa lentää aika suuri määrä matkalaukkuja Delsey'tä ja Samsonitejä. Etelään menevissä puhtaat vaatteet sisällä ja pohjoiseen tulevissa likaiset käytetyt. Että minäkin lennätin yläilmoja myöten Myllyn Paras lättytaikinajauhoa Suomesta Turkkiin. Nämä näitä mielen muljauksia.
Yksi lentomatka etelään saastuttaa ilmakehää yhtä paljon kuin omakotitalon koko vuoden lämmitys.
- isoäiti**
uzma-m kirjoitti:
nuo Himalayan lennot.Solat ovat yli 8000m korkeudessa ja siella on voimakkaita ilma virtauksia,yes nakymat ovat mahtavat v.-85 lensimme siella koko perhe.Kapteeni kutsui lapset ohjaamoon ja kertoi heille lumi huippuisista vuorista.
Himalaja on ollut haavelistalla. En tiedä pääseekö koskaan näkemään.
Varmasti yksi maapallomme upeimpia seutuja.
Kun Finnair aloitti lennot Japaniin, niin ne olivat pohjoisnavan ylitse.
Silloin lapsille annettiin kirjallinen todistus
navan ylityksestä.
Myöskin Finnairin kapteeni kutsui lapseet ohjaamoon. - Katleija-T
isoäiti** kirjoitti:
Himalaja on ollut haavelistalla. En tiedä pääseekö koskaan näkemään.
Varmasti yksi maapallomme upeimpia seutuja.
Kun Finnair aloitti lennot Japaniin, niin ne olivat pohjoisnavan ylitse.
Silloin lapsille annettiin kirjallinen todistus
navan ylityksestä.
Myöskin Finnairin kapteeni kutsui lapseet ohjaamoon.Nepalin Katmandu olisi hyvin kiintoisa paikka. Työkaverini järjesti minulle nojatuolimatkan sinne. Hän kävi siellä ja koska on ahkera kuvaaja, oli videoinut matkansa kokonaan. Myös äänimaailma oli siinä mukana, mikä toi siihen oman tunnelmansa.Mutta tiedän, että käymättä jää. Tällä hetkellä siellä lie levotontakin. Sieltä sitten pääsisi lentämään Himalajan yllekin.
- ii-li
isoäiti** kirjoitti:
Hei reetta, kyllä Finnair tarjoaa lämpimät pyyhkeet pitkillä lennoilla.
Ne ovat useimmilla.
Finnairin tasoa monet moittivat, mutta minusta
se on keskitasoa tai sen yläpuolella.
Koneet ovat uudehkoja ja siisteys ok.
Turvallisuuteen luotan.
Taso huononi merkittävästi Finnairin liittyessä
oneworld-liittoon.
Muistoissa on aika, jolloin Finnairin koneissa sai söidä metallisilla työkaluilla.
Turvallisuusmääräykset ovat tuoneet muovin.
Olen omin silmin nähnyt, kun emot laskivat työkaluja ruokailun jälkeen Finnairin koneessa, ja
puuttuvat kalut löytyivät naapureiden taskuista.
Ruisleipäkin on poistunut Finnairilta kansainvälistymisen myötä ja menu muuttui.
Finnair on minulle ollut ystävällinen matkustaesani yksin Atlantin yli,
kun ovat useamman kerran tarjonneet paikkaa ekaluokassa,
vaikka lippuni on oikeuttanut vain turistiluokkaan(economy class).
Ovat valitelleet ylibuukausta tms.
Tyytyväisenä olen ottanut tarjouksen
vastaan ja todennut, että on tästä vanhenemisesta jotain hyötyä.
Mieheni kanssa matkustaessa kysymme aina paikan,
missä on enempi jalkatilaa,
koska mieheni on hyvin kookas.
Melkein kaikilla lentoyhtiöillä se onnistuu, joskus tietysti tarvitsijoita saattaa olla monia.
Business-luokassa tietenkin tilaa on huomattavasti enemmän ja palvelukin parempaa.
BAlla on paras musiikkilajitelma; hyvää jazzia,
ja klassista.
Lennettyäni Alitalialla hiljattain, hämmästelin
emäntien todella korkeita korkoja, varmasti silmänruokaa,
mutta täytänevätkö turvallisuuskriteerit.
Häiritsevää oli koneessa olleet aasialaiset matkustajat, jotka käyttivät lattiaa roskakorina.
Lapsia oli paljon, joten roskamäärät olivat sen mukaisia.
Henkilökunta yritti poimia isompia roskia käytävältä, että pääsi kärreineen ohi.
Tämä tietysti on yksi kulttuuriero, mihin on totuttava.
Taso on laskenut monilla isoilla lentoyhtiöillä.
Joitakin pieniä saattaa vielä olla, missä saa
oikeasta trumpettilasista shampanjaa.
Joskus tilaan kasvisruoan, mikä pitää tilata ennakolta,
koska olen huomannut sen olevan maukkaampi joillakin lentoyhtiöillä.
Samoja catering-palveluja käyttävät monet yhtiöt.
Tilauslennot ovat asia erikseen. Niissä penkit ovat niin tiheässä,
että kookas ihminen sinne hädin tuskin mahtuu
ja veritulppavaara on olemassa ainakin pidemmillä matkoilla.
Halpalentoyhtiöiltä ei kannata odottaa mitään muita palveluja kuin perille pääsyä.Kaikki lentoyhtiöt ovat joutuneet karsimaan jotakin hintakilpailun takia. Finnair on lisännyt tilaa muutamalla sentillä kaikilla lennoillaan viime vuosina. Minä kuitenkin haluan käytäväpaikan, (tai varauloskaytävän kohdalla olevan paikan) koska siinä tilaa on eniten ja voi ojennella jalkojaan.
Olen kyllä uzman kanssa samaa mieltä, että Finnairin ruoka voisi olla parempaa. Kun kerran Finnair satsaa viineihin, niin miksi ei ruokaan?
Elämäni ainoan turistiripulin olen saanut Finnairin koneessa. (Kolme vuorokautta vuoteessa kuumeessa ja ripulissa.) Se tapahtui paluulennolla Intiasta. Enhän minä typeryyttäni ajatellut, että ruoka on tietysti intialaisen catering-firman ruokaa, ja söin kaikki vihannekset ja raasteet. Vaikka olin syönyt vihanneksia Intiassakin, niin mahani ei ollut ehtinyt tottua tarpeeksi sikäläiseen bakteerikantaan. - Olen aina saanut Finnairilla hyvää palvelua.
Suosikkiyhtiöni on kuitenkin Lufthansa. Sillä on enemmän jalkatilaa kuin Finnairilla, ja bisnesluokassa on kolmen hengen istuimesta tehty kahden hengen istuin, joten tilaa on runsaasti.
Minusta halpalentoyhtiöt ovat ihan OK. Kun ostaa halpaa, niin saa halpaa. Minua ei ollenkaan häiritse se, että niissä joutuu maksamaan kaikesta tarjoilusta. Käytännössähän se merkitsee sitä, että lentoemännät ovat halukkaita tuomaan aina jotakin virvoketta tai syötävää, josta haluaa maksaa.
Minua ihmetyttää se, että joskus on matkustajia, jotka lennon aikana juovat päänsä täyteen. Entäs sitten perillä? Onko hauska änkyräkännissä harhailla lentoasemalla, asioida tullin tai passintarkastajien kanssa, yrittää keksiä tapaa, jolla pääsee hotelliinsa tai muuhun kohteeseen ja kanniskella painavia laukkuja? Seuramatkalla sen vielä voi jotenkin tajuta, mutta ei silloin, kun on esim. yksin menossa johonkin. Minä haluan olla perillä freesinä ja haluan nauttia matkasta. - saara.dma
reetta5 kirjoitti:
Muuten täällä Kaakonkolkalla on aamupäivän satanut rakeita ja räntää, taitaapi tulla takatalvi. Onneksi villavaatteet ovat jo kesäsäilössä. Päivästä tulee siis sisällä oloa ja KultaKatriina kupposen kanssa seurustelua. Ei hassumpaa, näpit ovat tiukasti näppiksellä käytössä ja voi mielikuvia irroitella teksteihin.Kevennykseksi kysyn, tiedättekö lentoyhtiä SAS:in kirjainyhdistelmän merkityksen.
Vastaus: Sex After Service - Katleija-T
ii-li kirjoitti:
Kaikki lentoyhtiöt ovat joutuneet karsimaan jotakin hintakilpailun takia. Finnair on lisännyt tilaa muutamalla sentillä kaikilla lennoillaan viime vuosina. Minä kuitenkin haluan käytäväpaikan, (tai varauloskaytävän kohdalla olevan paikan) koska siinä tilaa on eniten ja voi ojennella jalkojaan.
Olen kyllä uzman kanssa samaa mieltä, että Finnairin ruoka voisi olla parempaa. Kun kerran Finnair satsaa viineihin, niin miksi ei ruokaan?
Elämäni ainoan turistiripulin olen saanut Finnairin koneessa. (Kolme vuorokautta vuoteessa kuumeessa ja ripulissa.) Se tapahtui paluulennolla Intiasta. Enhän minä typeryyttäni ajatellut, että ruoka on tietysti intialaisen catering-firman ruokaa, ja söin kaikki vihannekset ja raasteet. Vaikka olin syönyt vihanneksia Intiassakin, niin mahani ei ollut ehtinyt tottua tarpeeksi sikäläiseen bakteerikantaan. - Olen aina saanut Finnairilla hyvää palvelua.
Suosikkiyhtiöni on kuitenkin Lufthansa. Sillä on enemmän jalkatilaa kuin Finnairilla, ja bisnesluokassa on kolmen hengen istuimesta tehty kahden hengen istuin, joten tilaa on runsaasti.
Minusta halpalentoyhtiöt ovat ihan OK. Kun ostaa halpaa, niin saa halpaa. Minua ei ollenkaan häiritse se, että niissä joutuu maksamaan kaikesta tarjoilusta. Käytännössähän se merkitsee sitä, että lentoemännät ovat halukkaita tuomaan aina jotakin virvoketta tai syötävää, josta haluaa maksaa.
Minua ihmetyttää se, että joskus on matkustajia, jotka lennon aikana juovat päänsä täyteen. Entäs sitten perillä? Onko hauska änkyräkännissä harhailla lentoasemalla, asioida tullin tai passintarkastajien kanssa, yrittää keksiä tapaa, jolla pääsee hotelliinsa tai muuhun kohteeseen ja kanniskella painavia laukkuja? Seuramatkalla sen vielä voi jotenkin tajuta, mutta ei silloin, kun on esim. yksin menossa johonkin. Minä haluan olla perillä freesinä ja haluan nauttia matkasta.Moni teistä on lennellyt monen yhtiön koneilla paljon ja kauas ja voi näin vertailla kokemuksiaan. Itse olen noussut koneeseen n.vähän yli 40 kertaa ja melkein aina se on ollu Finnairin kone. Sen olen huomannut, että reittilennolla on jaloille enemmän tilaa.
Joskun vuosia sitten lomalennolle vei Spantaxin kone ja kerran joku kreikkalainen kone, joka tuntui niin rämältä, että tuli ihan epävarma olo. Sen renkaatkin olivat aivan sileät. Kun se laskeutui kentälle kovan rysäyksen myötä, niin tuntui että tähän se nyt sitten hajosi.
Kerran lensin Jumbojetillä Italiaan ja istui siinä nokassa. Siinä oli tilaa yllin kyllin ja ikkunoita ympäriinsä. Ohjaamo oli yläpuolella toisessa kerroksessa.
Pisin lentoni on ollut vain 7 tuntia, mutta tuollainen alle neljän tunnin lento on niin lyhyt, että ei siinä osaa odottaa kummempaa palvelua kuin bussimatkallakaan.
Nyt tuolla viime lento oli ihan mukava lukuunottamatta pahanmakuista kahvia, varsinkin kun tarjottimella ei ollut enää sitä kermasekotepurkkia ja sokeria. Laskeeko ne siitäkin jotain säästöä saavansa. Oli onneksi omat Hermesetakset laukussa. No jaa, tämä on pientä. Jotenkin olen luottavainen turvallisuuden suhteen lentäessäni Finnairin koneilla. - jemina
ii-li kirjoitti:
Kaikki lentoyhtiöt ovat joutuneet karsimaan jotakin hintakilpailun takia. Finnair on lisännyt tilaa muutamalla sentillä kaikilla lennoillaan viime vuosina. Minä kuitenkin haluan käytäväpaikan, (tai varauloskaytävän kohdalla olevan paikan) koska siinä tilaa on eniten ja voi ojennella jalkojaan.
Minua ihmetyttää se, että joskus on matkustajia, jotka lennon aikana juovat päänsä täyteen. Entäs sitten perillä? Onko hauska änkyräkännissä harhailla lentoasemalla, asioida tullin tai passintarkastajien kanssa, yrittää keksiä tapaa, jolla pääsee hotelliinsa tai muuhun kohteeseen ja kanniskella painavia laukkuja? Seuramatkalla sen vielä voi jotenkin tajuta, mutta ei silloin, kun on esim. yksin menossa johonkin. Minä haluan olla perillä freesinä ja haluan nauttia matkasta.Eiköhän nykysukupolvi ole jo vähän viisastunut viinankäytön suhteen työmatkoilla, yleinen asennekin on muuttunut. Mieleeni tästä viinankäytöstä tuli työmatka Pariisiin noin viisitoista vuotta sitten. Meitä oli 15 hengen ryhmä Air Francen lennolla missä ilmainen viini virtasi koko matkan. Muutama herra oli perillä siinä kunnossa, että tarvitsi tukea päästäkseen koneesta. Sama toistui yritysvierailullamme, elimme vielä aikaa kun ranskalaisiin tapoihin kuului pitkä lounas viinin kera. Ranskalaiset joivat lasillisen kaksi, meidän ryhmässä moni kunnes viini loppui pöydästä, sitä toki tuotiin lisää kerran, janoisille ystäville, kuten meidän isäntä sen ilmaisi.
Tietotekniikkamessuillakin löytyi ilmaista viinitarjoilua, taas päästiin vauhtiin ja saappaat oli sekaisin. Sillä matkalla todella häpesin meidän suomalaisten käyttäytymistä.
Koin kuitenkin Pariisin kevään, kirpputorit ja Seinen, näin Mona Lisan ja jopa Bill Gatesin ilmielävänä, paljon jäi mukavia muistoja örveltäjistä huolimatta. - ii-li
...kallista... kirjoitti:
Yksi lentomatka etelään saastuttaa ilmakehää yhtä paljon kuin omakotitalon koko vuoden lämmitys.
Lentoyhtiöt ovat niitä pahimpia saastuttajia. Lento sinänsä jo saastuttaa ilmakehää ja tuhoaa otsonikerrosta (tämä asia on nykyisin kokonaan unohdettu), kaikki mahdollinen on kertakäyttötavaraa. Jätettä syntyy tuhottomasti jokaisella lennolla. Millainen lienee lentokenttien vaikutus pohjaveteen? Entä äänisaaste?
Ja mikä olisi vaihtoehto? Ilmailu vain lisääntyy. Se ainakin on varmaa, ettei lentoliikenne edusta kestävää kehitystä. - hutikuusta lokakuuhun.
ii-li kirjoitti:
Lentoyhtiöt ovat niitä pahimpia saastuttajia. Lento sinänsä jo saastuttaa ilmakehää ja tuhoaa otsonikerrosta (tämä asia on nykyisin kokonaan unohdettu), kaikki mahdollinen on kertakäyttötavaraa. Jätettä syntyy tuhottomasti jokaisella lennolla. Millainen lienee lentokenttien vaikutus pohjaveteen? Entä äänisaaste?
Ja mikä olisi vaihtoehto? Ilmailu vain lisääntyy. Se ainakin on varmaa, ettei lentoliikenne edusta kestävää kehitystä.Mikä siis on eliittiharrastus, mikä ei?
Aikaisemmin olen matkustellut paljon, nyt ei enää niin haluta kuin silloin.
Nykyisin liikunnan harrastaminen tuntuu elintärkeältä, tosin aina olen liikkunut.
Mutta muistakaa, "liike on lääke!" - Katleija-T
hutikuusta lokakuuhun. kirjoitti:
Mikä siis on eliittiharrastus, mikä ei?
Aikaisemmin olen matkustellut paljon, nyt ei enää niin haluta kuin silloin.
Nykyisin liikunnan harrastaminen tuntuu elintärkeältä, tosin aina olen liikkunut.
Mutta muistakaa, "liike on lääke!"Työssäoloaikana oli matkalle menossa enemmän hohtoa. Syys- tai talvilomilla, jotka olivat noin viikon kahden mittaisia, lomamatka irroitti nopeasti. Ne oli lomamatkoja, nyt eläkkeellä vain matkoja.
Tietysti ikäkin tekee vähitellen tehtävänsä. Mutta olen huomannut, että kun saa itsensä liikkeelle, into syttyy taas ja lähtee liukkaammin seuraavalle reissulle. Nyt odotan, milloin ne saa tuon laivareitin Turusta Saarenmaalle käyntiin, niin ei kun kylpylään vaan suorinta tietä. Kylpylätkin on vielä käymättä. Jokohan sitä olisi tarpeeksi vanha. - ii-li
jemina kirjoitti:
Eiköhän nykysukupolvi ole jo vähän viisastunut viinankäytön suhteen työmatkoilla, yleinen asennekin on muuttunut. Mieleeni tästä viinankäytöstä tuli työmatka Pariisiin noin viisitoista vuotta sitten. Meitä oli 15 hengen ryhmä Air Francen lennolla missä ilmainen viini virtasi koko matkan. Muutama herra oli perillä siinä kunnossa, että tarvitsi tukea päästäkseen koneesta. Sama toistui yritysvierailullamme, elimme vielä aikaa kun ranskalaisiin tapoihin kuului pitkä lounas viinin kera. Ranskalaiset joivat lasillisen kaksi, meidän ryhmässä moni kunnes viini loppui pöydästä, sitä toki tuotiin lisää kerran, janoisille ystäville, kuten meidän isäntä sen ilmaisi.
Tietotekniikkamessuillakin löytyi ilmaista viinitarjoilua, taas päästiin vauhtiin ja saappaat oli sekaisin. Sillä matkalla todella häpesin meidän suomalaisten käyttäytymistä.
Koin kuitenkin Pariisin kevään, kirpputorit ja Seinen, näin Mona Lisan ja jopa Bill Gatesin ilmielävänä, paljon jäi mukavia muistoja örveltäjistä huolimatta....erästä vierustoveriani, nuorta miestä, joka oli menossa työmatkalle aamulennolla Düsseldorfiin, kuten minäkin. Kahden tunnin lennon jälkeen hän oli jo siinä tilassa, ettei puheesta saanut enää selvää. Hänellä oli siis edessään työpäivä! Kello oli sikäläistä aikaa 08:30.
En totisesti halunnut auttaa häntä lentokentällä, vaan livahdin nopeasti pois. Ajattelin, että oma on asiansa. Minulla oli kiire omaan tapaamiseeni.
Ei kai tuollainen olekaan kovin yleistä, mutta jos aloittaa pämppäämisen kukolaulun aikaan aamulla, niin perillä ei taatusti liikene sympatiaa sellaiselle ihmiselle.
Kerran, kun lensin Moskovaan, niin kaksi ryhmän matkustajaa joi päänsä täyteen jo lentokentällä, ja molemmat myöhästyivät koneesta.
Olen myös nähnyt, että aamuvarhain joku on ollut jo kentällä sellaisessa kunnossa, että pääsy koneeseen on estetty.
Mitä sellaisten ihmisten päässä oikein liikkuu? Vai liikkuuko mikään? - ii-li
Katleija-T kirjoitti:
Työssäoloaikana oli matkalle menossa enemmän hohtoa. Syys- tai talvilomilla, jotka olivat noin viikon kahden mittaisia, lomamatka irroitti nopeasti. Ne oli lomamatkoja, nyt eläkkeellä vain matkoja.
Tietysti ikäkin tekee vähitellen tehtävänsä. Mutta olen huomannut, että kun saa itsensä liikkeelle, into syttyy taas ja lähtee liukkaammin seuraavalle reissulle. Nyt odotan, milloin ne saa tuon laivareitin Turusta Saarenmaalle käyntiin, niin ei kun kylpylään vaan suorinta tietä. Kylpylätkin on vielä käymättä. Jokohan sitä olisi tarpeeksi vanha.Olen aika kyllästynyt jo matkustamiseen. Nykyisin on kyllä se hyvä puoli, että internetin kautta pystyy etsimään halvimmat lennot ja voi varata hotellit. Minun kohdallani kyllästymistä lisäävät entiset loputtomat työmatkat. Ne olivat työtä, eivät huvia koskaan.
Minusta tuntuu (ihan oikeasti), että Suomi on nykyisin niin hyvä paikka asua, ettei täältä enää tarvitse päästä pakoon kahdesti vuodessa lomalle. Ennen aikaan ilmapiiri oli niin ahdas ja kieltoja täynnä, että ihan senkin vuoksi piti päästä hiukan lepäämään rennompiin maihin. Nyt asiat ovat toisin. - Tyttäreni päästyä
ii-li kirjoitti:
...erästä vierustoveriani, nuorta miestä, joka oli menossa työmatkalle aamulennolla Düsseldorfiin, kuten minäkin. Kahden tunnin lennon jälkeen hän oli jo siinä tilassa, ettei puheesta saanut enää selvää. Hänellä oli siis edessään työpäivä! Kello oli sikäläistä aikaa 08:30.
En totisesti halunnut auttaa häntä lentokentällä, vaan livahdin nopeasti pois. Ajattelin, että oma on asiansa. Minulla oli kiire omaan tapaamiseeni.
Ei kai tuollainen olekaan kovin yleistä, mutta jos aloittaa pämppäämisen kukolaulun aikaan aamulla, niin perillä ei taatusti liikene sympatiaa sellaiselle ihmiselle.
Kerran, kun lensin Moskovaan, niin kaksi ryhmän matkustajaa joi päänsä täyteen jo lentokentällä, ja molemmat myöhästyivät koneesta.
Olen myös nähnyt, että aamuvarhain joku on ollut jo kentällä sellaisessa kunnossa, että pääsy koneeseen on estetty.
Mitä sellaisten ihmisten päässä oikein liikkuu? Vai liikkuuko mikään?opiskelemaan alaa, johon otettiin 6 sadasta pyrkijästä hänen isoäitinsä lahjoitti meille matkan. Hotellissa illalla sinne päästyämme joku mies oli riehunut pari kerrosta alempana niin että ikkuna oli siellä särkynyt. Hän oli juonut itsensä humalaan jo koneessa ja riitautunut vaimonsa kanssa. Yöllä hänet oli viety sairaalaan.
Joskus aikaisemmin mieheni kanssa matkustaessani oltiin Roomassa hotellissa info-tilaisuudessa. Siellä eräs yksinäinen mies humalassa koko ajan käppäili ympäriinsä ja hoki: "Miten täältä pääsee Venetsiaan?" Hän ei pystynyt ottamaan vastaan mitään informaatiota.
Kerran jollain etelän lentokentällä (mennessämme) jonotellessamme poislähtijöiden ruotsalaisten jonossa oli mies ilman toista kenkää. Hän oli niin humalassa, että jätettiin pois lennolta.
Eli viina kyllä teettää...
- Katleija-T
Tuolla pururadan reunamilla metsässä näytti mustikka olevan kukassa. Taivas on kirkas ja ilma on tyyni; pakkasta luvattu yöksi. Ai jai, taitaa mustikankukat paleltua. Viime vuonna oli runsaasti marjoja saapa nähdä kuinka nyt käy.
- Katleija-T
Aamulla Turun radion kuuluttaja/juontaja kertoi Raimo Ilaskiven kehoittaneen Hesarin yleisönosastolla ihmisiä kansalaistottelemattomuuteen. Koulujen päättyessä taas kymmenet tuhannet nuoret joutuvat työttömyyskortistoon, kun esim.kuppiloissa emme saa palvelua ja korjaamme itse kuppimme ja tarjottimemme pöydiltä. Puuttuu vain, että rätillä pyyhkisimme pöydät. Mielellään maksaisimme muutaman euron enemmän, kun saisimme samanlaista palvelua mitä saamme muualla Euroopassa matkustaessamme. Ilaskivi kehoittaa jättämään astiat korjaamatta ja siihen tippirahaa työntekijälle, jolle työ jää. Nuorille pitäisi antaa mahdollisuus tehdä näitä "paskatöitä". Eihän tähän muutosta tule, jos aina vaan kiltisti teemme ne hommat, jotka kuuluisivat palvelujen tarjoajille.
- ii-li
...epäsiisteyttä. Niissä maissa ei koskaan, ei milloinkaan ole epäsiistiä pöytää ravintolassa. Kaikki on silmänräpäyksessä putsplank kun asiakas lähtee.
Minulle on jäänyt aivan kauhukuvana mieleen Helsingin Stockmannin lounasravintola vuosien takaa. (Ennen tätä nykyistä.) Se oli aivan tupaten täynnä käytettyjä astioita, tarjottimia, ruoantähteitä ja sotkua sekä pöydillä että tuoleilla. En ollut enkä ole milloinkaan nähnyt yhtään missään vastaavaa kaaosta. Vaikka sillä hetkellä oli vain muutama asiakas, niin mistään ei löytynyt tyhjää pöytää eikä edes tyhjää tuolia. Tuolit olivat täynnä astioita, koska pöydille ei enää mahtunut mitään. Likaisia astiaröykkiöitä oli kaikkialla, kirjaimellisesti satoja. (Se oli iso ravintola.) Siinä menivät kyllä ruokahalut ja halu ikinä tulla toiste.
- Hintriika
Tämän aamuisesta lehdestä poimimani sananparsi: "Mikkää ee oom mahoton, sano akka kum pikilapulla kaljupiätä tukisti." (Sonkajärvi)
Tulin hyvälle tuulelle, vaikka kysymys olikin pienestä väkivallanteosta. Ajatuksena kuitenkin ihana, että (useimmiten) se mahdollisuus löytyy, kun oikein yrittää. Jotta ei lannistuta!- katleija ejk
Tattis vatsalihasten jumpasta. hih,,heh..heej
- katriina64
katleija ejk kirjoitti:
Tattis vatsalihasten jumpasta. hih,,heh..heej
kipeinä jo puutarhatöistä.
Tuolla toisaalla kerroin kuinka pidän kunnia-asianani saada kaikki keväällä kuntoon ja työskentelen lähes 12 tuntia päivässä ulkona. Mies tekee ne raskaimmat maan muokkausjutut, mutta kyllä täällä hommia riittää molemmille.
Totta muuten, että vatsalihaksiin sattuu nauraessa kun ne ovat kipeytyneet, jopa yskiessäkin tekee kipeää.
Palkitsevaa on kuitenkin nähdä kättensä työn tuloksia ja pikkuisen arat lihakset eivät silloin haitaa, ja paranevathan ne. - Katleija-T
katriina64 kirjoitti:
kipeinä jo puutarhatöistä.
Tuolla toisaalla kerroin kuinka pidän kunnia-asianani saada kaikki keväällä kuntoon ja työskentelen lähes 12 tuntia päivässä ulkona. Mies tekee ne raskaimmat maan muokkausjutut, mutta kyllä täällä hommia riittää molemmille.
Totta muuten, että vatsalihaksiin sattuu nauraessa kun ne ovat kipeytyneet, jopa yskiessäkin tekee kipeää.
Palkitsevaa on kuitenkin nähdä kättensä työn tuloksia ja pikkuisen arat lihakset eivät silloin haitaa, ja paranevathan ne.Kun lihakset kipeytyvät työnteosta tai liikunnasta, se on sitä jota lihakset kaipaavat vahvistuakseen ja norjistuakseen. Kun harjoituksia ja työtä jatkaa, lihakset voimistuvat ja tulevat kestävimmiksi kipeytymättä. Mikään ei ole puutarhanhoitoa tärkeämpää.
oli, kun häneltä ajettiin tukka pois kesäksi. Hän iloitsi, ettei häntä voinut tukistella.
Eipä ollut tuota pikilappukonstia isällä hallussaan!- Lokari1
MdK-MdK kirjoitti:
oli, kun häneltä ajettiin tukka pois kesäksi. Hän iloitsi, ettei häntä voinut tukistella.
Eipä ollut tuota pikilappukonstia isällä hallussaan!jossa sanotaan jotenkin näin:
Kyllä sitä suuutarin paljasta päätä voi pikilapun avulla tukistaa.
En muista kuinka alko laulu enkä loppuakaan , mutta jotai siinä oli pahansisuisesta vaimosta mutta minä en muista mitä.
Koska siitä on pitkä aika kun laulun kuulin. Terv:Lokari1
Minä kuulin käen kukunnan eilen ensimmäisen kerran tänä keväänä, kun olin palailemassa lenkiltä.
Yöllä on satanut ja kun nyt olin aamulenkillä, niin oli todella ihanan raikas tuoksu luonnossa. Lintujen viserrys tuntuu täyttävän koko maailman. Tuomet kukkivat. Puutarhoissa hedelmäpuut pursuvat kukkien paljoudesta. Kyllä tämä aika vuodesta on upeata aikaa!kuulu käki täällä.
Vettä tulee sillai suhnuttamalla.
Mutta kun Katleija-t neuvoi sen kukkivan puutarhan
niin voi turkanen olen nyt koukussa;))
Meneehän se päivä senkin kanssa;))- Katleija-T
muori67 kirjoitti:
kuulu käki täällä.
Vettä tulee sillai suhnuttamalla.
Mutta kun Katleija-t neuvoi sen kukkivan puutarhan
niin voi turkanen olen nyt koukussa;))
Meneehän se päivä senkin kanssa;))Se kun on niin mukava peli jotta. Siis muillekin tiedoksi Iltalehti/pelit/jäarjestelypeli/kukkiva puutarha.
Paljoks olet muuten saanut pisteitä? Katleija-T kirjoitti:
Se kun on niin mukava peli jotta. Siis muillekin tiedoksi Iltalehti/pelit/jäarjestelypeli/kukkiva puutarha.
Paljoks olet muuten saanut pisteitä?hirveesti ou suana taetaa olla paras 153,sitte se
peijooni män sekasi;))
Räkneemää siinä kyllä jootuu;)
Jatketaa vua pelijä...muori67 kirjoitti:
hirveesti ou suana taetaa olla paras 153,sitte se
peijooni män sekasi;))
Räkneemää siinä kyllä jootuu;)
Jatketaa vua pelijä...näytti miten tintti-isä käy ruokkimassa äitiä.
Tuolla sääksen pesällä en ole ukkoa nähnyt.
Kotkan pesällä oli yks päivä molemmat.
Onkohan toinen poikanen heikompi kun näyttää
että toinen vaan syö.
Tai sitten minulla on näköhäiriö.- my.mm.eli
käen kukuntaa kuullut, eivät ole muuttaneet vielä tänne kaupunkiin. Mutta kun kattohaikara huhuilee niin sitä ei voi olla kuulematta! Onneksi pesivät toistaiseksi tuolla aika kaukana, toivottavasti pysyvätkin. Vaikka siellä asuvat tietysti ne mieluusti häätäisi! Joku pöllö kyllä toisinaan huhuilee tuossa lähempänä.
Tai niin no, kuulinhan noin vuosi sitten kerran kukuntaa tuolta mäen suunnalta, mutta epäilen asialla olleen "viskisieppo" ;)))
Laskitko monta kertaa kukkui? muori67 kirjoitti:
näytti miten tintti-isä käy ruokkimassa äitiä.
Tuolla sääksen pesällä en ole ukkoa nähnyt.
Kotkan pesällä oli yks päivä molemmat.
Onkohan toinen poikanen heikompi kun näyttää
että toinen vaan syö.
Tai sitten minulla on näköhäiriö.Sääksen pesällä toisen puoliskon.
Kyllä ovat upeita lintuja.- my.mm.eli
Katleija-T kirjoitti:
Se kun on niin mukava peli jotta. Siis muillekin tiedoksi Iltalehti/pelit/jäarjestelypeli/kukkiva puutarha.
Paljoks olet muuten saanut pisteitä?Katleija-T, en ollut tätä löytänytkään aikaisemmin.
Nyt olen kahtena päivänä käynyt pelailemassa, ja pelkäänpä että tähän taitaa jäädä koukkuun ;))
Pisteissä olen vasta päässyt 119:ta, katsotaan onnistunko pääsemään vielä siitä yli joskus!
- Hintriika
Pablo Picasso on sanonut:
"Jos kokoamme kaiken sen, mitä lääketiede tänään voi varmasti väittää, kuuluu se näin: puhdas vesi kohtuullisesti nautittuna on vaaratonta." - uzma-m
on satanut ja ilma viileni on vain 37 astetta.Vesi pitaa viela kantaa ampareilla kaivosta ja se on viela mutaista mutta kaytamme sita pesuihin,juoma vesi pitaa ostaa.
paikallinen imani saarnasi:maanjaristys,kuumuus ja veden puute on rangaisu siita ihmiset eivat ole rukoilleet 5 kertaa paivassa,miehet eivat ole kasvattaneet partaa ja naiset kulkevat saadyttomasti ilman huntua.
Jokatapauksessa vetta ja rakeita tuli yhtakkia kuin saavista kaatamalla,mikahan lie tarkoitus?
Vesi tilanne paranee vasta heinakuussa kun sadekausi alkaa toivottavasti ei tule pahoja tulvia. - uzma-m
on satanut ja ilma viileni on vain 37 astetta.Vesi pitaa viela kantaa ampareilla kaivosta ja se on viela mutaista mutta kaytamme sita pesuihin,juoma vesi pitaa ostaa.
paikallinen imani saarnasi:maanjaristys,kuumuus ja veden puute on rangaisu siita ihmiset eivat ole rukoilleet 5 kertaa paivassa,miehet eivat ole kasvattaneet partaa ja naiset kulkevat saadyttomasti ilman huntua.
Jokatapauksessa vetta ja rakeita tuli yhtakkia kuin saavista kaatamalla,mikahan lie tarkoitus?
Vesi tilanne paranee vasta heinakuussa kun sadekausi alkaa toivottavasti ei tule pahoja tulvia.- Katleija-T
Tuossa lämpötilassa rakeita, voi tavaton. Tai tuleehan helteellä ja ukkosenilmalla täälläkin joskus. Se pilvi varmaan putoaa humpsahtaa niin kovalla voimalla, että vesipisarat jäätyy rakeiksi. Nehän voi olla vaikka kuinka isoja jääkimpaleita joskus.
- saara.dma
Katleija-T kirjoitti:
Tuossa lämpötilassa rakeita, voi tavaton. Tai tuleehan helteellä ja ukkosenilmalla täälläkin joskus. Se pilvi varmaan putoaa humpsahtaa niin kovalla voimalla, että vesipisarat jäätyy rakeiksi. Nehän voi olla vaikka kuinka isoja jääkimpaleita joskus.
Viime talvi oli jotenkin vaikea perennoille. Minullakin kaksi komeaa särkynyttä sydäntä, jotka ovat kasvaneet vuosikausia, ovat nyt paleltuneet.
Se johtui varmaan liian ohuesta lumipeitteestä, joka aikaansai sen, että juuret jäätyivät. Moni muukin on valittanut, että monivuotiset kukat ovat huonosti kestäneet viime talvea. - HelmiinaN
saara.dma kirjoitti:
Viime talvi oli jotenkin vaikea perennoille. Minullakin kaksi komeaa särkynyttä sydäntä, jotka ovat kasvaneet vuosikausia, ovat nyt paleltuneet.
Se johtui varmaan liian ohuesta lumipeitteestä, joka aikaansai sen, että juuret jäätyivät. Moni muukin on valittanut, että monivuotiset kukat ovat huonosti kestäneet viime talvea.näköisiä plänttejä paljon!
"Jääpolte" on kai vahingoittanut juuristoa!
Olen haravoinut ja rei'ittänyt niitä kohtia,
jospa kuitenkin vihertyisi. - uzma-m
Katleija-T kirjoitti:
tuli,onhan tassa maaiman korkein vuoristo vieressa.Olin pitkasta aikaa suihkussa mutta taas pitaa latrata mukilla,kaipaan selanpesijaa niinkuin ylikypsa,on tosi vaikeeta pesta selka kun on suihkuun tottunut,vaikeata viskoa vetta selkaansa.
Kaverini jonka piti tavata Suomessa 40vuoden paasta ei olekaan varma tulostaan,anoppi on sairastunut vakavasti,tilasimme huoneetkin kylpylasta. uzma-m kirjoitti:
tuli,onhan tassa maaiman korkein vuoristo vieressa.Olin pitkasta aikaa suihkussa mutta taas pitaa latrata mukilla,kaipaan selanpesijaa niinkuin ylikypsa,on tosi vaikeeta pesta selka kun on suihkuun tottunut,vaikeata viskoa vetta selkaansa.
Kaverini jonka piti tavata Suomessa 40vuoden paasta ei olekaan varma tulostaan,anoppi on sairastunut vakavasti,tilasimme huoneetkin kylpylasta.Mitä on tapahtunut sääksen pesällä??????
- uzma-m
Katleija-T kirjoitti:
otti vahan vatsasta,tyttareni anoppi lentaa toisen miniansa ja kahden pikkulapsen kanssa tanaan Istanbuliin matkalla USA:han,toivottavasti kaikki menee hyvin.
Kuukauden olen ollut ilman omaa konettani,huomenna saan sen takaisin,opetan sitten miestani kayttamaan sita,ossa sitten lahettaa postia minulle,tapaan hanet kuukauden kuluttua Lontoossa.
Hakin kolme pikkuista kukkaroa,joudun sohlaamaan neljan eri valutan kanssa,rupiat,eurot,punnat ja dollarit,paa pitaa olla kylmana,nuo kukkarot ovat kolikoita varten,ei meilla ole visakortia. muori67 kirjoitti:
Mitä on tapahtunut sääksen pesällä??????
Takaisin jokohan sillä on kuoriutunut joku poikanen?
uzma-m kirjoitti:
otti vahan vatsasta,tyttareni anoppi lentaa toisen miniansa ja kahden pikkulapsen kanssa tanaan Istanbuliin matkalla USA:han,toivottavasti kaikki menee hyvin.
Kuukauden olen ollut ilman omaa konettani,huomenna saan sen takaisin,opetan sitten miestani kayttamaan sita,ossa sitten lahettaa postia minulle,tapaan hanet kuukauden kuluttua Lontoossa.
Hakin kolme pikkuista kukkaroa,joudun sohlaamaan neljan eri valutan kanssa,rupiat,eurot,punnat ja dollarit,paa pitaa olla kylmana,nuo kukkarot ovat kolikoita varten,ei meilla ole visakortia.Kovaa säjläämistä rahojen kanssa.
Sellaista se on pitää lennellä siellä sun täällä;))
Pysy vaan koto Suomessa:))
näkyillään...- Liisi
saara.dma kirjoitti:
Se johtui varmaan liian ohuesta lumipeitteestä, joka aikaansai sen, että juuret jäätyivät. Moni muukin on valittanut, että monivuotiset kukat ovat huonosti kestäneet viime talvea.Harmillinen juttu tuo Särkyneiden sydänten menetys. Olen niiden ihailija ja 10 vuotta yrittänyt vaalia mökillä punaisen ja valkoisen alkuja puolivarjoisessa paikassa järven rannalla.
Heikosti kasvavat, eivät pidä olostaan muiden seurassa kukkapenkissä. Ei ole vielä lainkaan ollut koristearvoa niillä.
Tuttava möi talonsa ja siirsi valtavat särkyneet sydämet peräkärryssä mökille rakennuksen päätyyn melko varjoon. Elivät ja kukkivat siinä kaksi vuotta ja sitten kuolivat talven aikana.
Onkohan se perenna vähän nirppanokka vaatimuksissaan ? Minä puolestani olen päättänyt onnistua lajin kanssa ja vien sinne jälleen vahvistusta, nyt aurinkoiseen paikkaan. Parvekkeella odottaa hyvänkokoinen ruukkutaimi, joita vielä noudan torilta lisää.
Olen käsittänyt, että Särkynyt sydän olisi pitkäikäinen. Kirjat korostavat katveista, puolivarjoista paikkaa ja auringossa keväthalloilta suojaamista, koska versovat liian aikaisin.
Täällä kaupungissa näkee komeita särkyneitä sydämiä talojen eteläseinustoilla vaikkei paikka olekaan tuore tai kostea kuten suositellaan aurinkoiselle paikalle.
Eipä anneta periksi. Joko istutui uudet taimet ? uzma-m kirjoitti:
Hakin kolme pikkuista kukkaroa,joudun sohlaamaan neljan eri valutan kanssa,rupiat,eurot,punnat ja dollarit,paa pitaa olla kylmana,nuo kukkarot ovat kolikoita varten,ei meilla ole visakortia.äkkinäiselle tulisi orpo olo eikä rahojen kanssa sählääminen olisi niin luontevaa.
Olisin mielellänä yhtä kokenut ja että uskaltaisin lähteä itsekseni seilaamaan.Toiset ne vain menee ja toiset katselee.
Matkaltani aurinkoa ja lämpöä uskoin tuovani kotimaahan, mutta epäonnistuneelta näyttää.
Minua kirvelee tuo Pyhä Media, joka syöttää nyt joka tuutista Loordia esille, kun ajaisi käärmettä putkeen, niinkuin se olisi tärkein asia maassamme.
Kiistämättä kova on voitto ei sitä helpolla saa, mutta se mainostaminen. Samasta asiasta voidaan puhua moneen eri sävyyn, joten oma arviointi ja järjen käyttö on tarpeen.
Tässäkin tapauksessa Pyhä Media syöttää kaikelle kansalle Loordin sanomaa kun jossakin herätyskokouksessa, fiilis on aivan sama. Toisten tunteita ja arvomaailmaa esitys loukkaa syvästi ja toiset taas hekumoivat, kyllä Suomessa uskalletaan panna arvomaailma sekaisin, asummehan globalisoituneessa markkinayhteiskunnassa.
Loordi saa esikuntineen loistaa mainosvaloissa, mutta minkä sanoman se oikein antaa katsojille. Se on niin kovaa heavy rock kulttuuria, ettei se ole ilmeisesti tarkoitettukaan kun tietylle ryhmälle.
Joskus työssä ollessani joku kulkuri manasi minut Helvetin peräseinälle takimmaiseen riviin jossa on tarpeeksi kuumaa. Ei voi mitään väkisinkin tulee tuo manaus mieleen kun katselen Loordin porukoita. Pelottaa....
jk. Pyhä Media ja Helvetti on tarkoituksella kirjoitettu isoilla kirjaimilla koska asian akuuttisuus sen sanelee.- *Annukka*
Täällä meilläkin kauhisteltiin tätä Hirviö-otusta josta suomalaiset ovat niin "otettuja". Ei "euroviisut" ole enää laulukilpailu vaan kilpailu, kuka räväkämmän show'n pystyy laittamaan. Lordi voitti, ei suinkaan laulutaidollaan vaan järkyttävällä show'lla, toivottavasti ei tämä ilmiö ole pitkäikäinen.
- saara.dma
*Annukka* kirjoitti:
Täällä meilläkin kauhisteltiin tätä Hirviö-otusta josta suomalaiset ovat niin "otettuja". Ei "euroviisut" ole enää laulukilpailu vaan kilpailu, kuka räväkämmän show'n pystyy laittamaan. Lordi voitti, ei suinkaan laulutaidollaan vaan järkyttävällä show'lla, toivottavasti ei tämä ilmiö ole pitkäikäinen.
Kun kansanradiosta ei eilen kuulunut pihahdustakaan, tekee nyt mieleni kertoa, mitä eilen kuulin yleisradiosta.
Siellä haastateltiin Lordi-yhtyeen rumpalia ja oli hän hyvin hauska nuorimies jutuissaan. Hän kertoili muun muassa, että maskien kiinnittämiseen menee niin kauan aikaa, koska se täytyy liimata silikonilla paloina kasvoille. Näin naamari joustaa koko ajan ja laulaminen onnistuu hyvin. Kasvot naamarin alla pitää värjätä mustaksi, etteivät vilku palasien välistä.
Hän sanoi myös, että siksi heille on tärkeää, ettei heitä kuvattaisi ilman naamiota, jotta he saisivat elää normaalia elämää; hänkin heittää välillä pikku keikkoja omana itsenään jonkun kaverin kanssa. Hän soittaa muitakin instrumentteja kuin näitä rumpuja. - Katleija-T
saara.dma kirjoitti:
Kun kansanradiosta ei eilen kuulunut pihahdustakaan, tekee nyt mieleni kertoa, mitä eilen kuulin yleisradiosta.
Siellä haastateltiin Lordi-yhtyeen rumpalia ja oli hän hyvin hauska nuorimies jutuissaan. Hän kertoili muun muassa, että maskien kiinnittämiseen menee niin kauan aikaa, koska se täytyy liimata silikonilla paloina kasvoille. Näin naamari joustaa koko ajan ja laulaminen onnistuu hyvin. Kasvot naamarin alla pitää värjätä mustaksi, etteivät vilku palasien välistä.
Hän sanoi myös, että siksi heille on tärkeää, ettei heitä kuvattaisi ilman naamiota, jotta he saisivat elää normaalia elämää; hänkin heittää välillä pikku keikkoja omana itsenään jonkun kaverin kanssa. Hän soittaa muitakin instrumentteja kuin näitä rumpuja.Voi vain toivoa, että voisivat elää tavallista elämää tämän jälkeen mutta vaikeaa se varmasti on. Esitys loi vahvan illuusion, nyt katsotaan mitä naamarien ja asujen alta löytyy.
Katleija-T kirjoitti:
Voi vain toivoa, että voisivat elää tavallista elämää tämän jälkeen mutta vaikeaa se varmasti on. Esitys loi vahvan illuusion, nyt katsotaan mitä naamarien ja asujen alta löytyy.
kun osaisivat nyt hyödyntää tuon markkinoinin.
Kuinka hienoja kuvia Suomesta saakaan,vesistöistä,
lapin ruskasta ja talvisista laskettelu paikoista.
Kyllä eksotiikkaa löytyy.muori67 kirjoitti:
kun osaisivat nyt hyödyntää tuon markkinoinin.
Kuinka hienoja kuvia Suomesta saakaan,vesistöistä,
lapin ruskasta ja talvisista laskettelu paikoista.
Kyllä eksotiikkaa löytyy.kuinka kauan tuo Sääksi hautoo??
Se on nyt kuukauden hautonut eikä valmista vieläkään.
Onkohan sillä nahkamunat siellä??- Katleija-T
muori67 kirjoitti:
kuinka kauan tuo Sääksi hautoo??
Onkohan sillä nahkamunat siellä??En ole alusta asti seurannut, mutta eikös ne jo kuukaudessa pitäisi kuoriutua. Onkos joku nähnyt koiraan tuovan emolle ruokaa, vai vaihtavatko ne haudontavuoroja?
Katleija-T kirjoitti:
En ole alusta asti seurannut, mutta eikös ne jo kuukaudessa pitäisi kuoriutua. Onkos joku nähnyt koiraan tuovan emolle ruokaa, vai vaihtavatko ne haudontavuoroja?
niiden vaihtavan vuoroja.
Minä en kyllä erota kumpi siinä milloinkin on.- Hintriika
muori67 kirjoitti:
kuinka kauan tuo Sääksi hautoo??
Onkohan sillä nahkamunat siellä??Muori sai minutkin uteliaaksi ja rupesin tutkimaan sääksisivuja tarkemmin.
Eka muna on munittu 3.5., toinen 6.5. ja kolmas 9.5. Hautoma-aika sääksellä on yleensä 37 vrk, joten esikoisen laskettu aika on 9.6.
Odotellaan siis vielä reilu viikko rauhassa, ennen kuin ruvetaan haukkumaan ketään nahkamunaksi tai tuhkamunaksi! Hehee... Hintriika kirjoitti:
Muori sai minutkin uteliaaksi ja rupesin tutkimaan sääksisivuja tarkemmin.
Eka muna on munittu 3.5., toinen 6.5. ja kolmas 9.5. Hautoma-aika sääksellä on yleensä 37 vrk, joten esikoisen laskettu aika on 9.6.
Odotellaan siis vielä reilu viikko rauhassa, ennen kuin ruvetaan haukkumaan ketään nahkamunaksi tai tuhkamunaksi! Hehee...Kiitos Hintriika kun valistit.
Minä olen jo ollut ihan hermona;))etteikö sieltä
tule mitään.
Liekö ihan synnytys tuskat;)))- my.mm.eli
muori67 kirjoitti:
Kiitos Hintriika kun valistit.
Minä olen jo ollut ihan hermona;))etteikö sieltä
tule mitään.
Liekö ihan synnytys tuskat;)))Juuri kun löysin Katleija-T :n opastuksella Kukkivaan puutarhaan ja kävin viikonpäivät päivittäin siellä järjestelemässä penkkejä, niin nytpäs on portit kiinni ;(
Pääsettekö te toiset Iltalehden sivuille? Vai onko vain minulle tullut porttikielto! Kun klikkaan tuosta Suomi24 etusivulta valikosta Iltalehti niin menee osoitteeseen iltalehti.fi/nakoislehti/
ja siinä näkyy vain mainokset. Sehän on kai maksullinen tuo näköislehti, en minä nyt maksamaan ala, muutenkaan ko. lehteä lue! Alkuiltapäivästä vielä pääsin pelaamaan vaan eipä onnistu enää, harmittaa!
Katsoivatkohan, että olen tullut peliriippuvaiseksi kun joka päivä kävin pelaamassa.
Hei, jos joku tietää "portin lukon koodit" olisi kiva jos kertoisit;)) my.mm.eli kirjoitti:
Juuri kun löysin Katleija-T :n opastuksella Kukkivaan puutarhaan ja kävin viikonpäivät päivittäin siellä järjestelemässä penkkejä, niin nytpäs on portit kiinni ;(
Pääsettekö te toiset Iltalehden sivuille? Vai onko vain minulle tullut porttikielto! Kun klikkaan tuosta Suomi24 etusivulta valikosta Iltalehti niin menee osoitteeseen iltalehti.fi/nakoislehti/
ja siinä näkyy vain mainokset. Sehän on kai maksullinen tuo näköislehti, en minä nyt maksamaan ala, muutenkaan ko. lehteä lue! Alkuiltapäivästä vielä pääsin pelaamaan vaan eipä onnistu enää, harmittaa!
Katsoivatkohan, että olen tullut peliriippuvaiseksi kun joka päivä kävin pelaamassa.
Hei, jos joku tietää "portin lukon koodit" olisi kiva jos kertoisit;))muistaakseni hauksi iltalehti kukkatarha.
Eilen oli poissa vähän aikaa, hätä tuli minullekin.
Voit yrittää myös iltalehti pelit ja sieltä kukkatarha.
Taisi olla kukkivapuutarha, tuo muisti kun on mitä on;((- Katleija-T
my.mm.eli kirjoitti:
Juuri kun löysin Katleija-T :n opastuksella Kukkivaan puutarhaan ja kävin viikonpäivät päivittäin siellä järjestelemässä penkkejä, niin nytpäs on portit kiinni ;(
Hei, jos joku tietää "portin lukon koodit" olisi kiva jos kertoisit;))Kyllä se kukkiva puutarha vielä on olemassa. Menet siihen onlinelle ->Pelit. Pelisivulla vasemmalla on pelien luettelot. Järjestelypeleistä löydät Kukkivan puutarhan. Klikkaa sitä.
Otsikon "Päivän pelatuimmat" alla oli vain numerot. Siinähän se kukkivat puutarhat oli aina ykkösenä. Mutta onlinella aloitetaan taas kaikki alusta. - my.mm.eli
SkillaN kirjoitti:
muistaakseni hauksi iltalehti kukkatarha.
Eilen oli poissa vähän aikaa, hätä tuli minullekin.
Voit yrittää myös iltalehti pelit ja sieltä kukkatarha.
Taisi olla kukkivapuutarha, tuo muisti kun on mitä on;((minäkin nyt, heti kun olin saanut pirtissä purnattua menin kokeilemaan ja kyllä nyt nolottaa. Jotain häikkää siinä kyllä eilen oli, ovat ilmeisesti korjanneet aamun aikana!
Minä menen sinne aina tuota reittiä Iltalehti/pelit/kukkiva puutarha. Täytynee laittaa kirjanmerkkeihin (= suosikit IE:ssä)Firefox selainta käytettäessä, niin pääsee helpommin. Mutta kiitos SkillaN :)) - my.mm.eli
Katleija-T kirjoitti:
Kyllä se kukkiva puutarha vielä on olemassa. Menet siihen onlinelle ->Pelit. Pelisivulla vasemmalla on pelien luettelot. Järjestelypeleistä löydät Kukkivan puutarhan. Klikkaa sitä.
Otsikon "Päivän pelatuimmat" alla oli vain numerot. Siinähän se kukkivat puutarhat oli aina ykkösenä. Mutta onlinella aloitetaan taas kaikki alusta.Olin vain yöllä niin harmistunut ja purin kiukkuani, kun olin puoli tuntia etsinyt ja etsinyt jonkinlaista "takaporttia" ja ei mistään päässyt. Muutenkin huomaan olevani aika onneton hakuhommissa, eksyn helposti oikeassa elämässäkin niin ei ihme jos netissäkin ;) Vaan kysyen kylän löytää, kiva että on neuvojia, kiitos sinullekin!
my.mm.eli kirjoitti:
Olin vain yöllä niin harmistunut ja purin kiukkuani, kun olin puoli tuntia etsinyt ja etsinyt jonkinlaista "takaporttia" ja ei mistään päässyt. Muutenkin huomaan olevani aika onneton hakuhommissa, eksyn helposti oikeassa elämässäkin niin ei ihme jos netissäkin ;) Vaan kysyen kylän löytää, kiva että on neuvojia, kiitos sinullekin!
Sääksen pesällä vahdin vaihdon,VAU !!!!!
En vain tiedä kumpi tuli ja kumpi lähti;))
näkyillään...- Hintriika
muori67 kirjoitti:
Sääksen pesällä vahdin vaihdon,VAU !!!!!
En vain tiedä kumpi tuli ja kumpi lähti;))
näkyillään...Rupesin miettimään, missä se toinen aina yönsä nukkuu. Harrastetaanko lintumaailmassa eri makuuhuoneita? Taitaa niiden seksielämä olla vähän toisenlaista kuin erään toisen lajin...
- Hintriika
Hintriika kirjoitti:
Rupesin miettimään, missä se toinen aina yönsä nukkuu. Harrastetaanko lintumaailmassa eri makuuhuoneita? Taitaa niiden seksielämä olla vähän toisenlaista kuin erään toisen lajin...
Minä pöllö...
- Katleija-T
Sattuupa minulla nyt olemaan paljon kukkia. Viime vuonna saatu orkidea kukkii nyt uudelleen. Siinä on kaksi kukkavanaa ja kukkia yhteensä 18. Oikein on rehevä. Ja porsliinikukka intoutui jo kuukausi sitten kukkimaan. Parhaimmillaan parikymmentä kukkaa yht'aikaa.
Sitten ihmettelen näitä äitienpäiväruusuja, joita sain kaksi. Ennenhän ne olivat kovin lyhytikäisiä, mutta nyt valtavan hyvin voivat ja kukat kestää ja kestää. Vettä juovat mahdottomasti. Alusastiana kulho, johon saa jatkuvasti olla vettä lisäämässä. Eikä itikan itikkaa. Ovat oppineet puutarhurit taitaviksi. Ja vielä tuo kymmenkukkainen sininen hortensia. Sen vein parvekkeelle, kun viihtyy siellä parhaiten.
Vielä tuo piikkikruunu terhakan punaisine pikkukukkineen ja valkoinen syklaami, joka elää jo toista vuotta rehevänä. Kelpaa aamukahvipöytään istahtaa, kun aamuaurinko hyväilee kukkiani. Olen alkanut jutella niille. - fiiuliN
Ostin tänään S-tavaratalosta lahjakortilla sukkia. Niissä oli normaalihinta ja sitten alennushinta.
Kassa löi hinnan ja summaksi tuli suurempi kuin mitä olin itse laskenut.
Ihmettelin sitä kassaneidille ja hän sanoi että se alennus oli jäsenille.
Minullahan oli jäsenkortti jonka hän oli kyllä koneessansa käyttänyt, mutta sitten hän huomasi, koska olin maksanut lahjakortilla, sillä ei asiakas saa alennusta eikä bonuksia. Bonukset saa kuulemma se henkilö joka ne lahjakortit on ne aiemmin ostanut.
Eikö ole vähän outoa. Meinaan vain että kyllä kauppa kohtelee asiakkaitaan melko kiristävin ottein.- Katleija-T
Sen ymmärrän ettei bonusta, mutta kyllä mielestäni alennus olisi pitänyt sukista tulla. Kummallista.
- my.mm.eli
Katleija-T kirjoitti:
Sen ymmärrän ettei bonusta, mutta kyllä mielestäni alennus olisi pitänyt sukista tulla. Kummallista.
Vieläkö Sinun nimesi puuttuu adressista?
YLE on päättänyt lakkauttaa Sävelradion! Ainoa kanava jossa tulee mukavaa, hillittyä, jopa vanhempaakin musiikkia, jonka voi antaa soida taustalla koko ajan. Kaikessa meitä vanhempaa väkeä "potkitaan päähän", nyt sen pitää loppua. Minäkin nousin barrikaadille, pistin eilen nimeni listaan. Olin jotain 2055:s allekirjoittaja, nyt allekirjoituksia on jo yli 13000.
Jos olet sitä mieltä, että
Sävelradion pitää saada jatkaa,
niin mene oitis osoitteeseen:
www.adressit.com
rullaa siitä sivua aina viihteeseen asti. Sen alta löytyy oikea adressi!
Anna äänesi kuulua nyt oikeassa paikassa ja asiassa! Muitakin kanavia em. lisäksi tietysti kannattaa käyttää, minä ainakin lähetän muutamia suoria maileja muutamille päättäjille!
Kaikki viedään, tuhkatkin pesästä kohta.
Ei puoli miljoonaa kuuntelijaa voi olla liian pieni kuluttajaryhmä, että sitä saa läiskiä mennen tullen ja molemmille poskille. Eihän? - ii-li
my.mm.eli kirjoitti:
Vieläkö Sinun nimesi puuttuu adressista?
YLE on päättänyt lakkauttaa Sävelradion! Ainoa kanava jossa tulee mukavaa, hillittyä, jopa vanhempaakin musiikkia, jonka voi antaa soida taustalla koko ajan. Kaikessa meitä vanhempaa väkeä "potkitaan päähän", nyt sen pitää loppua. Minäkin nousin barrikaadille, pistin eilen nimeni listaan. Olin jotain 2055:s allekirjoittaja, nyt allekirjoituksia on jo yli 13000.
Jos olet sitä mieltä, että
Sävelradion pitää saada jatkaa,
niin mene oitis osoitteeseen:
www.adressit.com
rullaa siitä sivua aina viihteeseen asti. Sen alta löytyy oikea adressi!
Anna äänesi kuulua nyt oikeassa paikassa ja asiassa! Muitakin kanavia em. lisäksi tietysti kannattaa käyttää, minä ainakin lähetän muutamia suoria maileja muutamille päättäjille!
Kaikki viedään, tuhkatkin pesästä kohta.
Ei puoli miljoonaa kuuntelijaa voi olla liian pieni kuluttajaryhmä, että sitä saa läiskiä mennen tullen ja molemmille poskille. Eihän?YLE ei ole lopettamassa Sävelradiota. YLE:llä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Sävelradion omistaa käsittääkseni MTV, jolla on myös Radio Nova.
MTV:kään ei ole itse lopettamassa Sävelradiota. MTV:n puolestaan omistaa Nordic Broadcasting AB, jossa Bonnierilla on suuri määräysvalta. MTV:n omistussuhteet ovat aika sotkuiset. En ole oikein kärryillä esim. siitä, mikä Free Mantle Media on, jonka logo näkyy MTV:n "omien" viihdeohjelmien jälkeen.
En toki pidä siitä, että Sävelradio lopetetaan. Ministeriön perustelut eivät olleet vakuuttavia. Nyt puolestaan Sanoma-WSOY saa lisää jalansijaa. Se omistaa mm. TV Nelosen ja Welho-laajakaistaverkon.
Radio City lopetetaan myös. Sitä en jää kaipaamaan ollenkaan. Olen poistanut sen radion pikavalikosta jo 10 vuotta sitten.
Sorry. Minä aina vähän ärryn siitä, että YLE:ä pidetään syyllisenä niin monissa asioissa, jotka eivät ollenkaan kuulu sille. Se kerää lupamaksuja, se on totta. Mutta laki kieltää sitä lähettämästä mainoksia. - YLE on joka tapauksessa aina vain suomalaisen radio- ja TV-toiminnan selkäranka. - my.mm.eli
ii-li kirjoitti:
YLE ei ole lopettamassa Sävelradiota. YLE:llä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Sävelradion omistaa käsittääkseni MTV, jolla on myös Radio Nova.
MTV:kään ei ole itse lopettamassa Sävelradiota. MTV:n puolestaan omistaa Nordic Broadcasting AB, jossa Bonnierilla on suuri määräysvalta. MTV:n omistussuhteet ovat aika sotkuiset. En ole oikein kärryillä esim. siitä, mikä Free Mantle Media on, jonka logo näkyy MTV:n "omien" viihdeohjelmien jälkeen.
En toki pidä siitä, että Sävelradio lopetetaan. Ministeriön perustelut eivät olleet vakuuttavia. Nyt puolestaan Sanoma-WSOY saa lisää jalansijaa. Se omistaa mm. TV Nelosen ja Welho-laajakaistaverkon.
Radio City lopetetaan myös. Sitä en jää kaipaamaan ollenkaan. Olen poistanut sen radion pikavalikosta jo 10 vuotta sitten.
Sorry. Minä aina vähän ärryn siitä, että YLE:ä pidetään syyllisenä niin monissa asioissa, jotka eivät ollenkaan kuulu sille. Se kerää lupamaksuja, se on totta. Mutta laki kieltää sitä lähettämästä mainoksia. - YLE on joka tapauksessa aina vain suomalaisen radio- ja TV-toiminnan selkäranka.ja anteeksi YLE, että tulin syytöntä syyttäneeksi!
Olisi pitänyt ajatella ensin, mutta kiukunpuuskassa tulee puhuttua harkitsematta sanojaan. En ole jaksanut pysytellä mukana median omistussuhteiden jatkuvissa muutoksissa.
Liikenneministeriön perusteluista kanssasi samaa mieltä, eivät vakuuta. Minä sanoisin jopa, että "haisevat" :(
Samoin Erkon dynastiasta!
Tuskinpa protestillamme mitään vaikutusta asiaan, lienee yksi hiirenpieru tässä "mädäntyvässä maailmassa"! Mutta, niin kauan kuin vielä sananvapaus maassa vallitsee, tulkoon eriävä mielipide esitetyksi. Tavalla tai toisella.
- Katleija-T
Tuolla ylempänä Tietokoneen hallinta-ketjussa joku ihmetteli ketjun siirtoa, jonka oli tehnyt muu kuin alkuperäinen aloittaja. Siinä yhteydessä hän kirjoitti, että siirtäjä saisi arvotonta arvonnousua.
Ihmettelen, että mitä arvonnousua. Onko siinä jotain erityistä arvoa, kun tekee aloituksen? Höh, ei mielestäni. Tuohan yhdessä todettiin tarpeelliseksi ketjuksi, joka voisi olla kaiken aikaa framilla. Se on tosi hyödyllinen. Siirron tehnythän teki palveluksen, joka ei ainakaan Mirjamarjan mieltä näyttänyt pahoittavan.
Sitten käsitteestä Oma ketju. Ehkä aloittajat suhtautuvat itse eri tavoin aloittamaansa ketjuun. Voi tulla olo, että pitää antaa "tekohengitystä" ketjuun. Kyllä se välillä auttaakin, mutta en itse viitsisi monta kertaa niin tehdä. Jo omaa silmääkin häiritsee se oma nikki, joita olisi useampi päällekkäin tai vaikka joka kolmantena. Jos muut niin tekevät, se taas ei häiritse.
Tuli pitkä esipuhe itse asialle. (:=P---------->
Mielestäni Kansanradio on tullut tiensä päähän. Minä en ainakaan sitä enää jatka. Kun ei aloituksia kesällä varmaan ruuhkaan asti ole, niin antaa tulla vain asiakohtaisia aloituksia tämän moniaiheisen ketjun sijaan.- palstalla 60+
Hän on pitänyt energisesti ketjua hengissä koko kevään,
-muutenhan se olisi jo aikoja sitten kuollut luonnollisen kuoleman. - merimona1
palstalla 60+ kirjoitti:
Hän on pitänyt energisesti ketjua hengissä koko kevään,
-muutenhan se olisi jo aikoja sitten kuollut luonnollisen kuoleman."Ei mikään voi kuolla, ei kukat, ei tuuli,
ei rakkaus kuolla voi. Ohi polku vain kulkee ja toinen jää taakse ja muualla tuuli soi."
(Aila Meriluoto) - olen lueskelijana
merimona1 kirjoitti:
"Ei mikään voi kuolla, ei kukat, ei tuuli,
ei rakkaus kuolla voi. Ohi polku vain kulkee ja toinen jää taakse ja muualla tuuli soi."
(Aila Meriluoto)täällä ja silloin tällöin heitän repliikin ilman että sillä nyt sen enempää tarkoitan .Ja anteeksi pyydän nyt Soilikelta aiheuttamaani ikävää väärinymmärrystä.
- merimona1
olen lueskelijana kirjoitti:
täällä ja silloin tällöin heitän repliikin ilman että sillä nyt sen enempää tarkoitan .Ja anteeksi pyydän nyt Soilikelta aiheuttamaani ikävää väärinymmärrystä.
tarvitse "kommentopida", mitä sanaa Ajomies käytti tuolla ylhäällä olevassa tiedotteessaan.
- Vedätkö johtopäätöksen
merimona1 kirjoitti:
tarvitse "kommentopida", mitä sanaa Ajomies käytti tuolla ylhäällä olevassa tiedotteessaan.
käytettyjen sanojen perusteella?
Sanathan ovat yhteisiä, lainailemmekin toistemme
sanontoja.
Ei aleta vainoharhaisiksi. - ii-li
Tämä ketjuhan vetää hyvin. Tee jatko vaikka toisella nikillä, jos peräkkäiset omat nikit sinua jotenkin kiusaavat.
Keksi nyt ainakin sitten toinen yhtä vetävä aloitus.
Monet meistä ovat kapea-alaisia aloitusten tekijöitä. Harva osaa tehdä yhtä väljän ja yhtä kiinnostavan. "tosikoille ja veitikoille" oli nerokas oivallus! Nyt sinulla on siihen tavallaan copyright, tai se on ikäänkuin rekisteröity tavaramerkkisi. - my.mm.eli
ii-li kirjoitti:
Tämä ketjuhan vetää hyvin. Tee jatko vaikka toisella nikillä, jos peräkkäiset omat nikit sinua jotenkin kiusaavat.
Monet meistä ovat kapea-alaisia aloitusten tekijöitä. Harva osaa tehdä yhtä väljän ja yhtä kiinnostavan. "tosikoille ja veitikoille" oli nerokas oivallus! Nyt sinulla on siihen tavallaan copyright, tai se on ikäänkuin rekisteröity tavaramerkkisi.ii-li puhuu asiaa, kuten aina :)
Nimi voisi olla edelleenkin Kansanradio, mitäs vikaa siinä nyt on. Minusta ihan joka kerta on turhaa tehdä uutta aloitusta, jos asiaa sivuava aloitus on jo framilla! Edellä esim. Euroviisullekin neljä erillistä ketjua, vaikka kaikki ko. asiaa sivuavat viestit olisi hyvin mahtuneet samaan ketjuun. Tämä vain yhtenä esimerkkinä turhista aloituksista.
Tähän Knsanradioon sopii hyvin kirjoittaa erilaisia juttuja, sillä vaikka Kahvipirtissäkin keskustelemme monenlaista, aina on joitakin joiden "luonnolle" ei passaa avata kahvipirtin "ovea"!
Luulisi, että tämä sentään kelpaisi eräänlaiseksi yleisfoorumiksi. Vaan aina on joku valittamassa, viis heistä!
Enempää en nyt ehdi, mutta asiani kai tuli selväksi.
Katleija-T ole kiltti, uudista ketju seuraavalle sivulle, jookos! - Katleija-T
ii-li kirjoitti:
Monet meistä ovat kapea-alaisia aloitusten tekijöitä. Harva osaa tehdä yhtä väljän ja yhtä kiinnostavan. "tosikoille ja veitikoille" oli nerokas oivallus! Nyt sinulla on siihen tavallaan copyright, tai se on ikäänkuin rekisteröity tavaramerkkisi.Minä voin siirtää sinulle tämän "vapaan sisällön lisenssillä" (Wikipedia). §;)
Ymmärräthän leikkiä? Mutta ihan totta. - ii-li
Katleija-T kirjoitti:
Minä voin siirtää sinulle tämän "vapaan sisällön lisenssillä" (Wikipedia). §;)
Ymmärräthän leikkiä? Mutta ihan totta....ole kiltti ja pyydä jotakuta toista. Olen saanut haukut jo Mökkielämästäkin.
Aloita vaikka nimettömänä puskahuutelijana.
(Itse asiassa minä siirsin Mirjamarjan "Tietokoneen hallinnankin". En halunnut ketjun loppuvan. Joten alan olla aikamoinen syntisäkki.) - Katleija-T
ii-li kirjoitti:
...ole kiltti ja pyydä jotakuta toista. Olen saanut haukut jo Mökkielämästäkin.
Aloita vaikka nimettömänä puskahuutelijana.
(Itse asiassa minä siirsin Mirjamarjan "Tietokoneen hallinnankin". En halunnut ketjun loppuvan. Joten alan olla aikamoinen syntisäkki.)Ai sinäkö se olitkin, hyvä. Ei olisi sinusta uskonut §:)))
Haukkuiko joku sinua siitä. No onneksi et ole yleensä haukkuja saanut.
Olen myös huomannut, että tarkkaan pitää sanat jonoon laittaa, ettei ärsyttäisi.
Kirjoittelemisiin.
- Katleija-T
Olivatpa poika ja pojanpoika(6v)käymässä. Poika ehdotti autoajelua, mentäisi kahville 30 km päähän. Siellä on korkea silta ja näköalapaikka, jossa kahvikioski. Lähtiessä huomasin, että rannekello jäi. Palasin hakemaan.
Oltiin noin kolme tuntia matkalla. Palattuamme ulko-ovella huomasin, ettei minulla ollut avaimia. Harmittelin, sillä vartiointiliike laskuttaa 40 euroa. Poika sanoi, että hän hakee avaimet siskoltaan, jolle olin antanut vara-avaimet. Hän asuu toisella puolen kaupunkia.
Jäimme pikkupojan kanssa leikkipaikalle, jossa vasta mieleeni juolahti se kellon haku lähtiessä. Sanoin pojalle, että nyt mamma tietää missä avaimet on, ne on ovessa. Siellähän ne olivat olleet koko kolmen tunnin ajan.
No keitin tyttärelle ja pojalle hyvät kahvit palkkioksi. Sanoin, että tässä teille esimakua, mitä tuleman pitää. Olisi ollut aika noloa, jos olisin ehtinyt tilata vartiointiliikkeen miehet oven aukaisijoiksi ja sitten omat avaimet roikkuvatkin ovessa.
Nuorempana eivät avaimet olisi oveen jääneet ja jos olisivatkin jääneet, niin palatessa olisi hoksannut heti tarkistaa sen asian.- uzma-m
minnes mina sitte skiivaan,odottelen nytki ku Katleija siirtaa tama ylös ja äkkiä.
- Katleija-T
Jos joku muu haluaa jatkaa tätä niin mulle se sopii. Minä vaan en jaksa enää katsoa tätä otsikkoa ja nikkiäni joka päivä.
- Hintriika
Älä katso! Minulla on esim. aamun aviisissa sellaisia kohtia, joita en näe. Hyppään vaistomaisesti niiden yli. Tiedän, että ne ovat siellä, mutta ne eivät satu silmääni. Edes vahingossa...
Mutta kansanradiota tulee ikävä, jos sitä ei ole. Vaikka olisi kesä. Ja rauhallista. Eikä paljon kukaan kirjoita paljon mitään juuri mihinkään. Silti. - Katleija-T
Prof. Jorma Palo on kuollut tänä aamuna.
Erikoinen sattuma, sillä huomenna on kirjakaupoissa hänen uusin kirjansa "Nils Gustafsson ja Bodomin varjo". Tilasin sen välittömästi kirjakaupasta. Hänhän on tutkinut sitä murhamysteeriota ja ollut sitä mieltä, että se tekijä olisi saksalainen mies jota hän oli hoitanut taphtuman jälkeen sairaalassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 265271
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34647- 1451577
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551426Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141260- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211064viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.189946En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61893- 37819