kummien määrä?

yks vaan

montako kummia lapsella voi olla? joku sanoi että 4, toiset sanoo että enemmänkin.. voisko joku ihana ihminen kertoo vastauksen. neljä kummii tulevalle lapselle on jo, mutta haluaisin vielä yhden kaverini. En ole vielä kuitenkaan uskaltanut kysyä häneltä koska haluan olla varma että 5 pystyy ottamaan

11

1105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • realniina

Eräällä sivustolla sanottiin, että kummien määrä tulee rajoittua kahteen,ja sitä enemmän kummeja ei ole ortodoksisen perinteen mukaista, mutta laissa ei ole mitään määrää, montako kummia saa olla.

Miksi haluat niin monta kummia yhdelle lapselle?
      Haluatko kenties turvata sen, että lapsesi saa paljon lahjoja merkkipäivinään?Siltä se ainakin minun silmiini näyttää...

Miksi et "säästä" mahdollisesti muille tuleville lapsillesi jotain henkilöä kummiksi näistä tämän tulevan lapsen kummeista?

• annuli81

Minun pojallani on 6 kummia, eikä syynä suinkaan ole se saatujen lahjojen määrä merkkipäivänä vaan he ovat/olivat tärkeitä ihmisiä meille. Minusta on ihan järkevää että enemmän kun kaksi kummia,koska mm. minulle on käynyt niin että 2 kummiani lopettivat muistamisen siihen kun heille tuli avioero, olin silloin 3-vuotias, eli minulla ei mitään kummeja ole ollutkaan. Poikani kummeistakin jo kaksi on lopettanut muistamisen ja poikani on 4v. Vaikka olisi kuinka hyviä ystäviä se ei tarkoita että he hoitaisivat kummitehtävän niinkuin se kuuluu.

• Minde84

Meille on tulossa neljä kummia siitä syystä että minulla on kaksi parasta ystävää, joista en voi valita vain toista. Sitten mieheni ei voi valita siskonsa ja veljensä väliltä joten kummiksi tulee molemmat..:)

• realniina
        Minde84 kirjoitti:

Meille on tulossa neljä kummia siitä syystä että minulla on kaksi parasta ystävää, joista en voi valita vain toista. Sitten mieheni ei voi valita siskonsa ja veljensä väliltä joten kummiksi tulee molemmat..:)

Tarkoitin vain, että miksi laittaa heti koko ystäväkunta ja sukulaiskunta ensimmäiselle lapselle kummeiksi.....sitten ei välttämättä ole enää ehdokkaita seuraaville lapsille kummeiksi.

Ajatteles jos laittaa 10 kummia ekalle lapselle ja sitten päättää, että tekee vielä vaikka viisi lasta. No, siinähän onkin sitten 60 kummia kuudella lapsella.....

Mutta kaikki tavallaan....

• realniina

Siis vielä tarkennus, että ylärajaa ei ole......

• annuli81

Heippa vaan!

Meillä ainakin pojalla on 6 kummia ja pappi sanoi, että lisääkin saa ottaa. Tietysti se saattaa olla vähän paikkakunnasta ja papista kiinni, että mikä on käytäntö,mutta eihän se pappi nyt sitä kuitenkaan voi kieltääkään kun samat säännöthän sitä kaikilla pitäisi olla. Voithan vielä soittaa paikkakuntasi kirkkoherranvirastoon ja kysäistä sieltä varmuuden vuoksi.
      Hauskoja ristiäisiä:)

• kuinka paljon

Sukulaiseni lapsella on 7 kummia, ja jokainen heistä sai kastetilaisuudessa kummitodistuksetkin, mikä on todisteena siitä, että heidät kaikki on merkitty kummiksi.
      Voit huoletta pyytää ystäväsi viidenneksi kummiksi:)

• yks vaan

vastauksista. Emme suinkaan lahjojen takia halua viittä kummia vaan siksi koska kummeiksi olemme ajatelleet mun veljeä vaimoineen ja mieheni veljeä vaimoineen.Lisäksi tahtoisin pitkäaikaisen ystäväni joka on tukenut ja kuunnellut mua esim. nyt odotusaikana, olemme hyvin läheisiä.

Jos lapsia siunaantuu lisää niin meillä on kyllä iso suku ja paljon ystäviä että kyllä niitä kummeja löytyy jatkossakin.

tuntuu vaan niin luonnolliselle ottaa molempien veljet kummeiksi koska ovat ainoat sisarukset, ja tottakai heidän vaimot tulee myös kummeiksi..

• raja on 6

Muistaakseni raja on 6 henkilö. Tiedot löytyy kyllä netistä, en nyt muista mikä se sivu on.

• Flikka

Kirkonkirjoihin kirjataan maksimissaan kuusi kummia (näiden täytyy olla kirkkoon kuuluvia ja konfirmoituja). Tämän lisäksi lapsella voi olla lukematon määrä elämänkummeja. Papista ja seurakunnasta riippuen nämäkin kummit voi saada kummitodistuksen.

Minimi määrä kummeille on kaksi.

• realniina

Missä lukee tuo, että kirkonkirjoihin kirjataan maksimissaan kuusi kummia?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5931
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe