Onko kokemuksia joko omia tai muiden mm. laadusta , ajettavuudesta , käyttäytymisestä esim aallokossa ja kestävyydestä yms. Hankinta harkinnan alla ja kiinnostaisi kokemukset kovasti.
BRIG kumiveneet
7
6126
Vastaukset
- Brigisti
Ostin 5 vuotta sitten ilmapohjaisen Brig Dingo D265W:n moottoriveneen jollaksi. Käyttö on ollut vähäisenlaista, mutta ainakaan mitään negatiivista ei ole ilmennyt. Vallan laadukkaanoloinen tuote! Kumppariksi ihan soutukelpoinen. Moottorilla (2,5 hv) olen ajanut vain kerran kokeeksi, ja nätisti kulki (tuolla teholla ei tietenkään voi vauhdeista puhua juuri mitään).
En ole osannut katua ostostani.
Toinen ukrainalaismerkki Grand on kai suunnilleen samanhintainen eikä laadussakaan liene juuri eroja. Vahva vaihtoehto.
Brig: http://www.sakaco.fi/mallisto_brig.htm
Grand: http://www.mcsea.fi/grand/grand.htm- toinen kyselijä
Kuinka suuri vaiva täyttää ja pakata, jos välillä reservissä veneen sisätiloissa tai kassissa kiinnitettynä kannella?
- Brigisti
toinen kyselijä kirjoitti:
Kuinka suuri vaiva täyttää ja pakata, jos välillä reservissä veneen sisätiloissa tai kassissa kiinnitettynä kannella?
Täyttö sujuu veneen omalla paljepumpulla oikeastaan yllättävänkin helposti ja nopeasti. Melkeinpä isompi vaiva on veneen putsaaminen, kuivaaminen ja laskostelu kassiin käytön jälkeen.
Vene kassi painaa noin 35 kg. Se on aika isokokoinen, joten säilytys on minulla sekä kotona että veneessä jonkinmoinen ongelma (eikä kassia pitkiä matkoja mielellään kanniskelekaan). Olen pitänyt venettä joskus pitkin kesää kotilaiturissa vedessä kellumassa, rst-ketjulla ja munalukolla veneeseen kiinnitettynä. Varas saa tietenkin halutessaan helposti veneen kiinnitysraksin poikki (samaa materiaalia kuin vene muutenkin).
- HA_
Kokemusta on yhdestä kovapohjaisesta ja yhdestä ilmakölisestä pursiseuran juniorien saattoveneenä. Ikää alkaa jo olemaan, taitaa olla viides kausi alkamassa. Käyttö on ollut ahkeraa, eikä aina hellävaraisinta mahdollista, kuljetuksiakin sekä pakattuna että kokonaisena on ollut paljon. Toistaiseksi kummassakaan ei ole ollut mitään korjattavaa, mitä ei todellakaan voi sanoa niiden moottoreista.
- kokemuksella
Loistavia veneitä ! harmi vaan että niitä pitää tätänykyä hakea virosta asti kun ei suomessa ole maahantuojaa....
- ostinsittenzodiacin
Olikohan se viime vuonna kun kyselin Sakacolta niin sanoivat että valmistaja antaa "ei oota" tänne Suomen markkinoille... Tiedä sitten oliko totuus mutta sanoivat etteivät vaan nyt saa kyseistä venettä
- Brig 285
Minulla on Brig 285. Se on ollut käytössä 6 v Välimerellä ja olen toimivuuteen ja
laatuun tosi tyytyväinen. Täällä Suomessa en sitä enää tarvitse, joten jos kiinnostaa, niin soittele. t. 050 344 5564
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521