geologiaan hakijat

rrrrrrrrrrr

moneenko kertaan ovat pääsykoekirjat luettuna. Miten muuten on lukeminen sujunut?

7

336

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukumato

Kyllä tässä on jo kymmenettä kertaa tullut kirjat luettua. Muistiinpanoja on n. 80 sivua. Asiat tuntuvat olevan hyvin hallussa. Hyvillä mielin olen menossa kokeeseen.

• rrrrrrrrrrr

Haetko turkuun, ouluun vai helsinkiin? Miten tarkasti olet opetellut esim. eri kivilajien mineraalikoostumukset yms. asiat?

• Lukumato
        rrrrrrrrrrr kirjoitti:

Haetko turkuun, ouluun vai helsinkiin? Miten tarkasti olet opetellut esim. eri kivilajien mineraalikoostumukset yms. asiat?

Haen Helsinkiin. Mineraalikoostumuksia en ole opetellut. Osaan ne jo entuudestaan sekä kirjoissa olevan kemian. Lähinnä olen keskittynyt kirjoittamiseen ja jääkauteen sekä muihin ympäristöasioihin.

Paljonko olet lukenut kirjoja? Osaatko hyvin eri kivilajien ominaisuudet yms?

• Jokuvaan

Helsinkiin olen menossa ja kirjoja olen nyt kahteen kertaan lukenut. Aika hukassa tuntuu vielä moni asia olevan. Toisaalta ei ole tässä ollut kovin paljoa minulla aikaa lukea. Mitään muistiinpanoja en ole tehnyt. Ensivuonna sitten uudelleen jos nyt ei pääse.

• rrrrrrrrrrr

minäkin olen kahteen kertaan nyt lukenut ja yritän ainakin vielä kolmannen kerran lukea koko alueen. Olen alleviivannut tekstiä ja kirjoitellut muistiinpanoja. Pääsykirjoissa oleva kemia tai siis esim. eri kivien koostumukset ja muut mineraalisysteemit ovat vielä vähän hakusessa, mutta toivottavasti noista asioista ei kysyttäisi mitään hirveän tarkkaa juttua esim. mistä mineraaleista granaatit koostuvat? Kirjoitin tänä keväänä reaalissa maantiedon, niin nuo maanjäristykset ja tulivuorenpurkaukset ovat vielä aika tuoreessa muistissa. Milläköhän tavalla nuo pääsykoekysymysten essee vastaukset eroavat ylioppilaskokeiden esseistä vai kelpaakohan niihin suht. samanlaiset vastaukset?

Haen myös helsinkiin

• Jokuvaan
        rrrrrrrrrrr kirjoitti:

minäkin olen kahteen kertaan nyt lukenut ja yritän ainakin vielä kolmannen kerran lukea koko alueen. Olen alleviivannut tekstiä ja kirjoitellut muistiinpanoja. Pääsykirjoissa oleva kemia tai siis esim. eri kivien koostumukset ja muut mineraalisysteemit ovat vielä vähän hakusessa, mutta toivottavasti noista asioista ei kysyttäisi mitään hirveän tarkkaa juttua esim. mistä mineraaleista granaatit koostuvat? Kirjoitin tänä keväänä reaalissa maantiedon, niin nuo maanjäristykset ja tulivuorenpurkaukset ovat vielä aika tuoreessa muistissa. Milläköhän tavalla nuo pääsykoekysymysten essee vastaukset eroavat ylioppilaskokeiden esseistä vai kelpaakohan niihin suht. samanlaiset vastaukset?

Haen myös helsinkiin

Tuleekohan kokeeseen montakin esseekysymystä? Voisi olla hankalaa kirjoittaa esimerkiksi vulkaanisista kivistä tai kemiallisten sedimenttien synnystä tällä tietomäärällä, mikä minulla nyt asiasta on ;)

• rrrrrrrrrrr
        Jokuvaan kirjoitti:

Tuleekohan kokeeseen montakin esseekysymystä? Voisi olla hankalaa kirjoittaa esimerkiksi vulkaanisista kivistä tai kemiallisten sedimenttien synnystä tällä tietomäärällä, mikä minulla nyt asiasta on ;)

kyllä siihen varmaan muutama essee tehtävä tulee. Tuntuu, että osaa kaikista alueen asioista vähän, mutta ei kuitenkaan niin paljon, että pystyisi esseetä kirjoittamaan. Onneksi on vielä reilu viikko pääsykokeisiin, niin voi vielä jopa ehkä oppia jotain... mikä teistä tuntuu vaikeimmalle tuossa koealueessa? Minusta nuo mineraalijutut siinä paksumman kirjan alkupuolella ovat aika hankalia ja ne muutkin koostumus jutut. Luvut eivät myöskään meinaa jäädä mieleen (eli esim. ku jotain tapahtui 570 miljoonaa vuotta sitten) :) Miljoonat vuodet tuntuvat niin käsittämättömiltä, ettei niitä oikein sisäistä. Olisikohan siihen mitään tekniikka, jolla ne oppisi helposti muistamaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe