nämä

muutamat

katkerat ihmiset täällä palstalla purkavat tuntojaan.En ihmettele vaikka te ette aikoinanne, nöyrtyneetkään parannukseen.Teillä on erikoisen paha ja kova luonne.Siksi siinä on käynyt niin kuin on käynyt.Kova ja pahakin kieli kerran hiljenee, se on kyllä aivan varma.Itse olen käynyt vähän samaa hoitokokouksen tapaista läpi.en tiennyt mitä olin tehnyt.Kuitenkin nöyrryin ja pyysin anteeksi.Jumala on siunannut minua ja perhettäni valtavasti.Jumala on suurin.

39

3256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puolestani

ymmärsin jättäytyä vapaaehtoisesti ulos siinä vaiheessa kun hoitokokousrumba alkoi. En voinut katsella sitä sivusta eikä itsellä vielä tuolloin ollut rohkeutta puuttua asioiden kulkuun. Joskus tosin vaivaa ajatus, että siihen olisi pitänyt silloin puuttua kun sen havaitsi. Ehkä tämä on kuitenkin jälkiviisasta pohdiskelua kun ei silloin vielä tiennyt, kuinka pahaksi se tilanne kehittyy.

• rakas

Unohda mitä tapahtu,anna anteeksi.Muista aina se, että taivaallisen isämme silmät näkevät kaiken myös väärät hoitokokoukset.Jumala on kaikkien yläpuolella,sen pitää aina muistaa.Silloin ei ala välistä sohlaamaan.Kun itse ottaa omansa pois jumala hoitaa loput.

• miten sinua
        rakas kirjoitti:

Unohda mitä tapahtu,anna anteeksi.Muista aina se, että taivaallisen isämme silmät näkevät kaiken myös väärät hoitokokoukset.Jumala on kaikkien yläpuolella,sen pitää aina muistaa.Silloin ei ala välistä sohlaamaan.Kun itse ottaa omansa pois jumala hoitaa loput.

vl-piireissä kohdellaan, niele vaan kaikki. Pääasia, että SRK hyväksyy sinut vl-taivaaseen! Mieti sitä kurja.

• aloitukseen

Olen uskomassa ja mieheni ja tyttäreni ovat myös Jumala poisti kaiken vihan ja katkeruuden minulta. Antoi tilalle ihanan rakkauden Jjmalanlapsia kohtaan.Myös hoitajia kohtaan.Asustelen Jumalanvaltakuntaa synnin pois panijana nöyrällä mielellä.Odottelen vain mitä jumalalla on jokaiselle päivälle annettavaa.Olen hyvin onnellinen.

• niin, että

Jokainen taaplaa tyylillään.
        Päädyin aikanani päinvastaiseen ratkaisuun omalta kohdaltani.Minä elän nykyisin onnellista elämää vapaana vl-liikkeen kahleista.

• vihollisianne"

Tuo kyllä oli paras perustelu vl-terrorin sietämiseen. Hän rakastaa nään hoitomiehiä ja siksi hyväksyy heiltä mitä vaan. VL-masokisti!

• Uskovainen nuori äiti

Vai Jumala poisti sinusta kaiken pahuuden ja katkeruuden... Miksi sitten kuljet täällä mollamassa muita ihmisiä, lähimmäisiäsi??

Ettei sittenkin olisi jäänyt pikkiriikkisen omahyvääisyyttä ja epävarmuutta sinuun kun yritätitseäsi nostaa toisia moittimalla... :-)

• x-vl.

Eipä voi muuta kuin ilmetellä sanojasi.
      Ehkäpä luonteeni kovuuden takin olenkin saanut sen kohtalon minkä olen saanut?

Vl-pehmittäjät eivät voineet minulle mitään, mutta Jumalan koulussa on silti hyvä olla.
      Ihan väkisinkin pehmenee...

• Albert

Avaajan mielestä ne, jotka jäivät sivusta seuraamaan tai jopa osallistumaan lähimmäisten nöyryyttämiseen, ovatkin ne tuntevat persoonat ja todelliset "Jumalan lapset"! Taisi ennemminkin kovuus olla valttia niissä piireissä silloin..

Itsekään en ollut silloin niin vahva (nuori poika vasta..), että olisin uskaltanut nousta penkistä ja vastustaa edes julmimpia nöyryyttämistapauksia. Mutta ne, jotka siitä nauttivat silloin, edelleen täällä haukkuvat vähimpiä veljiään...

• x-vl.
        Albert kirjoitti:

Avaajan mielestä ne, jotka jäivät sivusta seuraamaan tai jopa osallistumaan lähimmäisten nöyryyttämiseen, ovatkin ne tuntevat persoonat ja todelliset "Jumalan lapset"! Taisi ennemminkin kovuus olla valttia niissä piireissä silloin..

Itsekään en ollut silloin niin vahva (nuori poika vasta..), että olisin uskaltanut nousta penkistä ja vastustaa edes julmimpia nöyryyttämistapauksia. Mutta ne, jotka siitä nauttivat silloin, edelleen täällä haukkuvat vähimpiä veljiään...

Kovanaamat tosiaan! En kyllä sinuakaan sellaisena pitäisi, vaikka en muuten tunne kuin tekstiesi kautta. Kyllä sydämen lämpö tuntuu tänne asti ... ;)

Samoin kuin kylmyys, joka henkii niin jäätävästi silloin tällöin. Kivisydämen tuntee kovaksi, mutta mikä on se, joka puhaltaa pahemmin kuin pohjoisen puhuri ja kylmää sisuksia?

• Ry:hyn!

Se selittää typerän tietämättömyytesi SRK:n hirmuhallinnon julmuuksista. Sekin sitten selvisi...

• hoitokokousten

puolustajan kohdalla, etteivät ole ikinä edes sellaisessa kunnon "veretseisauttavassa" hoitokokouksessa mukana olleetkaan. Kuulleet vain vl-valheita aiheesta ja uskovat tietysti ne!

• kysyn
        hoitokokousten kirjoitti:

puolustajan kohdalla, etteivät ole ikinä edes sellaisessa kunnon "veretseisauttavassa" hoitokokouksessa mukana olleetkaan. Kuulleet vain vl-valheita aiheesta ja uskovat tietysti ne!

"Siltä näyttää olevan monen

puolustajan kohdalla, etteivät ole ikinä edes sellaisessa kunnon "veretseisauttavassa" hoitokokouksessa mukana olleetkaan. Kuulleet vain vl-valheita aiheesta ja uskovat tietysti ne!"

ollut mukana kunnon "veretseisauttavassa" hoitokokouksessa?

• sitä!
        kysyn kirjoitti:

"Siltä näyttää olevan monen

puolustajan kohdalla, etteivät ole ikinä edes sellaisessa kunnon "veretseisauttavassa" hoitokokouksessa mukana olleetkaan. Kuulleet vain vl-valheita aiheesta ja uskovat tietysti ne!"

ollut mukana kunnon "veretseisauttavassa" hoitokokouksessa?

"Ei niitä hoitokokouksia oikeesti ollut olemassa, katkerien puheita ja valheita ne vaan on"

• kysyn
        sitä! kirjoitti:

"Ei niitä hoitokokouksia oikeesti ollut olemassa, katkerien puheita ja valheita ne vaan on"

et siis ole ollut mukana, jos oikein tulkitsin.

• xlms

"en tiennyt mitä olin tehnyt.Kuitenkin nöyrryin ja pyysin anteeksi."

Omatuntosi ei siis toiminut tuossa tapauksessa, vaan uskoit vl-johtajien sanaan. Lutherin mukaan Jumala puhuu omantunnon eikä vl:n kautta.

• SANOI

MUTTA TIEDÄTKÖ MITÄ TARKOITTAA, KUN OTTAA OMANSA POIS.JUMALA HOITAA LOPUT.

• xlms
        SANOI kirjoitti:

MUTTA TIEDÄTKÖ MITÄ TARKOITTAA, KUN OTTAA OMANSA POIS.JUMALA HOITAA LOPUT.

Mitä se omatuntosi sanoi, kun et edes tiennyt, mitä syntiä olit tehnyt? (Eikä tarvitse huutaa, en minä sokea ole).

• kyllä
        xlms kirjoitti:

Mitä se omatuntosi sanoi, kun et edes tiennyt, mitä syntiä olit tehnyt? (Eikä tarvitse huutaa, en minä sokea ole).

tietää minun ei tarvitse tietää.Tiesitkö sinä omat tekosi.Silloinhan hoitokokous ei ollutkaan turha.Minä tunnen Jumalan siunauksena omassa elämässäni ,että silloin tapahtu oikein, koska jumala on antanut minulle ,anteeksiantavan jarakkaudellisen mielen näitä henkilöitä kohtaan.me pyysimme ja annoimme toisillemme anteeksi.Ihmeellinen asia se kun jumala saa hoitaa,niin veljet ja siskot tulevat entistä rakkaammiksi.

• xlms
        kyllä kirjoitti:

tietää minun ei tarvitse tietää.Tiesitkö sinä omat tekosi.Silloinhan hoitokokous ei ollutkaan turha.Minä tunnen Jumalan siunauksena omassa elämässäni ,että silloin tapahtu oikein, koska jumala on antanut minulle ,anteeksiantavan jarakkaudellisen mielen näitä henkilöitä kohtaan.me pyysimme ja annoimme toisillemme anteeksi.Ihmeellinen asia se kun jumala saa hoitaa,niin veljet ja siskot tulevat entistä rakkaammiksi.

Juu, kyllä minä tiedän tekemiseni, koska muisti vielä pelaa. Hoitokokouksetko ovat tarpeellisia kaikille, jotka muistavat ja tietävät, mitä tekevät?

• eivät
        xlms kirjoitti:

Juu, kyllä minä tiedän tekemiseni, koska muisti vielä pelaa. Hoitokokouksetko ovat tarpeellisia kaikille, jotka muistavat ja tietävät, mitä tekevät?

ole oikein, eivätkä Jumalasta.

• sitten

Et taida kuitenkaan tosissasi uskoa, että Jumala on suurin, vaan ihannoit siionin perkaajia.
      SRK ja erehtymätön seurakunta; siinäpä uskon kohdetta pienelle nöyrälle anteeksipyytäjälle kerrakseen.

• ja myös

uskon että jumala on alku ja loppu ensimmäinen ja viimmeinen.

• uskosta
        ja myös kirjoitti:

uskon että jumala on alku ja loppu ensimmäinen ja viimmeinen.

Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden. Tähän ei tarvitse lisätä perinnäissääntöjä, erehtymätöntä seurakuntaa eikä SRK:ta.

• sirkka

Tuomitset täällä kokouksista kirjoittavia kovin sanoin. Raamattu varoittaa: "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi".

Kirjoitat myös itse käyneesi "vähän samaa hoitokokouksen tapaista läpi".

Vaikka et tiennyt, mitä olit tehnyt, nöyrryit ja pyysit anteeksi. Mitenhän tuon asian ajattelit ?
      Raamatun mukaan parannus on mielenmuutos. Miten pystyit muuttamaan mielesi, ellet edes tiennyt, mikä se alkuperäinen mielesi oli ollut ?

Tällaisia "parannuksia" lienee tehty paljon vain siksi, ettei joutuisi erotetuksi. Haluttiin pysyä laumassa hinnalla millä hyvänsä.

Jumala tietää kaiken, senkin, kuka on eksyttäjä, kuka eksytetty, kuka on tehnyt Pyhän Hengen pilkan jne.

Ihminen voi erehtyä ja lisätä omia oppejaan, mutta Jumalan sanan totuus pysyy polvesta polveen.

• KAIMALTA

Tiesin mistä minua hoidettiin,mutta en ymmärtänyt silloin, että mitä siinä oli väärin.Kun en ymmärtänyt eikä omatunto syyttänyt,otin omani pois,kuten olen sanonut pyysimme ja annoimme toisillemme anteeksi.Jumala on näyttänyt minulle, sen oikeaksi.Perheenjäseniäni on saanut parannuksen armon sen jälkeen.Minulla ei ole mitään vihaa hoitajia kohtaan.En ole missään vaiheessa teesksnnellyt.Sinun täytyy tämä uskoa.

• Tarkkailijatar1
        KAIMALTA kirjoitti:

Tiesin mistä minua hoidettiin,mutta en ymmärtänyt silloin, että mitä siinä oli väärin.Kun en ymmärtänyt eikä omatunto syyttänyt,otin omani pois,kuten olen sanonut pyysimme ja annoimme toisillemme anteeksi.Jumala on näyttänyt minulle, sen oikeaksi.Perheenjäseniäni on saanut parannuksen armon sen jälkeen.Minulla ei ole mitään vihaa hoitajia kohtaan.En ole missään vaiheessa teesksnnellyt.Sinun täytyy tämä uskoa.

Pyysin anteeksi vaikka en tiennyt miksi... Ja tuli hyvä mieli kun annoin periksi vaikka en ollut mitään tehnytkään. Olette te julmia toisillenne!

• onnistua
        Tarkkailijatar1 kirjoitti:

Pyysin anteeksi vaikka en tiennyt miksi... Ja tuli hyvä mieli kun annoin periksi vaikka en ollut mitään tehnytkään. Olette te julmia toisillenne!

tarkkaile etsikkoaikasi ohi,koska Jumala antaa vain kolme etsikon aikaa.Älä järkeile liikaa,usko ainoastaan.Älä setvi niin kovasti,usko yksinkertaisesti se riittää.Kaikki mitä kohdallani tapahtu,oliJumalan pyhä tahto ja tarkoitus.Ihminen väsyy kun värkkäilee liikaa.Jeesus sano älä epäile usko ainoastaan.

• sirkka
        KAIMALTA kirjoitti:

Kirjoitit mm. "Kun en ymmärtänyt eikä omatunto syyttänyt, otin omani pois, kuten olen sanonut pyysimme ja annoimme toisillemme anteeksi"

Hoitokokousten aikaan syytettyjä kehotettiin parannuksentekoon, vaikkei itse tietäisi eikä tuntisi mitään. Sen jälkeen kuulemma ymmärtäisi.

Raamattu kuitenkin sanoo: "Muista kustas lankesit ja tee niitä ensimmäisiä tekoja."
        Eli tunnetaan ja tunnustetaan synti ja siitä tehdään parannus.

Olet varmasti vilpittömästi uskonut niinkuin sinulle on kerrottu. Se on sitten eri asia, ovatko hoitajat toimineet raamatunmukaisesti.

• juuri
        sirkka kirjoitti:

Kirjoitit mm. "Kun en ymmärtänyt eikä omatunto syyttänyt, otin omani pois, kuten olen sanonut pyysimme ja annoimme toisillemme anteeksi"

Hoitokokousten aikaan syytettyjä kehotettiin parannuksentekoon, vaikkei itse tietäisi eikä tuntisi mitään. Sen jälkeen kuulemma ymmärtäisi.

Raamattu kuitenkin sanoo: "Muista kustas lankesit ja tee niitä ensimmäisiä tekoja."
        Eli tunnetaan ja tunnustetaan synti ja siitä tehdään parannus.

Olet varmasti vilpittömästi uskonut niinkuin sinulle on kerrottu. Se on sitten eri asia, ovatko hoitajat toimineet raamatunmukaisesti.

näin minäkin ajattelen.

• kyselijä
        KAIMALTA kirjoitti:

"otin omani pois,kuten olen sanonut pyysimme ja annoimme toisillemme anteeksi."

Tarkoittaako pyysimme anteeksi = tein "parannuksen" siitä mistä kehotettiin?

• kesäistä
        kyselijä kirjoitti:

"otin omani pois,kuten olen sanonut pyysimme ja annoimme toisillemme anteeksi."

Tarkoittaako pyysimme anteeksi = tein "parannuksen" siitä mistä kehotettiin?

päivää näin tapahtui.

• asia
        KAIMALTA kirjoitti:

Kun on jäänyt epäselväksi, mitä vl-piireissä tarkoitetaan sanonnalla , niin kerro! Tuo sanonta esiintyy palstalla silloin tällöin.
        "Kun en ymmärtänyt eikä omatunto syyttänyt,otin omani pois,..."

• tulkki
        asia kirjoitti:

Kun on jäänyt epäselväksi, mitä vl-piireissä tarkoitetaan sanonnalla , niin kerro! Tuo sanonta esiintyy palstalla silloin tällöin.
        "Kun en ymmärtänyt eikä omatunto syyttänyt,otin omani pois,..."

Se tarkoittaa sitä, että kyseinen henkilö lakkasi ajattelemasta omilla aivoillaan ja antoi toisten päättää itsensä puolesta. Sillä tavalla on helppo luistaa kaikesta vastuusta ja omantunnon voi heittää autotallin hyllylle.

• Eero-orvokki
        tulkki kirjoitti:

Se tarkoittaa sitä, että kyseinen henkilö lakkasi ajattelemasta omilla aivoillaan ja antoi toisten päättää itsensä puolesta. Sillä tavalla on helppo luistaa kaikesta vastuusta ja omantunnon voi heittää autotallin hyllylle.

Alkujaan taisi kyseinen kirjoittaja tunnustaa synnit,joita ei tiennyt tehneensä, kun hoitomies tarpeeksi kovisteli. Vasta jälkeen päin ne kirkastuivat hänelle synniksi. Miten lie sitten kirkastuneet, kun omatunto jouti hyllylle.

Mutta vakavasti, ei kyllä ole tietoa, mitä - ottaa omansa pois- tarkoittaa. Joku vl voisi vastata.

• miekin vl
        Eero-orvokki kirjoitti:

Alkujaan taisi kyseinen kirjoittaja tunnustaa synnit,joita ei tiennyt tehneensä, kun hoitomies tarpeeksi kovisteli. Vasta jälkeen päin ne kirkastuivat hänelle synniksi. Miten lie sitten kirkastuneet, kun omatunto jouti hyllylle.

Mutta vakavasti, ei kyllä ole tietoa, mitä - ottaa omansa pois- tarkoittaa. Joku vl voisi vastata.

Jos esim kaksi ihmistä riitelee ja joutuvat siinä siis molemmat vikaan ja toinen haluaa pyytää anteeksi ja toinen ei, niin se joka pyytää anteeksi "ottaa omansa pois" eli korjaa sen, mitä on itse rikkonut - toisen puolestahan ei voi pyytää anteeksi. Näin se, joka on pyytänyt anteeksi, on vapaa asiasta.

Jumalan lapsella on vanhurskauden vaate pukuna. Niin kuin ajalliseenkin pukuun voi tulla selkäpuolelle tahra, jota emme itse näe, mutta joku siitä sanoo. Olisi mieletöntä väittää, ettei sitä ole koska en näe. Näin Jumalan valtakunnassakin saatetaan joskus huomata veljen tai sisaren menneen vikaan (tahranneen vaatettaan) vaikka hän ei sitä itse huomaa. Jos nöyrtyy parannukseen (antaa pestä vaatteensa) käy yleensä niin, että asia kirkastuu asianomaiselle.

Jumalan valtakunta tulee kyllä toimeen ilman minuakin, mutta minä en tule toimeen ilman Jumalan valtakuntaa. Siksi haluan olla kuuliainen sen neuvoille ja sama halu on ollut avaajallakin.

• asia
        miekin vl kirjoitti:

Jos esim kaksi ihmistä riitelee ja joutuvat siinä siis molemmat vikaan ja toinen haluaa pyytää anteeksi ja toinen ei, niin se joka pyytää anteeksi "ottaa omansa pois" eli korjaa sen, mitä on itse rikkonut - toisen puolestahan ei voi pyytää anteeksi. Näin se, joka on pyytänyt anteeksi, on vapaa asiasta.

Jumalan lapsella on vanhurskauden vaate pukuna. Niin kuin ajalliseenkin pukuun voi tulla selkäpuolelle tahra, jota emme itse näe, mutta joku siitä sanoo. Olisi mieletöntä väittää, ettei sitä ole koska en näe. Näin Jumalan valtakunnassakin saatetaan joskus huomata veljen tai sisaren menneen vikaan (tahranneen vaatettaan) vaikka hän ei sitä itse huomaa. Jos nöyrtyy parannukseen (antaa pestä vaatteensa) käy yleensä niin, että asia kirkastuu asianomaiselle.

Jumalan valtakunta tulee kyllä toimeen ilman minuakin, mutta minä en tule toimeen ilman Jumalan valtakuntaa. Siksi haluan olla kuuliainen sen neuvoille ja sama halu on ollut avaajallakin.

juuri näin.

• vastaa
        miekin vl kirjoitti:

Asia tuli selväksi ensimmäisessä kappaleessa, siitä kiitos!

Kaksi viimeistä kappaletta oli vl-saarnaa ja kaanaan kieltä. Siitä ei tule kiitosta. Jumalan valtakuntakin on sinulla vain vl-herätysliike. :(

• tahraiset
        miekin vl kirjoitti:

voiko sisar tai veli havaita likaiset alushousut ja tulla nuhtelemaan niistä? joskus nämä intiimimmätkin vaatetukset ovat olleet seurakunnan syynissä... oikein erikoistarkastuksessa...

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      56
      2950
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2711
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2431
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2269
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1928
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1549
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1235
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1203
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe