Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Terraan kasvistoa?

Carnival

Niin, elikkäs olen hankkimassa akaattikotiloa kesällä.
Kotilo- ja terraarioasiat ovat kunnossa, mutta tuli mieleeni, että voiko sinne terraan laittaa oikeita kasveja? o_O?
Ja jos voi, niin mitä mahdollisesti?
Terra on semmoinen 40l, ja yhden aksun sinne laitan asumaan, joten tilaa on jonkin verran. ;)

10

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo achatina

      jos sinulle ei ole niin väliksi, vaikka kasvia vähän maisteltaisiin.. itselläni on terrassa pesäraunioinen ja kultaköynnös, pesäraunioista on syöty aluksi, mutta nyt kotilot ovat jättäneet sen rauhaan. myöskin rönsylilja ja juoru käyvät. kasvin siis pitää olla myrkytön ja kosteassa viihtyvä. voit myös istuttaa esim salaattia/persiljaa/basilikaa, mutta niitähän ne kotilot sitten syövät siis :D ja rairuohot menee kanssa pääsiäisen jälkeen parempiin suihin ;)

      • kotilo-kaktusfani

        Mutta älä laita sinne mitään myrkyllisiä kasveja!Tarkista ennen kuin laitat sinne mitään että ovatko ne myrkyllisiä.


      • 0,000000000000001½

        TERRAAN EI SAA LAITTAA KASVEIJ KU ETANAT SYÄ NE.


      • Suski
        0,000000000000001½ kirjoitti:

        TERRAAN EI SAA LAITTAA KASVEIJ KU ETANAT SYÄ NE.

        Kyllä terraarioon saa laittaa oikeita kasveja jos ne ei ole myrkyllisiä! Itse ainakin olen laittanut faunaani raeruohoa ihan sen takia et kotiloni söisi sitä!


      • kotilo-ja-gekkofani
        0,000000000000001½ kirjoitti:

        TERRAAN EI SAA LAITTAA KASVEIJ KU ETANAT SYÄ NE.

        Kyllä terraan saa laittaa kasveja, kunhan vaan EIVÄT OLE MYRKYLLISIÄ, joten syömisestä ei ole haittaa -o-'


    • holleliini

      Pihaltakin voi joitain kasveja laittaa..

      • kotilo-ja-gekkofani

        esim. koivua voikukkaa ja pihatähtimöä eli vesiheinää ;)


    • Carnival

      Kiitoksia vastauksistanne, olen päättänyt, minkä kasvin laitan sinne, ja olen tehnyt sisustus-suunnitelmankin valmiiksi ;)
      Se toimii ainakin piirroksessa ihan hyvin, ja teen varmaan kotilolle kotisivut, johon laitan sitten kesemmällä kuvia.

      • kotilo achatina

        .. kasvin valitsit? :D


      • Carnival
        kotilo achatina kirjoitti:

        .. kasvin valitsit? :D

        Päätin nyt ainakin aluksi ottaa semmoisen rönsyliljan. ;)
        Kaverillani on semmoinen isohko puska, josta tulee aina vähän väliä uusia versoja niihin kukkavarsiin.
        Ja se on melko 'helppohoitoinen'kasvi ;D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe