Adressi lasten puolesta!!

-Minä-

6

579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eläinystävä

Allekirjoitin! Tiedän millaista on elää väkivaltaisessa perheessä.

• lasten ja eläinten ystävä

on kirjoitettu..

• dialio

Kirjoitin jo teidän kaikkien puolesta nimimerkillä "Vitun Lässyttäjä" Koskenkorva

• ja mieti

Olet juuri tapaus joka on saanut ilmeisesti
        aika huonot lähtökohdat tähän maailmaan.
        Onko sua hakattu vai unohdettu, kun vaivaudut
        tollasia järjettömiä laukomaan?
        Tai oletko mahdollisesti itse hakkaaja?
        Tai jos joku varastanut sun Pokemon kortit...

• kokenut.

Tuossa jätetään mainitsematta, millä tavoin olisi tarkoitus vaikuttaa.

Tarkoittaako tämä taas sitä, että sosiaalityöntekijöille annetaan taas lisää vapauksia? Vai mitä?

Itse olen kokenut satunnaista väkivaltaa lapsena (nyt olen päälle 2-kymppinen) ja kerran eräs tuttava kiusallaan (isälle kostoksi) otti yhteyttä sossuun. Tällaisissa tapauksissa lapsia huostaanotetaan ja juoksutetaan paikasta toiseen, vanhemmat saa jäädä kotiin -> lasta rangaistaan. Sain itse lopulta jäädä kotiin.

Olin tuolloin 14-v. ja mielestäni paljon parempi jäädä kotiin perheen luo, jonka luona aina asunut ja oppinut pitämään huolta itsestä. Toinen vaihtoehto lastenkoti, täysin vieraita ihmisiä, kotiintuloaikoja ja ruoka-aikoja, jollaisiin en ikinä ole tottunut... Ja kaikkea tuollaista.

Minulla on sen verran ikäviä kokemuksia ilkeistä sossutädeistä, jotka kyllä lässyttää, jos joku nuorisorikollinen tarvitsee apua, mutta jos joku ihan tavallinen nuori haluaa huolehtia itse itsestään, niin sitten aletaan kiristämään, uhkailemaan ja jopa soittelemaan sukulaisille ja kouluun.

Suomessa huostaanotetaan myös käytännössä ilman syytä lapsia joka vuosi. Onhan näitä, jotka ei saa ääntään kuuluviin. Esimerkiksi vaikka joku yksinhuoltajaäiti, jolla on vaikkapa joku fyysinen sairaus, jonka takia joutuu olemaan sairaalassa - niin pian on pienet lapset sossun huostassa, sitten sijaisperheessä ja kohta painostetaan äitiä adoptioon. Sitten kun tervehdyttyään vaatii lapsiaan takaisin, niin ilmoitetaan että lapset ovat jo tottuneet uuteen perheeseensä, salaillaan, ei vastata puhelimeen... Näitäkin tapauksia on.

Ei enää yhtään vapauksia sossutädeille! Lapsia täytyy suojella muulla tavalla. Voisiko joku joskus kysyä lapsilta/nuorilta mitä he haluavat? Jos vanhemmat ovat syyllisiä pahoinpitelyyn (=rikos) eikö heitä voisi määrätä jonkinlaiseen terapiaan? Ei siis laittaa vankilaan, vaan vaihtoehtoisesti pakolliseen terapiaan, jotta lapset voisivat jäädä kotiinsa, jossa olotkin toivottavasti paranisivat. Ei ketään muitakaan pahoinpitelyn uhreja viedä kotoa ja laiteta laitokseen ja anneta pahoinpitelijän jäädä kotiinsa elelemään normaalia elämäänsä!

• sitten

että pakollisesta terapiasta olisi jotakin hyötyä?? Kun ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2491
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      349
      2110
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1952
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      14
      1790
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1558
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1092
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1079
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      940
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      915
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      888
    Aihe