e90 sekä e91

kuljettajat

milläs renkailla ajelette? Itsellä B-stone er300 205/55R16 runflat. Pito mutkissa aivan järkyttävän hyvä, miinuspuolena rengasäänien valtaisa vaihtelu. Johtuuko merkistä vai onko kaikissa rf:renkaissa sama
ongelma...? Vastailkaapas kun vaan maltatte ajeluiltanne.

11

1482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • daw

nissan 350z oon nyt ostanut alle noi 245\35 19" Pirelli Loistava pito mutkaan saa ajaa 100 eikä tunnu missään mut renkas äänet voi voi voi

• 330d E90

Mulla myöskin bridgestonet, edessä 225/40x18 ja takana 255/35x18 run flatit.
      Rengasmelua on ja muutenkin runflat maisen kovat

• kalle 325

Runflatit veks ja alle tavalliset renkaat, mutta ei Contia se on kova ja äänekäs.
        Michelin ok.
        Meno paranee, omassa myös urh. alusta.

• se taitaa olla
        kalle 325 kirjoitti:

Runflatit veks ja alle tavalliset renkaat, mutta ei Contia se on kova ja äänekäs.
        Michelin ok.

että ei ole RF:t tehty Suomen oloihin, on sen verran huonokuntoiset tiestöt.

• 330d E90
        kalle 325 kirjoitti:

Michelin ok.

pitäisi tehdä viimeistään silloin, kun nykyiset renkaat ovat tarpeeksi kuluneet. Pilot sportista olen kuullut pelkkää hyvää.

• Tuleva bemaristi

Uusi E90 diesel tilauksessa, talvirenkaita en siihen vielä ole ostanut. Kannattaako ottaa runflatit vai käykö myös tavalliset esim Nokian Hakkapeliitat? Olen nykyisellä ajellut kitkarenkailla kun on etuvetoinen, pärjääkö bemarilla kitkoilla? Kiitos asiallisista kommenteista etukäteen.

• 330d E90

Hkpl 4 runflat rengas ei toimi kovinkaan hyvin. Renkaan rakenne on sen verran löysä, että suurellakin vaihteella kiihdytettäessä luistonesto menee päälle koko ajan. Näin siis tapahtuu kuivallakin asfaltilla. Pito on ihan Ok, mutta ainakin 500 Nm on näille renkaille liikaa.

• kalle 325

Oli edellisesssä 525:ssa Nokian NRW kitkat
        235/45x17 ja olin erittäin tyytyväinen niihin. Oli pitoa ja hiljaiset sekä kulutusta kestävät ajoin n. 60000 km kesät talvet.Takaa jo sakoilla tuossa vaiheessa.

• BMW Power
        kalle 325 kirjoitti:

Oli edellisesssä 525:ssa Nokian NRW kitkat
        235/45x17 ja olin erittäin tyytyväinen niihin. Oli pitoa ja hiljaiset sekä kulutusta kestävät ajoin n. 60000 km kesät talvet.Takaa jo sakoilla tuossa vaiheessa.

Kitkoilla olen ajanut jo 6-7 talvea (BMW:llä), ja olen erittäin tyytyväinen Contin kitkoihin.

500 Nm rupeaa olemaa jo liikaa kesärenkaillekin mutta Nokian Q:sta minulla on huonot kokemukset, ne heittivät luistoneston päälle kiihdytyksissä jopa yli 80 km/h vaikka ala oli alle 200 heppainen bensakone (-01 525iA).

E90:een pitäsi laittaa ulkonäkösyistä vakiorenkailla ainakin 20 mm spesserit ja jopa 255 levelle takarenkaille sopisi yli 10 mm levennys.
        Sen verran syvällä lokasuosissa takarenkaat ovat jostain kumman syystä.

• 330d E90
        BMW Power kirjoitti:

Kitkoilla olen ajanut jo 6-7 talvea (BMW:llä), ja olen erittäin tyytyväinen Contin kitkoihin.

500 Nm rupeaa olemaa jo liikaa kesärenkaillekin mutta Nokian Q:sta minulla on huonot kokemukset, ne heittivät luistoneston päälle kiihdytyksissä jopa yli 80 km/h vaikka ala oli alle 200 heppainen bensakone (-01 525iA).

E90:een pitäsi laittaa ulkonäkösyistä vakiorenkailla ainakin 20 mm spesserit ja jopa 255 levelle takarenkaille sopisi yli 10 mm levennys.
        Sen verran syvällä lokasuosissa takarenkaat ovat jostain kumman syystä.

oli / on todella surkuhupaisa rengas. Tosiaan kahdeksankympin vauhdissa luistonesto päälle.
        Minäkin olen monet talvet kitkoilla ajanut, viime talvena menin mainosmiesten halpaan ja ostin hkpl 4:t. Mulle vakuutettiin, että entisten nokialaisen löysyys on korjattu, valitettavasti jouduin pettymään.
        Olet oikeassa tuossa E90 rengasasiassa. Kesällä takana 255/35x18 eikä näytä yhtään suurelta, eikä leveältä. Talvikiekko 225/45x17 näyttää melkein kottikärrynpyörältä.

• 325i

Mulla on alkuperäiset Contin Sport Contactit kokoa 225/45 17 ja sporttialusta. Tottakai leveämmät renkaat pitävät ääntä enemmän kuin kapeat mutta ei ole mielestäni kovin häiritsevää. Auto on muuten todella hiljainen joten ehkä siksi rengasääniin muutenkin saattaa kiinnittää enemmän huomiota.

Run flatit olivat alkuun todella uraherkät mutta nyt kun sisäänajo on ohi ja autolla on ajettu kunnolla eli reilusti kovaa ajoa mutkissa jne. niin käytös on kyllä muuttunut. Ehkäpä renkaiden sivurakenne hieman löystyy kun niillä todella ajetaan. Siihen tarkoitukseenhan tämän auton olen ostanutkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      28
      2849
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2641
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      26
      2353
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1483
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1173
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe