Laitoin perunan jo maahan ja harsot päälle. Naapuri sanoi, ettei mun potut nouse päälle ollenkaan, kun tuuli heiluttelee harsoja ja ne pikku idut hankautuu siitä harson lepatuksesta. Onko mitään perää ? Jos on, niin miten saisin harsoni pysymään, ettei tuuli niitä heiluttelisi ?
Peruna
3
341
Vastaukset
- potatti
Outo juttu. en oo koskaa tuollasesta kuullu.
Aina oon harson laittanu perunoiden päälle ja varmasti tuuli on päässyt heiluttelemaan, eikä se ole koskaan satoon vaikuttanut. Harso kylläkin aikaistanut satoa, siksihän harso laitetaankin. - kartoffel
Vaikuttaa naapurisi kateelliselta, ja siksi haluaa älyttömillä viisauksilaan pahoittaa mielesi tai sitten se on älykääpiö.En todellakaan usko, että tuulen heilutuksella on mitään perää perunan itävyyteen.Ainahan se harso jonkun verran tuulessa heilahtaa, eihän sen nyt tarvitse kireällä vinkua.
Riittää, kun lisäät kevyitä kiviä tai laudanpätkiä n. joka kolmanteen vakoon. Reunat ensin kiinni niin, että harso on sopivan kevyesti, ei kireällä ja sitten niitä lisäpainoja vakoihin. Tuuli "hakkaa" vain isoa harsopintaa. Kun perunan varret alkavat nostaa harsoa ylöspäin, voi painoja karsia ja lopuksi poistaa harson kokonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h402899Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 311719
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025