Haluaisin kysyä miten tämän palstan käyttäjät suhtautuvat suomalais naiseen joka on vaihtanut uskontoaan ja näin ollen palannut islamiin?Millaisia tunteita se teissä herättää?
Utelias olen....:)
miten suhtaudutte?
10
1103
Vastaukset
- juutalaisuudesta,
islamista ja kristinuskosta yhteensä? Koska niissähän on kaikissa sama Jumala. Koraanissa mm. mainitaan, että muslimi on ihminen, joka uskoo Abrahamin Jumalaan. Islamhan on kristinuskon "jatke", eikä näissä uskonnoissa totta puhuen ole paljoakaan eroavaisuutta. Perusero on kristinuskon armokäsite Jeesuksen ristinkuoleman kautta, jota taas islamissa ei ole, ja jonka vuoksi muslimi joutuu jatkuvasti kamppailemaan lihaansa vastaan. Niin, ja vastauksena kysymykseesi, huonosti suhtautuvat. Sukulaiset häpeää, ja kadulla ihmiset tuijottaa kuin lehmä uutta veräjää.
- Islamiin"
Koko ajatus,että kaikki ihmiset syntyvät muslimina,on minulle vieras ja loukkaava.Sitähän tuo "palata Islamiin" merkitsee.Sehän tavallaan tekee kaikista muista vääräuskoisia.En voi kuin ihmetellä,miksi esim.suomalainen voi kääntyä Islamiin,onko joillakin erikoisuuden tavoittelua,painostaako / kannustaako puoliso,vai mikä?
- viisi vuotta
oli lähinnä tutkimusmatka kokonaan toisenlaiseen kulttuuriin aviomieheni kautta. Kuten sanoin, en kokenut itseäni "eestaas"käännynnäiseksi, koska Jumala on sama, muu on ainoastaan teologista pohdintaa.
- peppi
Voisikohan olla siten että ihminen huomaa mikä on oikein ja mikä väärin.Olen sitä mieltä että jokaisen ihmisen on uskottava johonkin ja jos ihmisestä tuntuu että islam on oikea uskonto ja sen huomaa "omakseen" niin ei siihen painostusta tarvita.Harvoin kenenkään puoliso on painostanut vaihtamaan uskontoa.
- vapaa a
peppi kirjoitti:
Voisikohan olla siten että ihminen huomaa mikä on oikein ja mikä väärin.Olen sitä mieltä että jokaisen ihmisen on uskottava johonkin ja jos ihmisestä tuntuu että islam on oikea uskonto ja sen huomaa "omakseen" niin ei siihen painostusta tarvita.Harvoin kenenkään puoliso on painostanut vaihtamaan uskontoa.
Miksi olet tätä mieltä? Oletan siis, että tarkoitat ns. uskonnollista uskoa.
Itse olen ateisti, enkä koe tarvetta minkäänlaiseen uskonnolliseen käyttäytymiseen. Miksi minun olisi uskottava johonkin?
Ihmettelen ja yritän ymmärtää. Olen esim. ajatellut, että jos länsimainen pukeutumistyyli tuntuu joistakin naisista samalta kuin minun pitäisi kulkea kulkuset näkyvissä, ahdistavaahan se olisi. Vaikka muutkin on samalla tavalla pukeutuneita.
Siis muslimiksi kääntyminen voi olla jonkinlaista pakoa ahdistuksesta Allahin suojiin. Islamin yhteisö antanee sitten sosiaalista ulottuvuutta elämään ja mies muuta puuhaa.
Syystä tai toisesta joku voi jo valmiiksi inhota tavallisen suomalaisen elämäntapaa. Varsinkin siveät naiset saattavat paheksua suomalaisten lökäpöksymiehien ryypiskelyä ja tolskaamista. Sitäpähän ei sitten tarvitse karsiä muslimiseurassa.- miehetön
kuinkas sitten suu pannaan ei ole puuhaa kuin opiskella teidän kaikkien kiusaksi :)
vitsi vitsinä oletpas oivaltanut sitten viimekuuleman...
- minä vaan :)
joku muukin sanoi pidän ilmaisua "palannut islamiin" käännynnäisestä loukkaavana ja muita uskontoja halveksivana.
Mitä käännynnäisiin tulee, olen kiinnostunut ja yritän ymmärtää, arvaukseni on että merkittävimmät motiivit ovat:
1. Rakastuminen ja liitto muslimimiehen kanssa.
2. Ahdistuminen länsimaisen tasa-arvon mukanaan tuomista paineista ja "pakeneminen" perinteisempään "naisen rooliin".
Mielelläni kuulen muitakin perusteluita. :) - Selvisi sinulle tämäkin
Eipä kannata sinun enää ihmetellä, miksi monet suomalaiset eivät pidä muslimeista, kun asenteesi on noin ylimielinen ja muita ihmisiä loukkaava.
- Tep-po-nen
Arvaatko miksi?
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h473143- 342855
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070