Miten pyytää anteeksi

harmittaa

kun tulin loukanneeksi pahemman kerran vaakamiestä?

23

3465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunteellinen_tuittuilija

      Hei

      Olen ollut samassa tilanteessa ja myöskin pettänyt vaakamiehen luottamuksen.

      En tiedä miten olet loukannut, jokatapauksessa rehellisyydellä voit nyt pärjätä. Kerro miksi näin teit ja myöskin tunteesi sillä hetkellä kun loukkasit. Varaudu kuitenkin pitkään "miettimis" aikaan, jos anteeksi saat. Älä vetkuta asiaa,vaan tee se heti.

      Itse kerroin miksi näin menettelin,sain anteeksi,joskin suhteen palautuminen ennalleen kesti hieman. Myöskin luottamus minuun palautui täysin.En ikinä uskonot,että voin saada anteeksi ja että asiat palautuisivat ennalleen.Koskaan jälkeenpäin hän ei ole näistä asioista puhunut.Selvitetty mikä selvitetty ja piste.

      Ihmiset, joista vaakamies välittää ovat hänelle todella tärkeitä ja saavat myöskin töpeksiä aikalailla. Rajansa kuitenkin kaikella. Jos olet loukannut häntä itsetunnon kautta, niin sitten taidat olla vaikeuksissa.

      Onnea yritykseen ja rehellisyys ja aitous mukaan tilanteeseen niin kyllä se siitä hoituu.

      • luottamuksen

        takaisin??

        Miten ihmeessä olet saanut hänet luottamaan itseesi uudelleen?

        Olisi kiva tietää,koska yritän itse paikata välejä samasta syystä,mutta ei tunnu onnistuvan.

        Eikö hän vain välilä minusta tarpeeksi? En ole pettänyt, vaan tehnyt jotain muuta.


      • Marilyne
        luottamuksen kirjoitti:

        takaisin??

        Miten ihmeessä olet saanut hänet luottamaan itseesi uudelleen?

        Olisi kiva tietää,koska yritän itse paikata välejä samasta syystä,mutta ei tunnu onnistuvan.

        Eikö hän vain välilä minusta tarpeeksi? En ole pettänyt, vaan tehnyt jotain muuta.

        "Ihmiset, joista vaakamies välittää ovat hänelle todella tärkeitä ja saavat myöskin töpeksiä aikalailla."

        Tämän allekirjoitan kyllä täysin. Vaikka entinen vaakamieheni suuttui helposti, ei hän koskaan loukannut minua. Mielummin kuunteli hiljaa, kun minä raivosin ja haukuin häntä.


      • vaakanainen
        Marilyne kirjoitti:

        "Ihmiset, joista vaakamies välittää ovat hänelle todella tärkeitä ja saavat myöskin töpeksiä aikalailla."

        Tämän allekirjoitan kyllä täysin. Vaikka entinen vaakamieheni suuttui helposti, ei hän koskaan loukannut minua. Mielummin kuunteli hiljaa, kun minä raivosin ja haukuin häntä.

        Niin, ja huom. painotus tuolla sanalla "joista välittää", itse vaakanaisena annan kaikkeni kyllä rakkaimmilleni, kunhan pystyn säilyttämään itseni- mutta muille ei tule pisaroitakaan...;))


      • tunteellinen_tuittuilija
        luottamuksen kirjoitti:

        takaisin??

        Miten ihmeessä olet saanut hänet luottamaan itseesi uudelleen?

        Olisi kiva tietää,koska yritän itse paikata välejä samasta syystä,mutta ei tunnu onnistuvan.

        Eikö hän vain välilä minusta tarpeeksi? En ole pettänyt, vaan tehnyt jotain muuta.

        erikoista enkä erityistä. Kerroin vain miksi olin menetellyt typerästi.

        Kuitenkin hän tiesi ja tietää edelleenkin,että en halua häntä loukata, vaikka niin teinkin.

        Olen vaan oma itseni ja sen täytyy riittää :-)


      • tunteellinen_tuittuilija
        vaakanainen kirjoitti:

        Niin, ja huom. painotus tuolla sanalla "joista välittää", itse vaakanaisena annan kaikkeni kyllä rakkaimmilleni, kunhan pystyn säilyttämään itseni- mutta muille ei tule pisaroitakaan...;))

        Niinpä.Läheisten eteen tehdään kaikki mahdollinen,mutta muille ei sitten jääkään mitään.

        Itse olen härkä ja olen kuin leijona "pentujeni" puolesta. Loukata minulle läheistä on sama kuin loukkaisi minua. Reagoin vähän liikaakin ja liian voimakkaasti, mistä olen kyllä saanut kärsiä.

        Tähän vaakamies ei sentään yllä :-).Luojan kiitos!


      • humanman

        Ei muuten ole antanut anteeksi. Uskottelet vaan itsellesi. Vaaka kostaa vielä. Usko vaan.


      • tunteellinen_tuittuilija
        humanman kirjoitti:

        Ei muuten ole antanut anteeksi. Uskottelet vaan itsellesi. Vaaka kostaa vielä. Usko vaan.

        Itseasiassa tältä vaakamieheltä minä opin sen asian,että anteeksi voi antaa jos haluaa ja kaikki tarvitsevat joskus toisen tilaisuuden.

        Vaikeinta on antaa anteeksi itselleen. Siihen en ole vielä pystynyt.

        En usko,että silloin olisin itse pystynyt antamaan anteeksi vastaavaa, mutta nyt pystyisin jos tarvitsisi. Enkä myöskään usko,että kaikki olisivat saaneet anteeksi jos olisivat menetelleet samalla tavalla häntä kohtaan. Kaikki riippuu ihmissuhteista ja asioista jotka tapahtumiin vaikuttivat.

        Tilanteesta on jo moniavuosia,joten eiköhän se asia ole jo kuollut ja kuopattu :-)

        Hyvät asiat pitää laittaa kiertämään ja kasvamaan korkoa. Ne tulevat takaisin :-). Ainakin minulle ovat tulleet.

        Elämä ei ole mustavalkoista,vaan suurin osa kulkee harmaalla-alueella. Tämä alue vaatii sitä miettimistä ja pohtimista ja myöskin joskus peiliin katsomista. Pidän siitä, mitä siellä nykyään näen. Pidätkö sinä?


      • humanman
        tunteellinen_tuittuilija kirjoitti:

        Itseasiassa tältä vaakamieheltä minä opin sen asian,että anteeksi voi antaa jos haluaa ja kaikki tarvitsevat joskus toisen tilaisuuden.

        Vaikeinta on antaa anteeksi itselleen. Siihen en ole vielä pystynyt.

        En usko,että silloin olisin itse pystynyt antamaan anteeksi vastaavaa, mutta nyt pystyisin jos tarvitsisi. Enkä myöskään usko,että kaikki olisivat saaneet anteeksi jos olisivat menetelleet samalla tavalla häntä kohtaan. Kaikki riippuu ihmissuhteista ja asioista jotka tapahtumiin vaikuttivat.

        Tilanteesta on jo moniavuosia,joten eiköhän se asia ole jo kuollut ja kuopattu :-)

        Hyvät asiat pitää laittaa kiertämään ja kasvamaan korkoa. Ne tulevat takaisin :-). Ainakin minulle ovat tulleet.

        Elämä ei ole mustavalkoista,vaan suurin osa kulkee harmaalla-alueella. Tämä alue vaatii sitä miettimistä ja pohtimista ja myöskin joskus peiliin katsomista. Pidän siitä, mitä siellä nykyään näen. Pidätkö sinä?

        Olet käynyt kovan koulun ja oppinut siitä. Mutta ajattelen että olet syyllisyytesi vanki ja näin sinä maksat siitä edelleenkin. Anteeksiantamisen pitäisi vapauttaa tästä taakasta. Arvostan sinua rehellisyytesi vuoksi ja asiahan on mitä mielenkiintoisin. Oma C.V. on kunnossa ja elämässäni on nyt tilaa pohtia mm. näitä asioita :)


      • tunteellinen_tuittuilija
        humanman kirjoitti:

        Olet käynyt kovan koulun ja oppinut siitä. Mutta ajattelen että olet syyllisyytesi vanki ja näin sinä maksat siitä edelleenkin. Anteeksiantamisen pitäisi vapauttaa tästä taakasta. Arvostan sinua rehellisyytesi vuoksi ja asiahan on mitä mielenkiintoisin. Oma C.V. on kunnossa ja elämässäni on nyt tilaa pohtia mm. näitä asioita :)

        Vaikka tapahtumasta on jo vuosia, tunnen syyllisyyttä tai huonoa omaatuntoa tms. Asiasta ei aiheutunut mitään vahinkoa kenellekään. Heti kun olin luottamuksen pettänyt tajusin ja kaduin mitä olin tehnyt.

        Luottamuksen pettäminen johtui omasta huonosta itsetunnosta ammatillisissa asioissa. Tuli pelko että en ole osannutkaan kunnolla tehdä töitäni ja että hän arvostaisi minua sen takia vähemmän.No, en tuntenut häntä silloin vielä tarpeeksi hyvin,vaikka olisi pitänyt tajuta ettei se vaikuta.

        Kun olin tajunnut mitä tein, menin kerroin ja aattelin,että eipä noita ihania hymyjä minulle enää kohdisteta. En voinut olla kertomatta, vaikka asia ei varmaan olisi tullut ilmi koskaan. Jos en olisi kertonut, asia painaisi minua vielä enemmän ja pelkäisin ilmi tuloa koko ajan.

        En vieläkään tajua miten saatoin menetellä siten häntä kohtaan. Enkä ole pystynyt antamaan asiaa itselleni anteeksi,vaikka kuinka yritän. Se on vain niin vaikeaa.

        Tekemäni "mahdollinen vahinko" korjattiin ja sit keskusteltiin. Pitkään ja hartaasti :-).

        Meille kaikille tekee hyvää pohtia "syntyjäsyviä" joskus.

        Hyvää jatkoa sinulle


      • etua.
        humanman kirjoitti:

        Ei muuten ole antanut anteeksi. Uskottelet vaan itsellesi. Vaaka kostaa vielä. Usko vaan.

        Vaa´at omaavat norsun muistin ja kaivavat varmasti "tiedostojensa" kätköt heti, kun niistä on itselle jotain...


      • esimerkki

        tänne feikkikeskustelun lomaan. Juu, ei tunnu löytyvän anteeksiantoa vaakamiekkoselta, ei :(
        Vaikka kuinka olisit aito, rehellinen ja kyykkäisit vielä polvillasi sen eessä. Mitähän se vaatis, että joku sopu syntyis? Vai haluaako se vaan kiusata tosissaan kaikki sitä vähänkin loukanneet henkihieveriin. Kai sitä pitäis lähestyä tosiaan jonkun mättään takaa, ihan hissukseen. Mutta eipä osaa vaakamies päättää jatkaako tylytystään vai näyttäiskö sen kuuluisan, hurmaavan hymynsäkin välillä :)

        Juu, aivan tajuttoman ailahtelevainen merkki tää vaaka. Ei ota mitään selkoa...


      • vaakaa
        esimerkki kirjoitti:

        tänne feikkikeskustelun lomaan. Juu, ei tunnu löytyvän anteeksiantoa vaakamiekkoselta, ei :(
        Vaikka kuinka olisit aito, rehellinen ja kyykkäisit vielä polvillasi sen eessä. Mitähän se vaatis, että joku sopu syntyis? Vai haluaako se vaan kiusata tosissaan kaikki sitä vähänkin loukanneet henkihieveriin. Kai sitä pitäis lähestyä tosiaan jonkun mättään takaa, ihan hissukseen. Mutta eipä osaa vaakamies päättää jatkaako tylytystään vai näyttäiskö sen kuuluisan, hurmaavan hymynsäkin välillä :)

        Juu, aivan tajuttoman ailahtelevainen merkki tää vaaka. Ei ota mitään selkoa...

        Vaaka ei päätä asioita vaan jättää aina itselleen valita puolen. Vaakaan ei voi siksi luottaa. Se onkin ällöä. Se EI osaa käsitellä anteeksiantamista, Ei osaa.


      • kauris`N
        vaakaa kirjoitti:

        Vaaka ei päätä asioita vaan jättää aina itselleen valita puolen. Vaakaan ei voi siksi luottaa. Se onkin ällöä. Se EI osaa käsitellä anteeksiantamista, Ei osaa.

        vaaka ei osaakaan käsitellä anteeksiantamista omalta puoleltaan, vaaka edellyttää kuitenkin, että hänelle annetaan paljon (tai kaikki)anteeksi.
        Se kuuluu osana vaakojen kiltteysyndroomaan.


      • pois :))
        kauris`N kirjoitti:

        vaaka ei osaakaan käsitellä anteeksiantamista omalta puoleltaan, vaaka edellyttää kuitenkin, että hänelle annetaan paljon (tai kaikki)anteeksi.
        Se kuuluu osana vaakojen kiltteysyndroomaan.

        kiltteyssyndroomasta jäi kiireessä yks ässä....


      • e-type
        pois :)) kirjoitti:

        kiltteyssyndroomasta jäi kiireessä yks ässä....

        toi typojen korjaus on sussa niin ihastuttavan ihana piirre. Joka kerta se saat mut hymyilemään tässä päätteeni ääressä. Arvaas miksi mä en edes jaksa korjata niitä kuuluisia kirjoitusvirheitäni. Vaati useamman vuoden harjoittelun relata täydellisyyden tavoittelun edessä. Opiskeluaikoina meni monet muistiinpanot uusiksi ns. vääränlaisen käsialan vuoksi. Nykyään en jaksa enää ottaa paineita moisesta, mieluummin elän ja suon pikkuvirheet itselleni anteeksi.

        Että tälläinen pälkähdys pienessä mielessä :)


    • Humanman

      Mikä kysymys! Rehellinen ihminen ei kysele tuollaista. Olet laskelmoija etkä saa anteeksi.

      • human only

        ja rehellinen, joskus ehkä jokin pieni valkoinen valhe, jos tekee mieli olla esim. yksin kotona eikä sillä hetkellä jaksa tai huvita tavata ketään, mutta rehellinen vakavissa asioissa...


      • humanman
        human only kirjoitti:

        ja rehellinen, joskus ehkä jokin pieni valkoinen valhe, jos tekee mieli olla esim. yksin kotona eikä sillä hetkellä jaksa tai huvita tavata ketään, mutta rehellinen vakavissa asioissa...

        Voihan olla niinkin että itsestä loukkau tuntuu suuremmalta kuin se on. Luulisin että human fem. tuntee asiat syvemmin. Ja mies kestää loukkauksia ehkä paremmin kuin ... Me olemme kaikki humaaneja olioita. Älä murehti liikaa.


    • ryömimään

      pyydetään juuri tuolla a:lla alkavalla sanalla.

      Voi olla, että pitkävihaiselta vaa´alta ei anteeksi saa, eikä asialle silloin voi mitään. Kenenkään edessä ei ole syytä ryhtyä...

    • vaakatytsky

      vaa-at on todella helppoja lepyteltäviä. :D ei siihe muuta tarvitse kuin romanttinen illallinen anteeksi pyynnön kera. :D

      • illallisella.

        Sinä sen sanoit.
        Vaa´alle ei tosiaan riitä pelkkä anteeksipyyntö. Anteeksianto on "ostettava" vaikka mainitsemallasi...


      • yksi vaaka
        illallisella. kirjoitti:

        Sinä sen sanoit.
        Vaa´alle ei tosiaan riitä pelkkä anteeksipyyntö. Anteeksianto on "ostettava" vaikka mainitsemallasi...

        kuka tää on tää tyyppi joka kirjoittelee aina tolleen, et jatkaa viimeisen sanan tohon nimimerkkiin?... taidat olla todella katkeroitunut ihminen..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe