Miten keskenmenosi alkoi?

-tittis-

Rv 5 0, eilen alkoi ruskea tuhruvuoto. Huoli on suuri, sillä raskaus oli niin pitkään yritetty ja kovin toivottu. Vuotoa tulee sen verran että sidettä on pakko pitää. Myös vessassa käydessä paperissa on joka kerta punaista. :( Kipuja ei ole onneksi ollut ja vuodon laatu on kaukana menkkavuodosta.

Kysymys siis: Miten keskenmenosi alkoi? Mistä tiesit että kaikki ei ole hyvin?
Jos jollain on myös antaa informaatiota/tilastotietoa alkuraskauden vuotojen yleisyydestä ja vakavuudesta, olisin kovin kiitollinen!

5

2826

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minnitys

elikkäs. Sain keskenmenon rv 8 3. aamulla tuli ihan pikkiriikkisen veristä vuotoa pyyhittäessä, loppui samantien. Iltapäivällä alkoi ihan yhtäkkiä aivan hillitön mahakipu, joka vain yltyi iltaa kohden. Illan makasin kaksinkerroin ja söin kipulöääkkeitä (en edes tiennyt olevani raskaana..)!

Yö meni valvoessa kipujen takia. Nyt jälkikäteen tajusin, että kivut olivat selviä synnytyspolttoja (olen ennestään 2 synnytystä kokenut). Aamulla olin niin tuskissani, että pienikin liikahdus sattui aivan sairaasti. Ensiavussa sitten todettiin, että olin saanut keskeytyneen keskenmenon. Että näin..

• juuttu

.. huomasin että lapsivesi meni. sit ambulanssilla sairaalaan jne..
      mitään ei ollut tehtävissä

• rv 6+2

Mulla alkoi selkeät supistukset (tajusin supistuksiksi, vaikka en ole koskaan synnyttänyt...) aamulla, ja noin tunnin odottelun jälkeen alkoi tulla hiukan ruskeaa vuotoa. Noin kuuden tunnin kuluttua tuli sitten jo runsaasti vuotoa, sekä kiinteitä hyytymiä. Sanomattakin oli selvää, että se oli keskenmeno. En joutunut lääkäriin, koska raskaus oli niin alussa.

• _tanja_
        rv 6+2 kirjoitti:

Mulla alkoi selkeät supistukset (tajusin supistuksiksi, vaikka en ole koskaan synnyttänyt...) aamulla, ja noin tunnin odottelun jälkeen alkoi tulla hiukan ruskeaa vuotoa. Noin kuuden tunnin kuluttua tuli sitten jo runsaasti vuotoa, sekä kiinteitä hyytymiä. Sanomattakin oli selvää, että se oli keskenmeno. En joutunut lääkäriin, koska raskaus oli niin alussa.

Itselläni oli ruskeaa tuhruvuotoa viikon verran ja tasan viikon päästä aamulla tuli ruskeaa hyytymää jonkun verran vessassa käydessä. Tästä säikähdin ja otin yhteyttä "neuvolatätiin", joka suositteli menemään päivystykseen työpäivän jälkeen. Siellä lääkäri tarkisti ultralla, että sikiö on aivan liian pieni viikkoihin nähden ja luultavasti keskenmeno on tulossa.

Tästä meni kaksi päivää, jonka välillä oli tullut jo hieman punertavaa vuotoa ja minulla oli lieviä alavatsakipuja. Toisen päivän aamuna vessassa käydessä tuli suuria punaisia hyytymiä ja iltapäivällä olinkin jo päivystyksessä kovien kipujen ja runsaan vuodon vuoksi. Keskenmeno oli kivulias, mutta se tapahtui ns. itsestään ja nyt tuosta tapahtumasta on vajaa kaksi viikkoa ja jälkivuoto alkaa onneksi olla loppumaisillaan.

• kaavinta sitten

Minulla oli kovia kuukautis kipujen tapaisia kipuja ja runsasta vuotoa. Kuukauden vuotamisen jälkeen menin kaavintaan ja kaavinnan jälkitarkastuksessa vasta sain tietää, että oli ollut keskenmeno.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe