Hei!
Kertokaapa te jotka tiedätte, että kantsiikko Turkista harkita silmälasien ostoa? Millaista hintaluokkkaa, laatua yms.! Kaikki tieto otetaan vastaan!
Siskolle tulis lasit aika kovilla vahvuuksilla ja linsseihin pitää vielä tehä jotain ihme kallistuksia tjtn... Kauankohan teettäminen kestää ja mahtaako onnistua!?
Silmälasit Turkista!?
21
8874
Vastaukset
- Zeynep1
Riippuu minnekkapain Turkkia olette menossa. Istanbulissa lasit saa kaikilla varusteilla (heijastus, pintahionta jne) saman paivan aikana 1/3 siita hinnasta mita Suomessa. Myos linssien vaihtaminen on todella edullista.
Alanyassa ja Marmariksessa hinnat on myos Suomea selvasti alhaisempia mutta ei ehka ihan niin halpoja kun Istanbulissa. Lasit saa n. parin paivan viiveella, usein nopeamminkin.
Kannattaa ottaa resepti mukaan, kierrella lasiliikkeita ja pyytaa hinta-arvioita ja sitten vasta paattaa mita tekee. Hinnoista voi neuvotella ja kuitti pitaa saada. Ja kylla ne siella osaa hioa lasit "kaikilla mausteilla". Yksi hyva ketju Turkissa on Kuz Optik. En ole varma onko heilla pisteita myos Marmariksessa ja Alanyassa.
Asia kannattaa hoitaa loman alkuvaiheessa siita syysta etta jos laseissa onkin jotain haikkaa, ne voi kayda viela korjauttamassa. Turkissa ei optikkojen omista mokista koskaan veloteta asiakasta ja ongelmat ratkaistaan tosi vikkelaan verrattuna Suomen "kolmen viikon paasta" -perinteeseen.
Lasien ostaminen on useimmiten selvasti edullisempaa kuin Suomessa ja ne on aivan yhta tasokkaat. Itse vaihdan lasien linssit aina siella koska saan ne paahan kahden tunnin sisalla ja jos niissa on jotain haikkaa, se korjataan heti. Ongelmia on ollut vain kerran ja olen vihdattanut linssit n. kuusi kertaa Turkissa. Silla kerralla pojat katsoivat reseptista ykkosen seiskaksi ja hioivat todellakin vaaran vahvuisen linssin, mutta asia selvisi kun tulin kokeilemaan laseja ja linssi vaihdettiin saman tien oikean vahvuiseksi (ilmaiseksi tottakai - moka oli heidan).- Katju
Kiitos vastauksesta!
Me ollaan tosiaan Alanyaan menossa ensi viikolla ja pikkusiskolle pitäisi uudet lasit laittaa, täällä siskon valitsemat sangat ja linssit maksaisivat yht. n.400€.
Linssit tosiaan vaativat jotain "kallistuksien" hiomisia kun on karsastusta silmissä, niin sitä vain tuo meidän äiti mietti, että ne osaavat ne oikeen tehdä ettei tule mitään vikoja silmiin vääränlaisista "kallistuksista"!
Osaavatko ne sitten tulkita siellä Turkin maalla suomessa annettua reseptiä?
Meikä kun ei tiedä niistä lapuista edes, että miltä ne näyttävät.... =) - Urrpo
Katju kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
Me ollaan tosiaan Alanyaan menossa ensi viikolla ja pikkusiskolle pitäisi uudet lasit laittaa, täällä siskon valitsemat sangat ja linssit maksaisivat yht. n.400€.
Linssit tosiaan vaativat jotain "kallistuksien" hiomisia kun on karsastusta silmissä, niin sitä vain tuo meidän äiti mietti, että ne osaavat ne oikeen tehdä ettei tule mitään vikoja silmiin vääränlaisista "kallistuksista"!
Osaavatko ne sitten tulkita siellä Turkin maalla suomessa annettua reseptiä?
Meikä kun ei tiedä niistä lapuista edes, että miltä ne näyttävät.... =)Olen uusinut muutaman kerran lasit Antalyassa. Parhaimmillaan on uudet lasit olleet nokalla tunnissa. Puoli tuntia meni kehysten valkkaamiseen ja toinen puoli tuntia linssien hiomiseen. Siitä on tosin vahvuudet nousseet sen verran ettei saman päivän aikana enää linssejä saisi.
Mulla on aina ollut Suomesta näkötsekkauksesta saatu lappu mukana jossa on vaikka mitä numeroita ja säätöjä. Ovat ihan hyvin tulkinneet niitä
Ainakin aiemmin Antalya oli se paikka josta lasit kannatti ostaa. Alanyan tarjonta oli heikompaa ja hinnat vähän kalliimpia. Miten lie nykyään. - mieltä
Oma kokemus on, että vaikka saat kaikilla mausteilla just sen mitä haluat, hinnassa ei ole niin suurta eroa, että lasien hankkiminen olisi Istanbulissa kannattavaa.
- Zeynep1
mieltä kirjoitti:
Oma kokemus on, että vaikka saat kaikilla mausteilla just sen mitä haluat, hinnassa ei ole niin suurta eroa, että lasien hankkiminen olisi Istanbulissa kannattavaa.
Istanbulissa laseja myydaan ainakin noin viidessa tuhannessa eri paikassa. Aksarayn Kuz Optik veloittaa linssien vaihdosta meikalaiselta n. 100 euroa, Dogu Is Hanin (?) kakkoskerroksen kaupoissa samanvahvuiset linssit maksaa taas 40 euroa. Sislissa hinnat taas on 20% kalliimpia kuin Aksarayssa ja Leventissa niista saa maksaa saman hinnan ellei enemman kuin Suomessa.
Istanbulissa silmalasien hinta riippuu ihan kaupasta, omasta parstakertoimestasi ja omistajan yhteistyohalusta -- useimmiten lasit kuitenkin saa halvemmalla ja nopeammin kuin Suomessa - ja tasta syysta kannattaakin hieman kysella ympariinsa - erityisesti jos suomessa laseihin kuluu 400 euroa. - erimieltä
Zeynep1 kirjoitti:
Istanbulissa laseja myydaan ainakin noin viidessa tuhannessa eri paikassa. Aksarayn Kuz Optik veloittaa linssien vaihdosta meikalaiselta n. 100 euroa, Dogu Is Hanin (?) kakkoskerroksen kaupoissa samanvahvuiset linssit maksaa taas 40 euroa. Sislissa hinnat taas on 20% kalliimpia kuin Aksarayssa ja Leventissa niista saa maksaa saman hinnan ellei enemman kuin Suomessa.
Istanbulissa silmalasien hinta riippuu ihan kaupasta, omasta parstakertoimestasi ja omistajan yhteistyohalusta -- useimmiten lasit kuitenkin saa halvemmalla ja nopeammin kuin Suomessa - ja tasta syysta kannattaakin hieman kysella ympariinsa - erityisesti jos suomessa laseihin kuluu 400 euroa.Ne lasit hankki turkkilainen ja tiesi kyllä mistä ostaa. Kyse ei myöskään ollut pärstäkertoimesta. Kyse nyt kait ylipäätään on siitä, että hintaan vaikuttaa suuresti se millaiset linssit tarvitaan. Linssin hiontahan se ratkaisee paljon ja siksi ei mielestäni pidä olettaa, että lasien hankkiminen olisi joka tapauksessa edullisempaa tai että lasit voisi saada nopeammin.
- Zeynep1
erimieltä kirjoitti:
Ne lasit hankki turkkilainen ja tiesi kyllä mistä ostaa. Kyse ei myöskään ollut pärstäkertoimesta. Kyse nyt kait ylipäätään on siitä, että hintaan vaikuttaa suuresti se millaiset linssit tarvitaan. Linssin hiontahan se ratkaisee paljon ja siksi ei mielestäni pidä olettaa, että lasien hankkiminen olisi joka tapauksessa edullisempaa tai että lasit voisi saada nopeammin.
ei tietenkaan pida olettaa mitaan hinnoista ellei tarkista asiaa.
mutta yrittanytta ei laiteta: jos ketjun aloittaneen siskon lasit maksaa suomessa yli 400 euroa, on vain fiksua tarkistaa paljonko samat olisi turkissa!
hintatietoudesta tuskin on kellekaan suoranaista haittaa.
ja ma ostan aina lasini Eminonun/Sirkecin silmalasitalon kakkoskerroksesta, josta saan suomessa 150 euroa maksavat linssit kahdessa tunnissa paljon edullisemmin. Vertailen saman vahvuuden hintoja sillon talloin, ja osa paikoista todellakin velottaa sen saman kun suomessa mutta kun hieman kyselee niin a vot, eteen tulee usein hyva diili.
en muuten allekirjottaisi vaitetta, etta pelkka turkkilaisuus tarkoittaa sita, etta ihminen automaattisesti tietaa parhaat ostospaikat: jos kyseessa on turkkilaiset miehet asia saattaa olla jopa painvastoin. keski-ikaiset naiset taas ovat aivan mahtavia shopping oppaita istanbulissa.
Suomea halvempi paikka hankkia lasit on myos muuten Lontoo, jossa ne saa myos alle tunnissa Vision Expressista. Kreikasta ja Bulgariasta olen ostanut myos ja koskaan ei ole tullut vastaan mitaan ongelmia. Lasit on halvempia myos Virossa.
Suomessa on aika kova monopoli optiikkoalalla, odotusajat kansainvalisessa vertailussa pitkat ja hinnat suhteessa korkeat. Kannattaa kysella aina ulkomailla mita sielta saattaisi loytya, ei siita mitaan haittaa voi olla ja etsivahan loytaa! - saivartelet
Zeynep1 kirjoitti:
ei tietenkaan pida olettaa mitaan hinnoista ellei tarkista asiaa.
mutta yrittanytta ei laiteta: jos ketjun aloittaneen siskon lasit maksaa suomessa yli 400 euroa, on vain fiksua tarkistaa paljonko samat olisi turkissa!
hintatietoudesta tuskin on kellekaan suoranaista haittaa.
ja ma ostan aina lasini Eminonun/Sirkecin silmalasitalon kakkoskerroksesta, josta saan suomessa 150 euroa maksavat linssit kahdessa tunnissa paljon edullisemmin. Vertailen saman vahvuuden hintoja sillon talloin, ja osa paikoista todellakin velottaa sen saman kun suomessa mutta kun hieman kyselee niin a vot, eteen tulee usein hyva diili.
en muuten allekirjottaisi vaitetta, etta pelkka turkkilaisuus tarkoittaa sita, etta ihminen automaattisesti tietaa parhaat ostospaikat: jos kyseessa on turkkilaiset miehet asia saattaa olla jopa painvastoin. keski-ikaiset naiset taas ovat aivan mahtavia shopping oppaita istanbulissa.
Suomea halvempi paikka hankkia lasit on myos muuten Lontoo, jossa ne saa myos alle tunnissa Vision Expressista. Kreikasta ja Bulgariasta olen ostanut myos ja koskaan ei ole tullut vastaan mitaan ongelmia. Lasit on halvempia myos Virossa.
Suomessa on aika kova monopoli optiikkoalalla, odotusajat kansainvalisessa vertailussa pitkat ja hinnat suhteessa korkeat. Kannattaa kysella aina ulkomailla mita sielta saattaisi loytya, ei siita mitaan haittaa voi olla ja etsivahan loytaa!niin kerrottakoon sekin, että ostaja itse oli "mahtava keski-ikäinen istanbulilainen naispuolinen shoping opas". Usko vaan, jos unohdit, että aina ei kaikkea saa nopeasti eikä halvalla Turkissakaan.
- Katju
Vielä lisäys edelliseen. Kehyksien täytyy olla titaania ja sankojen saranat sellaset joustohommelit. =)
- tuontitavaraa
joka Turkissa on tunnetusti kallista.
- Katju
No täytyypi siellä sitten kattella, että minkä hintaseksi se lysti tulis. Lähinnä on mietityttänyt se, että saako tosiaan sitten varmasti oikeat vahvuudet yms..kun aika vaikeasta huononäköisyydestä kyse, niin sen huonontuminen vielä olisi todella pahaksi!
- takanen
Onhan siinä huomioitava vielä sellainenkin juttu, että jos pieleen menee. Kenelle valitat ja mistä korvauksia kyselet? Et mistään. Mitä erikoisemmat linssit tarvit sitä suuremmalla syyllä ajattelisin, että kannattaa ostaa lasit Suomesta. Sinänsä en epäile, etteikö Turkissa osattais laseja kaittaa, mutta jos on kyse jostain erikois viilauksista, en ostais mistään maasta reisun päältä laseja.
- Katju
takanen kirjoitti:
Onhan siinä huomioitava vielä sellainenkin juttu, että jos pieleen menee. Kenelle valitat ja mistä korvauksia kyselet? Et mistään. Mitä erikoisemmat linssit tarvit sitä suuremmalla syyllä ajattelisin, että kannattaa ostaa lasit Suomesta. Sinänsä en epäile, etteikö Turkissa osattais laseja kaittaa, mutta jos on kyse jostain erikois viilauksista, en ostais mistään maasta reisun päältä laseja.
Sepä se, mistään ei sitten saa sitä rahaa takaisin jos ne sitten osoittautuvat suomessa vääränlaisiksi.
Olen vain saanut sellaisen käsityksen, että siskon lasit ovat aika hankalat tehdä, tai siis nimenomaan ne linssit!
Mutta mitenköhän ne sitten suomessa suhtautuu, jos ostas pokat turkista ja tilais niihin sitten linssit suomessa... Onnistuukohan sellanen, onko kellään kokemusta? Lähinnä alkaako liikeet myymään vain linssejä? - Zeynep1
Katju kirjoitti:
Sepä se, mistään ei sitten saa sitä rahaa takaisin jos ne sitten osoittautuvat suomessa vääränlaisiksi.
Olen vain saanut sellaisen käsityksen, että siskon lasit ovat aika hankalat tehdä, tai siis nimenomaan ne linssit!
Mutta mitenköhän ne sitten suomessa suhtautuu, jos ostas pokat turkista ja tilais niihin sitten linssit suomessa... Onnistuukohan sellanen, onko kellään kokemusta? Lähinnä alkaako liikeet myymään vain linssejä?kannattaa kokeilla. en usko etta suomessa saivartelevat jos valitset jonkun ison tunnetumman optikkoliikkeen. mutta kay ihmeessa kysymassa etukateen. ja kay nyt piruuttasikin siella turkissa optikolla nayttamassa sita reseptia ja katso samalla kuinka asiantuntevilta ne ihmiset vaikuttaa, kannattaa mielestani ainakin ottaa asiasta selvaa - ei siina havia mitaan - ostaa sitten ne lasit Suomesta jos Turkissa asia ei nayta sujuvan kuin itse toivoisi.
- Katju
Zeynep1 kirjoitti:
kannattaa kokeilla. en usko etta suomessa saivartelevat jos valitset jonkun ison tunnetumman optikkoliikkeen. mutta kay ihmeessa kysymassa etukateen. ja kay nyt piruuttasikin siella turkissa optikolla nayttamassa sita reseptia ja katso samalla kuinka asiantuntevilta ne ihmiset vaikuttaa, kannattaa mielestani ainakin ottaa asiasta selvaa - ei siina havia mitaan - ostaa sitten ne lasit Suomesta jos Turkissa asia ei nayta sujuvan kuin itse toivoisi.
Juu kiitos hirveesti hyvistä kommenteista!
Kyllä me katsellaan niitä sieltä Turkista ja punnitaan sitten paikanpäällä mitä tehdään.
Löytyyköhän niitä hyviä optikkoja Alanyasta vai pitääkö ihan lähtä Antalyaan...kauemmas ei kyllä ole mahdollisuutta lähtä!?
Pokien valikoiman ei nyt mikään päätä huimaava tarvitse olla, kun kuitenkin 12v tytölle tulee, niin ei vielä ole sitä hirveää vaatimustasoa, mikä itsellä olisi esim. tyylin yms. puitteissa! Mutta se tosiaan, että titaania tulis olla, kun kestävät pienet kolhutkin mainiosti!
- Täällä
Olemme ostaneet jo vuosien aikana 5 lasit ja pokia. Kaikki on pelanneet ok. Suomessa oli aina valittamista. Jos tulet viikon matkalle, käy mieluimmin eka päivänä silmälasiliikkeessä. Täällä ei optikko anna lasia, vaan lääkärin kautta. Toimitusaika n 3-5 päivää.Hinta huomattavasti edullisempi kuin Suomessa. Neuvottele hinta etukäteen. Vihje: pokista voi tingata. Laseista ei. Onnea!
- Zeynep1
ma olen saanut aina lasin suoraa optikolta ja olen tingannut myos linsseista. itseasiassa tinkaan aina vaan linsseista koska pokat ostan lontoosta (hyvat valikoimat). kuten sulla, mulla on vain hyvia kokemuksia. aina kannattaa kysella ja katsella.
- Meyem
Itse olen hankkinut silmälasit Alanyasta, ja olivat paljon edullisemmat kuin Suomessa. Suomessa joutuisin pulittamaan n. 700 e (vahvat linssit, joten tulee erikoishiontaa ja -pintaa sekä toiseen myös hajataittohionta). Alanyasta sain muodikkaat rillit hintaan 350 e, eli puolet säästin. Ja oikein hyvät linssit osasivat hioa; ei mulla ollut edes reseptiä, tiesin etten tarvi uusia linssejä mutta halusin vaan uudistua. Annoin silloiset lasini malliksi, he mittasivat niiden linsseistä oikeat vahvuudet ja "kallistukset". Hyvät olivat.
Tämän jälkeen olen kuitenkin tilannut uudet silmälasit netistä. kuulostaa ehkä hurjalta, mutta toimii oikein hyvin. Kyseessä on Ruotsissa toimiva linssihiomo, joka myy netin kautta laseja (siis pokineen) Pohjoismaihin. Suomenkieliset sivut on, ja puhelimessakin saa palvelua suomeksi. Uusille rilleilleni hintaa tuli 105 e, pokineen, ja linsseihin taas tutut erikoishionnat, heijastuksenehkäisyt, hajataitto jnejne. Ja takuutakin on, ainakin puoli vuotta ellei vuosi - en muista koska ei ole tarvinnut palauttaa. Tiedän yhteensä kymmeniä ihmisiä jotka on tilanneet rillinsä sieltä, enkä ole kuullut kenenkään valittavan.
Pokamalleja voi katsella netissä, ja tilata neljät kotiin sovitettavaksi. jos ei ole hyviä, niin senkun palauttaa - ei kustannuksia. Jos pokat taas on mieluiset, täyttää tilauslomakkeen ja liittää mukaan reseptin. Toimitusaikaa kyllä taisi olla 2 viikkoa, mutta odottelin mielelläni koska lasit on niin edulliset.
Joten Turkki ei ehkä olekaan edullisin vaihtoehto, joskin toki edullisempi kuin optikkoliikkeet Suomessa.- kertoa
nettiosoitteen sinne ruotsiin? Kiitos!
- Nalle232
Itse ostin vain pokat ja teetin loput Suomesta. Hinta edullisempi (n.80e). Kannattaa käyttää myös Suomen tarjoukset, ni ei tartte hikoilla onko takuita yms... Täällä on ollu loistotarjouksia (ainaki t-optikissa loistovalikoimat ja tilaavat mitä vaa):
http://www.etukaista.com/index.php?cPath=1_5_111 - Meryem
kertoa kirjoitti:
nettiosoitteen sinne ruotsiin? Kiitos!
Osoite on www.glasogondirekt.com
Sori kun vastaus kesti, käväisin viikon Alanyassa ja palasin juuri! Säät oli mainiot ja kiva oli taas nähdä tuttuja :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006