Onko tyypillisiä vikoja

hape

Onko uudessa Maeganessa ns. lastentauteja? Mitkä ovat ollet tämän tyypin ne heikoimmat kohdat? Kestääkö tekniikka niinkuin muissa merkeissä?

8

3194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masa2

      -hitsauksessa jo uutena kieroksi vedellyt taka-akseli->takuuseen (tästä on voitu päästä jo eroonkin)

      -jumittava imuventtiilin ajoituksen säätökikkare (menee takuuseen, jos on lauetakseen)

      -sytytyspuolat (takuuseen)

      -etupyörän laakerit eivät kestä kaiketi paljoa yli 100tkm, tosin remontti ei ole kallis

      -farkussa vettä tulee jostain varapyörän ammeeseen
      (itsellä loppui itsekseen)

      Mitään fataalia tyyppivikaa noissa ei ole kaiketi.

      Itse ajellut 10tkm ilman minkäänlaisia ongelmia, auto on todella mukava vehje ajossa ja laadukkaan hiljainen.

      • farkku 04

        Ensinnäkin megane II:sta on tullut juuri facelift joten mahdollisesti mikään noista luetelluista vioista ei enää pidä paikkaansa mutta toisaalta jotain uuttakin on voinut poikia.

        Yleensä ranskalaiset autot ovat sellaisia että juuri markkinoille tullutta ei kannata ostaa mutta toisaalta niistä ihan oikeasti korjataan aktiivisesti tunnettuja vikoja elinkaaren aikana semminkin kun se voi olla aika pitkä (Megane I taisi olla tuotannossa 9 vuotta).

        Megane II:n vioista ainakin tuo taka-akseliongelma saatiin hoidettua jo ennen faceliftiä ja käsittääkseni myös puolan valmistaja on vaihdettu.

        Pari pikkuvikaa tai ominaisuutta jäi mainitsematta: vinkuvat jarrut (pikemminkin ominaisuus kuin vika mutta korjattiin omasta takuuseen), hiukan omituinen sähköinen ohjaustehostin (ominaisuus, muutettu facelift-malleissa) ja takalasin pissapojasta puuttuvat takaiskuventtiili (laittoivat takuuseen) sekä keskikonsolin natisevat muoviosat (ennen faceliftiä halvemmissa malleissa olivat kovaa muovia)

        Omassa nyt 30tkm ja 2v takana eikä (kop kop) mitään varsinaista vikaa. Farkun tilat ovat edelleen luokassaan erinomaiset ja äänieristys edelleenkin koko luokan paras. 1.6l kone on osoittautunut ällistyttävän pirteäksi joskaan polttoaineenkulutuksessa ei päästä aivan haamulukemiin.

        PS saksalaisten autolehtien 100tkm mittaisissa kestotesteissä eivät pyöränlaakerit kestä oikein yhdessäkään autossa moitteetta koko testiä. Erityisen huonosti tuossa suhteessa on kunnostautunut VW konserni joka pyöränripustuksen palloniveletkään eivät tahdo selvittää kunnialla testiä.

        En tiedä onko joku yleisempikin ongelma vai aiheuttavatko muotiin tulleet järjettömän kokoiset renkaat ja uusien autojen käsittämättömät painot tuon, kyllä 13-14-tuumaisten pyörien aikaan laakerit kestivät 800kg pikkauaoissakin sen 200tkm.


      • mja
        farkku 04 kirjoitti:

        Ensinnäkin megane II:sta on tullut juuri facelift joten mahdollisesti mikään noista luetelluista vioista ei enää pidä paikkaansa mutta toisaalta jotain uuttakin on voinut poikia.

        Yleensä ranskalaiset autot ovat sellaisia että juuri markkinoille tullutta ei kannata ostaa mutta toisaalta niistä ihan oikeasti korjataan aktiivisesti tunnettuja vikoja elinkaaren aikana semminkin kun se voi olla aika pitkä (Megane I taisi olla tuotannossa 9 vuotta).

        Megane II:n vioista ainakin tuo taka-akseliongelma saatiin hoidettua jo ennen faceliftiä ja käsittääkseni myös puolan valmistaja on vaihdettu.

        Pari pikkuvikaa tai ominaisuutta jäi mainitsematta: vinkuvat jarrut (pikemminkin ominaisuus kuin vika mutta korjattiin omasta takuuseen), hiukan omituinen sähköinen ohjaustehostin (ominaisuus, muutettu facelift-malleissa) ja takalasin pissapojasta puuttuvat takaiskuventtiili (laittoivat takuuseen) sekä keskikonsolin natisevat muoviosat (ennen faceliftiä halvemmissa malleissa olivat kovaa muovia)

        Omassa nyt 30tkm ja 2v takana eikä (kop kop) mitään varsinaista vikaa. Farkun tilat ovat edelleen luokassaan erinomaiset ja äänieristys edelleenkin koko luokan paras. 1.6l kone on osoittautunut ällistyttävän pirteäksi joskaan polttoaineenkulutuksessa ei päästä aivan haamulukemiin.

        PS saksalaisten autolehtien 100tkm mittaisissa kestotesteissä eivät pyöränlaakerit kestä oikein yhdessäkään autossa moitteetta koko testiä. Erityisen huonosti tuossa suhteessa on kunnostautunut VW konserni joka pyöränripustuksen palloniveletkään eivät tahdo selvittää kunnialla testiä.

        En tiedä onko joku yleisempikin ongelma vai aiheuttavatko muotiin tulleet järjettömän kokoiset renkaat ja uusien autojen käsittämättömät painot tuon, kyllä 13-14-tuumaisten pyörien aikaan laakerit kestivät 800kg pikkauaoissakin sen 200tkm.

        Kirjoitat: " Pari pikkuvikaa tai ominaisuutta jäi mainitsematta: vinkuvat jarrut (pikemminkin ominaisuus kuin vika mutta korjattiin omasta takuuseen), hiukan omituinen sähköinen ohjaustehostin (ominaisuus, muutettu facelift-malleissa) ja takalasin pissapojasta puuttuvat takaiskuventtiili (laittoivat takuuseen) sekä keskikonsolin natisevat muoviosat (ennen faceliftiä halvemmissa malleissa olivat kovaa muovia) "

        Kirjoitat että vinkuvat jarrut korjattiin. Minulla (Scenic II 04) vinkuvat jarrupalat vaihdettiin ensihuollossa ( 5tkm ) ja lisättiin vaimennuslevyt. Auttoi noin 2 kk. Sitten palat vaihdettiin takuuseen vuosihuollossa (n 12 tkm) -auttoi noin 2 viikkoa. Paloissa on siis eroa ;-D. Digimittarilla on helppo havaita että vinkuminen alkaa vasta alle 5 km/h nopeudessa, joten ihan joka paikassa ei jarrut vingu.

        Muoviosien natina on mielestäni lisääntynyt huomattavasti viime aikoina. Ennen natisi vain pakkasella, mutta nyt ei loppunut talven mentyä. Onneksi natina kuuluu vain pysäköintipaikoilla ym. Esimerkiksi valoihin pysähtyessä ei natise, joten nopeuksista natina ei ole kiinni. Natina johtuu ilmeisesti auton taipumisesta epätasaisella alustalla, tuntuu tulevan ovipaneleista.

        Autojen painolle ei mahda mitään, kun matkustajat pitää pitää hengissä kolareissa. Siksi myös kaupunkikulutus lisääntyy, koska massan liikkeeseen saaminen vie fysiikan lakien mukaan energiaa suorassa suhteessa auton painoon. Mutta alustan kestävyyden hyväksi voisivat Suomen kunnat ja Tielaitos tehdä jotain. Ainakin täällä Espoossa on kelirikon aiheuttamat kuopat asfaltissa jätetty kylmästi paikkaamatta. Ennen ainakin kylmäpaikattiin kevään tultua. Kotinurkillakin saa pujotella aika paljon jos haluaa pysyä kuopista pois (kuka väittää että Scenic II:ssa olisi epätarkka ohjaus - päin vastoin, pujottelukoe osoittaa sen). Samoin Tielaitos on jättänyt pääosin paikkaamatta ylimpään asfalttikerrokseen syntyneet kolot. Jotka tietenkin ovat juuri sillä kohdalla mistä liikenne kulkee.

        Joko asfaltti on muuttunut karkeammaksi tai sitten Scenic on muuttunut kovaäänisemmäksi, mutta minusta rengasäänet olivat viime kesänä hiljaisemmat.


      • farkku 04
        mja kirjoitti:

        Kirjoitat: " Pari pikkuvikaa tai ominaisuutta jäi mainitsematta: vinkuvat jarrut (pikemminkin ominaisuus kuin vika mutta korjattiin omasta takuuseen), hiukan omituinen sähköinen ohjaustehostin (ominaisuus, muutettu facelift-malleissa) ja takalasin pissapojasta puuttuvat takaiskuventtiili (laittoivat takuuseen) sekä keskikonsolin natisevat muoviosat (ennen faceliftiä halvemmissa malleissa olivat kovaa muovia) "

        Kirjoitat että vinkuvat jarrut korjattiin. Minulla (Scenic II 04) vinkuvat jarrupalat vaihdettiin ensihuollossa ( 5tkm ) ja lisättiin vaimennuslevyt. Auttoi noin 2 kk. Sitten palat vaihdettiin takuuseen vuosihuollossa (n 12 tkm) -auttoi noin 2 viikkoa. Paloissa on siis eroa ;-D. Digimittarilla on helppo havaita että vinkuminen alkaa vasta alle 5 km/h nopeudessa, joten ihan joka paikassa ei jarrut vingu.

        Muoviosien natina on mielestäni lisääntynyt huomattavasti viime aikoina. Ennen natisi vain pakkasella, mutta nyt ei loppunut talven mentyä. Onneksi natina kuuluu vain pysäköintipaikoilla ym. Esimerkiksi valoihin pysähtyessä ei natise, joten nopeuksista natina ei ole kiinni. Natina johtuu ilmeisesti auton taipumisesta epätasaisella alustalla, tuntuu tulevan ovipaneleista.

        Autojen painolle ei mahda mitään, kun matkustajat pitää pitää hengissä kolareissa. Siksi myös kaupunkikulutus lisääntyy, koska massan liikkeeseen saaminen vie fysiikan lakien mukaan energiaa suorassa suhteessa auton painoon. Mutta alustan kestävyyden hyväksi voisivat Suomen kunnat ja Tielaitos tehdä jotain. Ainakin täällä Espoossa on kelirikon aiheuttamat kuopat asfaltissa jätetty kylmästi paikkaamatta. Ennen ainakin kylmäpaikattiin kevään tultua. Kotinurkillakin saa pujotella aika paljon jos haluaa pysyä kuopista pois (kuka väittää että Scenic II:ssa olisi epätarkka ohjaus - päin vastoin, pujottelukoe osoittaa sen). Samoin Tielaitos on jättänyt pääosin paikkaamatta ylimpään asfalttikerrokseen syntyneet kolot. Jotka tietenkin ovat juuri sillä kohdalla mistä liikenne kulkee.

        Joko asfaltti on muuttunut karkeammaksi tai sitten Scenic on muuttunut kovaäänisemmäksi, mutta minusta rengasäänet olivat viime kesänä hiljaisemmat.

        takuuseen vaihdettin jarrupalojen ja vaimennuslevyjen lisäksi puolet jarrusatulaa ja vinkunat katosivat kyllä kerrasta ja lopullisesti. Samalla jarrut muuttuivat aavistuksen verran pehmeämmiksi.

        Ja kyllä, pk-seudun tiestö on tuttua routavaurioineen. Mitä asfalttiin tulee niin se ON karkeampaa näin keväällä nastarengaskauden jälkeen joten malua kuuluukin olla enemmän kuin loppuksesästä jolloin pehmennyt asfaltti on tasoittunut kesärenkaiden alla ja uuttakin asfalttia laitettu sinne tänne. Jos olet vielä niitä epäonnisia jotka saivat mekanoonsa dunplopit michelinien sijaan, alkaa rengasmelu taatusti kiusata.

        Toiseen autoon hankin muuten juuri uudet Contin Premium Contactit ja melu putosi entisten Nokian NRVi:n jäljiltä huomattavasti ja mikä parasta, mukavuus parani aivan ällistyttävästi. Aivan kuin olisi autoa vaihtanut ja nyt voi ajella epsoon asfaltin reunat ja kuopatkin pehmeän tumpsahduksen kera kun nokialaisilla tärähti nikamissa. Suosittelen lämpimästi jos olet renkaita uusimassa!


      • mja
        farkku 04 kirjoitti:

        takuuseen vaihdettin jarrupalojen ja vaimennuslevyjen lisäksi puolet jarrusatulaa ja vinkunat katosivat kyllä kerrasta ja lopullisesti. Samalla jarrut muuttuivat aavistuksen verran pehmeämmiksi.

        Ja kyllä, pk-seudun tiestö on tuttua routavaurioineen. Mitä asfalttiin tulee niin se ON karkeampaa näin keväällä nastarengaskauden jälkeen joten malua kuuluukin olla enemmän kuin loppuksesästä jolloin pehmennyt asfaltti on tasoittunut kesärenkaiden alla ja uuttakin asfalttia laitettu sinne tänne. Jos olet vielä niitä epäonnisia jotka saivat mekanoonsa dunplopit michelinien sijaan, alkaa rengasmelu taatusti kiusata.

        Toiseen autoon hankin muuten juuri uudet Contin Premium Contactit ja melu putosi entisten Nokian NRVi:n jäljiltä huomattavasti ja mikä parasta, mukavuus parani aivan ällistyttävästi. Aivan kuin olisi autoa vaihtanut ja nyt voi ajella epsoon asfaltin reunat ja kuopatkin pehmeän tumpsahduksen kera kun nokialaisilla tärähti nikamissa. Suosittelen lämpimästi jos olet renkaita uusimassa!

        Dunlopit (205/60-R16) on alla ja rengasmelu kiusaa. En usko että rengasmerkki tulee onnen kaupalla, vaan kyllä Volvo-Auto sitä saa mitä se on tilannut. Kun vaan tietäisi millä perusteella tulee Michelinit ja Dunlopit.

        Olin ajatellut Nokian NRHi -renkaita, jotka valmistajan on rakennettu erityisen hiljaisiksi. Tosin niin on NRVi'kin . Katselin Rengas on-linen linkeistä http://www.rengas-online.com/start.html
        eri renkaiden saamia arvosanoja TyreTest.com'ssa Nokian osalta NRHi sai selvästi paremmat arvosanat mukavuudesta kuin Nokian NRVi tai Continental Premium Contact.

        Asteikko 1=paras 6=huonoin

        "Confort"
        Continental Premium Contact 1.9
        Dunlop SP 300 2.3
        Michelin Primacy 2.4
        Nokian NRVi 2.4
        Nokian NRHi 1.7

        "In car noise"
        Continental Premium c. 1.8
        Dunlop SP 300 2.5
        Michelin Primacy 2.4
        Nokian NRVi 2.4
        Nokian NRHi 1.7

        Michelin Energylle ei arvosanaa ollut. Tuon mukaan Nokialaisissa olisi suuria eroja, mikä panee epäilyttämään. Nokialaisten olennaisin ero pitäisi kai olla nopeusluokituksessa, ehkä niiden rakenne eroaa? Onko kellään kokemusta Nokian NRHi'stä?


      • mja
        mja kirjoitti:

        Dunlopit (205/60-R16) on alla ja rengasmelu kiusaa. En usko että rengasmerkki tulee onnen kaupalla, vaan kyllä Volvo-Auto sitä saa mitä se on tilannut. Kun vaan tietäisi millä perusteella tulee Michelinit ja Dunlopit.

        Olin ajatellut Nokian NRHi -renkaita, jotka valmistajan on rakennettu erityisen hiljaisiksi. Tosin niin on NRVi'kin . Katselin Rengas on-linen linkeistä http://www.rengas-online.com/start.html
        eri renkaiden saamia arvosanoja TyreTest.com'ssa Nokian osalta NRHi sai selvästi paremmat arvosanat mukavuudesta kuin Nokian NRVi tai Continental Premium Contact.

        Asteikko 1=paras 6=huonoin

        "Confort"
        Continental Premium Contact 1.9
        Dunlop SP 300 2.3
        Michelin Primacy 2.4
        Nokian NRVi 2.4
        Nokian NRHi 1.7

        "In car noise"
        Continental Premium c. 1.8
        Dunlop SP 300 2.5
        Michelin Primacy 2.4
        Nokian NRVi 2.4
        Nokian NRHi 1.7

        Michelin Energylle ei arvosanaa ollut. Tuon mukaan Nokialaisissa olisi suuria eroja, mikä panee epäilyttämään. Nokialaisten olennaisin ero pitäisi kai olla nopeusluokituksessa, ehkä niiden rakenne eroaa? Onko kellään kokemusta Nokian NRHi'stä?

        Kaivelin esille TyreTest comin kotisivun. Tulokset ovat on siis kuluttajien antamien pisteiden (varmaan tarkkuudella 1 - 6) keskiarvoja.
        Nokianilla yksittäisten rengasmallien vastaajamäärä on pieni: NRVi:llä vain 11 kpl ja NRHi:llä 7 kpl, joten vaihteleva pistemäärä varmaan johtuu siitä. Tilastollisesti 10 vastaajaa ei riitä alkuunkaan, jos jotain rengasmallia myydään edes 10 000 kpl/vuosi, vaan tulosten tilastollinen hajonta ylittää tuotteiden piste-eron.

        Continental on iso merkki ja Premium Contactia oli arvioinut 120 vastaajaa. Huomasin että uusi Premium COntact 2 oli saanut paljon paremmat pisteet, kuin aikaisempi versio. Tässäkin sama ongelma eli vaatimaton vastaajamäärä.

        Joka tapauksessa, Tyretestissä kesärenkaissa Nokian NRVi on päässyt TOP 10:iiin, tällä hetkellä sijoitus peräti no. 2.

        http://www.tyretest.com/index.html


      • vieläkin ylempää
        mja kirjoitti:

        Kaivelin esille TyreTest comin kotisivun. Tulokset ovat on siis kuluttajien antamien pisteiden (varmaan tarkkuudella 1 - 6) keskiarvoja.
        Nokianilla yksittäisten rengasmallien vastaajamäärä on pieni: NRVi:llä vain 11 kpl ja NRHi:llä 7 kpl, joten vaihteleva pistemäärä varmaan johtuu siitä. Tilastollisesti 10 vastaajaa ei riitä alkuunkaan, jos jotain rengasmallia myydään edes 10 000 kpl/vuosi, vaan tulosten tilastollinen hajonta ylittää tuotteiden piste-eron.

        Continental on iso merkki ja Premium Contactia oli arvioinut 120 vastaajaa. Huomasin että uusi Premium COntact 2 oli saanut paljon paremmat pisteet, kuin aikaisempi versio. Tässäkin sama ongelma eli vaatimaton vastaajamäärä.

        Joka tapauksessa, Tyretestissä kesärenkaissa Nokian NRVi on päässyt TOP 10:iiin, tällä hetkellä sijoitus peräti no. 2.

        http://www.tyretest.com/index.html

        Tuo tyretest on sivusto jolla on täsmälleen yhtä paljon virkaa kuin vaikka suoli24 foorumin "renkaat ja vanteet" palstalla.

        Sielläkin jokainen pattibaarumit tai mitkälie nanganginpaskat ostanut penninvenyttäjä keuhkoaa päivät läpeensä miten nämä ovat maailman parhaat hiljaisimmat ja kestävimmät renkaat. Tyretestissä ei ole muuta eroa kuin että nämä "arvostelut" lajitellaan renkaan mukaan. 100% asenteellista mutua siis.


        Jos katsot mitä tahasa oikeaa rengastestiä jossa ammattilaiset vertaavat samanaikaisesti eri renkaita samojen autojen alla ja samoissa olosuhteissa, on Michelin ja Continental poikeuksetta parasta mitä rahalla saa jos halutaan sekä mukavuutta että äänettömyyttä.

        Itse voin, kuten sanottua, vahvistaa melkoisen parannuksen näissä kahdessa ominaisuudessa kun 3-4mm pintaan kuluneet NRVi:t vaihdettiin uuteen saman kokoiseen Contin Premium Contactiin. Tuo Nokialainen on jo vanha rengas eikä enää kärjessä minkään ominaisuuden osalta joten en usko että uusikaan NRVi olisi contia voittanut.


      • Aina Impi Ellen Anna
        farkku 04 kirjoitti:

        Ensinnäkin megane II:sta on tullut juuri facelift joten mahdollisesti mikään noista luetelluista vioista ei enää pidä paikkaansa mutta toisaalta jotain uuttakin on voinut poikia.

        Yleensä ranskalaiset autot ovat sellaisia että juuri markkinoille tullutta ei kannata ostaa mutta toisaalta niistä ihan oikeasti korjataan aktiivisesti tunnettuja vikoja elinkaaren aikana semminkin kun se voi olla aika pitkä (Megane I taisi olla tuotannossa 9 vuotta).

        Megane II:n vioista ainakin tuo taka-akseliongelma saatiin hoidettua jo ennen faceliftiä ja käsittääkseni myös puolan valmistaja on vaihdettu.

        Pari pikkuvikaa tai ominaisuutta jäi mainitsematta: vinkuvat jarrut (pikemminkin ominaisuus kuin vika mutta korjattiin omasta takuuseen), hiukan omituinen sähköinen ohjaustehostin (ominaisuus, muutettu facelift-malleissa) ja takalasin pissapojasta puuttuvat takaiskuventtiili (laittoivat takuuseen) sekä keskikonsolin natisevat muoviosat (ennen faceliftiä halvemmissa malleissa olivat kovaa muovia)

        Omassa nyt 30tkm ja 2v takana eikä (kop kop) mitään varsinaista vikaa. Farkun tilat ovat edelleen luokassaan erinomaiset ja äänieristys edelleenkin koko luokan paras. 1.6l kone on osoittautunut ällistyttävän pirteäksi joskaan polttoaineenkulutuksessa ei päästä aivan haamulukemiin.

        PS saksalaisten autolehtien 100tkm mittaisissa kestotesteissä eivät pyöränlaakerit kestä oikein yhdessäkään autossa moitteetta koko testiä. Erityisen huonosti tuossa suhteessa on kunnostautunut VW konserni joka pyöränripustuksen palloniveletkään eivät tahdo selvittää kunnialla testiä.

        En tiedä onko joku yleisempikin ongelma vai aiheuttavatko muotiin tulleet järjettömän kokoiset renkaat ja uusien autojen käsittämättömät painot tuon, kyllä 13-14-tuumaisten pyörien aikaan laakerit kestivät 800kg pikkauaoissakin sen 200tkm.

        Kiitos hei tosi paljon näistä kommenteistasi! Nämä vahvistavat käsitystäni siitä, mikä tulee olemaan seuraava autoni.

        Vaihdoin juuri 1998 Scénicin 2003 Megane Breakiin. Kyllä, tuo tila-auto oli aivan ensimmäistä vuosimallia ja kyllä, siinä oli joitakin lastentauteja (tyhjäkäyntimoottori tms takkuili ja kummatkin kierrejouset katkesivat). Tuo Meksu on viimeinen tuota edellistä korimallia. Elän siinä uskossa, että siinä ei enää ole lastentauteja, mutta varusteita siinä kyllä on... melkoisesti... tykkään kovasti.

        Aikomuksenani on pitää tuota neljä vuotta, ja vaihtaa se vuonna 2010 noin kolmevuotiaaseen Megane Breakiin (eli vm. 2007 joka tehdään ensi vuonna).

        Tähän saakka olen vaan ollut vähän harmissani siitä että siinä on se omituinen ohjaustunto. Kiva kuulla, että ongelma on korjattu. Kiva kuulla, että kojelaudan nitinätkin on fiksattu.

        Jee jee. Faceliftin jälkeinen malli sitten siis, kunhan joku ensin ajaa kalleimmat kilometrit veks.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

      Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      256
      8568
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

      "IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      286
      5817
    3. Haluaisitko enemmän ?

      Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      176
      1925
    4. Vihjeitä kaivatusta

      Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      76
      1800
    5. Niin pettynyt

      Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      190
      1372
    6. Rakas mussukka

      anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      78
      1334
    7. Mira Luoti, Vain Elämää

      kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1217
    8. Verinen koira

      Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      55
      1114
    9. Martina Jeopardyssa

      Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      1053
    10. Faktat kehiin!

      kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1041
    Aihe