Hääpukeutuminen

Nenna

Olen tässä miettinyt vieraan pukeutumisesta häihin. Mitä mieltä olette, voiko häihin laittaa pitkän, juhlapukumaisen mekon (naruolkaiminen)?

7

13982

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Charles

Sen sijaan, että mietit yksityiskohtia, mieti kokonaisuutta. Millainen juhla häät on? Miten sinä haluat pukeutumisellasi kunnioittaa hääparia? Jos menet paikalle kulahtaneissa farkuissa ja rikkinäisessä T-paidassa, annat jonkinlaisen viestin. Asiallinen pukeutuminen on myös kunnioituksen osoitus juhlan päähenkilöille. Miten sinä haluat heitä kunnioittaa?

• Nenna

No tottakai häihin nyt laitetaan juhlavaate. Sehän nyt on itsestään selvyys.
        Mutta mietinkin onko iltapukutyyppinen pitkä hame "liian" juhlava? Kun olen kuullut sellaista mielipidettä että tällaista ei mielellään laitettaisi häihin, ettei ikäänkuin kilpaile morsiamen kanssa.

• MMM
        Nenna kirjoitti:

Mutta mietinkin onko iltapukutyyppinen pitkä hame "liian" juhlava? Kun olen kuullut sellaista mielipidettä että tällaista ei mielellään laitettaisi häihin, ettei ikäänkuin kilpaile morsiamen kanssa.

sanoit, jos hame tai mekko on iltapukutyylinen se ei sovi päiväjuhlaan (häät yleensä päivällä). Mielestäni ei kuitenkaan haittaa vaikka olisi pitkäkin kunhan ei ole ns. liian juhlava.

• Charles
        Nenna kirjoitti:

No mistä pirusta täällä joku voi tietää, millaisiin häihin sinä olet menossa. Olen ollut häissä, joissa morsian oli suorissa housuissa ja siistissä paidassa. Sulhasella oli samanlainen asu. Sitten olen ollut häissä, joissa kaikilla juhlaan osallistuvilla miehillä oli frakit (siis sulhasella, best-manilla ja morsiusparin isillä).

Riippuu siis täysin niistä juhlista, mihin olet menossa. Iltapuku sopii iltajuhlaan. Ajattele asiaa siltä kannalta, että jos kutsussa lukee: "juhlapuku", se tarkoittaa miehellä frakkia ja naisella iltapukua. Onko kavaljeerillasi frakki tai musta tumma puku juhlassa?

Yleensä kesähäissä näkee naisilla aika kevyitä mekkoja ja asuja. En muista nähneeni iltapukua kellään päivähäissä.

• anoppi

Kyllä häät suo mahdollisuuden vieraidenkin pukeutua juhlavasti siis pitkään pukuun, toivottavasti tiedät hääparin tyylin(farkut vai juhla)

• gugguu

http://www.morsiuspari.fi/index.php/fi/haaopas/haaetikettiopas/pukukoodit Tuolta löytyy aika selkeät pukukoodit ja selitykset niitä vastaaviin asuihin. Kohteliastahan olisi isäntäväeltä ilmoittaa kutsussa selkeä pukukoodi, niin vieraillaatkin voisi sitten unohtaa turhan pähkäilemisen.

Itse olen kesällä menossa kirkkohäihin vieraaksi ja pukukoodina on tumma puku. Luulen että kaikilla naisilla on lyhyt/polvipituinen mekko, mutta pähkäilen tässä, olisiko tällainen http://nelly.com/fi/vaatteita-naisille/vaatteet/juhlamekot/forever-unique-778/raya-dress-778068-133/ tilaisuuteen sopiva? Kertokaahan konstailematon mielipiteenne! :D Minusta mekko on ihanan kesäinen ja sopivasti juhlavakin tuon laahuksen ansiosta. Toki se on avoin, mutta mukana tulee huivi jonka voisi laittaa olkapäille kirkkoon. Morsian ei kuulemma laita kotelomekkonsa kanssa kirkkoonkaan huivia. Onko mekko mielestänne edestä liian lyhyt tai halvan oloinen?

• Rouva O

En allekirjoita tuon linkitetyn pukukoodioppaan ohjeita, joiden mukaan koodilla "tumma puku" nainen voi pukeutua lähes kaikkeen välillä jakkupuku - iltapuku - juhlapuku??

Luulen, että oppaan kirjoittajalta on mennyt hiukan sekaisin se seikka, että mies voi korvata tummalla puvulla myös juhlapuvun (vrt. Linnan juhlat, joissa aina näkyy muutama tumma pukukin herroilla). Linnan kutsuissa on kuitenkin kaikille pukukoodina "juhlapuku", jonka mukaisesti daamit pukeutuvat täyspitkään juhlapukuun, vaikka heidän puolisonsa korvaisivatkin frakin tummalla puvulla.

Kyllä minä jättäisin nimensä mukaisesti iltapuvun iltajuhlaan. Vierailupukuunkin voi kuulua pitkä helma, mutta ei täyspitkänä vaan nilkkapituisena. Päiväpuvun materiaali poikkeaa myös iltapuvuista. Ne juhlavimmat kankaat jätetään iltaan.

guguu:
        Pyysit konstailematonta mielipidettä linkittämästäsi puvusta. Mielestäni se on smokki-juhliin tarkoitettu lyhyt iltapuku. En laittaisi sitä päivällä pidettäviin häihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      24
      5152
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4597
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      103
      1362
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1330
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      19
      991
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      865
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      823
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      789
    Aihe