hei, matkaopas!
mikä on se ystävällinen arabiankielinen lause jolla voi karkottaa tunkeilevan kauppiaan. en löytänyt sitä vastauksista joita selasin (on niin paljon ja pitkiä).
lähtö 20.5. olemme menossa sousseen le marabout hotelliin, pitäisikö varustautua korvatulpilla?
kiitos jos ehdit vastata!
kysymys MATKAOPPAALLE
5
1010
Vastaukset
- liisa-maija
hyvä sana olisi: imci(lausunta)= mene pois
- tunisian-matkaopas
Hei Maisa!
Kiitos viestistäsi. Toivottavasti ehdit saada tämän vastaukseni ennen matkalle lähtöänne. :)
Todellakin, monet vastaukseni ovat pitkiä, mikä johtuu siitä, että haluan vastata esitettyihin kysymyksiin siten, että niistä hyötyisivät niin kysymyksien esittäjät kuin myös mahdollisimman monet Tunisiaan matkaansa suunnittelevat ja sinne lähtevät lomalaiset. Tieto maan asioista jo ennen matkaa auttaa sopeutumisessa erillaiseen kulttuuriin ja näin viihtyminen maassa pääsee tavallaan alkamaan jo matkaa suunniteltaessa.
Olen iloinen, että esitit kysymyksesi suoraan minulle, koska useissa viesteissäni olen maininnut, että vastaan vain minulle osoitettuihin kysymyksiin. Syynkin olen kertonut, jota en nyt tässä sen enempää lähde kertomaan ja saatathan olla niistä jo lukenutkin.
SAAMASI VASTAUS KYSYMYKSEESI ON VÄÄRÄ! Toivottavasti en nyt loukkaa "liisa-maijaa" jolta sait vastauksen esittämääsi kysymykseen, sillä korjaan sen nyt sinulle.
Jos käyttäisit neuvottua "IMCI" sanaa niin olen varma, että tunisialainen mies ymmärtäisi sen mitä suurimmalla todennäköisyydellä "TULE LÄHDETÄÄN" "TULE MENNÄÄN". Jos tähän "imci" sanaan lisättäisiin vielä eräs tunisialaisten MIESTEN usein käyttämä kirosana, niin silloin olisit kyllä todella pulassa. Tätä sanaa en halua tässä edes mainita. Vastaavassa tilanteessa en koskaan käyttäisi "liisa-maijan" antamaa "HYVÄÄ SANAA" jos joku mies tuppautuisi seuraani. EHKÄPÄ "liisa-maija" ei ole perillä mitä kaikkea "imci" sana määrätyissä tilanteissa lausuttuna voi pitää sisällään??? EI OLE IHME, jos miehet tätä sanaa käytettäessä "uivat liiveihin"! - Vastaavanlaisia neuvoja olen lukenut monia tällä Tunisia-osastolla - valitettavasti! "TUHATTAITURIKO" on kumppaneineen asialla ollut - mene ja tiedä???
Mielestäni ei koskaan kannata lähteä akressiiviselle linjalle päästäkseen miehistä eroon. Kyllä ystävällisyys ja lempeä napakkuus on se kaikkein tehokkain tapa saada olla rauhassa.
En myöskään suosittele sitä ettei katsota ihmistä silmiin niinkuin joku muuten ihan asiallisessa palautteessaan kirjoitti. Silmiin katsomattomuus on arabimaissa "ALISTUMISEN MERKKI" ja siinäkin saattaa käydä juuri päinvastoin kun on toivonut.
Neuvoisin sinua ja kaikkia muitakin asiasta kiinnostuneita lukemaan "Yleistä Afrikan matkailusta" -osastolta "KYSY TUNISIASTA! MATKAOPAS VASTAA mammamatkaajalle" vastaukseni hänen 6.een kysymykseen, joka löytyy sen pitkän, mutta uskoakseni hyödyllisen kirjoituksen loppupuolelta. Siinä kirjoituksessa kerron miten käyttäytyä ASIALLISESTI JA KAUNIISTI ennen kaikkea edellä kerrotussa tilanteessa kuin myös kauppiaiden ollessa liian tungettelevia.
Hotelli johon olette menossa on rauhallinen ja hyvä hotelli. Kysymystä korvatulpista en oikein ymmärtänyt, mihin tarkoitukseen niitä lähinnä kyselit? Ainakaan hotellissa niitä ette tarvitse.
Toivon, että vastauksestani on sinulle ja monille muillekin asiasta kiinnostuneille todella hyötyä ja uskon Maisa, että lomastanne muodostuu kaikin puolin mukava loma. :)
Tunisialaiset ovat erittäin ystävällisiä ja kun mekin muistamme ARVOSTAA ja kunnioittaa heitä, niin matkamme onnistuu AINA. :)
Oikein hyvää ja siunattua Tunisian lomaa Teille, toivottelee ystävällisin terveisin. :)
matkaopas
PS. Olettehan printanneet (mikäli tarvitsette) pakollisen maahantulo ja maastapoistumiskortin suomennetun täyttöojeen "Yleistä Afrikan matkailusta" -osastolta, "MATKAOPAS TIEDOTTAA" -otsikon alta. Kortti jaetaan matkustajille täytettäväksi kaikissa Tunisiaan lentävissä koneissa.- oppaalle
Etkö voisi suoraan vaan vastata jauhamatta paskaa?
- asialla
oppaalle kirjoitti:
Etkö voisi suoraan vaan vastata jauhamatta paskaa?
Matkaoppaalla ei tunnu olevan OMAA elämää.
- teillä
asialla kirjoitti:
Matkaoppaalla ei tunnu olevan OMAA elämää.
..kun täällä roikutte?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096636Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884271L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453599TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a132990Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6251591- 661008
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja55993- 9969
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?198965Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47939