Pelaako kukaan enään ns.lautapelejä. Olen yrittänyt netin kautta etsiä ohjeita Alfapet peliin tuloksetta. Joka paikka pursuaa vain pleikkaria ym. nykyaikaista.
Jos jollain sattuu olemaan kyseisen pelin ohjeet voisitko lähettää.
KIITOS ETUKÄTEEN!!!
Eikä ollut tarkoitus moralisoida on meilläkin esim.pleikkari mutta välillä lautapelit on POP!
Pelit esim ALFAPET
8
5846
Vastaukset
- Cat
Lautapelit ja korttipelit ovat aina suosiossa. Mikäs sen mukavampaa perheen yhdessä oloa, tai ystävien kanssa leikkimistä, kuin pelaaminen.
Ja pelaamalla pelejä muitakin kuin konetta vastaan, oppii myös kohtaamaan toisella tavalla haasteita, vastoinkäymisiä yms. Ja toivottavasti lapset oppivat, että pelit ovat vain leikkiä, eikä sillä sitten pelin jälkeen ole enää mitään merkitystä kuka voitti ja miten toiset sijoittuivat.
Meillä on ikivanha alfapet ja en tähän hätään löytänyt sitä repaleista sääntölappusta... jos se tulee jostain vastaan, eikä toiset ole ehtineet auttamaan aiemmin, kirjoittelen ne säännöt sinulle.
Kouluissa pelataan muuten toisinaan alfapettia kielten tunneilla. Kannattaa kokeilla kotonakin vaikkapa pientä ruotsin sanojen kertausta ;o) - jutta
meillä ja vielä aika paljon lautapelejä ja korttipelejä, kuten skippoa ja unoa. Nykyisiä in-pelejä meillä ovat quarto (tosi kiva peli !), harry potter-peli, kanaset ja domino. Muita ikisuosikkeja ovat meillä olleet Afrikan tähti, monopoli, sakki ja tammi. pelejä on ostettu joka jouluksi muutama uusi, joiden parissa joulun pyhät kivasti kuluvat. Näiden em. pelien parissa kuluu koko perheen aika ja sitä vanhempien ja lasten vuorovaikutusta syntyy luontevasti....
- tyttönen vielä
Hei Marika!
meillä pelataan lautapelejä ja muita semmosii ja paljon. ei meillä pleikkarii ees oo ku ei tarvita. ainoostaan vanha nindendo joka ei ees toimi. mut ehottomasti kannatan lautapelien pelaamista!!!
kaupoista löytyy paljon hyviä lautapelejä.itse aion ostaa yhden upean pelin joululahjaksi koko perheelle. muuten kertoisin sen nimnkin mutta kun en muista. eikä ole edes kauhean kallis, mutta kuin luotu meijän taloon! =)
meillä on kaipaamasi alfapet lautapeli. en tiedä tarkotatko jotain muuta mallia kuin mikä meillä on, enkä jaksa kaikkia ohjeita kirjoittaa mutta tässä nyt jotain:
Kirjainlaatat sekoitetaan ja käännetään pöydälle ylösalasin.päätetään montako kirjainta saa ottaa kerralla (6-8) ja saako taivutus muotoja yms. käyttää pelissä. eka pelaaja muodostaa laatoista sanan laudalle ja saa pisteitä laatoissa olevien numeroiden mukaan ellei sanan alla laudassa ole pisteiden tuplaus tms. merkkiä. seuraavan pelaajan täytyy laittaa sanansa kiinni ensimmäiseen sanaan, joko lisäten sen eteen/taakse kirjaimia tai lävistäen sanan ylhäältä.(sanojen täytyy kulkea pysty tai vaaka suunnassa oikeinpäin niinkuin ne luetaan). sanojen täytyy pysyä järkevinä.Kolmas pelaaja lisää oman sanansa jompaan kumpaan sanaan, ei kuitenkaan niin lähelle molempia että lautaan syntyy sanoja jotka ei tarkoita mitään.Kuitenkin voi muodostaa monta sanaa yhdellä kertaa jos onnistuu. sitten on seuraavan pelaajan vuoro...jne... nuolilaatoilla voi kääntää sanaa nuolen osoittamaan suuntaan.valkoinen laatta tarkoittaa mitävain kirjainta ja mustalla laatalla voi lopettaa jonkin sanan, esim laittamalla edellisen perään josta jatkaa uudella, näin sana on kuitenkin kiinni jo laudalla olevissa sanoissa(jos " on musta laatta: Lammas"takki).meidän lautapelissä pistesymbolit on merkitty roomalaisin kirjaimin.on 2-4 * kirjain tai -2 * kirjain tai 2-3 * koko sanan pisteet. pisteitä pitäisi laskea koko pelin ajan ainakun sana on tehty.(mut me ei kotona lasketa niitä kun on paljon hauskempaa ilman niitä).Peli loppuu kun kirjain laatat loppuvat.
toivottavasti ei tullu kauheesti kirjotus virheitä tekstiini ja toivon että pystyin auttamaan sua!- marika
KIITOS!!!!
Sain ohjeet, kyllä nyt riemu ratkeaa kotona kun
päästään pelaamaan!!!
KIITOS!!
- Isosisko
Pikkusisko kulta sai tuon pelin viime jouluna lahjaksi, joten ohjeet löytyy. Jos pistätä sähköpostiosoitteen niin voin lähettää ne sulle.
Ja olen samaa mieltä, lautapelit kunniaan. Omia lapsia ei vielä hetkeen tule, mutta suosikkipelit on hyvässä tallessa sitten kun aika koittaa. Ja uusia voi aina hankkia.
Toivottavasti tämä maailma ei koneistu niin paljon, että kun minun nuppuset etsii pelejä, mitään paperista tai pahvista valmistettua ei ole olemassakaan =)- marika
Kiitos isosisko! Mulla on sähköpostiosote täällä laita vaan tulee niin mä saan sen automaattisesti!
Lautapelit kunniaan! - kata4
Moi!
Saisinko minäkin sähköpostiini lasten Alfabet pelin säännöt. Ovat menneet hukkaan ja kipesti tarvittais ;)
[email protected] - kata4
kata4 kirjoitti:
Moi!
Saisinko minäkin sähköpostiini lasten Alfabet pelin säännöt. Ovat menneet hukkaan ja kipesti tarvittais ;)
[email protected]Sain jo ohjeet netistä! En tarvitsekaan ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760