Monissa tutkimuksissa on todettu Suomessa olevan kansainvälisesti erittäin korkeatasoinen peruskoulujärjestelmä. Miksi ihmeessä jotkut vanhemmat etsivät sille vaihtoehtoja? Ymmärtäisin vaihtoehtojen etsimisen, mikäli peruskoulujen taso olisi maassamme huono.
Steinerin ajatuksista varoitetaan uskontojen uhrien tukisivulla. Tämän luulisi saavan hälytyskellot soimaan jokaisella vastuuntuntoisella vanhemmalla. Uskomatonta, että Suomessa jotkut vanhemmat etsivät vaihtoehtoja tällaisista hämäräpiireistä!
Vanhemmat huomio!
32
1787
Vastaukset
- järjen ääni
Suomalainen peruskoulu on pärjännyt joissain mitauksissa.
Kuitenkin samoissa mittauksissa suomalaislasten kouluviihtyvyys on osoittautunut hälyttävän matalaksi.
Näyttää siltä, että suurin osa tämnä palstan mustamaalaajien tiedoista on peräisin Uskontojen uhrien sivuilta. Näytää myös siltä, että mustamaalaajat ovat ottaneet elämäänsä uuden auktoriteetin ko. seurasta ja unohtaneet soveltaa paljon vaatimaansa kriittisyyttä sen "tietoihin".- Vastuullinen isä
Minä en laittaisi lastani kouluun, josta varoitetaan uskontojen uhrien sivuilla. Viestiketjun aloittaja puhuu asiaa. Suomalainen koulujärjestelmä on hyvä, ja on järjetöntä etsiä sille vaihtoehtoja salatieteistä sun muusta huuhaasta.
- En ole UUT-lainen
Missään en ole huomannut, että steinerilaiset olisivat edes pyrkineet korjaamaan UUT:n tekstin tietoja antroposofiasta ja steinerkoulusta.
Eihän korjattavaa olekaan, vaikka niin auktoriteettiuskoiset steinerkiihkoilijat uskottelevat.
Steinerilaisille on kova paikka ymmärtää ihmisiä, jotka ovat muodostaneet käsityksensä nojautuen nimenomaan omiin ja lähipiirinsä kokemuksiin ja hakeneet saaneet niille selityksen lukemalla Steinerin ja ulko- ja kotimaisten steinerpedagogien kirjallisuutta. Tietämäni mukaan moni on uteliaisuuttaan osallistunut myös steinerilaisten kursseille ja luennoille.
Se on ollut välttämätöntä luotettavan tiedon saannin kannalta, koska avoimeen informaatioon julkisissa tiedotusvälineissä steinerilaiset eivät ole olleet kyvykkäitä.
PS. En ole myöskään ns. uskovainen (kirkko- enkä tiedesellainen), enkä myöskään kirottu skeptikko ainakaan siinä mielessä kuin steinerilaiset ja muut newagerit tarkoittavat. Sen sijaan, kelpaisiko, jos kuvailisin itseäni totuudenetsijäksi...? - järjen
Vastuullinen isä kirjoitti:
Minä en laittaisi lastani kouluun, josta varoitetaan uskontojen uhrien sivuilla. Viestiketjun aloittaja puhuu asiaa. Suomalainen koulujärjestelmä on hyvä, ja on järjetöntä etsiä sille vaihtoehtoja salatieteistä sun muusta huuhaasta.
Jos suomalainen koulujärjestelmä on mielestäsi niin hyvä, niin miksi suomalaislasten kouluviihtyvyys on länsimaiden häntäpäässä?
- Känkkäränkkä 10
järjen kirjoitti:
Jos suomalainen koulujärjestelmä on mielestäsi niin hyvä, niin miksi suomalaislasten kouluviihtyvyys on länsimaiden häntäpäässä?
Suomalainen kansanluonne nyt sattuu eroamaan eteläisemmistä, että ei kehu vaan moittii.
En ole nähnyt kouluviihtyvyystutkimusta, mutta ajattelen, että kysymyksenasettelulla, kyselyajankohdalla ja joillain sosiaalisilla viitekehyksillä voisi olla vaikutusta tutkimustulokseen. Lisäksi julkinen sana on koko peruskoulun ajan erittäin mielellään hyökännyt peruskoulua vastaan ja luonut koulukielteisiä asenteita. - järjen ääni
Känkkäränkkä 10 kirjoitti:
Suomalainen kansanluonne nyt sattuu eroamaan eteläisemmistä, että ei kehu vaan moittii.
En ole nähnyt kouluviihtyvyystutkimusta, mutta ajattelen, että kysymyksenasettelulla, kyselyajankohdalla ja joillain sosiaalisilla viitekehyksillä voisi olla vaikutusta tutkimustulokseen. Lisäksi julkinen sana on koko peruskoulun ajan erittäin mielellään hyökännyt peruskoulua vastaan ja luonut koulukielteisiä asenteita.Kuitenkin uskot steinerkoulujen "pahuuteen"?
- järjen ääni
järjen ääni kirjoitti:
Kuitenkin uskot steinerkoulujen "pahuuteen"?
Ja ilmeisesti uskot myös siihen tutkimukseen, jossa suomalaiskoulut ovat kärkisijalla.
... - Känkkäränkkä10
järjen ääni kirjoitti:
Kuitenkin uskot steinerkoulujen "pahuuteen"?
En ole kirjoittanut steinerkoulun "pahuudesta". Tunnen sitä koulua jossain määrin myös "sisäpuolelta" ja pidän edelleenkin joistakin sen piirteistä, mutta vain joistakin. Ehkä minulla oli hyvä tuuri, että pääsin niitäkin näkemään, kunnes riittävän irvokkaat piirteet, lähinnä henkisen vallan käyttöön liittyvät julmuudet, kypsyttivät näkemään pintaa syvemmälle.
Eikä se ole u s k o n asia. - PISA?
järjen ääni kirjoitti:
Ja ilmeisesti uskot myös siihen tutkimukseen, jossa suomalaiskoulut ovat kärkisijalla.
...Steinerilaiset eivät ilmeisesti oikein usko PISAn tuloksiin, joiden mukaan suomalaiskoululaiset, siis perus-, sijoittuisivat kärkeen matemaattisissa ja luonnontieteellisissä aineissa sekä äidinkielessä.
Ei minulla ole asiasta kokemusperäisiä havaintoja enkä ota asiaan kantaa. Ei kaikkeen tarvitse.
Hyvä tietysti, jos PISAn tutkijat ovat olleet oikeassa. - ...
PISA? kirjoitti:
Steinerilaiset eivät ilmeisesti oikein usko PISAn tuloksiin, joiden mukaan suomalaiskoululaiset, siis perus-, sijoittuisivat kärkeen matemaattisissa ja luonnontieteellisissä aineissa sekä äidinkielessä.
Ei minulla ole asiasta kokemusperäisiä havaintoja enkä ota asiaan kantaa. Ei kaikkeen tarvitse.
Hyvä tietysti, jos PISAn tutkijat ovat olleet oikeassa.Et ole lainkaan pystynyt seuraamaan jutun juonta:
Kukaan "steinerilainen" ei ole kieltänyt PISA:n tuloksia.
Sen sijaan nimimerkki känkkäränkkä ilmoitti epäuskonsa kouluviihtyvyystutkimuksen tuloksiin.
Omaan ajatusmaailmaan sopivien tuloksien valikoiva poimiminen ja esilletuonti on vanha kikka.
Silti meillä on tuossa kaksi kansainvälistä ja laajaa tutkimusta.
Mihin sinä haluat uskoa? - Känkkäränkkä10
... kirjoitti:
Et ole lainkaan pystynyt seuraamaan jutun juonta:
Kukaan "steinerilainen" ei ole kieltänyt PISA:n tuloksia.
Sen sijaan nimimerkki känkkäränkkä ilmoitti epäuskonsa kouluviihtyvyystutkimuksen tuloksiin.
Omaan ajatusmaailmaan sopivien tuloksien valikoiva poimiminen ja esilletuonti on vanha kikka.
Silti meillä on tuossa kaksi kansainvälistä ja laajaa tutkimusta.
Mihin sinä haluat uskoa?Steinerilaiset ovat kyllä tunnustaneet PISAn tulokset, mutta yleisesti korostaneet Suomen pärjänneen parhaiten peruskoulun "steinerpedagogisten" menetelmien vuoksi. Tulosten hyvyyteen on katsottu vaikuttaneen myös, että tutkimusaikana kouluissa oli vallalla vielä viime vuosikymmenellä vallinnut "vapaus".
Niin kuin sanoit, "omaan ajatusmaailmaan sopivien tuloksien valikoiva poimiminen ja esilletuonti on vanha kikka".
Muitakin vakavasti harkittavia syitä suomalaiskoululaisten menestymiseen on esitetty, esimerkiksi maksuton kouluruoka ja keskimääräistä suurempi sosiaalinen tasa-arvo (suhteellisesti vähiten esimerkiksi maahanmuuttajia).
Kerroin edellä, miksi kouluviihtyvyystutkimukseen ei ole syytä suhtautua umpisokeasti. Se nyt ei kerta kaikkiaan istu suomalaiseen tapakulttuuriin, että kehutaan vaikka aihetta olisi. Kaikkein vähiten tutkittavina olleilta murkuilta irtoaa kiitosta...:)
Siihen, että steinerpedagogiikkaa tutkivat ja siitä kirjoittavat ja puhuvat vain steinerilaiset itse, löytyy syy omista sanoistasi: "Omaan ajatusmaailmaan sopivien tuloksien valikoiva poimiminen ja esilletuonti on vanha kikka."
Ulkopuolisten tutkimuksia on onnistuttu estämään. Tarja Ehnqvistin monia barrikadeja ylittänyt väitöskirja antroposofiasta steinerpedagogiikassa onneksi sentään pääsi valmistumaan.
Olethan tutustunut?
http://ethesis.helsinki.fi/julkaisut/kay/kasva/vk/ehnqvist/mitenant.pdf - ...
Känkkäränkkä10 kirjoitti:
Steinerilaiset ovat kyllä tunnustaneet PISAn tulokset, mutta yleisesti korostaneet Suomen pärjänneen parhaiten peruskoulun "steinerpedagogisten" menetelmien vuoksi. Tulosten hyvyyteen on katsottu vaikuttaneen myös, että tutkimusaikana kouluissa oli vallalla vielä viime vuosikymmenellä vallinnut "vapaus".
Niin kuin sanoit, "omaan ajatusmaailmaan sopivien tuloksien valikoiva poimiminen ja esilletuonti on vanha kikka".
Muitakin vakavasti harkittavia syitä suomalaiskoululaisten menestymiseen on esitetty, esimerkiksi maksuton kouluruoka ja keskimääräistä suurempi sosiaalinen tasa-arvo (suhteellisesti vähiten esimerkiksi maahanmuuttajia).
Kerroin edellä, miksi kouluviihtyvyystutkimukseen ei ole syytä suhtautua umpisokeasti. Se nyt ei kerta kaikkiaan istu suomalaiseen tapakulttuuriin, että kehutaan vaikka aihetta olisi. Kaikkein vähiten tutkittavina olleilta murkuilta irtoaa kiitosta...:)
Siihen, että steinerpedagogiikkaa tutkivat ja siitä kirjoittavat ja puhuvat vain steinerilaiset itse, löytyy syy omista sanoistasi: "Omaan ajatusmaailmaan sopivien tuloksien valikoiva poimiminen ja esilletuonti on vanha kikka."
Ulkopuolisten tutkimuksia on onnistuttu estämään. Tarja Ehnqvistin monia barrikadeja ylittänyt väitöskirja antroposofiasta steinerpedagogiikassa onneksi sentään pääsi valmistumaan.
Olethan tutustunut?
http://ethesis.helsinki.fi/julkaisut/kay/kasva/vk/ehnqvist/mitenant.pdf"Steinerilaiset ovat kyllä tunnustaneet PISAn tulokset, mutta yleisesti korostaneet Suomen pärjänneen parhaiten peruskoulun "steinerpedagogisten" menetelmien vuoksi."
- Mistähän tuo tieto on peräisin? Itse en ole nähnyt moisia mielipieitä esitettävän.
Toisaalta, miksi PISA:n tuloksiin pitäisi sitten suhtautua umpisokeasti, jos kouluviihtyvyystutkimuksesta vaaditaan samoin?
Ja taitaa ne murkut olla murkkuja ulkomaillakin.
"Siihen, että steinerpedagogiikkaa tutkivat ja siitä kirjoittavat ja puhuvat vain steinerilaiset itse, löytyy syy omista sanoistasi: "Omaan ajatusmaailmaan sopivien tuloksien valikoiva poimiminen ja esilletuonti on vanha kikka.""
- Eikö tuo ajatelma sisällä jonkinlaisen paradoksin? Tai suomeksi sanottuna tuossa väitteessä ei loogisesti ole päätä eikä häntää.
"Ulkopuolisten tutkimuksia on onnistuttu estämään."
- Mihin viittaat tuossa? Tästäkään en ole tietoinen, mutta voithan valaista meitä faktoilla. - Känkkäränkkä 10
... kirjoitti:
"Steinerilaiset ovat kyllä tunnustaneet PISAn tulokset, mutta yleisesti korostaneet Suomen pärjänneen parhaiten peruskoulun "steinerpedagogisten" menetelmien vuoksi."
- Mistähän tuo tieto on peräisin? Itse en ole nähnyt moisia mielipieitä esitettävän.
Toisaalta, miksi PISA:n tuloksiin pitäisi sitten suhtautua umpisokeasti, jos kouluviihtyvyystutkimuksesta vaaditaan samoin?
Ja taitaa ne murkut olla murkkuja ulkomaillakin.
"Siihen, että steinerpedagogiikkaa tutkivat ja siitä kirjoittavat ja puhuvat vain steinerilaiset itse, löytyy syy omista sanoistasi: "Omaan ajatusmaailmaan sopivien tuloksien valikoiva poimiminen ja esilletuonti on vanha kikka.""
- Eikö tuo ajatelma sisällä jonkinlaisen paradoksin? Tai suomeksi sanottuna tuossa väitteessä ei loogisesti ole päätä eikä häntää.
"Ulkopuolisten tutkimuksia on onnistuttu estämään."
- Mihin viittaat tuossa? Tästäkään en ole tietoinen, mutta voithan valaista meitä faktoilla."Steinerilaiset ovat kyllä tunnustaneet PISAn tulokset, mutta yleisesti korostaneet Suomen pärjänneen parhaiten peruskoulun "steinerpedagogisten" menetelmien vuoksi."
------ > Keski-Euroopan steinerilaiset ovat keskustelleet paljonkin asiasta.
Suomessa vastaavaa avointa keskustelua en ole huomannut. Onko sitä ollut?
Muutenkin suomalaiset steinerilaiset toimivat salakähmäisemmin kuin vanhemmissa sivistysmaissa, ja tieto pitää hakea ulkomaisista lähteistä.Tosin sielläkin rajoituksia mm. Steiner-kriittisille kustanteille on haluttu.
"Omaan ajatusmaailmaan sopivien tuloksien valikoiva poimiminen ja esilletuonti on vanha kikka."
------ > Niin on. Se on indoktrinaatiota eli piilovaikuttamista. Pidän enemmän tosiasioihin perustuvasta propagandasta.:-) - ...
Känkkäränkkä 10 kirjoitti:
"Steinerilaiset ovat kyllä tunnustaneet PISAn tulokset, mutta yleisesti korostaneet Suomen pärjänneen parhaiten peruskoulun "steinerpedagogisten" menetelmien vuoksi."
------ > Keski-Euroopan steinerilaiset ovat keskustelleet paljonkin asiasta.
Suomessa vastaavaa avointa keskustelua en ole huomannut. Onko sitä ollut?
Muutenkin suomalaiset steinerilaiset toimivat salakähmäisemmin kuin vanhemmissa sivistysmaissa, ja tieto pitää hakea ulkomaisista lähteistä.Tosin sielläkin rajoituksia mm. Steiner-kriittisille kustanteille on haluttu.
"Omaan ajatusmaailmaan sopivien tuloksien valikoiva poimiminen ja esilletuonti on vanha kikka."
------ > Niin on. Se on indoktrinaatiota eli piilovaikuttamista. Pidän enemmän tosiasioihin perustuvasta propagandasta.:-)" Keski-Euroopan steinerilaiset ovat keskustelleet paljonkin asiasta."
- Ahaa. Missä?
"Suomessa vastaavaa avointa keskustelua en ole huomannut. Onko sitä ollut?"
- Siis keskustelua mistä? Kyllähän PISAsta on keskusteltu. Onko ongelma siinä, että Suomessa steinerpadagogit eivät ole mainostaneet itseään sen yhteydessä vai?
"Vanhemmissa sivistysmaissa" moni muukin asia on eri tolalla - listasta tulisi aika pitkä - mutta aina näyttää olevan niin mukavaa panna kaikki "steinerin" syyksi.
Miten on niiden "estettyjen" tutkimusten kanssa, löytyykö sitä tietoa?
- nimetön_
steiner on taikurikoulu
- uskistäti
Voi kauheeta!!!
kurikoulu!!!!
Lapsiparat.
- ihmettelen!
kyllä sitä nyt yritetään joka tyylillä mollata Steineria(sinulla on myös hauska tapa vastata itsellesi ja kiittää itseäsi ansiokkaista kommenteista).
Etköhän sinä (vai pitääkö eri persooniasi puhutella monikossa?)nyt jo ole kertonut mielipiteesi moneen kertaan. Ymmärretään, että pidät lyijykynistä ja että sinua on kohdeltu mielestäsi huonosti Steiner-koulussa. Ymmärretään, että haluat esiintyä opastajana tyhmemmille kansankerroksille.
Ihan tosi, sanomasi on jo kuultu!- En kannata
On monia. Jos vähän katsot kuinka moni noita juttuja lukee, niin voisit sen itsekin päätellä. Esim entisen oppilaan totuus steinerkoulusta jutun on lukenut yli 10 000 ihmistä. Onko siinä kyseessä, että sama henkilö käy lukemassa ja kirjottelemassa vastauksia eri koneelta? Steinerkoulua vastustaa Suomessa aika moni, ja täällä vastustajilla on hyvät argumentit, paljon vahvemmat kun kannattajilla. Hyvä puhua asiasta koska totuuden on hyvä tulla esiin!
- Marja
Ei pitäisi yllättyä... Voi teitä steinerlaisia... Olemassa on yksi "totuus" ja vain yksi henkilö, joka sitä vastustaa...
Miksi sitten huolestua? Olisiko sittenkin useampi "vastustaja"...
Olen mielelläni se tyhmempi, jos silloin voisit hieman valaista minua ja kertoa:
"Minkälainen tapahtuma sinun mielestäsi on sellainen Steiner -kouluissa käytössä oleva oppimisprosessi, jossa ei käytetä nykytiedon mukaisia oppikirjoja, (vain sinulle) lyijykyniä, kumia, eikä ajanmukaista teknistä välineistöä jne.? Oman kantani olen jo aiemmin tuonut julki.
Mitä tieto sinun mielestäsi on? Steinerin oppeja tieteellisen tiedon kustannuksella... Oppimisen tahallista hidastamista ja tiedon muokkaamista steinerlaisiin lähtökohtiin sopiviksi..." - Hiljennettu
ÄLÄ NYT HYVÄ IHMINEN JANKUTA SITÄ ETTÄ MARJA KIITTÄÄ ITSEÄÄN.
Minä se olen ja en ole myöskään nainen.
Tyhmempikin erottaa tekstistä ettei ole samasta henkilöstä kysymys.
Jos toimit oikein niin pyytäisit anteeksi Marjalta perättömiä väitöksiä.
Toivon että tämä keskustelun aihe on vielä täällä kun lapseni pääsee ensisyksynä NORMAALIIN KOULUUN.
Kerron sitten kaiken, NYT ME PELÄTÄÄN. - Turpiin tuli
Hiljennettu kirjoitti:
Toivon että tämä keskustelun aihe on vielä täällä kun lapseni pääsee ensisyksynä NORMAALIIN KOULUUN.
Kerron sitten kaiken, NYT ME PELÄTÄÄN.Ymmärrän pelkosi. Minä yritin saada oikeutta, mutta sain rankasti turpiini, niin sai myös lapseni. Ei ollut apua, vaikka lääninhallitus oli puolellani. Koitetaan jaksaa, mutta ei luovuteta. Ei auta kuin lukea niitten kirjoituksia ja selvittää niitten piilotetut motiivit. Mitä enemmän lukee niin sitä sekopäisemmältä koko Steiner systeemi näyttää.
- järjen ääni
Hiljennettu kirjoitti:
Kerron sitten kaiken, NYT ME PELÄTÄÄN.Enemmän olisi aihetta nimimerkillä "Marja" pyytää anteeksi perättömiä väitöksiään.
Jälkimmäinen lause PELKÄÄMISESTÄ onkin sitten erittäin mainio esimerkki netissä paljon käytetystä FUDista. Kerro nyt HYVÄ IHMINEN MITÄ OIKEIN PELKÄÄTTE? Ja miksi et muka voisi KERTOA "KAIKKEA" JO NYT? - järjen ääni
Turpiin tuli kirjoitti:
Ymmärrän pelkosi. Minä yritin saada oikeutta, mutta sain rankasti turpiini, niin sai myös lapseni. Ei ollut apua, vaikka lääninhallitus oli puolellani. Koitetaan jaksaa, mutta ei luovuteta. Ei auta kuin lukea niitten kirjoituksia ja selvittää niitten piilotetut motiivit. Mitä enemmän lukee niin sitä sekopäisemmältä koko Steiner systeemi näyttää.
Että kaikki piilotetut motiivit selviäisivät, voisit kertoa mistä oikein oli kysymys, ettei koko tarinasi jää irralliseksi ja pelkästään vihjailujen tasolle.
- Hiljennettu
järjen ääni kirjoitti:
Enemmän olisi aihetta nimimerkillä "Marja" pyytää anteeksi perättömiä väitöksiään.
Jälkimmäinen lause PELKÄÄMISESTÄ onkin sitten erittäin mainio esimerkki netissä paljon käytetystä FUDista. Kerro nyt HYVÄ IHMINEN MITÄ OIKEIN PELKÄÄTTE? Ja miksi et muka voisi KERTOA "KAIKKEA" JO NYT?Eli alla jotain lainausta tuolta aijemmasta "stenerin" vastauksesta.
Kun oikeen tarkkaan ajattelet tätä lainattua tekstiä, niin uskon että ymmärrät meitäkin miksi en vielä voi kertoa.
"Jos kyse ei ole lastensuojeluasiasta, ei opettaja voi pakottaa vanhempia hakemaan apua lapselleen". - järjen ääni
Hiljennettu kirjoitti:
Eli alla jotain lainausta tuolta aijemmasta "stenerin" vastauksesta.
Kun oikeen tarkkaan ajattelet tätä lainattua tekstiä, niin uskon että ymmärrät meitäkin miksi en vielä voi kertoa.
"Jos kyse ei ole lastensuojeluasiasta, ei opettaja voi pakottaa vanhempia hakemaan apua lapselleen".Mitäpä pelkistä vihjailuista ja lainauksista voisi päätellä?
Voi vain arvailla, että ehkä on kyseessä lastensuojeluasia.
Mitä, jos palaisit sitten syksyllä asiaan ja jättäisit nyt vihjailut kokonaan sikseen?
Puhutaan silloin asioista oikeilla nimillä eikä turvauduta juorugeneraattoreiden tyyliin. - Entinen oppilas
järjen ääni kirjoitti:
Mitäpä pelkistä vihjailuista ja lainauksista voisi päätellä?
Voi vain arvailla, että ehkä on kyseessä lastensuojeluasia.
Mitä, jos palaisit sitten syksyllä asiaan ja jättäisit nyt vihjailut kokonaan sikseen?
Puhutaan silloin asioista oikeilla nimillä eikä turvauduta juorugeneraattoreiden tyyliin.Mikset lue Akasha kronikkaa! Kyllähän sinun kunnon antrona täytyisi pystyä sen avulla saavuttamaan objektiivista tietoa esim siitä, että mitä tuo kyseinen henkilö ajattelee. =)
- Entinen oppilas
järjen ääni kirjoitti:
Enemmän olisi aihetta nimimerkillä "Marja" pyytää anteeksi perättömiä väitöksiään.
Jälkimmäinen lause PELKÄÄMISESTÄ onkin sitten erittäin mainio esimerkki netissä paljon käytetystä FUDista. Kerro nyt HYVÄ IHMINEN MITÄ OIKEIN PELKÄÄTTE? Ja miksi et muka voisi KERTOA "KAIKKEA" JO NYT?Vai pitäisi Marjan pyytää anteeksi! Huumorisi on sarkastista, mutta jokseenkin eriskummallista. Minunkin varmaan täytyisi pyytää anteeksi sitä, että minua on kohdeltu steinerkoulussa törkeästi!
- järjen ääni
Entinen oppilas kirjoitti:
Mikset lue Akasha kronikkaa! Kyllähän sinun kunnon antrona täytyisi pystyä sen avulla saavuttamaan objektiivista tietoa esim siitä, että mitä tuo kyseinen henkilö ajattelee. =)
Sinähän voisit meille asian kertoa, kun kerta omasta mielestäsi olet täällä ainoa oikea objektiivisen ja tieteellisen tiedon hallitsija...
- vaihtoehtoäiti
Jos viittaat esim. PISAtutkimukseen, se kertoo vain osatotuuden suomalaisten koululaisten osaamisesta. Siinä on testattu lukutaitoa, matemaattista lukutaitoa (ei mitenkään monimutkaista matikkaa, ei algebraa, geometriaa, ei edes yhtälöitä), ongelmanratkaisua ja luonnontieteiden hallitsemista. Olkaamme iloisia, että suomalaiset peruskoululaiset ovat selvinneet testeissä näin hyvin, olivat ne mitä tahansa. Sitähän Suomessa arvostetaan, kansainvälistä kilpailukykyä. Steinerkoululaisia ei tietääkseni ollut testeissä mukana, eli emme tiedä kuinka hyvin tai huonosti he olisivat pärjänneet. Kaikki vanhemmat eivät kuitenkaan ajattele, että pärjääminen testeissä olisi tärkeintä koulukasvatuksessa. Peruskoulu voi olla vaikka kuinka tasokas, mutta silti vaihtoehtoja tarvitaan. "Se mikä kelpaa mullekin, pitäis kelvata kaikille muillekin" asenne ei toimi enää. Hämärät piirit eivät ole hämäriä kaikille, vaan hyvinkin valoisia ja tervejärkisiä. Uskontojen uhrien tukisivujen tehtävä on tukea kaikkia niitä, jotka ovat tulleet jossakin uskonnollisessa yhteisössä väärinkohdelluksi. Siellä keskitytään kaikkien yhteisöjen kielteisiin puoliin enkä siksi katso niiden antavan riittävän laajaa näkemystä asiasta. Itse en perustaisi käsityksiäni pelkästään kyseisen yhdistyksen antamiin tietoihin, vaikka tärkeää työtä tekevätkin.
- ei oo hyvä
Uskontojen uhrien tuki sivulla on todellakin paljon juttua vain niiden uskontojen jne... huonoista puolista. Mun mielestäni se on ihan hyvä että on, koska onhan nekin hyvä ottaa selville mieluummin ajoissa kun liian myöhään ettei vaan käy huonosti. Huonosti voi käydä jos ei tiedä asioista tarpeeksi.
- filosofi
Pisa-tutkimuksien tulokset todellakin kertovat suomalaisesta perusopetuksen tasosta tietyin osin ja näissä Pisa tutkimuksissa ovat olleet mukana myös steinerkoulut samalla tavalla kuin muutkin perusopetusta antavat koulut.
Pisa-tutkimuksien yksipuolisuudesta saa hyvän kuvan esim. Opettaja-lehden 25/2006 (22.6.) artikkelista Effen seminaarista.- filosofi
Artikkelin siis voi lukea osoitteessa www.opettaja.fi. Siitä saa myös kuvan minkätyyppistä kaikkia osapuolia rikastuttavaa yhteistyötä vaihtoehtopedagogiset virtaukset ja valtavirta (Snellman-korkeakoulu ja muut opettajankoulutuslaitokset) nykyisin tekevät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408