hei tyttö91

.......

jouduin aloittamaan uuden ketjun kun sinne sinun aloittamaasi ei voinut enää vastata kun se on niin pitkä.

eli miten sinulla meni siellä lääkärissä? tosi hyvä kun sait ajan varattua ja nyt jo ilmeisesti olet siellä ollut. tule kertomaan miten tästä eteenpäin.

22

2147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö91

tänään oli 11 se aika, menin sinne, siellä meni joku yli tunti. se nainen teki mulle sen jonkun gynegologin tutkimuksen ja olin jo 12viikolla raskaana, mut se ei löytäny sikiöö sieltä.
      se ninkun sano jotain et siellä on kaikki muut, raskaus on alkanu ja ym. mut ei se sitä sikiöö löytäny, se oli ihan hyvä juttu. ja sain siltä kanssa 3kk e-pillerit ilmaseks.
      sitten se teki jonkun klamydia testin ja ym.
      sit se varas ajan sinne toiselle paikkakunnalle, mulle tehään kai lääkkeellinen keskeytys, sain sen ajan jo huomiseks, pitäs olla siellä aamulla 8 jo . sain sinne kyydinki, mut en sitten tiiä et mitä sanon opettjalle ja vanhemmille ku pääsen sieltä vasta illalla pois, mulle joudutaan tehä ne kaikki jutut samana päivänä, vaikka siinä pitäs oikeesti olla se 2päivää väliä. :/ se on kuulemma viikonlopun kiinni, niin en pääse sinne sitte sillon.
      kauankohan siellä menee, jos nuo kaikki tehään yhtä aikaa ?
      joudun mennä sinne yksin ja en ees oikeen tiiä et minne menisin. se vaan sano et pitää mennä jonnekki 3. kerrokseen ilmottautumaan. :o
      jännää.
      sitten se lääkäri sano jos en ite sano tänään vanhemmille tuosta jutusta, ja jos ne kysyy siltä, niin se kuulemma sitten sanooo. :|
      en taija selvitä huomisesta hengissä.

• .....

eli sulla on sitten kai tuulimunaraskaus eli kaikki muut oireet jne ja kohtu kasvaa mutta vain se sikiö puuttuu. hyvä niin tossa sun tilanteessa!

älä vaan jätä huomenna menemättä sinne! on tärkeää että sun kohtu tyhjennetään lääkkeellisesti ja pääset palaamaan takaisin normaalielämääsi ilman tuota raskautta. eli vaikka siellä ei sitä sikiötä olekaan pitää se kohtu ehdottomasti tyhjentää raskausmateriaalista. se ei itsekseen poistu sieltä.

mene vaan sillä kyydillä huomenna sinne ja kyllä sä sieltä sitten poiskin iltapäivällä varmaan jo pääset. se lääke käynnistää tietynlaiset supistukset ja sitten sulla alkaa kuin menkat mutta paljoj runsaammat, saat kipulääkettä myös. muista pyytää jos meinaa unohtua antaa.

vaikka sua pelottaisi se että sun vanhemmat saa tietää niin koita ajatella silleen että sun on jokatapauksessa nyt mentävä sinne ja on tosi hyvä että se aika on jo huomenna. oisko sulla ketään kaveria joka voisi lähteä sun mukaan, eip taida kyllä olla koska niiden pitää olla koulussa. ja jos sua itseäsi mietityttää että mitä sanot opettajalle niin voithan sä soittaa sille aamulla että aloit oksentaa joten et tule tänään kouluun tai jotain vastaavaa.

paljon vaan nyt rohkeutta matkaan, kaikki menee hyvin ja kahden päivän kuluttua sulla on jo tuo painajainen takanasi.

• ei ole oikeutta

kertoa potilaan tietoja eteenpäin.

"sitten se lääkäri sano jos en ite sano tänään vanhemmille tuosta jutusta, ja jos ne kysyy siltä, niin se kuulemma sitten sanooo. :| "

Hän rikkoo antamaansa valaa jos puhuu asiasta johon hänellä on salassapitovelvollisuus.

Mikäli tietty itse haluat että lääkäri puhuu vanhempien kanssa ja liennyttää heidän mahdollista raivoaan, asia on eri..

• lumienkeli91

onko sinulla täys ikäistä saattajaa?

• tyttö91
        lumienkeli91 kirjoitti:

onko sinulla täys ikäistä saattajaa?

on, yks kaveri on 21 pääsen sen kyydissä. :) ja se lupas hakeakkin.

niin tiedättekö yhtään että kauan siellä menee ?
        kun se lääkäri, joka varas mulle sen ajan, niin se sano että menee koko päivä. :/ ja sano että saatan joutua kaavintaan.

ja sain muuten kaverin mukaan sinne :) , soitin sille tänään muutama tunti sitten ja se sano tulevasa mukaan, ei mee kouluun.

ja en pysty opelle soittamaan aamulla, koska meillä on silleen, että jos on kipee tms. niin sitten vanhempien täytyy soittaa opettajalle. :/ jos ne ei soita, niin ope soittaa niille. se pelottaa eniten varmaan nyt.

• mikko n.

Sikäli jos siellä ei ole sikiötä, on raskaus jo periaatteessa päättynyt keskenmenoon etkä ole tekemässä aborttia vaan sen sijaan terveytesi kannalta suositeltavaa toimenpidettä. Tässä tapauksessa kun ei ole selvää, tulevatko jäljelle jääneet raskausmateriaalit ulos itsestään ja aiheuttavatko ne mahdollisesti esim. pahoja tulehduksia.

On tietenkin kurjaa joutua kaavintaan, koska totta kai siihen liittyy samat riskit kuin jos se abortin vuoksi tehtäisiin, mutta nyt ei vaihtoehtoja sitten nähtävästi ole.

Lohdutukseksi, toivottavasti seuraava lapsesi on terve ja saa tulla toivottuna maailmaan sinun ja tulevan miehesi iloksi!

• lumienkeli91
        tyttö91 kirjoitti:

on, yks kaveri on 21 pääsen sen kyydissä. :) ja se lupas hakeakkin.

niin tiedättekö yhtään että kauan siellä menee ?
        kun se lääkäri, joka varas mulle sen ajan, niin se sano että menee koko päivä. :/ ja sano että saatan joutua kaavintaan.

ja sain muuten kaverin mukaan sinne :) , soitin sille tänään muutama tunti sitten ja se sano tulevasa mukaan, ei mee kouluun.

ja en pysty opelle soittamaan aamulla, koska meillä on silleen, että jos on kipee tms. niin sitten vanhempien täytyy soittaa opettajalle. :/ jos ne ei soita, niin ope soittaa niille. se pelottaa eniten varmaan nyt.

mulle tehtii kaavinta ja menin siin 10.00 ja pääsin kotii siin siin 17.00. se on vähä yksilöllist.. mut sun kaverin pitää jäädä oottamaan et se ei pääse heräämöö eikä sinne salii. siis jos sulle tehää kaavinta

• lumienkeli91

jos haluat jutella ni voit laittaa meiliä ositteeni on: [email protected]
        me olemme aivan liian nuoria kestämään tätä ja minä ymmärrän sinua tein itsen niiku varmaa jo tiedät maaliskuussa abortin.. ja mulla oli klamydia positiivinen et sinä et ole yksin

• lumienkeli91
        lumienkeli91 kirjoitti:

me olemme aivan liian nuoria kestämään tätä ja minä ymmärrän sinua tein itsen niiku varmaa jo tiedät maaliskuussa abortin.. ja mulla oli klamydia positiivinen et sinä et ole yksin

riippuu tietenkin millaisia sun porukat on. mutta itse kerroin ja pelkäsin heidän suuttuvan tosin kävi äiti vain itki minä itkin. ja kannattaa varata aika ammatti auttajalle jos silt tuntuu mä sain vast ens kuun lopulle sen ajan. eli samaa olen käynyt läpi mutta koita jaksaa et varmaa enää lue tätä ku vast sit ku tuut sielt sairaalast mut koita pärjätä ja sul on toi mun meili ossa kirjoita jos vain haluat.

• mikko n.
        lumienkeli91 kirjoitti:

riippuu tietenkin millaisia sun porukat on. mutta itse kerroin ja pelkäsin heidän suuttuvan tosin kävi äiti vain itki minä itkin. ja kannattaa varata aika ammatti auttajalle jos silt tuntuu mä sain vast ens kuun lopulle sen ajan. eli samaa olen käynyt läpi mutta koita jaksaa et varmaa enää lue tätä ku vast sit ku tuut sielt sairaalast mut koita pärjätä ja sul on toi mun meili ossa kirjoita jos vain haluat.

On moraalisesti tavaton ero spontaanissa keskenmenossa, joka vaatii jälkihoitoa (kuten kohdun kaavinnan) verrattuna sosiaalisten syiden (tai teiniraskauksien) abortteihin. Ensinmainittu on tapaturma, jälkimmäisessä on tahallisesti riistetty syntymättömän lapsen elämä. Toisaalta on ymmärrettävä, että sosiaalisten syiden aborttien osalta ei saa osoittaa syyttävää sormea (pelkästään) sen teetättänyttä naista kohtaan, koska menestyksekäs lapsen pitäminen ja lapsesta huolehtiminen vaatii monesti hyvin monipuolista ulkonaista apua.

• kuitenkin
        mikko n. kirjoitti:

On moraalisesti tavaton ero spontaanissa keskenmenossa, joka vaatii jälkihoitoa (kuten kohdun kaavinnan) verrattuna sosiaalisten syiden (tai teiniraskauksien) abortteihin. Ensinmainittu on tapaturma, jälkimmäisessä on tahallisesti riistetty syntymättömän lapsen elämä. Toisaalta on ymmärrettävä, että sosiaalisten syiden aborttien osalta ei saa osoittaa syyttävää sormea (pelkästään) sen teetättänyttä naista kohtaan, koska menestyksekäs lapsen pitäminen ja lapsesta huolehtiminen vaatii monesti hyvin monipuolista ulkonaista apua.

että vaikeinta äidille kertomisessa on se, että yleensä on mahdollisuus olla raskaana. Ainakin itselle se olisi ollut, koska en todellakaan ole koskaan vanhempieni kanssa noista asioista puhunut. Siinä tapauksessa ei todellakaan ole väliä, onko raskaus todellinen vai tuulimuna.

Ja edelleenkään kaikille abortti ei ole moraalisestikaan väärä ratkaisu.

Jos joka tapauksessa on jo abortin päättänyt tehdä, niin en ymmärrä mitä väliä on, onko keskenmeno spontaani vai suunniteltu. Päätös on jo tehty sitä ennen.

• lumienkeli91
        mikko n. kirjoitti:

no sinähän olet mies et voi ymmärtää meitä naisia että sori vaa

• lumienkeli91
        lumienkeli91 kirjoitti:

moi mites siel meni ku eiks sul ollu tänää se aika?

• tyttö91
        lumienkeli91 kirjoitti:

moi mites siel meni ku eiks sul ollu tänää se aika?

jess :P, pääsin vähän aikaa sitten kotiin.
        meniin 8aikaan ilmottautumaan, mulle laitettiin sitten ne tabletit tuonne ja ootin 6tuntia, pääsin sinne leikkaussaliin, siinä välissä otettiin jotain verikokeita ja yms.
        sitten sain nukutuksen, kun ne oli laittanu sen niin taju lähti alle 10sekunnissa jo.
        sitten vaan heräsin, kaveri kävi sillä välin kaupoissa kiertelemässä, nukuin vaan jotain puol tutnia ja heräsin, jouduin olemaan siellä 4tuntia sen jälkeen ja joskus 6aikaan pääsin kotiin lähtemään.
        ne vaan sano et kaikki meni tosi hyvin, vanhemmille ei myöskään kerrottu mitään, ja sain sen laskunki mukaan, sitä ei postiin siis lähetetä.
        ei mulla ees silleen ollu oikeen paljoo mitään mahakipuja, eikä ees väsytä yhtään eikä mitään.
        ois varmaan pahempi ollu se lääkkellinen keskeytys, ihan hyvä vaan että sain tuon kaavinnan. :)

nyt se on sit onneks ohi.

• Nimetön
        tyttö91 kirjoitti:

meniin 8aikaan ilmottautumaan, mulle laitettiin sitten ne tabletit tuonne ja ootin 6tuntia, pääsin sinne leikkaussaliin, siinä välissä otettiin jotain verikokeita ja yms.
        sitten sain nukutuksen, kun ne oli laittanu sen niin taju lähti alle 10sekunnissa jo.
        sitten vaan heräsin, kaveri kävi sillä välin kaupoissa kiertelemässä, nukuin vaan jotain puol tutnia ja heräsin, jouduin olemaan siellä 4tuntia sen jälkeen ja joskus 6aikaan pääsin kotiin lähtemään.
        ne vaan sano et kaikki meni tosi hyvin, vanhemmille ei myöskään kerrottu mitään, ja sain sen laskunki mukaan, sitä ei postiin siis lähetetä.
        ei mulla ees silleen ollu oikeen paljoo mitään mahakipuja, eikä ees väsytä yhtään eikä mitään.
        ois varmaan pahempi ollu se lääkkellinen keskeytys, ihan hyvä vaan että sain tuon kaavinnan. :)

onneksi kaikki meni hyvin! muista maksaa se lasku ajoissa ettei tule kotiin muistutusta.. ettei vanhemmat näe sitä. ihan hyvä minusta että sun vanhemmat ei saaneet tietää nyt mitään kautta tästä koska muistan että kerroit että niille ei voi sanoa että eivät osaa suhtautua ollenkaan.

sulla on varmasti helpottunut olo, oon iloinen sun puolestasi. toivottavasti toivut pian ja voit unohtaa koko homman. muista tästä lähin ehkäisy AINA!!!!

• lumienkeli91
        tyttö91 kirjoitti:

hyvä et kaikki meni hyvi pärjäile tyttönen

• tyttö91
        lumienkeli91 kirjoitti:

hyvä et kaikki meni hyvi pärjäile tyttönen

jepp. :)) pitää muistaa maksaa, tällä viikolla varmaan saan sen maksettua.
        mutta kun aattelin maksaa sen netin kautta, ja siinä laskussa lukee niinkun että maksaja; ja sit siinä on äitin nimi. niin voinko silti maksaa sen omalta tililtä tms, vaikka siinä maksajan kohalla lukeekin äiti ? vai pitäisköhän siitä ilmottaa sitten sinne sairaalaan että se maksetaan eri tililtä mitä siinä lukee ?

ja sit sellasta kysysin, sain jonkun ohjelapun, jossa sanottiin niistä pillereistä että ne pitää alottaa viim. 5:n päivän päästä kaavinnasta, ja sitten siinä oli myös sellanen, että ne ei muka oo luotettavia vasta kun seuraavisten kuukautisten jälkeen. eli oikeestaanhan jos nyt alan syödä niitä, niin sitten 1kk pillerit menee ihan hukkaan, jos ne ei vielä toimi . ? vai miten se on ? siellä ainakin luki noin, mut en sitten tiiä. :o
        jotenkin jännää kun en oikeen ees tajuu että oisin jossain sairaalassa ollu, meni tää päivä jotenkin niin nopeesti. :)

• lumienkeli91
        tyttö91 kirjoitti:

mutta kun aattelin maksaa sen netin kautta, ja siinä laskussa lukee niinkun että maksaja; ja sit siinä on äitin nimi. niin voinko silti maksaa sen omalta tililtä tms, vaikka siinä maksajan kohalla lukeekin äiti ? vai pitäisköhän siitä ilmottaa sitten sinne sairaalaan että se maksetaan eri tililtä mitä siinä lukee ?

ja sit sellasta kysysin, sain jonkun ohjelapun, jossa sanottiin niistä pillereistä että ne pitää alottaa viim. 5:n päivän päästä kaavinnasta, ja sitten siinä oli myös sellanen, että ne ei muka oo luotettavia vasta kun seuraavisten kuukautisten jälkeen. eli oikeestaanhan jos nyt alan syödä niitä, niin sitten 1kk pillerit menee ihan hukkaan, jos ne ei vielä toimi . ? vai miten se on ? siellä ainakin luki noin, mut en sitten tiiä. :o
        jotenkin jännää kun en oikeen ees tajuu että oisin jossain sairaalassa ollu, meni tää päivä jotenkin niin nopeesti. :)

siitä laskusta en tiiä. mutta mun piti aloittaa samana päivänä tai heti seuraavana ne pillerit. ja se on totta että vaikka syöt pillereitä nyt sen kuukauden ni se ei oo ehtiny alkaa vaikuttaa

• .....
        tyttö91 kirjoitti:

laskun ihan miltä tililtä vain. eli kun masu on maksettu ajallaan niin muistutusta ei tule. sillä ei ole mitään väliä kuka laskun maksaa tai miltä tililtä se menee. siitä ei laskun saaja välitä, laskussa on kai viitenumero ja sillä perusteella tiedetään että sinun maksusi on maksettu vaikka sen maksaisi tarja halonen. eli maksa se huoletta vaan heti pois. toivottavasti sinulla on rahaa...

ja niistä pillereistä. se ei mene hukkaan se ensimmäinen kuukausi vaan tällä tavoin niiden ehkäisyteho alkaa pikkuhiljaa ja ensimmäisen kuukauden jälkeen vasta ehkisyteho on kunnossa. eli nyt ensimmäisen kuukauden aikana sinun tulee käyttää myös kondomia ja muutenkin se tietty on hyväksi, sillä pillerit ei suojaa taudeilta, pillerit ehkäisee vain raskauden.

• tyttö91
        ..... kirjoitti:

laskun ihan miltä tililtä vain. eli kun masu on maksettu ajallaan niin muistutusta ei tule. sillä ei ole mitään väliä kuka laskun maksaa tai miltä tililtä se menee. siitä ei laskun saaja välitä, laskussa on kai viitenumero ja sillä perusteella tiedetään että sinun maksusi on maksettu vaikka sen maksaisi tarja halonen. eli maksa se huoletta vaan heti pois. toivottavasti sinulla on rahaa...

ja niistä pillereistä. se ei mene hukkaan se ensimmäinen kuukausi vaan tällä tavoin niiden ehkäisyteho alkaa pikkuhiljaa ja ensimmäisen kuukauden jälkeen vasta ehkisyteho on kunnossa. eli nyt ensimmäisen kuukauden aikana sinun tulee käyttää myös kondomia ja muutenkin se tietty on hyväksi, sillä pillerit ei suojaa taudeilta, pillerit ehkäisee vain raskauden.

ok :)

• ...
        mikko n. kirjoitti:

Sikäli jos siellä ei ole sikiötä, on raskaus jo periaatteessa päättynyt keskenmenoon etkä ole tekemässä aborttia vaan sen sijaan terveytesi kannalta suositeltavaa toimenpidettä. Tässä tapauksessa kun ei ole selvää, tulevatko jäljelle jääneet raskausmateriaalit ulos itsestään ja aiheuttavatko ne mahdollisesti esim. pahoja tulehduksia.

On tietenkin kurjaa joutua kaavintaan, koska totta kai siihen liittyy samat riskit kuin jos se abortin vuoksi tehtäisiin, mutta nyt ei vaihtoehtoja sitten nähtävästi ole.

Lohdutukseksi, toivottavasti seuraava lapsesi on terve ja saa tulla toivottuna maailmaan sinun ja tulevan miehesi iloksi!

...kuin raskauden keskeytys. Ei se muuksi muutu, oli tuulimuna tai kohdunulkopuolinen raskaus, se keskeytetään ja se näkyy abortti tilastoissa. Mikon olisi nyt pitänyt sanoa, että etsi se lapsen isä ja menkää naimisiin ja jatka raskautesi loppuun...

• mikko n.
        ... kirjoitti:

...kuin raskauden keskeytys. Ei se muuksi muutu, oli tuulimuna tai kohdunulkopuolinen raskaus, se keskeytetään ja se näkyy abortti tilastoissa. Mikon olisi nyt pitänyt sanoa, että etsi se lapsen isä ja menkää naimisiin ja jatka raskautesi loppuun...

Kunnioitan ihmiselämää tukevia vaihtoehtoja, eli en tietenkään ole sitä vastaan, etteikö keskenmenosta aiheutuvia komplikaatioita saisi hoitaa tai geneettisen virheen tai kehityshäiriön vuoksi kuollutta tai väärään paikkaan kiinnittynyttä sikiötä ja muuta raskausmateriaalia poistaa. Näissähän tapauksissa on selvää, ettei mitään ihmislasta ole sillä hetkellä mahdollista olla tuloillaan, mutta sen sijaan hoidotta jääminen voi viedä naisen hengen. Sen sijaan vastenmielistä on terveen ja elinkelpoisen ihmistaimen elämän katkaiseminen väkivalloin tai myrkyttämällä, joskus peräti vain fiilispohjalta tai tilapäisten taloudellisten hankaluuksien takia. On aivan käsittämätöntä, etteivät monet ymmärrä tai viitsi nähdä mitään eroa tällaisten asioiden välillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      35
      2875
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      30
      2385
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      27
      1389
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1203
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe