Onkos kukaan vieläl kokeillut nostaa samurain tehoja. Siinä on varmaan jotain perusrajoittimia kun lienee niin, että kone tehty jonkin maan lainsäädännön mukaan ja tungettu sitten moneen masiinaan.
Ois nimittäin kiva ottaa pikkasen lisää hepoja esiin koneesta. Vääntöhän on aika nassakka jo nyt.
200cc samurain virittäminen
21
8978
Vastaukset
- ...sijainti
Rajoittimena toimii pieni ja vanhanaikainen nelitahtimoottori.
- Tumppi-82
Noissa koneissa ei ole tehonrajoittimia. Putkiston vaihtamalla voi saada -1hv ja saman verran suodattimesta. Tohon vehkeeseen ei taida löytyä tehoputkea ja jos itse alkaa tekemään niin virtaukset menee yleensä perseelleen ja tuloksena on laskenut teho.
Ainoa tapa jolla voi saada humman taikka kaksi on kannen laskeminen sekä kanavien avartamaninen. Valmiita ylikoko venttiileitä tuskin löytyy.
Nokka-akselilla saisi ylätehoa mukavasti, mutta senkin joutuisi teettämään, koska valmiita nokkia ei taida saada.
Eli summasummarum: Samuraihin ei todellakaan saa järkevästi lisää voimaa. Jos ja kun teho loppuu kesken niin on aika kääntää katse oikeaan crossipyörään.
Samurain virityksen hinnalla saa jo käytetyn 80/125cc pyörän.
- wiseco
Noihin vehkeisiin varmaan helpoimmat virit on sylinterin porruutus ylikokoon (jos saa mäntiä??) ja isomman kaasarin vaihto.. kestävyydestä en sitten menis takuuseen =/
- Rossi mies
Laita kaasariin isompaa suutinta ja erilainen neula, ilmanputsaria modaamalla voit saada myös jotain aikaa. jos tehoputkee meinaat nii samalla isompaa suutinta
- Tumppi-82
Eipä se seoksen rikastaminen juurikaan tuo tehoa. Mutta putkiston vaihdon yhteydessä se on pakollista.
Valmista putkistoa ei tuohon saa ja itse kyhäämällä menee perseelleen. Ja neula ei vaikuta huipputehoon, koska kaasupohjassa ajettaessa neula on jo kokonaan irti suuttimesta. Osa kaasulla ajoon neulan asento vaikuttaa.
Putkiston kyhäämisestä sen verran että tein kaverin nelaripiikkiin täysin alkuperäisen muotoisen putkiston. Alkuperäinen oli todella pientämehupilliä halk~1.5cm. tein uuden putken reilun 2cm putkesta ja huippunopeus tippui 120->110km/h. Kaasari säädettiin ja suuttimia vaihdeltiin ja ilmanputsari modattiin. Silti virityksen tulos oli negatiivinen.
Tarinan opetus: ei kannata yrittää virittää tuollaisia koneita. - late13
Joo kyllähän mulla kaikki nää konstit on tiedossa ollut. Valmis osia tuskin saa ja teettäminen on kallista, mutta saatanpa kokeilla jotain. Luulisin, että kaasari/suodatin puolelta aloitellaan sillai kevyesti ja edetään sitten tonne yläkerran puolelle jos homma toimii. Toisaalta vois koettaa suoraa ujuttaa jonkin "oikean" nelari crossin putkea sisään ja katsoa mitä tapahtuu.
- late13
Tumppi-82 kirjoitti:
Eipä se seoksen rikastaminen juurikaan tuo tehoa. Mutta putkiston vaihdon yhteydessä se on pakollista.
Valmista putkistoa ei tuohon saa ja itse kyhäämällä menee perseelleen. Ja neula ei vaikuta huipputehoon, koska kaasupohjassa ajettaessa neula on jo kokonaan irti suuttimesta. Osa kaasulla ajoon neulan asento vaikuttaa.
Putkiston kyhäämisestä sen verran että tein kaverin nelaripiikkiin täysin alkuperäisen muotoisen putkiston. Alkuperäinen oli todella pientämehupilliä halk~1.5cm. tein uuden putken reilun 2cm putkesta ja huippunopeus tippui 120->110km/h. Kaasari säädettiin ja suuttimia vaihdeltiin ja ilmanputsari modattiin. Silti virityksen tulos oli negatiivinen.
Tarinan opetus: ei kannata yrittää virittää tuollaisia koneita.Mutta eipähän ainakaan tule isoja tappiota vaikka hommat kusis, kun koko peli ei maksa paljon mitään.
ja pitäähän ihmisellä olla jotain rapattavaa :) - Tumppi-82
late13 kirjoitti:
Joo kyllähän mulla kaikki nää konstit on tiedossa ollut. Valmis osia tuskin saa ja teettäminen on kallista, mutta saatanpa kokeilla jotain. Luulisin, että kaasari/suodatin puolelta aloitellaan sillai kevyesti ja edetään sitten tonne yläkerran puolelle jos homma toimii. Toisaalta vois koettaa suoraa ujuttaa jonkin "oikean" nelari crossin putkea sisään ja katsoa mitä tapahtuu.
Nelarissa kaasarin vaihto ei yleensä tuo toivottua lopputulosta. Nelarissa polttoaine/ilma-seoksen virtausta rajoittaa venttiilien aukiolo-aika sekä venttiilien nousu. Eli siis nokka-akseli.
Vaikka laittaisit 40mm kaasarin niin venttiilien läpi ei ehdi virtaamaan yhtään sen enempää seosta sylinteriin.
Todennäköisesti tuloksena on moottori joka sanoo "BOOOO" kun väännät kaasun pohjaan.
Myöskään eri pyörän putkisto ei tuo lisää kuin ääntä. Putkistoa ei ole suunniteltu kyseiselle pyörälle, joilloin virtaukset menevät perseelleen. Ja jälleen pakoventtiilien aukiolo/nousu rajoittaa kaasun virtausta pois sylinteristä.
Eli jos itselläni olisi samurai niin ensin kyselisin maahantuojalta onko heillä jotain virityssarjaa. Jos/kun ei ole niin ottaisin kannen irti ja katsoisin kanavia josko niitä saisi avarrettua.
Monkeyn venttiilien nousua kasvatettiin kotioloissa näin, ja samuraille voi varmasti tehdä saman:
-nokka-akselin "takapuolelta" hiottiin tavaraa pois-> venttiilien välys kasvoi -> venttiilien välys säädettiin kohdalleen, jolloin venttiilin nousu lisääntyi hiotun paksuuden verran.
"takapuolella" tarkoitan siin nokka-akselin "ei nokan puoleista pintaa."
Monkeyn nokkaa hiottiin ihan smirgelillä hadusta vedetyllä määrällä. Mutta kannattaa viedä nokka johonkin koneistamoon ja pyytää heitä hiomaan.
Varmista kuitenkin ettei venttiili törmää mäntään ja että venttiilien välyksissä on riittävästi säätövaraa. - late13
Tumppi-82 kirjoitti:
Nelarissa kaasarin vaihto ei yleensä tuo toivottua lopputulosta. Nelarissa polttoaine/ilma-seoksen virtausta rajoittaa venttiilien aukiolo-aika sekä venttiilien nousu. Eli siis nokka-akseli.
Vaikka laittaisit 40mm kaasarin niin venttiilien läpi ei ehdi virtaamaan yhtään sen enempää seosta sylinteriin.
Todennäköisesti tuloksena on moottori joka sanoo "BOOOO" kun väännät kaasun pohjaan.
Myöskään eri pyörän putkisto ei tuo lisää kuin ääntä. Putkistoa ei ole suunniteltu kyseiselle pyörälle, joilloin virtaukset menevät perseelleen. Ja jälleen pakoventtiilien aukiolo/nousu rajoittaa kaasun virtausta pois sylinteristä.
Eli jos itselläni olisi samurai niin ensin kyselisin maahantuojalta onko heillä jotain virityssarjaa. Jos/kun ei ole niin ottaisin kannen irti ja katsoisin kanavia josko niitä saisi avarrettua.
Monkeyn venttiilien nousua kasvatettiin kotioloissa näin, ja samuraille voi varmasti tehdä saman:
-nokka-akselin "takapuolelta" hiottiin tavaraa pois-> venttiilien välys kasvoi -> venttiilien välys säädettiin kohdalleen, jolloin venttiilin nousu lisääntyi hiotun paksuuden verran.
"takapuolella" tarkoitan siin nokka-akselin "ei nokan puoleista pintaa."
Monkeyn nokkaa hiottiin ihan smirgelillä hadusta vedetyllä määrällä. Mutta kannattaa viedä nokka johonkin koneistamoon ja pyytää heitä hiomaan.
Varmista kuitenkin ettei venttiili törmää mäntään ja että venttiilien välyksissä on riittävästi säätövaraa.ite oon ensikertalainen näitten nelareiden kanssa, 10-15 vuotta sitten tuli 2-t koneiden kanssa virityksiä harrastettua. Taidan siis aloitella siitä kannesta ja kesän kuluessa kuulette tuloksista.
- Tumppi-82
late13 kirjoitti:
ite oon ensikertalainen näitten nelareiden kanssa, 10-15 vuotta sitten tuli 2-t koneiden kanssa virityksiä harrastettua. Taidan siis aloitella siitä kannesta ja kesän kuluessa kuulette tuloksista.
Mutta voithan myös koittaa isompaa kaasaria, varsinkin jos saat sellaisen lainaksi. Suuria summia ei kannata maksaa koska epäilen ettei kulku juurikaan muutu.
- samurai110cc
Tumppi-82 kirjoitti:
Mutta voithan myös koittaa isompaa kaasaria, varsinkin jos saat sellaisen lainaksi. Suuria summia ei kannata maksaa koska epäilen ettei kulku juurikaan muutu.
voiko joku sanoa minkä kokonen kaasari samurai 110:ssä on? En ite tiiä ku aattelin vaihtaa kaasarin
- the last samurai
ilmanputsaria on karsittu ja pääsuutinta porattu....
kyllähän se hieman potkua lisää...
kai se sitte jos enemmän haluaa niin menee just kannen laskuun ja avartamiseen.... putkella tuskin nelitahisa on suurta merkitystä. - JiiKoo
Asiaa sivuten...minkä tyypin ketjut tossa 200cc samuraissa on? 420,425 vai 430 tai sit jotain muuta? Ajattelin välityksiä pidentää, kun ei tota 1. vaihdetta juurikaan tule käytettyä :)Olisi mukavampi ajaa "siirtymä pätkää" montulta toiselle jos ei olis niin huudatusta tuo tiellä ajo. Ja käyköhän tohon minkään merkki pyörän etu tai takakiekko? Häristin kun sijaitsee tuolla 70km päässä porukoilla, ei viittis varta vasten ajaa kesken viikkoo hakeen ratasta malliksi..
- Jiikoo
Eikö tosiaan keltään löydy tietoa???
- late13
Jiikoo kirjoitti:
Eikö tosiaan keltään löydy tietoa???
ovat vehkeet tulleet niin vasta maahan, että käyttö yms. muita kokemuksia tuntuu olevan hyvin vähän. Palailen astialle tällä palstalla kunhan pyörä ajeltu kunnolla sisään ja osia uusittu.
- Metsastaja_
late13 kirjoitti:
ovat vehkeet tulleet niin vasta maahan, että käyttö yms. muita kokemuksia tuntuu olevan hyvin vähän. Palailen astialle tällä palstalla kunhan pyörä ajeltu kunnolla sisään ja osia uusittu.
kestääkö tämmönen ollenkaa? kiihtyykö äkäsesti? paljo pitää ajaa sisää? kun ajattelin ostaa.. :)
- Metsastaja_
Metsastaja_ kirjoitti:
kestääkö tämmönen ollenkaa? kiihtyykö äkäsesti? paljo pitää ajaa sisää? kun ajattelin ostaa.. :)
onko näissä kuristimia tai rajottamia??
- Tumppi_82
Metsastaja_ kirjoitti:
onko näissä kuristimia tai rajottamia??
Ei kiihdy äkäsesti, tai riippuu mihin vertaa. Lasten 50cc automaatti crossiin verrattuna kiihtyy hyvin mutta 80cc oikeaan-crossiin verrattuna ei kiihdy mihinkään.
Rajoittimia ei ole.
Tai kuten eräs viisas sanoi niin rajoittimena toimii huono ja vanhanaikainen nelitahtimoottori..:) - jamppa
Tumppi_82 kirjoitti:
Ei kiihdy äkäsesti, tai riippuu mihin vertaa. Lasten 50cc automaatti crossiin verrattuna kiihtyy hyvin mutta 80cc oikeaan-crossiin verrattuna ei kiihdy mihinkään.
Rajoittimia ei ole.
Tai kuten eräs viisas sanoi niin rajoittimena toimii huono ja vanhanaikainen nelitahtimoottori..:)tommosella samurain 200 ei tee mitään kävin istumassa päällä ja totesin että paska trrat oli käpertyneet UUESSA vehkaassä jousitus ei oo mitenkään paras eli minä oon sitä mieltä et jos isoo haluu ja hyvää suzuki rm 250cc tai joku yamaha.
- JaRb1
jamppa kirjoitti:
tommosella samurain 200 ei tee mitään kävin istumassa päällä ja totesin että paska trrat oli käpertyneet UUESSA vehkaassä jousitus ei oo mitenkään paras eli minä oon sitä mieltä et jos isoo haluu ja hyvää suzuki rm 250cc tai joku yamaha.
Ei luulisi olevan tarroista kiinni onko jokin wnb crossi paska. Tuollaiset pikkujutut kertovat vain viimmeistelyn laadusta. Joku 250cc crossi on PIKKUSEN eriluokkaa (olipa 2/4 Tahti) kuin matalaviritteinen kiinalainen 200cc nelari. Ja kyllä putkellakin muutama lisähepo otataan tästäkin koneesta takulla irti, varsinkin jos mitoitetaan putki huipputehojen kohdalle. Jos tämmäiseen wnb crossiin on joku päätynyt ja tahtoo lisää tehoa kannatanee siirtyä käytettyyn 2t crossiin. Tai vaihtaa lyhyemmät välit ja änkkäri, jotta tulee kiihtyvyyttä ja säveltä :D
- samuraihin väsyny
miten pitäis säätää samurai 125 venttiilit ko ei lähe käyntiin ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1053661
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se472600- 1032399
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣401954Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu271648- 271512
Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et211488- 221318
Olikohan se
Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi81241Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?701225