Meinaan kun muutamissa herätti tuo aloittamani kiima-aikakeskustelu herneiden siirtymistä pullosta nenään - ei pitäisi vetää henkeä niin syvään nenän kautta hernepullon ollessa lähellä! Muuten vastaus löytyy nyt sieltä.
Mutta asiaan.
Monellako sormella kannattaa tarttua 2 m/s tuulessa 12 mm skuuttikäyteen? Itse tartun aina kolmella ja pyöräytän köyden vain kerran vinssin ympäri. Mitä mieltä olette? Entä sopiiko luonnonsilkki virtauslankojen matriaaliksi? Millä liimalla suosittelette virtaulankojen liimaamista. Aiheuttaako teipinpala virtauslangan kiinnitysmateriaalina ylimääräisiä ja harhaan johtavia virtauksia?
Kysyy nim. Ykstuhannesosasolmualissävauhtia
Purjehtijat
8
1288
Vastaukset
- on_
Että teipinpala aiheuttaa sen verran turbulenssia, että homma ei toimi. Saattaa jopa upottaa veneesi. Jos laitat dimple (vrt golfpallo) teippiä ongelma poistuu. Sitä teippiä saa Maritimista 1000 € vai oliko se 10€/rulla...
\\ VeliVirtanen- vielä...
...näin kun olemme päässeet asialliseen purjehdus-henkiseen keskusteluun, niin kysyisin, että liimataanko tai siis teipataanko suosittelemallasi teipillä (ostin sitä varmuudeksi 8 rullaa, tulee kohta rullat kuriirilla suoraan veneelle) virtauslangat vain toisesta päästä vai molemmista päistä kiinni. Mikäli teippaus suoritetaan vain toisesta päästä, niin teippaanko etu- vai takapäästä?
- neuvoo
vielä... kirjoitti:
...näin kun olemme päässeet asialliseen purjehdus-henkiseen keskusteluun, niin kysyisin, että liimataanko tai siis teipataanko suosittelemallasi teipillä (ostin sitä varmuudeksi 8 rullaa, tulee kohta rullat kuriirilla suoraan veneelle) virtauslangat vain toisesta päästä vai molemmista päistä kiinni. Mikäli teippaus suoritetaan vain toisesta päästä, niin teippaanko etu- vai takapäästä?
Osta apteekista fosforiväriä dippaat tähän virtauslangat loistavat mukavasti sitten pimeellä.
Itse pistin bilteman "sikafleksillä" kiinni molemmista päistä ja leikkasin suikaleet vaimon yöpaidasta. - pulassa olen.
neuvoo kirjoitti:
Osta apteekista fosforiväriä dippaat tähän virtauslangat loistavat mukavasti sitten pimeellä.
Itse pistin bilteman "sikafleksillä" kiinni molemmista päistä ja leikkasin suikaleet vaimon yöpaidasta.Vaimo ei nimittäin käytä yöpaitaa...., että mistäs leikkaan?
Vielä niistä virtauslangoista, että mikä on mielestänne sopivin pituus niille? Olen kokeillut eripituisa, mutta mitä piituutta suosittelette? Purjeessa ole kokeillut 18,2 cm, 18,35 cm, 18,4 cm ja 18,6 pituisia. Mielstäni tuo 18,35 cm pituinen on toiminut erityisesti vaikeissa olosuhteissa parhaiten. Takaliesmaan olen laittanut hieman pidempiä 23,8 cm, 23,9 cm, 23,95 cm ja 24 ,0 cm pituisia. Näistä olen huomannut 23,8 cm pituisen parhaaksi lenssillä ja 23,95 cm pituisen kryssillä. Vaihdatteko muuten virtaulankoja tuulen suunnan muutuessa kuten minä teen. - Juuso
pulassa olen. kirjoitti:
Vaimo ei nimittäin käytä yöpaitaa...., että mistäs leikkaan?
Vielä niistä virtauslangoista, että mikä on mielestänne sopivin pituus niille? Olen kokeillut eripituisa, mutta mitä piituutta suosittelette? Purjeessa ole kokeillut 18,2 cm, 18,35 cm, 18,4 cm ja 18,6 pituisia. Mielstäni tuo 18,35 cm pituinen on toiminut erityisesti vaikeissa olosuhteissa parhaiten. Takaliesmaan olen laittanut hieman pidempiä 23,8 cm, 23,9 cm, 23,95 cm ja 24 ,0 cm pituisia. Näistä olen huomannut 23,8 cm pituisen parhaaksi lenssillä ja 23,95 cm pituisen kryssillä. Vaihdatteko muuten virtaulankoja tuulen suunnan muutuessa kuten minä teen.Kannattaa pitää mielessä myös virtauslangan/suikaleen rispautuminen. Jos se pääsee pahasti rispautumaan, voi sillä olla merkittävä vaikutus virtaukseen.
Kannattaa myös olla tarkkana, mistä langasta pitää kiinni, kun virtsaa yli laidan. Joku tykkää vantista, toinen staagista. - ongelmana minulla
Juuso kirjoitti:
Kannattaa pitää mielessä myös virtauslangan/suikaleen rispautuminen. Jos se pääsee pahasti rispautumaan, voi sillä olla merkittävä vaikutus virtaukseen.
Kannattaa myös olla tarkkana, mistä langasta pitää kiinni, kun virtsaa yli laidan. Joku tykkää vantista, toinen staagista.kumpikaan, sillä virtauslangat vaihdan purjehtiessa aina 1/2-tunnin välein ja virtsausta varten on veneen kannessa pieni reikä josta putki on johdettu vesilinnjan alapuolelle. Ei muuta kun makaamaan reiän päälle ja pili reikään. Reijät on molemmilla puolilla venettä, joten onnistuu molemmilla halsseilla.
- purjehtija
Oli sen verran löysäpipoista juttua koko ketju että aloittajan väitteeseen nähden ei voi tulla kuin otsikon mukaiseen tulokseen. Terv mönkijä
- siinämielessä
mitä tarkoitat. Osaan ottaa myös rennosti vaikka purkkarilla paljon liikun. En kyttää muita ajavatko koneella vai purjehtivatko. Naurattaa nämä palstan pikkusielut. Vaikken ole yli kymmeneen vuoteen Sipoon Kaunissaaressa (Jakiksessa) käynytkään, on se niin kauhiaa, tuomita pitää meininki, esimerkkinä vain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1268897
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1455374Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333825Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313585Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352634Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3581562Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981557Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?711410Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376