mitä mieltä...

muuttaja???!!!

mitä mieltä olette nivalasta?

11

1097

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lonely_Wolf

Palveluita on ihan kivasti saatavissa. Nythän sinne on avattu urheiluvälineliikekin. Keskusta on perinteinen, luonto kaupungin ympärillä tasaista. En näe sitä ollenkaan pahana asuinpaikkana.

• hyvin

sisäänlämpiävää sakkia. Alkuperäisille varmaan hyvä paikka, mutta muualta muuttaneilla vaikea päästä sisään. Erittäin kotiseuturakkaita vaikka muidenkin kustannuksella. minua ei sinne saisi mistään hinnasta, mutta jollekkin voi olla sopiva paikka. Tunnen paljon, ja mielipiteeni on siitä muodostunut

• Fredrika84

Tiedän Nivalan aika hyvin. Usat tuttavani (iältään 16-50) ovat muuttaneet Nivalasta Ylivieskaan sillä eivät ole Nívalassa viihtyneet.
      Sanoisimpa, että sisäänpäin lämpiävyydestään kuuluisa Ylivieska jää kakkoseksi Nivalalle.
      Käytännön tasolla Nivalasta löytyy peruspalvelut ja mm. ruokapaikka, ravintoloita, Puustelli, vaatekauppa jne. Joten palveluita on ihan ok verrattuna vastaavanlaisiin paikkoihin.
      Henkilökohtaisesti en tahtoisi kasvattaa omia lapsiani Nivalassa (mm. siksi muutamme hyvinkin syrjäiseen Sieviin)Olen hyvin rehellinen kehottaessani vakavasti harkitemaan muuttopaikaksi jotain muuta kuin Nivalaa. Ylivieska, Haapavesi, Haapajärvi esimerkiksi.

• Double

Itse olen Nivalasta kotoisin, asunut siellä koko pienen ikäni, kunnes muutin Haapajärvelle opiskelupaikan perässä.

Haapajärveä ei ainakaan kannata ajatella muuton kannalta! Haapajärvellä ei ole palveluita, ei työpaikkoja (tunnen täältä hirvittävästi pitkäaikaistyöttömiä) eikä paikka ole viihtyisä. Myös ihmiset, joihin olen paremmin tutustunut, ovat olleet hyvin omassa maailmassaan, eivätkä erityisemmin pidä muualta tulleista.

Nivala voisi olla hyvä paikka, jos toivoo palveluita, lisäksi se on kasvava, mutta vielä rauhallinen kaupunki.

Haapavedenkin sulkisin heti pois laskuista. Tunnen paljon ihmisiä sieltäkin, enkä muuttaisi sinne koskaan. Syynä tähän on se, että siellä on palveluita olemattomasti, ja paljon vaarallista porukkaa (huumeiden kukoistava kunta).

• haapavetinen
        Double kirjoitti:

Itse olen Nivalasta kotoisin, asunut siellä koko pienen ikäni, kunnes muutin Haapajärvelle opiskelupaikan perässä.

Haapajärveä ei ainakaan kannata ajatella muuton kannalta! Haapajärvellä ei ole palveluita, ei työpaikkoja (tunnen täältä hirvittävästi pitkäaikaistyöttömiä) eikä paikka ole viihtyisä. Myös ihmiset, joihin olen paremmin tutustunut, ovat olleet hyvin omassa maailmassaan, eivätkä erityisemmin pidä muualta tulleista.

Nivala voisi olla hyvä paikka, jos toivoo palveluita, lisäksi se on kasvava, mutta vielä rauhallinen kaupunki.

Haapavedenkin sulkisin heti pois laskuista. Tunnen paljon ihmisiä sieltäkin, enkä muuttaisi sinne koskaan. Syynä tähän on se, että siellä on palveluita olemattomasti, ja paljon vaarallista porukkaa (huumeiden kukoistava kunta).

minä olen tänne muualta muuttanut ja olen kyllä eri mieltä kanssasi. Minusta täällä on ihan kohtuulliset palvelut ja lisää löytyy mm. Ylivieskasta. Joskus käyn siellä jos jotain en täältä saa, eikä niitä kertoja ole usein. Haapavetiset eivät ole niin itsetietoisia kuin mm. nivalalaiset. Täällä on melko paljon muualta muuttaneita. Täällä on vilkas kulttuuri- ja urheilutoiminta, joiden kautta uudet asukkaat pääsevät mukaan kuvioihin.

Ihmisiä on joka lähtöön niinkuin joka paikkakunnalla. Senhän tätä palstaa lukeva voi huomata. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin fiksuja aiva kuten muuallakin

• miksi...
        haapavetinen kirjoitti:

minä olen tänne muualta muuttanut ja olen kyllä eri mieltä kanssasi. Minusta täällä on ihan kohtuulliset palvelut ja lisää löytyy mm. Ylivieskasta. Joskus käyn siellä jos jotain en täältä saa, eikä niitä kertoja ole usein. Haapavetiset eivät ole niin itsetietoisia kuin mm. nivalalaiset. Täällä on melko paljon muualta muuttaneita. Täällä on vilkas kulttuuri- ja urheilutoiminta, joiden kautta uudet asukkaat pääsevät mukaan kuvioihin.

Ihmisiä on joka lähtöön niinkuin joka paikkakunnalla. Senhän tätä palstaa lukeva voi huomata. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin fiksuja aiva kuten muuallakin

Haapavesi on poikkeava tällä alueella: tämä on ylivoimaisesti kaunein kunta tällä alueella!

• tosissasi,
        Double kirjoitti:

vai luuletko sinä vain?
        Haapajärvellä on suunnilleen samat palvelut kuin Nivalassakin.
        Eikä pitkäaikaistyöttömiäkään ole juuri enemmän. Työpaikkoja on kohtuullisesti. Nivalaisiakin kulkee täällä päivittäin töissä varmaan satoja.
        Haapajärvi ei ole mielestäsi viihtyisä! Nivalako sitten on? Laitetaanko asiasta äänestys?

• päätelmiäsi
        Double kirjoitti:

mutu tiedoilla?
        Mielestäsi Haapaveden palvelut ovat olemattomat. Kaupan alan palvelut voisivat tosiaan olla paremmatkin, mutta parannustakin on tulossa. Palveluita ovat myös koulutus-, sivistys- ja vapaa-ajan palvelut, jotka ovat mielestäni meillä hyvällä tolalla.
        "Huumeiden kukoistava kunta", tuskinpa sinulla tämänkään mutuväitteen tueksi on esittää mitään faktaa.
        "Et muuttaisi H-vedelle koskaan", aika monet kotikunnastasi ovat sen kuitenkin tehneet!

• ei ole
        Double kirjoitti:

palveluita, vaikka muutit tänne Nivalasta opiskelemaan? Opiskelumahdollisuus on myöskin palvelua!
        Et pidä paikkakuntaa viihtyisänä, mutta Nivalaa vissiin pidät! Joopa joo!

• oikein,

innosta.
      Kummallista itsekehuista porukkaa.
      Muka kasvava kunta! Kasvoi viime vuonna alueen suurimman syntyvyyden vuoksi!
      Eipä voi parhaalla tahdollakaan sanoa kauniiksi!
      P. haisee jatkuvasti!

• kylä,

kyllä se lyhyesti näin täytyy sanoa. Tämä sama ilmenee myös keskusteluissa lukuisien siellä asuneiden kanssa.
      Esim. meille (naapurikylään) rakentaa parasta aikaa ainakin kaksi nivalalaisperhettä omakotitaloa, vaikka molempien työ on Nivalassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      29
      2854
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1173
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe