Jos haluaa it alalle niin mihin mun pitäisi erikoistua että työtä löytyisi? Onko nykyään ohjelmointi se mihin löytyy työtä vai verkkohommelit vai tietokannat? Vai pitäiskö nykyään olla monitaituri expertti? Entä kannattaako oma firma yhtään, ei varmaa
Asiantuntijat hoi!
4
1008
Vastaukset
- Meikä
Ohjelmoijille piisaa hommia palkkakin on hyvä, mutta moni ei jaksa montaa vuotta softahommissa syystä tai toisesta.
Itsekkin siirryin muihin hommiin aikoinaan vaikka softa koulutusta oli. Hajoo vähemmän pää syynä...
Ohjelmointi on kiva harrastus, työnä ei jaksa. - nörde
Itse lueskelin jostain tilastoista(en kyllä tiedä niitten luotettavuudesta), että suurin osa IT-alan työttömistä on ohjelmoitsijoita. Asiantuntijatehtäville(opettamista?) on jonkun verran kysyntää. Vissiinkin myös nuo verkkohommat ovat suht työllistäviä eivätkä niin stressaavia kuin ohjelmoitsijan.
- cvb
pehmentää latvan.
Syitä:
- älyttömät deadlinet, "kuukauden hommaan viikko"
- vain rahan päälle ymmärtävät pomot
- asiakkaat, jotka ei tiedä mitä ne haluaa
- alkaa keittää, kun ei saa tehdä kunnollista koodia, puhumattakaan testauksesta
- suunnittelu yleensä syvältä ja suunnittelijaa tai suunnittelijoita ei saa koskaan kiinni, sitten vaan koodataan "hatusta"
- kait tästäkin sais kirjan aikaseks........ - ex-koodaaja
cvb kirjoitti:
pehmentää latvan.
Syitä:
- älyttömät deadlinet, "kuukauden hommaan viikko"
- vain rahan päälle ymmärtävät pomot
- asiakkaat, jotka ei tiedä mitä ne haluaa
- alkaa keittää, kun ei saa tehdä kunnollista koodia, puhumattakaan testauksesta
- suunnittelu yleensä syvältä ja suunnittelijaa tai suunnittelijoita ei saa koskaan kiinni, sitten vaan koodataan "hatusta"
- kait tästäkin sais kirjan aikaseks........So true!
Itse lopetin ohjelmoinnin kun jouduin parin kuukauden sairaslomalle.
Onneksi oli kattava vakuutus ja sain uudelleenkouluttaa itseni. Nykyisin en ole työssäni missään tekemisissä atk:n kanssa, puutarhuri, kotona harrastelen kevyesti edelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862