Sydän värisee...

Mitähän tämä on...

Onko kokemust/tietoa "kohtauksista", kun sydän värisee kuin ompelukone muutaman sekunnin ja henki ei kulje? Vaikea kuvailla tuntemusta, mutta lähinnä tosiaan lepatusta tai värinää...Kestää tosiaan vain sekunteja ja hengitys salpautuu. Itselläni ollut näitä harvakseltaan, mutta joskus pohdin, voiko se jäädä päälle. Yhtenä päivänä näitä oli kolme, yleensä muutama kuukaudessa.

Lisälyöntejä ja nopea sykettä on tässä ollut riittämiin, mutta tämä uudempi juttu jo säikäytti. Lääkärissä sydän on ultrattu ja EKG otettu pariinkin kertaan, niissä ei mitään poikkeavaa. Lähinnä itseä tämä nyt huolestuttaakin helkkaristi.

6

3357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ronja

      Juuh, tuttuakin tutumpi tunne. Mulla on todettu ainakin SVT ja olikohan flutter, mut noihin ei kai liity, ehkä...

      Mutta tuo tunne on aika ilkeä, mikä siitä tärinästä tulee

      • Ulla

        Sorry tyhmyyteni, mut kertoisitko mikä on SVT ja flutter ? Ja miten ne diagnostoitiin ?


      • Ronja
        Ulla kirjoitti:

        Sorry tyhmyyteni, mut kertoisitko mikä on SVT ja flutter ? Ja miten ne diagnostoitiin ?

        SVT Supraventikulaarinen takykardia: Sydämen säännöllisenä taajalyöntisyytenä ilmenevä rytmihäiriö, jossa ärsytys syntyy eteisissä tai eteis- kammiosolmukkeessa tai molemmissa

        Flutteri: Eteislepatus

        Mulle tehtiin monia eri kokeita ja testejä joiden mukaan nuo tämän hetkiset diagnoosit on tehty


      • kysyisin
        Ronja kirjoitti:

        SVT Supraventikulaarinen takykardia: Sydämen säännöllisenä taajalyöntisyytenä ilmenevä rytmihäiriö, jossa ärsytys syntyy eteisissä tai eteis- kammiosolmukkeessa tai molemmissa

        Flutteri: Eteislepatus

        Mulle tehtiin monia eri kokeita ja testejä joiden mukaan nuo tämän hetkiset diagnoosit on tehty

        mitä kaikkia tutkimuksia sulle on tehty, kun mainitsit useat tutkimukset. Itselläni on sama diagnoosi holter-tutkimuksen perusteella, mutta mitään muuta ei kyllä ole otettu kuin ekg.
        Entä hoidetaanko oireita jotenkin ja onko hoidosta apua?


      • Ronja
        kysyisin kirjoitti:

        mitä kaikkia tutkimuksia sulle on tehty, kun mainitsit useat tutkimukset. Itselläni on sama diagnoosi holter-tutkimuksen perusteella, mutta mitään muuta ei kyllä ole otettu kuin ekg.
        Entä hoidetaanko oireita jotenkin ja onko hoidosta apua?

        Mulle on tehty Holter*2 ja otettu monta kertaa EKG. sitten on tehty rasitusekg ja ultra ja vielä telemetriaseuranta. Diagnoosista eivät vaan ole vielä täysin varmoja. elektrofysiologiseen tutkimukseen olen menossa tässä joskus. Betasalpaajia kokeilivat, mutta eivät sopineet alkuunsa kun syke ja paineet tipahti vaarallisen alas.


    • Oireita

      samanlaista värinää. Aivan kuin sydän ei löisi kuin puolella teholla. Tuntuu tosi inhottavalta. Joskus se sitten jumpsahtaa. Mulla kans saattaa olla useita päivässä. Lääkäri sanoi, ettei muka voi jäädä päälle. Pelottaa ne silti. Mulla niitä ei ole saatu sydänfilmiin, kun ei juuri sillo ole sattunut kohdalle. Tuntuu tosiaan, ettei saa sillo henkeä. Mulla noita on melkein viikottain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      231
      1970
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1208
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      1018
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      88
      1016
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      837
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      773
    7. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    8. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      94
      753
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      122
      688
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      681
    Aihe