Sydän värisee...

Mitähän tämä on...

Onko kokemust/tietoa "kohtauksista", kun sydän värisee kuin ompelukone muutaman sekunnin ja henki ei kulje? Vaikea kuvailla tuntemusta, mutta lähinnä tosiaan lepatusta tai värinää...Kestää tosiaan vain sekunteja ja hengitys salpautuu. Itselläni ollut näitä harvakseltaan, mutta joskus pohdin, voiko se jäädä päälle. Yhtenä päivänä näitä oli kolme, yleensä muutama kuukaudessa.

Lisälyöntejä ja nopea sykettä on tässä ollut riittämiin, mutta tämä uudempi juttu jo säikäytti. Lääkärissä sydän on ultrattu ja EKG otettu pariinkin kertaan, niissä ei mitään poikkeavaa. Lähinnä itseä tämä nyt huolestuttaakin helkkaristi.

6

3328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ronja

Juuh, tuttuakin tutumpi tunne. Mulla on todettu ainakin SVT ja olikohan flutter, mut noihin ei kai liity, ehkä...

Mutta tuo tunne on aika ilkeä, mikä siitä tärinästä tulee

• Ulla

Sorry tyhmyyteni, mut kertoisitko mikä on SVT ja flutter ? Ja miten ne diagnostoitiin ?

• Ronja
        Ulla kirjoitti:

Sorry tyhmyyteni, mut kertoisitko mikä on SVT ja flutter ? Ja miten ne diagnostoitiin ?

SVT Supraventikulaarinen takykardia: Sydämen säännöllisenä taajalyöntisyytenä ilmenevä rytmihäiriö, jossa ärsytys syntyy eteisissä tai eteis- kammiosolmukkeessa tai molemmissa

Flutteri: Eteislepatus

Mulle tehtiin monia eri kokeita ja testejä joiden mukaan nuo tämän hetkiset diagnoosit on tehty

• kysyisin
        Ronja kirjoitti:

SVT Supraventikulaarinen takykardia: Sydämen säännöllisenä taajalyöntisyytenä ilmenevä rytmihäiriö, jossa ärsytys syntyy eteisissä tai eteis- kammiosolmukkeessa tai molemmissa

Flutteri: Eteislepatus

Mulle tehtiin monia eri kokeita ja testejä joiden mukaan nuo tämän hetkiset diagnoosit on tehty

mitä kaikkia tutkimuksia sulle on tehty, kun mainitsit useat tutkimukset. Itselläni on sama diagnoosi holter-tutkimuksen perusteella, mutta mitään muuta ei kyllä ole otettu kuin ekg.
        Entä hoidetaanko oireita jotenkin ja onko hoidosta apua?

• Ronja
        kysyisin kirjoitti:

mitä kaikkia tutkimuksia sulle on tehty, kun mainitsit useat tutkimukset. Itselläni on sama diagnoosi holter-tutkimuksen perusteella, mutta mitään muuta ei kyllä ole otettu kuin ekg.
        Entä hoidetaanko oireita jotenkin ja onko hoidosta apua?

Mulle on tehty Holter*2 ja otettu monta kertaa EKG. sitten on tehty rasitusekg ja ultra ja vielä telemetriaseuranta. Diagnoosista eivät vaan ole vielä täysin varmoja. elektrofysiologiseen tutkimukseen olen menossa tässä joskus. Betasalpaajia kokeilivat, mutta eivät sopineet alkuunsa kun syke ja paineet tipahti vaarallisen alas.

• Oireita

samanlaista värinää. Aivan kuin sydän ei löisi kuin puolella teholla. Tuntuu tosi inhottavalta. Joskus se sitten jumpsahtaa. Mulla kans saattaa olla useita päivässä. Lääkäri sanoi, ettei muka voi jäädä päälle. Pelottaa ne silti. Mulla niitä ei ole saatu sydänfilmiin, kun ei juuri sillo ole sattunut kohdalle. Tuntuu tosiaan, ettei saa sillo henkeä. Mulla noita on melkein viikottain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5906
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2780
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe