Onko kokemust/tietoa "kohtauksista", kun sydän värisee kuin ompelukone muutaman sekunnin ja henki ei kulje? Vaikea kuvailla tuntemusta, mutta lähinnä tosiaan lepatusta tai värinää...Kestää tosiaan vain sekunteja ja hengitys salpautuu. Itselläni ollut näitä harvakseltaan, mutta joskus pohdin, voiko se jäädä päälle. Yhtenä päivänä näitä oli kolme, yleensä muutama kuukaudessa.
Lisälyöntejä ja nopea sykettä on tässä ollut riittämiin, mutta tämä uudempi juttu jo säikäytti. Lääkärissä sydän on ultrattu ja EKG otettu pariinkin kertaan, niissä ei mitään poikkeavaa. Lähinnä itseä tämä nyt huolestuttaakin helkkaristi.
Sydän värisee...
6
3283
Vastaukset
- Ronja
Juuh, tuttuakin tutumpi tunne. Mulla on todettu ainakin SVT ja olikohan flutter, mut noihin ei kai liity, ehkä...
Mutta tuo tunne on aika ilkeä, mikä siitä tärinästä tulee- Ulla
Sorry tyhmyyteni, mut kertoisitko mikä on SVT ja flutter ? Ja miten ne diagnostoitiin ?
- Ronja
Ulla kirjoitti:
Sorry tyhmyyteni, mut kertoisitko mikä on SVT ja flutter ? Ja miten ne diagnostoitiin ?
SVT Supraventikulaarinen takykardia: Sydämen säännöllisenä taajalyöntisyytenä ilmenevä rytmihäiriö, jossa ärsytys syntyy eteisissä tai eteis- kammiosolmukkeessa tai molemmissa
Flutteri: Eteislepatus
Mulle tehtiin monia eri kokeita ja testejä joiden mukaan nuo tämän hetkiset diagnoosit on tehty - kysyisin
Ronja kirjoitti:
SVT Supraventikulaarinen takykardia: Sydämen säännöllisenä taajalyöntisyytenä ilmenevä rytmihäiriö, jossa ärsytys syntyy eteisissä tai eteis- kammiosolmukkeessa tai molemmissa
Flutteri: Eteislepatus
Mulle tehtiin monia eri kokeita ja testejä joiden mukaan nuo tämän hetkiset diagnoosit on tehtymitä kaikkia tutkimuksia sulle on tehty, kun mainitsit useat tutkimukset. Itselläni on sama diagnoosi holter-tutkimuksen perusteella, mutta mitään muuta ei kyllä ole otettu kuin ekg.
Entä hoidetaanko oireita jotenkin ja onko hoidosta apua? - Ronja
kysyisin kirjoitti:
mitä kaikkia tutkimuksia sulle on tehty, kun mainitsit useat tutkimukset. Itselläni on sama diagnoosi holter-tutkimuksen perusteella, mutta mitään muuta ei kyllä ole otettu kuin ekg.
Entä hoidetaanko oireita jotenkin ja onko hoidosta apua?Mulle on tehty Holter*2 ja otettu monta kertaa EKG. sitten on tehty rasitusekg ja ultra ja vielä telemetriaseuranta. Diagnoosista eivät vaan ole vielä täysin varmoja. elektrofysiologiseen tutkimukseen olen menossa tässä joskus. Betasalpaajia kokeilivat, mutta eivät sopineet alkuunsa kun syke ja paineet tipahti vaarallisen alas.
- Oireita
samanlaista värinää. Aivan kuin sydän ei löisi kuin puolella teholla. Tuntuu tosi inhottavalta. Joskus se sitten jumpsahtaa. Mulla kans saattaa olla useita päivässä. Lääkäri sanoi, ettei muka voi jäädä päälle. Pelottaa ne silti. Mulla niitä ei ole saatu sydänfilmiin, kun ei juuri sillo ole sattunut kohdalle. Tuntuu tosiaan, ettei saa sillo henkeä. Mulla noita on melkein viikottain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793