Onko kokemust/tietoa "kohtauksista", kun sydän värisee kuin ompelukone muutaman sekunnin ja henki ei kulje? Vaikea kuvailla tuntemusta, mutta lähinnä tosiaan lepatusta tai värinää...Kestää tosiaan vain sekunteja ja hengitys salpautuu. Itselläni ollut näitä harvakseltaan, mutta joskus pohdin, voiko se jäädä päälle. Yhtenä päivänä näitä oli kolme, yleensä muutama kuukaudessa.
Lisälyöntejä ja nopea sykettä on tässä ollut riittämiin, mutta tämä uudempi juttu jo säikäytti. Lääkärissä sydän on ultrattu ja EKG otettu pariinkin kertaan, niissä ei mitään poikkeavaa. Lähinnä itseä tämä nyt huolestuttaakin helkkaristi.
Sydän värisee...
6
3275
Vastaukset
- Ronja
Juuh, tuttuakin tutumpi tunne. Mulla on todettu ainakin SVT ja olikohan flutter, mut noihin ei kai liity, ehkä...
Mutta tuo tunne on aika ilkeä, mikä siitä tärinästä tulee- Ulla
Sorry tyhmyyteni, mut kertoisitko mikä on SVT ja flutter ? Ja miten ne diagnostoitiin ?
- Ronja
Ulla kirjoitti:
Sorry tyhmyyteni, mut kertoisitko mikä on SVT ja flutter ? Ja miten ne diagnostoitiin ?
SVT Supraventikulaarinen takykardia: Sydämen säännöllisenä taajalyöntisyytenä ilmenevä rytmihäiriö, jossa ärsytys syntyy eteisissä tai eteis- kammiosolmukkeessa tai molemmissa
Flutteri: Eteislepatus
Mulle tehtiin monia eri kokeita ja testejä joiden mukaan nuo tämän hetkiset diagnoosit on tehty - kysyisin
Ronja kirjoitti:
SVT Supraventikulaarinen takykardia: Sydämen säännöllisenä taajalyöntisyytenä ilmenevä rytmihäiriö, jossa ärsytys syntyy eteisissä tai eteis- kammiosolmukkeessa tai molemmissa
Flutteri: Eteislepatus
Mulle tehtiin monia eri kokeita ja testejä joiden mukaan nuo tämän hetkiset diagnoosit on tehtymitä kaikkia tutkimuksia sulle on tehty, kun mainitsit useat tutkimukset. Itselläni on sama diagnoosi holter-tutkimuksen perusteella, mutta mitään muuta ei kyllä ole otettu kuin ekg.
Entä hoidetaanko oireita jotenkin ja onko hoidosta apua? - Ronja
kysyisin kirjoitti:
mitä kaikkia tutkimuksia sulle on tehty, kun mainitsit useat tutkimukset. Itselläni on sama diagnoosi holter-tutkimuksen perusteella, mutta mitään muuta ei kyllä ole otettu kuin ekg.
Entä hoidetaanko oireita jotenkin ja onko hoidosta apua?Mulle on tehty Holter*2 ja otettu monta kertaa EKG. sitten on tehty rasitusekg ja ultra ja vielä telemetriaseuranta. Diagnoosista eivät vaan ole vielä täysin varmoja. elektrofysiologiseen tutkimukseen olen menossa tässä joskus. Betasalpaajia kokeilivat, mutta eivät sopineet alkuunsa kun syke ja paineet tipahti vaarallisen alas.
- Oireita
samanlaista värinää. Aivan kuin sydän ei löisi kuin puolella teholla. Tuntuu tosi inhottavalta. Joskus se sitten jumpsahtaa. Mulla kans saattaa olla useita päivässä. Lääkäri sanoi, ettei muka voi jäädä päälle. Pelottaa ne silti. Mulla niitä ei ole saatu sydänfilmiin, kun ei juuri sillo ole sattunut kohdalle. Tuntuu tosiaan, ettei saa sillo henkeä. Mulla noita on melkein viikottain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5224368Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183481Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842302Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4762179Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.861486- 1571373
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1021301Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel641281- 651204
- 841134