Olisiko kenelläkään veikkauksia siitä, miksi URLini on yhtäkkiä alkanut vaatimaan toimiakseen peräänsä kaksi kenoviivaa (tyyliin "www.osoite.net//")?
Tai siis, itse asiassa URL kyllä toimii normaalissakin muodossaan, mutta aukaisee jostain kumman syystä vanhan aiemmin poistetun index.html:n, jota ei enää pitäisi mistään hakemistoista edes löytyä.
Tämä alkoi, kun kotisivujen ulkoasun uusimisen myötä poistin kaikki vanhat html-tiedostot ja korvasin ne uusilla. Ongelma esiintyy ainoastaan tuon automaattisen aloitussivun index.html kohdalla, muut sivut toimivat yhdelläkin kenoviivalla (ja näköjään myös tuossa "osoite//sivu.htm") muodossa).
Olen ihan kuutamolla tämän asian kanssa, en kerta kaikkiaan osaa keksiä että mistä tämä voisi johtua... Joten kaikki apu olisi tosi arvostettua! :)
Ongelmana "//" domainin perässä!
1
218
Vastaukset
Veikkaisin, että pienet vihreät miehet ovat turmelleet sivustosi. Mahdollista on kuitenkin, että kuun vaihe vain on epäsuotuisa tai että tietokoneeseesi on iskenyt lintuinfluenssavirus.
Jos haluat muuta kuin veikkauksia, kerro faktoja, ei epämääräisiä viittauksia. Noin aluksi voisit kertoa oikean osoitteen.
Oikeastaan voisit myös kertoa, mitä sivujesi päähakemistossa mahdollisesti olevassa .htaccess-tiedostossa on. Se nimittäin voi hyvinkin vaikuttaa eikä yleensä näy ulospäin.
(Ei muuten kannata käyttää sellaisia ilmaisuja kuin "www.osoite.net//" jos ei tarkoita juuri niitä. Esimerkiksi www.osoite.net voi olla toiminnassa oleva palvelin. Itse asiassa se _on_. Jos haluaa esittää abstrakteja, epätodellisia osoitteita, niin sovittu käytäntö on pseudotunnus .example verkkotunnuksen lopussa, esimerkiksi www.osoite.example. Siitä taataan, että se ei koskaan tarkoita mitään todellista.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3424332Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422428Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1411571
- 261107
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421094- 221005
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931