kaaso ja bestman

naimissiin

olen itse menossa naimisiin ja on jonkun verran tullut luettua varsinkin kaasoista ja mitä he tykkäsivät olla kaasoina.
aika moni on sanonut että ei enään ikinä.toivon ettei näin käy meille.
minä haluan kaasoille (heitä on 2)vähän samaa väriä olevat puvut kuin kukat tulee olemaan joten minä aion toimia maksajana. mallin he saavat päättää itse. myös kampaukset ja meikin me maksamme.kaikki tapahtuu samassa kunnassa joten heidän ei tarvitse kuskailla ympäri kaupunkia ja minä voin itsekkin ajaa.
kaikissa korttien ja koristeiden teossa haluan rennon meiningin ei mitään että on pakko juuri sinä päivänä saada valmiiksi vaan otetaan rennosti ja vietetään samalla hauskaa iltaa (kerran kun lapset saa hoitoon).
kiitokseksi ajattelin viedä heidät häiden jälkeen syömään tai jotain (myös bestman).
miltä mielestänne kuulostaa?

6

2423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdkjsödjölfsgdajö jflglösgj...

      kuulostaa!
      - Kaaso ei ole orja, toki jotain ystävän eteen kuuluukin tehdä
      - Jos vaaditaan pukeumissa jotain, niin silloin kuuluukin maksaa, varsinkin, jos kaasot ovat opiskelijoita. Toki voi olla, että he osallistuvat kustannuksiin, kun sinäkin olet reilulla päällä.
      - Jälkikäteen kiittääminen on reilu teko.


      Vinkki juhliiin: (ei ole pakko ottaa huomioon) Olin bestman:n hommissa pari kesää sitten.
      Ruokailutila oli ahdas ja juhlakalut eivät halunneet istua keskenään. Olivat keksineet T:n mallisen pöytäratkaisun. No he istuvat T:n päässä ja kaaso minä siinä varressa.

    • Tohelo=)

      Todella kiva idea. Luulenpa, että teillä ei tule käymään nin, että kaasot ajattelet pahalla häiden jälkeen. Olet ymmärtänyt, ettei kaasot ole orjia eivätkä miljonäärejä. Silmiini pisti eritysesti se, että aiot viedä kaasot syömään häiden jälkeen. Minusta se on todella mukava idea. Kaasot saavat kaikkien hääjärjestelyiden jälkeen rentoutua ja vain nauttia. Onnea paljon ja hauskoja häiden suunnittelu ja toteutus hetkiä=)

      • Justiina

        Näyttää siltä, että teiltä nykymorsiamilta alkaa olla pasmat todella pahasti sekaisin. Kaaso on morsiamen pukija hääpäivänä, ei ohjelman suunnittelija tai koristeiden askartelija.

        Mieheni edellisestä avioliitosta oleva tytär avioituu kesällä ja kaaso touhottaa puheiden jne kanssa tolkuttomasti. Mies laittoi jo kapuloita rattaisiin. Kaaso oli nimittäin ilmoittanut, että mieheni on pidettävä puhe. Ei muuten pidä.

        Bestman on sulhasen apuna kirkossa, eli käytännössä huolehtii vihkisormuksesta. Hänelläkään ei ole muita hommia. Kaikkein viimeksi bestman on seremoniamestari häissä. Bestmanin hommat ovat käytännössä loppu, kun morsiuspari tulee kirkosta ulos.


      • naimissiin
        Justiina kirjoitti:

        Näyttää siltä, että teiltä nykymorsiamilta alkaa olla pasmat todella pahasti sekaisin. Kaaso on morsiamen pukija hääpäivänä, ei ohjelman suunnittelija tai koristeiden askartelija.

        Mieheni edellisestä avioliitosta oleva tytär avioituu kesällä ja kaaso touhottaa puheiden jne kanssa tolkuttomasti. Mies laittoi jo kapuloita rattaisiin. Kaaso oli nimittäin ilmoittanut, että mieheni on pidettävä puhe. Ei muuten pidä.

        Bestman on sulhasen apuna kirkossa, eli käytännössä huolehtii vihkisormuksesta. Hänelläkään ei ole muita hommia. Kaikkein viimeksi bestman on seremoniamestari häissä. Bestmanin hommat ovat käytännössä loppu, kun morsiuspari tulee kirkosta ulos.

        niinhän sitä sanotaan että kaaso on morsiamen pukija.
        olet hirveästi käynyt lukemassa kaason ja bestmanin "tehtävistä"ja joka paikassa sanotaan että tehtävään kuuluu muutakin kuin morsiamen pukija.
        esim. bestman ja sulhanen menevät yhdessä valitsemaan sulhaselle asua (mitä mie en kyllä anna tehdä)ja sitten kaason ja bestmanin tehtäviin kuuluisi vapauttaa vanhemmat ja hääpari tehtävistä hääpäivänä.
        tässä muutama asia mitä olen lukenut.
        ei niistä nykyään ota selvä.
        minä en edelleenkään aio pitää heitä "orjana" ja mitä leikkeihin tulee olen jo sanonut ettei ole meidän juttu,muutaman pienen leikin voivat pitää ja mielellään kaikki halukkaat mukaan.
        ja sitten puheesta. kenenkään ei tarvitse panikoida siitä koska olemme sanoneet ettei tarvitse pitää. vain toivotetaan alussa kaikki tervetulleiksi


      • kaaso
        Justiina kirjoitti:

        Näyttää siltä, että teiltä nykymorsiamilta alkaa olla pasmat todella pahasti sekaisin. Kaaso on morsiamen pukija hääpäivänä, ei ohjelman suunnittelija tai koristeiden askartelija.

        Mieheni edellisestä avioliitosta oleva tytär avioituu kesällä ja kaaso touhottaa puheiden jne kanssa tolkuttomasti. Mies laittoi jo kapuloita rattaisiin. Kaaso oli nimittäin ilmoittanut, että mieheni on pidettävä puhe. Ei muuten pidä.

        Bestman on sulhasen apuna kirkossa, eli käytännössä huolehtii vihkisormuksesta. Hänelläkään ei ole muita hommia. Kaikkein viimeksi bestman on seremoniamestari häissä. Bestmanin hommat ovat käytännössä loppu, kun morsiuspari tulee kirkosta ulos.

        Eikö isä yleensä pidä pienen puheen tyttärensä häissä? Tytön lapsuudesta, nuoruudesta, kasvusta aikuisuuteen jne. Ja tottakai sitä yleensä halutaan hieman suunnitella etukäteen ettei ihan "kylmiltään" joudu puhetta pitämään. Mielestäni olisi outoa jos isä kieltäytyisi pitämästä puhetta vaikka muut pitäisivät, vaikuttaisi siltä että isä ja tytär eivät ole puheväleissä. Jos isä nyt tosiaan kieltäytyy kunnista niin siitä olisi kohteliasta ilmoittaa kaasolle pikimmiten että voivat "paikata" ohjelmaa sitten esim. enon tms. puheella.

        PS. Ymmärrän hyvin että nykymaailmassa morsian toivoo ystävältään suunnittelu- ym. apua häissä, samoin sulhanen saattaa toivoa ystävältään muutakin tukea kuin sormuksista huolehtimista. Kaikilla ei ole sukulaisia lähellä auttamassa.


      • ei ole
        kaaso kirjoitti:

        Eikö isä yleensä pidä pienen puheen tyttärensä häissä? Tytön lapsuudesta, nuoruudesta, kasvusta aikuisuuteen jne. Ja tottakai sitä yleensä halutaan hieman suunnitella etukäteen ettei ihan "kylmiltään" joudu puhetta pitämään. Mielestäni olisi outoa jos isä kieltäytyisi pitämästä puhetta vaikka muut pitäisivät, vaikuttaisi siltä että isä ja tytär eivät ole puheväleissä. Jos isä nyt tosiaan kieltäytyy kunnista niin siitä olisi kohteliasta ilmoittaa kaasolle pikimmiten että voivat "paikata" ohjelmaa sitten esim. enon tms. puheella.

        PS. Ymmärrän hyvin että nykymaailmassa morsian toivoo ystävältään suunnittelu- ym. apua häissä, samoin sulhanen saattaa toivoa ystävältään muutakin tukea kuin sormuksista huolehtimista. Kaikilla ei ole sukulaisia lähellä auttamassa.

        laisin outoa vaikkei isä pitäisikään puhetta. Ei se tarkoita sitä etteivät olisi puheväleissä. Meissä ihmisissä on niin monenlaisia. Oma isäni ei häissäni pitänyt puhetta, koska kärsii jännityksestä niin paljon ettei olisi siihen kyennyt. Eivät kaikki halua olla "katseiden kohteena", eivätkä siihen pystykään. en olisi edes pystynyt "nauttimaan" isäni puheesta, koska olisin koko ajan pelännyt hänen pyörtyvän tms.

        erään ystäväni (meni toista kertaa naimisiin) hänen isänsä piti puheen, joka ei millään tapaa ollut henkilökohtainen. Olipa tosi kiva kuunnella "yleismaailmallista" höpinää. eli mieluummin sitten vaikka ilman puhetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe