Hullut mieliteot (Ruoka)

Miwi

Kertokaas nyt kaikki kanssa odottajat mitä teillä on tehnyt mieli raskausaikana. Siis näitä ihmeellisiä mielitekoja! Mä itse syön kylmää hernekeittoa suoraan säilyketölkistä. Ystäväni vetää suolakurkkuja ja pistää päälle kermavaahtoa (YÖK!!) Mut mitäs teillä??

10

1645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielitekoja toki

Kun yksi tuttava oli raskaana, niin minä söin kotona maksalaatikkoa pannulla lämmitettynä ja ravintolassa kuhaa kasvisten kera. Menovetenä kalalle hyvä Alsace ja maksalaatikolle muutama olut.
      Vaimo oli kateellinen.

• Tapuli

Mulla ei ole ollut kummassakaan raskaudessa mitään "erikoisia" mielitekoja.

Ainoastaan että ekassa raskaudessa mies kyyditsi minua toiselle puolelle kaupunkia juuri tietylle nakkikiskalle makkaraperunoille vaikka keskellä yötä jos ruinasin.

Nyttemmin toisessa raskaudessa mulla on ollut himoja että syön jotain tiettyä määräämättömän ajan kunnes kyllästyn ja sitten se vaihtuu toiseen mielitekoon. Kuten alussa vedin kiivejä ihan himona noin viikon ajan noin kilon päivässä kunnes rupesi tympimään. Sitten tuli nektariinit. Sitten appelsiinit. Sitten porkkanat ja tällä hetkellä omenat.

Mutta ei mulla näitä kuuluisia raskausajan omituisuuksia ole kuten suolakurkut tms. Ja grillimaustettuja sipsejä oon aina dipannut vadelmahilloon ja suolakurkkua pistänyt pitsaani jo ennen raskauksiakin. Joten ei raskaus oo omituisuuksia tuonut tai muuta.

Lähinnä mies kommentoi sitä että vaikka kaupassa mun tekis mieli mitä niin joko ei osteta tai sitten vaan vähän kerrallaan. Koska ekassa raskaudessa ostettiin kirsikkajugurttia koko levyllinen kun mun teki mieli ja loppujen lopuksi en syönyt yhtäkään niistä.

• MsBlondy

Mua on himottanut kaikki suomalaiset jutut mita en taala saa esim. kunnon ruisleipa, mustamakkara, Saarioisten maksalaatikko, veriletut, raejuusto,....lista on pitka :)

Olen syonyt aina 2-3 paivaa kauheasti jotain ja sitten on vaihtunut johonkin muuhun esim. appelsiinit, mehujaa, salami,... Eipa mitaan ihmeellisia juttuja ole ainakaan viela tullut yhdisteltya ja noita kuuluisia suolakurkkuja ei ole tehnyt mieli.

• *herkkupeppu*

Banaani jugurttii ja sit kaikkee terveellistä niinkuin kurkkuu tomaattii salaattii ja mä en pysty syömään niitä nakkari ruokii kuin ovat mielestäni niiiiiiiiiiiin rasvaisia yök yök yök mutta banaani jugurtti ja ruisleipä siihen päälle juustoo metwurstii (yks pala) ja kilo kaupalla kurkkuu ja jos on niin tomaattia, sit kahvikupillenin ja noin 3-4d appelsiinimehuu (Marli) siinä on mun aamupala samalla ;)

• siipiorava

Jätskiä on tehny mieli. Mansikkaeskimoita. Noin yleisesti ottaen en oo mikään jätski-ihminen, en yleensä edes kesäsin syö jätskiä mut nyt tekee mieli. Ja sit sellasia vähän vihreitä, just ja just kypsiä banaaneja...

Makeeta ja salmiakkia tekee myös mieli välillä. Suolastakin oon syöny mut aika vähän, ei oikeen sipsit yms. maistu.

Ai niin ja oli mulla joitain viikkoja, että oisin voinu Kotipizzan jauhelihapannupizzaa syödä vaikka joka aterialla, jotenki se kastike oli niiiiiiiin himottavan hyvää...

Hassua. :)

• la-24.8.2006

appelsiineja ja appelsiinimehua menisi litratolkulla.

Kiinalaista tai thaimaalaista ei pysty edes haistamaan,
      mutta kebabia tekisi mieli vaikka joka perjantai :-)

• mutustelija

No mulla on tehny mieli ihan kauheesti maissia! Olen viime viikollakin syöny neljä maissintähkää pannulla tai grillissä lämmitettynä ja pakastemaissia keitettynä 450g...Ruuaksi söin kanaa ja maissia ja jälkkäriks söin jäljelle jääneet maissit vähän niin kuin karkkeina!

• Teillä on kyllä ihania mielitekoja =) Mulla ei ole mitään kovin erikoisia ollu, alusta asti teki mieli kovasti jäätelöä, mikä ei minunkaan suussa normaalisti kovin hyvälle maistu, ehkä kerran pari kesässä olen yhden tuutin syönyt, mutta nyt on mennyt jo monta litraa. Sitten suolakurkkuja on pitänyt lähteä ihan kaupasta hakemaan kun sitä teki mieli, salmiakkia on myös tehnyt mieli, kun välillä oli päiviä, kun mitään muuta ei voinut edes harkita syövänsä, oli niin paha olo. Nyt on alkanut tekemään mieli raikkaita hedelmiä niinku mandariineja ja satsumia ja omppuja. Samoin kurkkua ja vesimeloonia tekee aika kovasti mieli, ja yleisestikin salaatteja. Tässä vähän aikaa oli sellainen vaihe, että söin tosi paljon vehnäpaahtista kylmänä (paahtamatta) ja sen päällä pelkkä keittokinkkusiivu ja muka maistui ihan taivaalliselle... Ekassa raskaudessa mulla teki ihan alussa kamalasti mieli sitruunaa. Muistan kun oltiin vappuna baarissa katsomassa Suomen peliä silloin (-04) ja mä tilasin tiskillä pelkkiä sitruunasiivuja lasissa. Miesbaarimikko katsoi vähän ihmeissään ja kysyi että eikö laiteta edes kivennäisvettä, sanoin, että olen raskaana ja nyt tekee niin paljon mieli sitruunaa, että pelkkää sitruunaa kiitos. Nauroi, ja sanoi että kotona on vaimo kanssa raskaana ja antoi ilmaiseksi ne sitruunat, sain vielä lisääkin kun vein lasin tiskille.

• emilai

Thaimaalaista ruokaa ja kaikkea mahdollista hapanta tai suolasta. Ei mitään makeaa onneksi :D Purkista lihapullia kastikkeessa, nam.. Ja älyttömästi hedelmiä.

• realniina

No eipä mun mielestä ihmisillä mitään erikoisia hulluja mielitekoja ole näköjään ollut, jos syö hedelmiä ja jäätelöä ym. eli tavallista normaalia ruokaa.

Itselläni ei ole ollut mitään kummallisia mielitekoja, ainoastaan sellaisia "kausia" että jossaikin vaiheessa maistuivat hedelmät,jossakin vaiheessa ranskanleipä , mutta sitten käyttö loppui tyystin ja siirryin toiseen "kauteen"...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5356
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3728
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3376
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3136
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      58