Imodiumista

vatsavammainen

Miksi kyseistä lääkettä ei saisi käyttää pitkään? Tämä on ainoa lääke joka auttaa mun mahaongelmiin. Otan aina aamuisin yhden ja mahani toimii hienosti koko päivän. Illalla se menee tosin levottomammaksi. Eikä lääke mulla ainakaan kokonaan pysäytä mahaani vaan se toimii juuri sopivan hitaasti. Miksen voisi käyttää tätä päivittäin. Se antaa minulle myös rauhallisemman mielen kun tietää ettei maha ala kesken päivän temppuilemaan.

13

2198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tatti

Se ei ole tarkotettu vakiokäyttöön. Se lääkeaine ei välttämättä tee hyvää pidemmän päälle ja vatsa voi ehdollistua siihen niin että ei enää onnistukaan toimaan itsekseen.

• Ilman reseptiä... huh!
    • Opiaatti???
    • monnnna

kyllä sun on saatava jotenkin muuten mahasi kuntoon. tuo ei ole hyväksi jatkuvasti käytettynä. vatsasi on jo tottunut siihen, jos meinaa oikutella jonkin ajan kuluttua kuitenkin. itselläni tuo pistää kaiken ihan seis, en käyttäisi kuin extremehädässä eli just esim. matkalla, jolloin ei pääse niin usein vessaan.

• vatsavammainen

jos maha jää siihen koukkuun. Kunhan toimii.Kun tiedän et mikään muu ei kuitenkaan mahaani auta.

• ..........

Jos et sairasta tulehduksellista suolistosairautta vaan "vain" ärtyvää suolta, ja suolesi toimii liian innokkaasti(ripulipainotteinen ärtyväsuoli) niin usein, että se häiritsee elämääsi, voit kyllä käyttää noin pientä annosta imodiumia päivittäin!! Ei imodiumiin tule riippuvuutta tuollaisella annostuksella(jos koskaan) sehän hidastaa suolen turhan nopeaa toimintaa eikä esim. vaikuta jonkun aineen tuotantoon kehossa( esim. kortisoni lääkitys, joka vähentää elimistön oman kortisonin tuottoa)

Gastroenterologian ylilääkärin suostumuksella käytän itse imodiumia puolikkaan tai kokonaisen tabletin tarvittaessa eli n. 4 kertaa viikossa.

• lääke?

Mikähän olisi vastaavanlainen lääke kuin Imodium , mutta vaikutukseltaan lievempi?
      Joskus harvoin joudun yhden ottamaan mutta jo tuon yhden jälkeen tuntuu mahassa ilkeältä, ikäänkuin suoli todella menisi solmuun ja pariin päivään ei kyllä vatsa toimi.

• Mamma32

kuin Imocur(reseptivapaa) toimii itselläni hyvin. Imodiumista tuli mulla kans sellainen Solmutunne vatsaan mutta tuosta Imocurista ei ja se auttaa myös tosi nopeasti. Ja jos oon ottanu Imocurin niin suraavana pvnä vatsa toimii ihan normaalisti eli se ei jumita suolen toimintaa ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      55
      3513
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      39
      3218
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2771
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2520
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1208
    Aihe