Tää saattaa kuulostaa lapselliselta, mut oikeesti, mä en uskalla enää mennä hammaslääkäriin. Pelkään kaikkea kipua ja hammaslääkäristä tulee mieleen kipu. Mulla olis aika ens tiistaina mut aattelin et peruisin sen enkä missään vaiheessa suostuisi menmään sinne, mut toisaalta en oikein tiedä... Olen yrittänyt ajatella siltä kantilta et se olis oikein minulle jos kerran hampaassa on reikä mutta kun kumminkin olen tunnollisesti pessyt joka ilta hampaani!! Mitä tapahtuisi jos kerta toisensa jälkeen vaan peruisin sen ajan? luovuttaisivatko ne? huoh... se lääkäri ensinnäkn on välillä vähän hutilo ja se vihlonta... yääähhh.. hirveetä!! mä varmaan saan hermoromahduksen tän takii. Oikeesti ku aattelee et täähän on pikkujuttu elämän isojen asioiden rinnalla, mutta silti liian suuri minulle.. Edes puudutus ei pahemmin hyödytä. Mulla on liian alhainen kipukynnys. Huoks.
hammaslääkäri
7
727
Vastaukset
- Hammass
Mutta ennenmmin hammaslääkäri kuin gynekologi...
Pyydä puudutus, jos pelkäät?- itsekin*
pyydä lekurilta jotain rauhoittavaa, otat pillerin tuntia ennen sinne menoa. ei pahemmin pelota. niin olen joutunut itsekin tekemään, ja varmasti moni muu, tsemppiä
- ...
hammaslääkärillä ja gynekologilla käynti. Ikää mulla on kohta 40v, mutta silti inhottaa ja pelottaa aina varsinkin toi hammaslääkärillä käynti ykkösenä, mutta hyvähän ne on paikat pitää kunnossa niin ylä- kuin alapäässäkin.
Älä ihmeessä peru sitä aikaa. Mun hampaiden tarkistusaikaa on jo siirretty siis niitten puolelta muutaman kerran ja kohta tulee vuosi kun pyysin sitä aikaa. Nyt sovittu aika on kesäkuussa ellei ne taas peru sitä p....le.
Kun menen hammaslääkäriin niin sanon heti että pelottaa kauheasti ja täys puudutus kiitos ja tarkistus ei kyllä satu yhtään mutta aina voi sanoa että pelottaa... - ihan turhaa
pelkäät, kun saa puudutksen niin se ei satu yhtään ja ainakin mun hammaslääkäri aina sanoo et jos sattuu niin laitetaan lisää puudutusta...et pyydät vaan lisää puudutusta jos sattuu.
Ei oikeesti kantsi peruu mitä enemmän pitkitätä reiän paikkausta niin sitä vaikeempaa se paikkaus on, kantsii heti hoitaa se homma jaloista... ja sitäpaitsi jossain vaiheessa sen kuiteski joutuu paikkaa ja jos venytät liikaa jpoudut juurihoitoon kun reikä niin paha ja se ei sit oo yhtään kivaa ja pahimmassa tapuksessa hammas joudutaan ottaa pois jos juurihoitokaan ei auta, et mee vaan kuule sinne hhammaslääkäriin!
Olin just pari päivää sit paikkauksessa ja siin meni ehkä 10 minuuttia kun se homma tehtiin ja tosiaan ei sattunut yhtään. Mullakin ollu joskus hammaslääkäri pelko, mut ei oikeestaan enää kun oon vaan käyny siellä säännöllisesti ja paikkailtu on monta kertaa, niin oon huomannu et ei se niin kamalaa ookkaan ja vielä kun on nuori komee mies hammaslääkäri niin sinnehän menee mielellään=)
Mulla ois kohta viisaudenhampaan poisto ja se kyllä pelottaa hiukan, kun en oo ennen sellasessa ollu jak un kaikki pelottelee niin kauheesti et se on kamalaa, et paikkaus ei pelota enää yhtään kun vertaa tohon viisaudenhampaan poistoon, mut ei sekään välttämättä niin kamalaa oo kun kaikki puhuu, ihmiset kun sattuu hiukan liiottelemaan tota hammaslääkissä käyntiä...toivottavsti ei oo kauheen kamalaa se viisaudenhmpaanpoisto, pelottaa kyllä...!- ja pöh
sama kun mikä tahansa hammas otetaan pois.
Pelosta vielä se on kuule totisinta totta se pelko, jokainen on yksilö ja kokee asiat eri tavalla:kivun, pelot. ym.
- kääk kääk
pelottaa aina hampulekuri, mutta pakko sinne on mennä. Oon muutaman kerran päästäny aika pahaksi ja siinä kävi sitten niin,että ensin lähti paikka yhestä isosta hampaasta ja en menny vieläkään ja sitten alko ihan kaamee särky ja oli ihan pakko mennä, no kävi samoin toisel isol hampaal ja taas sama juttu, mut särky vaan pahempi, opein,että helpommalla pääsee kun vaan käy useasti ja hoitaa heti, jos tulee vikoja tai vaivoja. Rohkeesti, pyydä vaikka ystävä mukaan pitää kädestä kii, nii mäkin tein, eikä yhtään hävetä!
- pelotti :)
Kiitos kaikille teille vastanneille!!! Te olitte suureksi avuksi. Tulin juuri sieltä "kidutuslaitoksesta" ja hyvin meni. En vaihtanut hammaslääkäriä vaikka mieleni kovasti tekikin joten päätin että sanon suoraan sille hammaslääkärille miten asia on vaikkakin koville otti. Heti aluksi kun pääsin penkkiin istumaan niin sanoin et minua on pitkään pelottanut tulla tänne kun en ollut edes varma mitä täällä tehdään ja lääkäri sit kertoi. Hän puhui ystävällisesti ja höpisi kaikkea maan ja taivaan väliltä ja mielestäni se rauhoitti mieltäni.
Toisaalta tuntuu että jännitin sitä ihan turhaan mutta seuraavan kerran kun menen sinne taas jnnitän varmasti edelleen mutta en ainakaan yhtä paljon :) Tsemppiä kaikille jotka joutuvat kärsimään hammaslääkäriin menon takia!! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865269
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h784704Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv862933Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232494Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska241901- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851318