Kurtinhauta

paras

Vaikka en asu Kurtinhaudalla niin minusta se on koko Haukiputaan kaunein ja jotenkin idyllisin kylä. Se ei ole samaa kuin Martinniemi vaikka se onkin vieressä. Se on sivukylä. Samoin ovat Martinniemen sivukyliä Putaankylä, Häyrysenniemi ja oikeastaan myös Parkumäki ja Siipolanmäki.Onganranta on Kurtinhaudan sivukylä. Kauneudessaan Kurtinhaudalle vetää vertoja vain Kiviniemi joka on myös kaunis kylä kun meri on siinä vieressä.

15

3000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynyt monesti

      Siinä Kurtinhaudan kohdalta on jokisuulle tosi kaunis näkymä. Kylä on kaikin puolin siisti ja OK. Vanhat talot alkavat olla sielläkin vähissä mikä on harmillista. Meren rannan metsä on kaunis ja siellä on hyvä sienestää ja marjastaa. Varmaan Haukiputtaan parhaita paikkoja.

      • joopa

        sinne on myös hyvä rakentaa ostaisin heti tontin sieltä ihan ukkolanrannasta olis hyvä merinäkymä sais köyhät ajaa pois sieltä


    • Olen täysin kassasi samaa mielipuolta Kurtin haudasta idyllinen tihiään asuttu perinne Martiniemeläinen kylä yhteisö , monta entistä Raumarepolan työläistä on siellä asunut ,kuljen kesäisin ainakin kerran sen läpi käydessäni Martinniemmen kylä juhlilla kala satamassa , siellä on myös ensinmäin tansi paikkanikin Reggaan talo ( vaikia kirjoittaa ..??? ) en ole itse siellä asunut vvan itse Martissa sitten Putaan kyllällä Käpykankaalla.......... esim. ,Vahtolanmäellä ,viimeksi Siipolanmäellä..
      tavataan taas siellä Martinniemen kylä juhlissa kesällä .............???............Olavi

    • Pois Puttaalta

      Kurtinhauta on kesällä aivan ihana paikka! Hyvä uida meressä.

      • kaunis kylä

        Ilman muuta Haukiputaan kaunein kylä. Kiiminkijoen suu on oikein komeaa seutua.


      • kylästä
        kaunis kylä kirjoitti:

        Ilman muuta Haukiputaan kaunein kylä. Kiiminkijoen suu on oikein komeaa seutua.

        Kurtinhautalaisista kävi valtaosa työssä satamassa. Repolalaisia ei ollut monessakaan talossa.Lapsia oli paljon. Kylältä ovat lähteneet tunnetut putaalaiset Joni Skiftesvik, Lea Laven ja Eero Tapio. Heidän kaikkien kotimökit olivat aivan lähekkäin.


      • kylästä kirjoitti:

        Kurtinhautalaisista kävi valtaosa työssä satamassa. Repolalaisia ei ollut monessakaan talossa.Lapsia oli paljon. Kylältä ovat lähteneet tunnetut putaalaiset Joni Skiftesvik, Lea Laven ja Eero Tapio. Heidän kaikkien kotimökit olivat aivan lähekkäin.

        Joni Skifesvik oli luokka kaverini istuimme samassa pulpetissakin , Lea Laveen oli sitä vastoin siskoni luokka kakeveri , että on sieltä Martinniemestä lähtenyt mailmalle muitakin kuuluisuuksia kuin minä ...........olavi


      • samalla luokalla
        Olavi.H kirjoitti:

        Joni Skifesvik oli luokka kaverini istuimme samassa pulpetissakin , Lea Laveen oli sitä vastoin siskoni luokka kakeveri , että on sieltä Martinniemestä lähtenyt mailmalle muitakin kuuluisuuksia kuin minä ...........olavi

        Oltiin samalla Jussilan luokalla Olli vuonna 1958 Martinniemen uudessa koulussa ja Joni ja Lea Luukinen (myöhemnmin Laven) oli kans. Nii että kyllä sinä olet Lea Lavenin kanssa ollut samalla luokalla Olli.


      • samalla luokalla kirjoitti:

        Oltiin samalla Jussilan luokalla Olli vuonna 1958 Martinniemen uudessa koulussa ja Joni ja Lea Luukinen (myöhemnmin Laven) oli kans. Nii että kyllä sinä olet Lea Lavenin kanssa ollut samalla luokalla Olli.

        En minä entkä Sinäkään
        oleet hänen kassa samalla luokalla vaan minun vanhenpi sisko oliko näin ....pitääkö kysyä Lealta ???.........olavi


      • ei valehtele
        Olavi.H kirjoitti:

        En minä entkä Sinäkään
        oleet hänen kassa samalla luokalla vaan minun vanhenpi sisko oliko näin ....pitääkö kysyä Lealta ???.........olavi

        Minulla on Jussilan Einin opettaman Martinniemen koulun kolmannen luokan kuva vuodelta 1958. Siinä seisoo Lea Luukinen (Laven) melkeinpä Häikiön Olavin takana. Ei kuva valehtele, mutta Ollin muisti reistailee. Lea on syntynyt kesäkuussa 1948. Sinä olet saman ikäinen.


      • ei valehtele kirjoitti:

        Minulla on Jussilan Einin opettaman Martinniemen koulun kolmannen luokan kuva vuodelta 1958. Siinä seisoo Lea Luukinen (Laven) melkeinpä Häikiön Olavin takana. Ei kuva valehtele, mutta Ollin muisti reistailee. Lea on syntynyt kesäkuussa 1948. Sinä olet saman ikäinen.

        Niin Sinulla on se kuva en väitä ennenkun itse sen näen omin silmin , muisti pätkii toisinaan mutta näköä on jäljellä , joku toinenkin on väittäny sitä samma Leasta ,toivoisin että jollain keinoin saisit ckannatua ja lähetettyä minulle se olisi tosi suuri lahja minulle nähdä entisiä luokka kaverit edes kuvassa , pystyn sitten itse valmistamaan siitä itelleni paperi kuviakin ... Luukisen Lea siitä Luukisen mäeltä oli kyllä eka ja toka luokalla kansani , näin häntä Oulun torilla muutamia vuosia sitten mutta ei hän olut muuttunut edes Lea Laveeni näköseksikään ............???............oiskohan täällä muita jotka ovat olleet samoilla luokilla meidän kassa koulussa .........???..........Olavi.H


      • nimi sama
        Olavi.H kirjoitti:

        Niin Sinulla on se kuva en väitä ennenkun itse sen näen omin silmin , muisti pätkii toisinaan mutta näköä on jäljellä , joku toinenkin on väittäny sitä samma Leasta ,toivoisin että jollain keinoin saisit ckannatua ja lähetettyä minulle se olisi tosi suuri lahja minulle nähdä entisiä luokka kaverit edes kuvassa , pystyn sitten itse valmistamaan siitä itelleni paperi kuviakin ... Luukisen Lea siitä Luukisen mäeltä oli kyllä eka ja toka luokalla kansani , näin häntä Oulun torilla muutamia vuosia sitten mutta ei hän olut muuttunut edes Lea Laveeni näköseksikään ............???............oiskohan täällä muita jotka ovat olleet samoilla luokilla meidän kassa koulussa .........???..........Olavi.H

        Nyt on Olli niin että sekoitat henkilöt. Luukisen Lea ei ole asunut koskaan Luukisen (tai Luukelan) mäellä. Luukisen Lea asui Kurtinhaudalla ja myöhemmin Martinniemessä Koljosen talossa.


      • nimi sama kirjoitti:

        Nyt on Olli niin että sekoitat henkilöt. Luukisen Lea ei ole asunut koskaan Luukisen (tai Luukelan) mäellä. Luukisen Lea asui Kurtinhaudalla ja myöhemmin Martinniemessä Koljosen talossa.

        Vastaan Sinulle luokkakaveri pramin heti kun saan koton yhteydet pelamaan , toivottavasti tänään ....................olavi


      • pete12
        nimi sama kirjoitti:

        Nyt on Olli niin että sekoitat henkilöt. Luukisen Lea ei ole asunut koskaan Luukisen (tai Luukelan) mäellä. Luukisen Lea asui Kurtinhaudalla ja myöhemmin Martinniemessä Koljosen talossa.

        lea asu kaupin kankaalla


    • rotkopuro A

      lue lisää htt:www.kurtinhauta.net/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1205
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1147
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1043
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe