Millainen SF-mitta? Ovatko kaksoset mahd?

syysmamma

Huomenta kaikki kaksosten vanhemmat!

Itselläni Sf-mitta huitelee useita senttejä yli käyrän. Eli vkolla 20 se oli 24 senttiä. Millaiset kokemukset teillä kaksosten äidit on, onko ollut tuota luokkaa mitta?
Minulla on ultrissa np-ja rakenne nähty vain yksi sikiö, mutta ihmetyttää mahan valtava kasvu...Ovatko kaksoset siis mahdolliset? Onko joku saanut vaikka ei ultrissa olisi nähtykään?

5

2765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuuno-Kalevi

      Olen täysin samaa mieltä kanssasi.

    • Vilijonkka

      ...tuo aika hurjalta kuulostaa ollakseen yksisikiöinen ;-)
      Katsoin juuri omaa korttiani ja vko:lla 18 6 sf oli 22 cm ja vko:lla 22 25,5 cm (kaksoset syntyneet 8/05).

      Minua hämmästyttää, jos nykypäivänä lääkäri ei näe molempia! Kyllä niin kuulemma edelleenkin tapahtuu, mutta silloin täytyy arvostella kyseisen lääkärin ammattitaitoa. Jos ultrassa voidaan nähdä lapsen kaikki sisäelimet ja sukupuoli, nähdä istukka, napanuora ja sen verivirtaukset, niinkuinka sellainen pikkujuttu kuin TOINEN VAUVA voi jädä huomaamatta?!
      Vai onko kyse todellakin siitä, ettei lekurille vaan yksinkertaisesti muljahda mieleen tarkistaa ettei ole jotain jäänyt huomaamatta? Että riittää kun löytää sen yhden ja tutkiminen loppuu siihen?...

      No toivon sinulle joka tapauksessa ihanaa odotusaikaa, eiköhän "se toinen" aikanaan löydy jos siellä on!!!

    • vauvoja

      ole yksi kipale jos kahdessa ultrassa olet jo käynyt.Kyllä nykylaitteilla asia on ihan selviö.Minulla esikoispojan odotuksessa SF mitta huiteli ihan kaksoskäyrillä lähes koko ajan Vatsa oli valtava ,eikä poika ollu kun 4kg kun syntyi.Istukka oli kyllä normaalia isompi kooltaan.Nämä ovat niin yksilöllisiä asioita.Toinen menee alikäyrillä ja toinen ylikäyrillä...

    • äitiliini1

      Minulla mitta alkoi raskauden puolen välin jälkeen huitelemaan ihan onissa korkeuksissaan, ja syyksi selvisi lapsiveden määrä jota oli tuplasti normaalia enemmän.

    • isänä ummikkona

      Sf mitta on hyvin yksilöllinen ja siihen näyttää vaikuttavan mittaaja, mitattava (äiti ja pikkuinen), asennot, koot, kuutamo, saranoiden narina etc... Eli yleisesti ei ole kummosia vaikutuksia.
      Vaimo sai just tiedon että yläkäyrän yllä mennään ja lääkärille (ja ehkö ultraan) seuraavaksi. On viikolla 23 2 ja toista oottelee.
      Haluaisinkin, ilman pelotteluja, tietää voiko ala-ylä-rajojen ulkopuolella keikkuminen sinänsä viitata mihinkään huonoon asiaan ja jos niin mihin?
      Kaksoset ei olisi huono juttu, vaimolta kysymättä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe