On selvä asia, miksi vl-herätysliikkeen lähetystyö on aivan minimaalista. He tietävät varmasti itse, millaisen vastaanoton maailmalla saisi "vain me" oppi, jota on hyvä saarnata kotoisilla rauhanyhdistyksillä.
Jos maailmalla vl-puhujat alkavat saarnata, että "vain me" edustamme maailman ainoata oikeita uskoa ja te kaikki muut uskovaiset olette matkalla kadotukseen, niin tällaiset saarnamiehet varmaankin poistettaisiin tilaisuudesta.
Heitä pidettäisiin täysin pöljinä.
Vl-lähetystyö
54
21537
Vastaukset
- Tutkija.
tavalla otettaisiin vastaan, kuin Paavali aikanaan, eli ruoskaa ja vankilaa, halveksuntaa ja pilkkaa, tyhmänä ja yksinkertaisena pidettäisiin, sillä niinhän Raamattu jo kertoo, että miten maailma ottaa vastaan Jumalan elävän evankeliumin.
- raamattu
Velvoita kuitenkin tekemään lähetystyötä siitäkin huolimatta? Te teette sitä vain omienne keskuudessa. Evankeliumiahan piti viedä kaikkialle maailmaan. (jossain Lähi-Idässä saattaisitte kyllä joutuakin vankilaan tai ruoskittavaksi, kuten myös kuka tahansa muukin käännyttäjä). Ja VL oppi ei ole Jumalan elävää evankeliumia, se on harhaoppia, valitettavasti. Raamattu sanoo: "Joka minuun uskoo ei huku vaan saa iänkaikkisen elämän". Teidä uskonne on ristiriidassa tämän yksinkertaisen asian kanssa, koska tuomitsette muut uskovat.
- Pysy asiassa
"miten maailma ottaa vastaan Jumalan elävän evankeliumin."
vl-herätysliikkeen "vain me" harhaopista. Ei siis mistään Jumalan elävästä evankeliumista. - Karvalakki.
kaverilla, kun vertaa Jumalan miestä Paavalia harhaa opettaviin vanhoillislestadiolaisiin.
- sinäkin lähetystyötä
raamattu kirjoitti:
Velvoita kuitenkin tekemään lähetystyötä siitäkin huolimatta? Te teette sitä vain omienne keskuudessa. Evankeliumiahan piti viedä kaikkialle maailmaan. (jossain Lähi-Idässä saattaisitte kyllä joutuakin vankilaan tai ruoskittavaksi, kuten myös kuka tahansa muukin käännyttäjä). Ja VL oppi ei ole Jumalan elävää evankeliumia, se on harhaoppia, valitettavasti. Raamattu sanoo: "Joka minuun uskoo ei huku vaan saa iänkaikkisen elämän". Teidä uskonne on ristiriidassa tämän yksinkertaisen asian kanssa, koska tuomitsette muut uskovat.
tuon täällä joka päivä haukkumisen asemesta.
- Henri
sinäkin lähetystyötä kirjoitti:
Kun SRK:n miehet tai muut veeällät menevät lähetyskentälle, niin he voisivat tehdä seuraavan mainoksen seuroista:
"HUOMIO HUOMIO!!
Suomalaiset tupakkalähetit julistavat ainutlaatuista "vain me" oppia Ecuadorissa. Tilaisuudet Quiton kaupungintalon takana olevalla hiekkakentällä 15-18.7.2006.
Tule mukaan. Tämä on ainoa mahdollisuutesi kokea sielun pelastus - oletpa sitten uskovainen tai julkijumalaton." - edellinen
kirjoittaja on fariseus?
- kirjoitti
vl-herätysliikkeen harhaopeista. sitä ei kyllä voi millään tavalla pitää haukkumisena.
- Heh
liikkeellä"Jumalan elävän evankeliumin."
:))) - Pectus
avaus henkeen?
- Matkailu avartaa
on varmaan salossa Sotkamon suviseuroissa, jos SRK:n miehet tekevät lomamatkansa Unkariin ennen suviseuroja.
- mitens me nyt
raamattu kirjoitti:
harhaoppia....????
>>>>Muta eikös
raamattu 18.5.2006 klo 11.15
Velvoita kuitenkin tekemään lähetystyötä siitäkin huolimatta?
Te teette sitä vain omienne keskuudessa.
Evankeliumiahan piti viedä kaikkialle maailmaan.>>>>>> - Probleema
mitens me nyt kirjoitti:
harhaoppia....????
>>>>Muta eikös
Evankeliumiahan piti viedä kaikkialle maailmaan.>>>>>>On valtava ristiriita ajatella, että vl-herätysliike alkaisi tehdä voimakasta lähetystyötä ja viedä eteenpäin Raamatun vastaista "vain me" oppia ja muita Raamatun vastaisia oppejaan.
- et ole
fariseus.
- Suositus
mitens me nyt kirjoitti:
harhaoppia....????
>>>>Muta eikös
Evankeliumiahan piti viedä kaikkialle maailmaan.>>>>>>vanhoillislestadiolaisten istuskella kotona keinutuolissa tupakki/piippu suussa ja odotella seuraavan sunnuntain "vain me" saarnaa rauhanyhdistyksellä.
Uskovaiset toteuttavat maailmanlaajuisesti Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä. - Tutkija.
raamattu kirjoitti:
esimerkiksi Pookikaan ole VL:n radiokanava ja tavoittaa kyllä kuulijan, joka pitää radion auki. Sillehän ei voi mitään, jos joku ei kuuntele, vaikka Jumalan sana on tarjolla.
- Tutkija.
Heh kirjoitti:
liikkeellä"Jumalan elävän evankeliumin."
:)))kolme edellistä puhutte VL:stä, en minä, mistähän se johtuu?
- Sepetus.
Suositus kirjoitti:
vanhoillislestadiolaisten istuskella kotona keinutuolissa tupakki/piippu suussa ja odotella seuraavan sunnuntain "vain me" saarnaa rauhanyhdistyksellä.
Uskovaiset toteuttavat maailmanlaajuisesti Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä.Melperismi fariseustelee hela tiden.
- Sutkija
Tutkija. kirjoitti:
kolme edellistä puhutte VL:stä, en minä, mistähän se johtuu?
vanhoillislestadiolaisten keskuudessa voidaan tehdä tämän palstan kautta. Vanhoillislestadiolaiset tarvitsevat Jumalan sanaa vl-saarnaajien oppien tilalle.
- Hutkija.
Sutkija kirjoitti:
vanhoillislestadiolaisten keskuudessa voidaan tehdä tämän palstan kautta. Vanhoillislestadiolaiset tarvitsevat Jumalan sanaa vl-saarnaajien oppien tilalle.
ei ole ennenkään ollut mitään menestystä, joten VL-saarnaajat puhuvat edelleen elävää Jumalan sanaa.
- Sutkija
Hutkija. kirjoitti:
ei ole ennenkään ollut mitään menestystä, joten VL-saarnaajat puhuvat edelleen elävää Jumalan sanaa.
- Kesäillan valssi
fariseuksia. Vanhoillislestadiolaiset tupakki suussa ovat ainoita taivaaseen matkalla olevia pyhimyksiä.
Näinhän se opetus sujuu rauhanyhdistyksellä kuin valssi kesällä. - Arvaus
Tutkija. kirjoitti:
kolme edellistä puhutte VL:stä, en minä, mistähän se johtuu?
"kolme edellistä puhutte VL:stä, en minä, mistähän se johtuu?"
on alkanut osoittaa sinulle harhaopit harhaopeiksi ja siksi et viitsi niistä paljon puhua. Näin luulen. - Tsupari
Hutkija. kirjoitti:
Ei ole mitään syytä väheksyä vl-pakanoiden keskuudessa tehtävää lähetystyötä.
- Pooki.
Tutkija. kirjoitti:
esimerkiksi Pookikaan ole VL:n radiokanava ja tavoittaa kyllä kuulijan, joka pitää radion auki. Sillehän ei voi mitään, jos joku ei kuuntele, vaikka Jumalan sana on tarjolla.
"esimerkiksi Pookikaan ole VL:n radiokanava ja tavoittaa kyllä kuulijan, joka pitää radion auki."
vl-saarnaajat myös radiolähetyksissä selvästi "vain me" opista? Vai eivätkö kehtaa?
- Yli maiden ja merten
lähetystoimikunta, joka organisoi ja koordinoi vl-herätysliikkeen lähetystyötä ja lähetystyöntekijöiden toimintaa?
- Keskiyön keikkamies
Aika paljon olen kaupunkien katuja iltaisin tarponut, mutta kertaakaan en ole vanhoillislestadiolaista käännyttäjää tavannut. Muita kyllä sitäkin enemmän - myös ei-kristillisiä kasvavassa määrin.
- Aavikkoratsastaja
Keskiyön keikkamies kirjoitti:
Aika paljon olen kaupunkien katuja iltaisin tarponut, mutta kertaakaan en ole vanhoillislestadiolaista käännyttäjää tavannut. Muita kyllä sitäkin enemmän - myös ei-kristillisiä kasvavassa määrin.
lähtee pian Unkariin pitämään seuroja n. 20-30 henkilölle. Kun he tämän raskaan saarnaurakan jälkeen pulahtavat Balaton-järven aaltoihin ja ottavat aurinkoa järven rannalla, niin siinä saattaa syntyä uusia ajatuksia ja ideoita, miten jo nyt monipuolista vl-herätysliikkeen lähetystyötä voitaisiin laajentaa ja tehostaa entisestäänkin.
- vetää
Keskiyön keikkamies kirjoitti:
iltasella muutama sätkä ja kellahtaa sitten eukon viereen laitteleen uusia panoksia sisään kuin lähteä minnekään. Tulkoot rauhanyhdistykselle, jos haluavat.
- Yli maiden ja merten
vanhoillislestadiolaisuutta tunteva ystävällisesti vastata oheiseen kysymykseeni.
Kiitos jo etukäteen.
- Kuka avasi työn?
kuka oli vl-herätysliikkeen ns. lähetyspioneeri eli henkilö, joka ensimmäisenä lähti lähetystyöntekijäksi Afrikkaan tai minne sitten lähtikin?
- VL:t tee lähetystyötä
Omaa "uskonsuuntansa" mainostaminen yleensä ottae on mielestäni Raamatun mukaan väärin. Pitää Julistaa sanomaa Jeesuksesta!
Pienenä tyttönä (vl perheessäni) kysyin, osaavatko kaikki Jumalan luo, jotka saavat etsikkoajan. Vastaus oli: Tulkoon seuroihin, ei sinne ole kielletty ketään tulemasta.
Ajattelin muuten itse pian käydä seuroissa, ihan uteliaisuutani :) En ole käynyt vuosikausiin, suviseuroja lukuunottamatta v.2000. VL:t tee lähetystyötä kirjoitti:
Omaa "uskonsuuntansa" mainostaminen yleensä ottae on mielestäni Raamatun mukaan väärin. Pitää Julistaa sanomaa Jeesuksesta!
Pienenä tyttönä (vl perheessäni) kysyin, osaavatko kaikki Jumalan luo, jotka saavat etsikkoajan. Vastaus oli: Tulkoon seuroihin, ei sinne ole kielletty ketään tulemasta.
Ajattelin muuten itse pian käydä seuroissa, ihan uteliaisuutani :) En ole käynyt vuosikausiin, suviseuroja lukuunottamatta v.2000.Kyllä lähetyskentillä pitää julistaa Kristusta eikä omaa hengellistä erinomaisuutta sekä maailman ainoaa Jumalalle kelpaavuutta kuten vanhoillislestadiolaiset tekevät.
Ihmiset tarvitsevat KRISTUSTA eikä Raamatun vastaisia harhaoppeja!!
- Suviseurojen lippurivistö
vl-herätysliikkeellä on tällä hetkellä lähetystyöntekijöitä?
- Matt. 28: 18-20
tule vastauksia kysymyksiin, jotka koskevat vl-herätysliikkeen lähetystyötä. Miksi?
- kommentti
Vl-liike on Suomen ev.lut.kirkon piirissä (sisällä) toimiva herätysliike, joten miksi pitäisi? Pohjois-Amerikan vl-yhteisö toimii itsenäisesti niinkuin kaikki muutkin "kirkot" sielläpäin, joten heillä on omaa ulkolähetystyötä esim. Etelä-Amerikassa ja Afrikassa.
- Kiinnostunut.
"Vl-liike on Suomen ev.lut.kirkon piirissä (sisällä) toimiva herätysliike, joten miksi pitäisi?"
muutamia nimenomaan vl-lähetystyöntekijöitä, jotka toimivat ev.lut.kirkon lähetystyön yhteydessä. - esimerkki
Kiinnostunut. kirjoitti:
"Vl-liike on Suomen ev.lut.kirkon piirissä (sisällä) toimiva herätysliike, joten miksi pitäisi?"
muutamia nimenomaan vl-lähetystyöntekijöitä, jotka toimivat ev.lut.kirkon lähetystyön yhteydessä.Kirkon ulkomaanavun johtaja on ilmoittanut olevansa vakaumukseltaan vl.
- Kiinnostunut.
esimerkki kirjoitti:
Kirkon ulkomaanavun johtaja on ilmoittanut olevansa vakaumukseltaan vl.
varsinaisia lähetyskentillä toimivia vl-lähetystyöntekijöitä?
- ei tee
esimerkki kirjoitti:
Kirkon ulkomaanavun johtaja on ilmoittanut olevansa vakaumukseltaan vl.
LÄHETYStyötä. Se on puhdatsaan avustustoimintaan keskittyvä organisaatio. Johtajana Antti Pentikäinen, vl.
- tietäjä33
sijaitsee tällä sivustolla
http://www.voitapuhelin.com/?r=36717 - Kääntymätön toistaiseksi
Olis se vaan jännää vaihtelua nähdä joku vl-saarnaaja Mannerheimintiellä käännyttämässä ihmisiä!
- Vl-lähetystyö
Homma menee siten, että vl-saarnaaja puhaltaa tupakansavut vastaantulijoiden silmille ja sanoo:
"Tulkaa rauhanyhdistykselle"
- sama
ku Nooanki saarna aikanaan...
- nuo lestat
et ne ymmärtää, että uskon tyrkyttäminen kaduilla jehovalaisten tai mormoonien tyyliin ei toimi tänä aikana! Lestathan sitäpaitsi tekevät koko ajan vl-lähetystyötä ev.lut.kirkon työntekijöinä: pappeina, diakoneina jne.
- viksuja ovat!
:D :D
- Topias Horttanainen
edes, mitä tarkoittaa lähetystyö. :))
Näin kehotetaan:
Matt. 28:
"18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - ystäväiseni
viksuja ovat! kirjoitti:
:D :D
Pidähän varasi, sillä hymysi tulee hyytymään...
- senkään vertaa
Topias Horttanainen kirjoitti:
Näin kehotetaan:
Matt. 28:
"18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Ei oikea lähetystyö ole sitä, että häiriköidään ja möykätään kaduilla ja toreilla niin, että vähänkin järkevät ihmiset kaikkoavat kauas pois. Oikea lähetystyö on mielestäni sitä, että ihmisiä lähestytään näissä uskomisen asioissa ihmistä kunnioittaen ja "hiljaisuudessa", niinkuin valtaosa vl-kristityistä käsittääkseni tekee.
- varma ystäväiseni?
ystäväiseni kirjoitti:
Pidähän varasi, sillä hymysi tulee hyytymään...
Kun on kyse vl-lähetystyöstä, kyllä silloin on aihetta hymyyn, jopa nauruunkin.
Tuossa joku muu vastasi samaan viestiin ja laittoi jopa Raamatun paikan lähytyskäskystä. Sitä vl-lestadiolaisuudessa ei noteerata millään lailla. Ei ev.lut. kirkossa toimiminen ole lähetyskäskyn kaltaista lähetystyötä. Pitää mennä kaikkeen maailmaan, jos ymmärrät! :)
Ei lähetystyötä ole sekään, että kutsutte ry:lle seuroihin! - Topias Horttanainen
senkään vertaa kirjoitti:
Ei oikea lähetystyö ole sitä, että häiriköidään ja möykätään kaduilla ja toreilla niin, että vähänkin järkevät ihmiset kaikkoavat kauas pois. Oikea lähetystyö on mielestäni sitä, että ihmisiä lähestytään näissä uskomisen asioissa ihmistä kunnioittaen ja "hiljaisuudessa", niinkuin valtaosa vl-kristityistä käsittääkseni tekee.
täysin pimennossa, mitä tarkoittaa lähetystyö. :))
- joka viimeksi nauraa
varma ystäväiseni? kirjoitti:
Kun on kyse vl-lähetystyöstä, kyllä silloin on aihetta hymyyn, jopa nauruunkin.
Tuossa joku muu vastasi samaan viestiin ja laittoi jopa Raamatun paikan lähytyskäskystä. Sitä vl-lestadiolaisuudessa ei noteerata millään lailla. Ei ev.lut. kirkossa toimiminen ole lähetyskäskyn kaltaista lähetystyötä. Pitää mennä kaikkeen maailmaan, jos ymmärrät! :)
Ei lähetystyötä ole sekään, että kutsutte ry:lle seuroihin!mutta koska asia sinänsä on vakava ja Sinua kiinnostaa(?), niin lueppa Matt. 23 luku, erityisesti jae 15. Löydätkö siitä itsesi?
- ***vainen
joka viimeksi nauraa kirjoitti:
mutta koska asia sinänsä on vakava ja Sinua kiinnostaa(?), niin lueppa Matt. 23 luku, erityisesti jae 15. Löydätkö siitä itsesi?
Matt.23.1-4
Itsensä korottamisesta
"1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: [23:1-12: Mark. 12:37b-40; Luuk. 11:46, 20:45-47]
2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista. [Mal. 2:7,8]
4 He köyttävät kokoon raskaita ja hankalia taakkoja ja sälyttävät ne ihmisten kannettaviksi, mutta itse he eivät halua niitä sormellaankaan liikauttaa. [Ap. t. 15:10] " - Läpilukenut
Topias Horttanainen kirjoitti:
Näin kehotetaan:
Matt. 28:
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.""opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Vanhoillislestadiolaiset kehua retostelevat, että he elävät oppinsa kanssa Raamatun mukaisesti. Olen lukuisia kertoja pyytänyt listaa niistä asioista, joita Jeesus on käskenyt pitää. Eipä ole listaa tullut, eipä juuri yksittäisiä asioitakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h573585- 413396
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062791Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462536Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151619- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201338Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801241