Montaako kieltä

osaatte

puhua kuin äidinkieltä /sujuvasti /auttavasti, entä kuunnella ja kirjallisesti?

12

1473

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Catsy_666

Suomi, livvi, englanti.
      Kangerrellen menee venäjä, ranska, ruotsi, saksa.

Minä kuulun niihin jotka puhuvat vaikka menee hiukan väärin.

• ^^*

Mä puhun tietenkin englantia, suomea ja ruotsia, mutta myös ranskaa ja japania (mutta japania vain auttavasti).
      Haaveissa olisi puhua iiriä ja islantia, mutta toistaiseksi en ehdi niitä opiskella.

• nyt ainaki

Viittomakieltä, suuseksiä ja mykkäkoulua sujuvasti molempiin suuntiin.

• capslok

Tässä järjestyksessä: suomi, ruotsi / englanti / ranska / saksa. Lukea ja arvaillahan voi melkein mitä vaan :-)

• ENTÄS+

TE

• elga

"Kuten äidinkieltä", mahdotonta, vain suomi voi olla mulle suomea ;)

Ammatissani hyvä kirjallinen ja suullinen englanti välttämättömät, ruotsin kieli ok ja helppoa, ei vaan ole pahemmin käytössä. Espanja keskitasoa, italiasta alkeet, lukion saksa.

Ranskalla mut voi puhua täysin pyörryksiin. Ymmärrän noin 10 lausetta, ja kadun etten oo oikeasti perehtynyt aiheeseen =)

• Pollyanna

Lukenut olen englantia, saksaa, ruotsia ja latinaa. Pukkuisen harrastuksena italiaa ja venäjää aikanaan. Varmaankaan en kauhean sujuvasti puhu mitään, englantia solkkaan, saksaa molkkaan, ruotsia tolkkaan. Latinasta muistan lentäviä lauseita ja runonpätkiä. Italiasta pari lausetta ja venäjästä niin ikään.

• Lumienkeli22

kovin montaa, verrattuna noihin edellisiin.. Ruotsia, englantia ja yhden pienen alkuperäiskansan äidinkieltä puhun. =)

• advis

Suomi on tietenkin äidinkielenä, sen lisäksi puhun ja ymmärrän englantia kiitettävästi, ruotsia joten kuten. Osaan puhua sekä ymmärrän jonkin verran ranskaa. Ymmärrän myös hiukan saksaa, mutten osaa tuottaa sitä. Japania osaan pikkiriikkisen, muutamia käyttökelpoisia ilmaisuja ja olisiko hallussa noin parisen sataa sanaa. :D

Oi, kieliä olisi niin hauska opiskella enemmänkin!

• -eliö-

En o koulussa ollu kovin lahjakas kielissä. Englantia puhun ihan sujuvasti, kirjottaminen on heikompaa. Lukeen pystyn ihan ok.
      Ruottia ymmärrän paremmin ku puhun. Lukeminen kangertaa.
      Koreaa osaan puhua muutamia fraaseja. Hangul järjestelmän osaan.
      Japaniastakin tunnen fraaseja. Hiragana/ katakanan osaan noin suurinpiirtein.

• Memma

Englanti on isänkieli ja ruotsi äidinkieli. Eli mun äidinkielet on ruotsi, englanti ja suomi koska suomessa oon koko ikäni asustellut. Tosin enkuissa vierailen usein. Ja puolaa puhun myös niin että pärjään ja saksallakin pärjään.

• *Wildgirl*90

osaan suomea, englantia, ruotsia, espanjaa.. norja, italia, ranska, saksa ja portugali menee joten kuten..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5285
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1790
    3. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      136
      1707
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1619
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1355
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1240
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      26
      1219
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1077
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1028
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      877
    Aihe