ryyppy päältä

teepee

Masiina on Lada 2107 1992 mallinen.
Kärjetön virranjakaja ja kuulemma joku ns. yksipisteruiskukaasari. Ongelma on ryypyn päälle jääminen ja turhan kova tyhjäkäynti.
Eli automaattiryyppy hyppää pois päältä vasta noin 5 km:n ajon jälkeen, kun kone on tarpeeksi lämmin. Sitä ennen tyhjäkäyntikierroksia on mittarin mukaan noin 2500. Normaaliksi palattuaan tyhjäkäynti on noin 800 kierrosta.
Edellinen omistaja on asentanut autoon Webaston. Kun sitä näin pikkupakkasilla käyttää 20 minuuttia, ei ryppy käynnistettäessä mene ollenkaan päälle ja näiollen ongelma ei ilmene.
Eli kysymys: mikä sitä koneen lämpöä haistelee ja mahdollisesti aiheuttaa em. viivästymisen.

3

524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei muuta tietoa

ollut ruiskua se taisi tulla vasta 1-2 vuotta myöhemmin. Taitaa olla sähköohjattu kaasutin. Mitä sitten jos käy 5 km korkeilla kierroksilla.
      Ei siellä ole kuin viallinen lämpötilaa tunnusteleva anturi mahdollisesti syynä.
      Minulla oli aikoinaan Unossa 25 km talvella korkeat kierrokset päällä.
      Muuten tuo sähköisesti ohjattu kaasutin on kaikkein monimutkaisimpia järjestelmiä mitä Ladaan on ikipäivinä asennettu.

• Nonnis

Mulla on 2105 vm-94 sähköohjatulla kaasarilla ja automaattiryypyllä, ja ihan samanlainen ominaisuus (vai onko se muka vika?) siinä on. Helposti voi käydä isoilla kierroksilla 5 km, jos en aiemmin jossain risteyksessä jaksa pysähtyä ja polkasta perkeleesti kaasua, jolloin kierrokset laskevat normaaliin. Kai sitä voisi pihassakin huudattaa niin kauan, että kierrokset suostuvat kaasunpolkaisulla laskemaan, mutta kun ei se ihan nopeasti tunnu toimivan.

• Janne69

Siinä on vesilämmitteinen automaattirikastin. Kaasuttimessa on sähköisesti ohjattu seoksensäätö, jolla ei ole mitään tekemistä ruiskutuslaitteiston kanssa. Nopean tyhjäkäynnin kierroslukua säädetään kaasuttimen oikealla puolella etu/yläosassa olevalla muovisella säätönupilla. Kone käyntiin ja ruuvaten siitä sopivat kierrokset.

Ensin kannattaa varmistaa, että jäähdytysneste kiertää kunnolla rikastimessa. Koneen lämmettyä jonkin aikaa, jolloin jäähdytysjärjestelmässä on painetta, löysää rikastimen ylimmäistä letkua ja varmista, että sieltä tulee jäähdytysnestettä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1729
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      239
      1493
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      874
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      819
    Aihe